Diablo III bemutató - A Gonosz visszatért

Választható karakterek

Új játék indításakor első és legfontosabb teendőnk karakterünk megalkotása. A Diablo III-ban ez nincs túlbonyolítva, összesen öt, eltérő tulajdonságokkal és képességekkel rendelkező karakter közül választhatjuk ki a nekünk legszimpatikusabbat. Az alábbiakban egy kis összefoglalót olvashattok az egyes kasztokról, azonban, hogy picit látványosabb legyen a dolog, mindegyikhez beillesztettem a hivatalos bemutató videóját is, abban mégiscsak jobban látszik a lényeg és mozgás közben is láthatjuk őket.

A Barbarian tipikus közelharcos karakter, a mágiához a legkisebb köze sincs. Valódi izomkolosszus, aki nehéz páncélokban érzi jól magát a harcok sűrűjében, miközben hatalmas, kétkezes fegyvereket forgatva aprítja ellenségeit. Képességeit főleg tömegirtásra használja, sok területre ható skillel rendelkezik. Aki azt az elvet követi hogy előbb üss, utána kérdezz, annak a Barbarian a tökéletes választás.

A Demon Hunter távolsági harcos, aki elsősorban lőfegyvereit használva küzd a démonok ellen, ezért közelharcban nem igazán jeleskedik. Hogy elkerülje a nyílt konfrontációt, különféle csapdákat és bombákat vet be, amennyiben pedig egy ellenfél túl közel érne, kitérő mozdulatokkal elgurul vagy félreugrik az ütések elől. Orvlövész képességei lehetővé teszik, hogy lelassíthassa ellenfeleit, így még az erősebb démonokat is képes távolról elintézni.

A Monk elsősorban gyors mozgású közelharcos karakter, aki képes akár a puszta öklével is rendet vágni a démonok között. Miután mozgékonysága létfontosságú feltétele küzdőstílusának, így nem visel nehéz páncélzatot, mert az lelassítaná őt. Erős védelmező és gyógyító képességeinek köszönhetően azonban erre nem is szorul rá. A harcban tovább gyorsítják őt speciális skilljei, ezenkívül védelmező aurákat is képes maga és szövetségesei köré vonni, melyek sebzik a közelben tartózkodó ellenfeleket.

A Witch Doctor leginkább a Diablo II-ben látott Necromancerre hasonlít, különféle lényeket tud megidézni, valamint manipulatív átkokat képes szórni ellenfeleire, akik fejvesztve menekülnek előle. Habár van néhány skillje, melyekkel sebezni is tudja ellenfeleit, elsősorban lényeit veti be, vagy egymás ellen fordítja a démonokat, ő maga nem bocsátkozik közelharcba. Érdemes kerülni vele a közvetlen kontaktust, mivel sem páncélzata, sem életereje nem kiemelkedő.

A Wizard pontosan ellentettje a legelőször ismertetett Barbarian kasztnak. Míg az egyáltalán nem használ mágiát, a varázsló mindent azzal old meg. Támadó és pusztító képességek egész garmadája áll rendelkezésre, hogy szörnyek komplett hadait kiirthassa velük. Közelharcban viszont harmatgyenge, érdemes messziről szórni az áldást és elkerülni a szörnyek közvetlen közeléből. Pontosan erre szolgálnak védekező képességei, pajzsot húzhat maga köré, elteleportálhat a veszély elől, vagy éppen lelassíthatja az időt, hogy elkerülhesse a kilőtt lövedékeket.

Érdemes kipróbálni mindegyik karaktert, hiszen teljesen eltérő képességeik révén változatos játékélményben lehet részünk. Teljesen más képet kap a játékról, aki egy Barbarian karakter felfejlesztése után mondjuk indít egy Witch Doctort vagy Wizardot. És ez mindenképpen pozitívum, a játék újrajátszási faktorát nagymértékben megnöveli. Miután kiválasztottuk a megfelelő kasztú karaktert (Mindegyikből van férfi és női változat is), elkezdhetjük a kalandozást.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt