2018. április 23., hétfő

Gyorskeresés

Útvonal

Tesztek » PC rovat

Kingdoms of Amalur: Reckoning bemutató

Megérkezett az idei év első ígéretesebb akció-RPG játéka. Lássuk, mit sikerült alkotniuk a szerepjátékok nagyjai által támogatott fejlesztőknek.

Hi​r​d​e​tés​

Kicsomagolás, telepítés és beállítások

A szerepjátékok szerelmesei manapság nincsenek elkényeztetve, hiszen az egyre akciódúsabbá váló programok mellett lassan elvesznek a valódi RPG elemeket tartalmazó alkotások. A Kingdoms of Amalur: Reckoning című játékot bizonyára sokan várták a hozzám hasonló szerepjáték-rajongók, mivel eme alkotás készítésében olyan nevek vettek részt, mint Todd McFarlane, R. A. Salvatore, Ken Rolston vagy Curt Schilling.

A Kingdoms of Amalur: Reckoning című játékból Magyarországon csak normál kiadás került forgalomba, a Collector's Editiont nem lehet kapni. A dobozos változatokat az Originen keresztül kell aktiválni, ráadásul utána minden egyes indításkor elvégzi az autentikációt. Aki nem szeretné telepíteni az Electronic Arts kliensprogramját, az Steamen keresztül is elérheti a játékot, habár az euró jelenlegi árfolyama mellett nagyjából 15K körüli összeget kell érte fizetni, így érdemesebb inkább dobozosat venni.

Kicsomagolást követően láthatjuk, hogy az Electronic Arts itt is folytatja azon hagyományát, miszerint már nem adnak papír formájú kézikönyvet játékaik mellé. A Manual-t a menüből lehet elérni, miután beléptünk a programba. A korong mellé csak az Online Pass aktivációs kódot, valamint egy négy oldalas tájékoztatót csomagoltak. Ezeken az aktiválási-, terméktámogatási- és egyéb információkat találjuk.

Telepítést követően a Kingdoms of Amalur: Reckoning (A továbbiakban: Reckoning) összesen 7,66 GB helyet foglal el a merevlemezünkön, ami manapság kevésnek mondható, főleg ha figyelembe vesszük, mekkora tartalommal rendelkező játékról beszélünk. A Reckoning teljes végigjátszásához minimálisan 50-60 órányi tiszta játékidőre lesz szükségünk, ám csak akkor, ha egy mellék- vagy frakcióküldetést sem oldunk meg, kizárólag csak a történetre koncentrálunk. Amennyiben komolyabban bekalandozunk a susnyásba, akkor bőven 100 óra felett leszünk a végére, aki pedig minden kis rejtett zugot felkutat, akár 200 órát is eltölthet Amalur világában kalandozva.

Hogy fogalmatok legyen a játék méretéről, álljon itt most egy kép a térképemről, melyen azt láthatjátok hogy jelenleg - 30 órányi játékidőt követően - én mennyi területet jártam be belőle. Persze a kis ikonok között jócskán akadnak olyanok is, melyek több szintes barlangrendszert vagy épületeket jelölnek, így azokat sem 5 perc alatt lehet kipucolni. A külső területek is hatalmasak, ráadásul a türelmetlenebb játékosokat biztos idegesíteni fogja, amikor a légvonalban mellettünk lévő célpontot csak hosszas kerülővel tudjuk elérni, hála a tervezők ügyes trükkjének (Erről majd később).

Grafikailag a programra nem sok rosszat lehet mondani, a látvány magáért beszél, viszont akik egy dark fantasyt keresnek, azok bizonyára túl világosnak és színesnek fogják találni a Reckoning grafikáját. Nem tudom, de az összhatást tekintve valahogy az egész játék grafikája nekem nagyon bejön, ettől sötétebb megvalósításra nem volt szükség szerintem sem. Ha ehhez még hozzávesszük a speciális támadások, képességek és kombók által vetett színes effekteket, akkor megállapíthatjuk hogy nem egy sötét hangulatú programmal állunk szemben.

Természetesen ezzel korántsem azt akarom mondani hogy a játék csúnya lenne, sőt, nekem kimondottan tetszett ez a világos, színekkel teli világ. Ami viszont nem tetszett benne, az a városok és egyéb helyszínek közötti hatalmas terek meglehetős üressége. Gyakorlatilag úgy kell elképzelni, mint egy MMORPG játékot offline módban játszva. És ez nem véletlen, eredetileg annak akarták kiadni, ám végül mégis egyszemélyes játékként jelent meg a Reckoning. Mondjuk ha MMO-ként jött volna ki, havidíjjal, én tuti nem vettem volna meg, viszont így a fenti kis hiányosságot leszámítva egy tökéletes akció-RPG játékkal lettem gazdagabb.

Az Intel Core i7-920 CPU, HD 6870 1GB VGA és 6 GB RAM összeállítású gépemen még maximális beállítások mellett is folyamatos 60 FPS sebességet produkált a Reckoning, ami természetes, hiszen bár alapból szép a játék grafikája, azért akiknél a 3DMark jelenti az elvárható minimumot 2012-ben, azok valószínűleg sikítanak a képek láttán. De ez a program nem is nekik készült. A Reckoning azoknak fog tetszeni, akik szeretik a hatalmas, bejárható területet, sok megoldandó feladatot, kaszabolást és akciót, megspékelve egy első pillantásra meseszerű, ám később egyre inkább lenyűgözővé váló grafikával.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.