Diablo III bemutató - A Gonosz visszatért

Képességek és irányítás

Ahogyan azt már a hack & slash játékoknál megszokhattuk, a Diablo III esetében is elsősorban az egérre lesz szükségünk karakterünk irányításához. Amennyiben a képernyőn látható játéktér egy pontjára nyomunk egy bal gombot, karakterünk odamegy, automatikusan kikerülve az útjában lévő akadályokat. Ha nyomva tartjuk a gombot, akkor folyamatosan tudjuk őt irányítani az egér mozgatásával.

A játék során bejárható terep meglehetősen nagy, útközben sok dolgot találunk, amivel interakcióba kerülhetünk. Ahhoz, hogy megtudjuk, melyik objektummal tudunk kezdeni valamit, szimplán csak fölé kell vinnünk a kurzort, ekkor az adott tárgy kijelölődik és a kurzor alakja is megváltozik. A használható tárgyaknak két fajtája van: egyiket szét lehet törni, másikat pedig át lehet kutatni vagy ki lehet nyitni.

Érdemes szétnézni, hiszen sok lerombolható objektumot is találunk a pályákon, amik nem jelölődnek ki, csak akkor törnek össze, ha beléjük lövünk. Ez nem csak azért hasznos, mert látványos hogy minden szanaszét repül, hanem mert egyrészt a tereptárgyak megfelelő időben történő szétlövésével azok pont ellenfélre zuhanhatnak (Ezáltal külön bónuszt kapunk érte), másrészt a rombolásért is kapunk XP-t, ha kellően sok tárgyat törünk szét egymás után.

A földön lévő tárgyakat szintén úgy tudjuk felvenni, hogy bal gombbal rájuk kattintunk, egyedül az arany felvétele automatikus, a pénzkupacokon csak át kell sétálnunk, nem kell egyesével felszedegetni őket (Ez főleg a kincstolvaj manóknál jön jól, akik szanaszét szórják a pénzt, miközben üldözzük őket - ezekről később). Amennyiben egy hosszabb csata után nem látjuk, milyen tárgyak hevernek a földön, az ALT billentyű lenyomásával ismét előtűnnek a nevek felettük.

Az eddig említett interakcióknál csak a bal gombra volt szükségünk, viszont harcoknál már nem elég csak az alapértelmezett támadásunkat használni. Amikor szembekerülünk egy ellenféllel, akkor összesen hatféle támadó és védekező képességet vethetünk be ellenük, melyeket az egér jobb és bal gombjával, valamint az 1-4 billentyűvel használhatunk. Ezek a képességek menet közben megváltoztathatók, így mindenki a játékstílusának megfelelőeket használhatja.

A gyógyital és teleport helye fenntartott, oda nem rendelhetünk más képességet. A hat különféle aktív képességen kívül lehetőségünk van a karakter szintjétől függően 1-3 passzív tulajdonság kiválasztására is. Ezekből szintén sokkal több van háromnál, menet közben szabadon választhatunk közülük, helyzettől függően. Így tulajdonképpen hiába lehet csak összesen 6+3 skillünk aktív, ezeknek variálásával egyedi karaktert hozhatunk létre, nem lesz sok egyforma build.

A skilleket rúnák segítségével fejleszthetjük és módosíthatjuk, melyek szintén fokozatosan válnak elérhetővé szintlépések során. A rúnák szerepe nagyon fontos, hiszen segítségükkel nem csak az adott képesség erejét növelhetjük meg, hanem teljesen más hatást is előidézhetnek, mint ahogyan azt eddig tapasztaltuk (Például a Wizard alap skilljét, a Magic Missile-t felerősíthetjük a Charged Blast rúnával, vagy egyszerre három különálló lövedékre bonthatjuk őket a Split rúna használatával, igaz, ilyenkor kevesebbet sebeznek).

Választék tehát van bőven, és szükség is lesz rájuk, hiszen ahogy haladunk előre a nehézségi szintek között, ellenfeleink egyre többféle sebzéstípusra lesznek ellenállóak vagy immúnisak. Szerencsére a Diablo III-ban nem fordulhat elő, ami a második részben, hogy az ember kifejleszt egy tűzalapú mágiában jeleskedő varázslót, majd szembetalálja magát egy tűzre immúnis ellenféllel és ott nagyon szenvednie kell. Itt nincs más dolgunk, csak kiválasztani egy jégeső vagy hasonló skillt, túlélni amíg aktiválódik, utána már kiirthatjuk vele ellenfelünket.

Különleges képességeink használatához kasztonként eltérő forrásra van szükségünk, melyek mennyiségét a képernyő jobb alsó sarkában látható üveggömbben lévő folyadék jelzi. Ennek színe minden karakternél más és más, lássuk, ki milyen energiát használ a támadásokhoz:

Barbarian = A kaszt képességeinek forrása a Fury, amivel használják pusztító skilljeiket. Harc közben a karaktert ért sebzések hatására folyamatosan töltődik a Fury szintje, melyet különféle képességeket használva tovább fokozhatunk. Amennyiben elegendő Fury-val rendelkezik, a Barbarian pusztító erőt tud felszabadítani, amivel egész hordányi ellenséget is másvilágra küldhet. Harcon kívül viszont a Fury gyorsan leapad, így érdemes folyamatosan küzdenie.

Demon Hunter = Az egyetlen kaszt a játékban, aki két különféle erőforrást igényel képességei használatához. Támadó skilljeit a Hatred (A piros színű folyadék) segítségével kivitelezi, ami gyorsan regenerálódik, még pihenéskor is. Ezzel szemben a védekezésre használt Discipline (Kék színű lötty) nagyon lassan növekszik, ezért óvatosan kell vele bánni. Ha elfogy, nem tudunk többé defenzív képességeket használni, így könnyen szorult helyzetbe kerülhetünk.

Monk = Képességeinek használatához a Monk főleg szellemi erejére támasz- kodik, amit a Spirit nevű erőforrás jelképez. Lassan regenerálódik, viszont két- féle módon is növelhető: képességek használatával, valamint kombinált táma- dások (kombók) sikeres kivitelezésével. Ha a Monk megfelelően képes időzíte- ni támadásait, akkor szinte kifogyhatatlan Spiritet tud generálni velük, így folya- matosan irthatja az útjába kerülő ellenfeleket.

Witch Doctor = A sötét voodoo varázslatok és rontások nagymestere Manát használ képességei alkalmazásához. A Mana viszonylag lassan töltődik újra, így a Witch Doctor karaktereknek figyelniük kell rá, nehogy kifogyjanak belőle. Erre szolgálnak megidézett lényei, melyek további erőforrás-szükséglet nélkül tudják irtani ellenfeleit, miközben a Witch Doctor tartalékai utántöltésére fordíthatja figyelmét.

Wizard = A varázslóknak az Arcane Power nevű erőteljes energia táplálja képességeiket, ami gyorsan újratöltődik és átjárja egész testüket. Bár ennek köszönhetően a kisebb igényű skilleket szinte megszakítás nélkül képes hasz- nálni, az igazán ütős képességekkel már megfontoltan kell bánniuk, ugyanis ha kimerül az Arcane Power, a Wizard könnyű prédává válhat, mert könnyű pán- célzatának és kevés életerejének köszönhetően közelharcban igen sebezhető.

A Diablo III másik nagy újítása az előző részhez képest, hogy ezúttal a támadó képességeink sebzését főleg felszerelésünk, valamint tulajdonságaink határozzák meg. Tehát például egy Wizard-nál az általa kilőtt varázslat ereje függ a kezében tartott fegyver sebzésétől is. Tulajdonképpen ahogy fejlesztjük karakterünk felszerelését, úgy lesz egyre hatékonyabb az adott skill, attól függetlenül is, hogy használunk-e hozzá rúnát vagy sem.

A karakterünk tulajdonságpontjai szintén fontos tényezők a hatékonyságunkban. A Diablo III-ban már nem mi osztjuk el a megszerzett pontokat, hanem a választott kasztnak megfelelően kapjuk őket. Persze a felszerelési tárgyaink segítségével rengeteg plusz ponthoz juthatunk, így eldönthetjük, melyiket erősítjük meg jobban. Most lássuk a tárgyakat és tulajdonságokat, hiszen ezek határozzák meg, mennyire is "tápos" a karakterünk.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt