Sikeres a Divinity: Original Sin rajt

A hosszú fejlesztési idő után június 30-án megjelent Divinity: Original Sin már 160 ezer példányban kelt el a belga Larian Studios nyilatkozata szerint és jelenleg is vezeti a Steam eladási toplistáját. A 2012-ben függetlenné vált 40 fős fejlészóstúdiónak ez a második játéka egy nagyobb kiadó támogatása nélkül, a tavaly megjelent Dragon Commander stratégiai játék szintén sikeresen bizonyult.

Swen Vincke, a stúdió vezetője szerint ez a sikeres rajt felülmúlta az eredeti elképzeléseiket és már lassan nyereséget is termel ez a régi klasszikusokat időző szerepjáték. A játék fejlesztésének költségvetése 4 millió euró körül volt és ehhez jött hozzá a Kickstarter-en gyűjtött közel 1 millió dollár. Számításuk szerint minden 100 ezer dollárnyi eladásból nagyjából 50 ezer euró jut el hozzájuk, így könnyen kiszámolható hogy az eddig elkelt 160 ezer példány a jelenlegi 30 dolláros áron most körülbelül 3,2 millió eurót jelent a számukra.

Fontosnak tartja azt is Vincke, hogy ez a kezdeti siker szinte teljes mértékben a játékosoknak köszönhető, hisz még nem jelent meg sehol se teszt vagy bemutató a játékról vagyis tényleg csak a játékosközösségben terjedő jó hírre tudnak hagyatkozni és marketingre is alig költöttek, hisz nem nagyon volt már miből.

Jelenleg a legfontosabb céljuk hogy a játék kisebb-nagyobb hibáit javítsák és visszafizessék a fejlesztés során felvett kölcsönöket. A távolabbi terveikben persze már egy újabb játék szerepel, Vincke csapata a fantázia birodalma után az űrbe készül, de több információt még nem árult el.

Azóta történt

Előzmények