Divinity II: Developer's Cut - Nosztalgia bemutató

Küldetések mindenek felett

Nem véletlenül van kiemelve a küldetések fontossága, ugyanis a Divinity II esetében nagyon sokat számít karakterünk szintje! Folyamatosan túlerő ellen nézünk majd szembe, egyszerre akár tízen is ránk támadhatnak, ráadásul távolról nem látjuk, hogy a közeledő ellenfelek közül melyik milyen erős. Csak ha kijelöljük őket, akkor írja ki a játék, de ekkor már késő, valószínűleg nem fogunk tudni elfutni előlük.

A játék helyszínei régiókra vannak osztva, ahol eltérő szintű ellenfelek portyáznak, így - bár elvileg szabadon mehetünk, ahová csak akarunk -, mégis tanácsos elkerülni azokat a területeket, ahol erősebb szörnyekkel találjuk magunkat szembe. A helyszíneken nem termelődnek újra az ellenfelek, ami egyrészt jó, hiszen így módszeresen ki lehet pucolni a helyszíneket, másrészt prdig rossz, mert nem tudunk biztonságosan összeszedni kellő XP-t a szintlépéshez. Ezért nagyon fontos, hogy a lehető legtöbb küldetést teljesítsük, hiszen már egy szintnyi erőkülönbség is könnyen halálunkhoz vezethet, ha sokan támadnak ránk.

A Divinity II küldetéseinek végén több jutalom közül is választhatunk, melyek közt akadnak tárgyak, extra arany és extra XP. Ez esetben szintén ajánlott, hogy bármilyen kecsegtető is legyen a felkínált arany és egyéb cucc, amikor csak lehet, válasszuk az extra tapasztalati pontokat, hiszen így megszerezhetjük a kellő mennyiségű XP-t a szintlépésekhez, aminek segítségével sokkal könnyebben boldogulunk a későbbi pályákon. Persze ez nem jelenti azt, hogy aki harácsolósabb és inkább az aranyat gyűjti jobb cuccok vásárlására, az nem tudja majd végigvinni a játékot. Csak épp taktikusabban kell küzdenie.

Szerencsére tetemes mennyiségű küldetést lehet szerezni, ráadásul ezek között jócskán akadnak olyanok, melyeket nem NPC-től, hanem könyvekből, tekercsekből és egyéb tárgyakból kapjuk. Az egyik legfontosabb képességünk a gondolatolvasás (Mindread), ennek segítségével sok extra tudásra tehetünk szert, amivel újabb küldetések kapuit nyithatjuk meg. Érdemes sűrűn alkalmazni, de sajnos nem lehet nyakló nélkül, ugyanis a megszerzett XP-ből fizetünk minden alkalomért. Naplónkban fejlegyzésre kerülnek a megszerzett információk, így érdemes sűrűn elolvasni, ha nem emlékszünk már rá, hogy korábban mit tudtunk meg.

Azért is érdemes fejlesztenünk a gondolatolvasás képességét, mert így nem csak kevesebb XP-be kerül, hanem rengeteg információ birtokába is juthatunk. A helyszíneken sok lezárt ládát, titkos ajtót, rejtekhelyet és egyéb értékes dolgot találunk, ám ezeket csak a megfelelő jelszó segítségével nyithatjuk ki. Ha találunk egy ládát, mondjuk "Luis ládáját", ami jelszót kér, akkor csak annyit kell tennünk, hogy megkeressük ezt a Luis nevű NPC-t, elbeszélgetünk vele és a gondolatolvasás képességgel megtudjuk a jelszót.

A kereskedőknél általában olcsóbban vásárolhatunk így, máshol hallhatunk elásott kincsekről, amit később megtalálhatunk - véletlenül nem lelhetünk rá, mert csak akkor jelenik meg a terepen, ha megszerezzük az információt. Szóval nagyon hasznos képesség, mindenkinek ajánlom. Most térjünk át a küzdelemre, hiszen az ellenfelek agyát nem lehet megbabrálni, de ha mégis, a harcot akkor sem kerülhetjük el.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények