Divinity II: Developer's Cut - Nosztalgia bemutató

Bevezetés

Minden kedves Gamepod olvasónak játékokban gazdag Boldog Új Évet kívánok! :)

A Diablo II sikerén felbuzdulva a Larian Studios is elkészítette saját izometrikus nézetben játszódó akció-rpg játékát, melynek a Divine Divinity címet adták és 2002. szeptember 22-én jelent meg PC-re. Bár a programmal el lehetett pár órán keresztül szórakozni, a felhasználók mégis a Blizzard sikerjátékát preferálták vele szemben, így közel sem kapott olyan érdeklődést, mint a készítők szerették volna.

Ennek ellenére belefogtak a történet folytatásának elkészítésébe, ami Beyond Divinity címmel jelent meg 2004. április 27-én. Két szereplőt irányítottunk, egy nemes lelkű vitézt és egy sötét lovagot, akiknek lelkét egymáshoz kötötte egy Samuel nevű démon. Bár a történet valóban érdekes volt és a megvalósításra sem lehetett panasz, ennek ellenére vegyes értékeléseket kapott és megosztotta a rajongókat.

Amikor a Bethesda 2006. márciusában megjelentette a The Elder Scrolls IV: Oblivion című szerepjátékot, a Larian Studios is licencelte az általuk használt Gamebryo Engine-t, hogy arra kezdte el fejleszteni a Divinity II: Ego Draconis című játékot, ezúttal immár nem izometrikus, hanem TPS nézetet alkalmazva. Az eredeti elképzelés szerint a játékos nemcsak sárkány alakba, hanem egy átmeneti formába is átalakulhatott volna, ami erősebb, mint az emberi test és főleg a földön, közelharcban használhatnánk. Ezt végül kivették, de az elkészült modellt felhasználták az ellenfelek megalkotásához.

A Divinity II: Ego Draconis megjelenése sajnos ismét nem lett akkora siker, mint a készítők remélték. Egyrészt az első kiadásban sok technikai hiba maradt, másodszor pedig rengeteg játékos panaszkodott a történet végére, miszerint a befejezés nem kielégítő (Nemrég pl. a Mass Effect 3 miatt is volt efféle incidens). Ezért nem sokkal a megjelenés után a Larian Studios egy javított kiadás készítésébe fogott, melyben egyszerre kívánták kiküszöbölni a játék hibáit és módosítani annak befejezésén. Ennek eredményeképp született meg aztán a Flames of Vengeance kiegészítő, amit külön-, valamint az alapjátékkal egybecsomagolva, The Dragon Knight Saga címmel adtak ki 2010. augusztusában.

Végül 2012. október 18-án a Focus Home Interactive gondozásában megjelent a jelen cikk tárgyául szolgáló végleges kiadás, Divinity 2: Developer's Cut címmel, melyet a GOG.com, valamint a Steam kínálatában immár mindenkinek nyugodt szívvel ajánlok megvételre. Érdemesebb GOG-ról venni, mert ott 20 dollárba kerül a program, szemben a Steam 20 eurójával (Kivéve, amikor akciós). Ennek a verziónak a különlegessége, hogy belekerült egy fejlesztői mód, aminek segítségével a játékosok kipróbálhatják azokat a lehetőségeket, melyek eddig csak tesztelők és fejlesztők számára voltak elérhetőek.

A Gamepod oldal jóvoltából én a GOG verziót tesztelhettem le, térjünk is rá annak ismertetésére. Azok kedvéért, akik még nem játszottak a Divinity II című játékkal, az első és utolsó oldalt teljesen spoiler-mentesre készítettem, így ha nem akartok megtudni semmit a játékról, akkor lapozzatok az értékeléshez, ott leírom az összesített véleményemet, ami alapján dönthettek a vásárlást illetően.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények