Gabriel Belmont, a Fény Testvériségének harcosa
Castlevania. Egy név, mely sok játékosban komoly és kitörölhetetlen emlékeket idéz fel, Belmont-ot és az ő ostorát, mellyel Drakulát végezte ki sok-sok epizódon keresztül. Ezt most el is lehet felejteni, mivel a Mercurysteam és a Konami nem egy régi-új, hanem egy új-új Castlevania-t alkotott a HD konzolokra, mondhatni inkább csak kölcsön vették a nevet.
Főhősünk ezúttal is Belmont, de nem az a Belmont, akit eddig megszokhatott a Castlevania rajongó. Jelen esetben Gabriel Belmont a főszereplőnk neve, aki a Fény Testvériségnek a harcosa. Ő és a testvériség arra esküdtek fel, hogy megvédjék a világot a sötétség erőitől, megóvják a gyengéket és az ártatlanokat. Azonban Gabriel-t más cél vezérli, sokkal inkább egy önös érdek. Meg akarja találni azt a hatalmat, amellyel újra élesztheti halott szerelmét. Gabriel-t útja során a szerelem által adott erő segíti, hajtja minduntalan. Igen, kissé klisésre sikeredett, sőt egy idén megjelent játék alapszituációjára is nagyon hasonlít, de szerencsére nem ez az igazi erőssége a játéknak, bőven van más pozitívum is benne, amit szerethetünk.
Az egész történet nem korlátozódik egyetlen egy kastélyra, hanem a játék első felében főleg kültéri, klasszikus fantasy területekre koncentrál, s itt tudunk kalandozni, később pedig több fejezeten keresztül járhatunk be egy igen impozáns kastélyt. A történet megközelítőleg 15-20 órát vesz igénybe, 12 fejezetet felölelve bontakozik ki. Ezen idő alatt (mint már említettem), különböző területeket járunk be, ahol visszaküldhetjük a sötétség szolgáit oda ahonnan jöttek, a pokolba.Ezt pedig nem másként, mint véres és keserű harccal.
Bizony az új Castlevania - Lords of Shadow egy hack & slash játék lett némi ügyességi, mászkálós elemmel megfűszerezve, megcsippentve, de a játék gerincét maga a harc teszi ki. Gabriel fő fegyvere a Láncos Kereszt, mely a történet folyamán különböző opciókkal bővül, fejlődik.
Azonban ezek a kiegészítések csak megnyitják az utat a harci mozgásokhoz. Gabriel-t a legyőzött ellenfelek és a feladványok megoldása után kapott tapasztalati pontokból fejleszthetjük, ahol is különböző mozdulatok sokasága áll rendelkezésünkre, amelyeket megspékeltek a játék varázs elemével, a Fény és Sötétség mágiájával! Ahogy haladunk előre a történetben, úgy teszünk szert egyre jobb felszerelésekre, képességekre, köztük a mágia használatára is. A két különböző típusú mágia igen nagy variációs lehetőséget ad a harcokban, ki-be kapcsolásuk rendkívül egyszerű és gyors (L1 és R1 gombok), így akár felváltva is csapást tudunk mérni az ellenfeleinkre. A Fény mágiája abban is segít, hogyha aktív és beviszünk egy találatot, akkor az növeli a megcsappant életerőnket, talán ez a leggyakrabban használt elem a játék során.
A kereszt és a mágia mellett még nagy segítségünkre lesznek a másodlagos fegyvereink is. Ezekből négy különböző eszköz van, melyek limitált darabszámban lehetnek nálunk, egyes darabok pedig más tulajdonságot kapnak akkor, ha úgy használjuk őket, hogy valamelyik mágiánk aktív, pl. a tőr tűzsebzést kap sötét mágiával társítva és így jóval nagyobb sebzést visz be az ellenfélnek.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!