Diablo III bemutató - A Gonosz visszatért

Grafika és egyéb beállítások

Most pedig térjünk rá az ismertetésre. Ahogyan azt már az előző oldalon is írtam, a játék feltelepítését követően első és legfontosabb dolgunk az legyen, hogy ellenőrizzük a szerverek állapotát. Ezt a Diablo III szerver státusz oldalán tehetjük meg, ahol bármikor megnézhetjük, melyik szerver áll éppen és melyik működik. Értelemszerűen amelyik áll, azt egy lefelé mutató piros nyíl, míg a működőt egy felfelé mutató zöld nyíl szimbolizálja. Íme egy példa a jelenlegi állapotról:

Amennyiben minden rendben, elindíthatjuk a játékot. A főmenü Options -> Account menüpontjában kiválaszthatjuk, hogy melyik szerveren akarunk karaktert létrehozni (Amerika, Európa vagy Ázsia), érdemes az Európai szervereket választani, hiszen itt várhatóan kevésbé fogunk szerver késleltetés (LAG) miatt szenvedni. Persze az első pár napban előfordulhatnak problémák, de ez egyáltalán nem a játék vagy a készítők hibája, kell némi idő hogy kiforrja magát a rendszer.

A Diablo III nem követel meg magának atomerőművet, kisebb teljesítményű gépeken és laptopokon is élvezhető minőségben játszható. A grafika maximális beállítások mellett szépnek mondható, ehhez a stílushoz szerintem bőven elég is. Amikor az egész látómező tele van ellenfelekkel és az általuk használt skillek megtöltik a képernyőt, sokszor még a kurzor megtalálása is problémát fog okozni, bőven lesz látványban részünk.

A grafikus beállításoknál látunk két FPS beállítót. Ezeknek segítségével csökkenthetjük a videokártyánkra nehezedő terhelést azzal, hogy feleslegesen nem számoltatunk ki vele 90 képkockát, ha egy LCD monitoron játszunk, ami úgyis csak 60-at tud megjeleníteni. A "Max Foreground FPS" menüpontnál azt az értéket adjuk meg, amit a monitorunk kezelni képes. A "Max Background FPS" című pontban pedig minél kisebb érték szerepeljen, ennek akkor van jelentősége, ha a játékot letesszük a tálcára (Háttérben fut). Ilyenkor ne erőltessük a kártyát.

Ha minden beállítással készen vagyunk, elkezdhetjük a kalandozást. Első lépésként meg kell alkotnunk karakterünket, akivel el fogjuk majd tölteni az elkövetkező hosszú órákat és napokat. Mindenki maga dönti el, melyik kaszt áll legközelebb játékstílusához, nekem személy szerint a Demon Hunter és a Wizard tetszik, mivel a távolsági harcot favorizálom. Első karakterem a varázsló volt, a démonvadász hölgyet csak azért kreáltam, hogy bemutathassam nektek a kiinduló képernyőt. Lehetőségünk van "Hardcore" karakter indítására is, ebben az esetben ha egyszer meghalunk, vége lesz a játéknak.

Nehézségi szintet nem választhatunk magunknak, automatikusan előbb normál fokozaton indul a játék, amikor ezt végigvettük, akkor nyílik meg a Nightmare, utána a Hell, végül pedig az Inferno. A játék tulajdonképpen Nightmare szinten kezdődik, itt kezdenek el potyogni a jobb felszerelések. Inferno fokozaton pedig lesznek ellenfelek, akik legyőzésével egy 30 percig tartó bónusz képességet kapunk. Ezekből egyszerre öt lehet aktív, mindegyikük 10%-al növeli a mágikus tárgyak fellelésének és a talált arany mennyiségének értékét.

A játék kezelőfelülete ismerősnek tűnhet azok számára, akik játszottak az előző részekkel, ám később megtapasztaljuk, hogy sok változás történt a Diablo III-ban. Először is a játék elsődlegesen a kooperatív harcra épít, a Normál nehézségi szint csak azért került bele, hogy megszokjuk az irányítást és a skilleket. A valódi élmény akkor kezdődik, amikor barátainkkal csapatba verődve indulunk Nightmare vagy nagyobb nehézségi szinten a démonfattyak irtására.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt