Avatar: Frontiers of Pandora teszt

Meglepő módon visszafogott marketinggel jelent meg az új Avatar játék, lezárva a 2023-as év nagy megjelenéseit. Nézzük meg, milyen lett!

Csodálatos Pandora

14 évvel ezelőtt James Cameron újra meghódította a világot: a rendező az 1980-as években a Terminátor filmekkel, az 1990-es években pedig a Titanic-kal töltötte meg a mozitermeket, majd 2009-ben jött az Avatar és kasszát robbantott. Jelenleg is ez a legnagyobb bevétellel rendelkező mozifilm a világon, ráadásul a tavaly érkezett második rész is elképesztően teljesített, úgyhogy a négy legnagyobb bevételt termelő filmből hármat is Cameron jegyez. Már az első film sikerét látva is egyértelmű volt, hogy nem csupán egy estés szórakoztatás volt a cél, hanem egy teljes franchise megalkotása, filmekkel, rajzfilmekkel, könyvekkel, képregényekkel, eladható kacatokkal és természetesen játékokkal. Ennek az univerzumnak a legújabb szelete a Ubisoft kiadásában megjelent Avatar: Frontiers of Pandora.

A történet 8 évvel az első film eseményei előtt indul, mikor az RDA egyik bázisán megismerkedünk pár na’vi gyermekkel, akiket állítólag az emberek mentettek meg, miután a törzsük elhagyta őket, és most az Ambassador Program (TAP) keretein belül ismerkednek az emberi lét szépségeivel. Persze mint mindig, ebben a csoportban is van egy renitens, aki nem fogadja el a fogvatartóik által kínált igazságot, fellázad az emberek ellen, ami az életébe kerül, és ez a tragédia a megmaradt gyerekeket kellőképpen megrémíti, hogy ne próbálkozzanak szökéssel. Viszonylagos békében, tanulással telik el 8 év, mikor a Jake Sully által vezetett lázadás után az RDA-nak menekülnie kell a Pandoráról, így a TAP bázisát is kiürítik, és főszereplőink felesleges teherré válnak. Szerencsére az emberek között is vannak jók, így végül sztázisba menekítenek mindenkit, melyből 16 év után ébresztenek fel, immáron a Víz útja eseményei idején: innen indul maga a játék, ahol az egyik fogvatartott na’vi bőrébe bújva kezdődnek kalandjaink.


[+]

Mivel az Avatar: Frontiers of Pandora egy FPS, így végig belső nézetből szemléljük az eseményeket, és válunk eggyé Pandora csodálatos világával. Ettől függetlenül kapunk egy nagyon részletes karakter-generálási lehetőséget, ahol még a testünkön világító pöttyöket is személyre tudjuk szabni. A hosszú bevezető után, immár az általunk alkotott na’vi képében lépünk ki a romos komplexumból a pazar, élettel teli természetbe. Nem túlzás azt állítani, hogy a Massive Entertainment csapata a látvány kapcsán mindent belepakolt a játékba, amit csak lehetett. Az első lépéstől az utolsóig részletgazdag és lenyűgöző az egész. Hatalmas, szabadon bejárható nyílt világot kapunk, így megismerhetjük ennek a csodálatos holdnak a nyugati féltekét is. Három főbb területet fedezhetünk fel, mindhárom teljesen egyedi, és persze gyönyörű. Igen, nem tudom elégszer leírni, mennyire hihetetlenül szép ez a játék, és egyben ez az egyik legnagyobb erénye is. A másik pedig egyértelműen a hangzás! Már indítás során visszaköszönnek a filmekből ismerős dallamok, és ezek végig kísérnek minket az utunk során. Bárhol járunk a térképen, mindenhol lenyűgöző a természet hangja, ahogy interakcióba lépünk a növényzettel, vagy éppen meghalljuk a körülöttünk rejtőzködő állatok neszeit.


[+]

Sokan tartottak attól, hogy egy átszínezett Far Cry játékot kapnak majd 70 euróért, és ez a félelem nem volt alaptalan. Nincs új az Alpha Centauri alatt, ugyanis a készítők korábbi címeiben már megszokott játékmenetet kapjuk meg most is, csupán a körítés más. Ettől függetlenül egészen élvezetes a buja környezetben különlegesebbnél különlegesebb gyümölcsöket keresgélni, megtanulni, hogy melyiket mikor és hogyan érdemes szüretelni a legjobb minőség érdekében. Izgalmas kihívást nyújt a lehető leghatékonyabban vadászni, miközben a kíméletességre is odafigyelünk, hálát adva Eywának a nagylelkűségért és a megszerzett javakért. Mindeközben természetesen fő- és mellékküldetések sokaságán keresztül ismerjük meg Pandora nyugati tartományának főbb klánjait, és a segítségükkel megtanulunk ismét igazi, vérbeli na’viként élni, és harcolni az otthonunkért, mely egyben a fő célja is a játéknak.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Skull and Bones teszt

    Tíz év, temérdek újrakezdés és olyan kétes hírnév, melyet egy kalózfejedelem is megirigyelne – a Skull and Bones végre kibontotta halálfejes vitorláit, a kérdés már csak az, hogy elkerüli-e a hajótörést.

  • UbiForward24 - Sztori kiegészítőt kap az Avatar: Frontiers of Pandora

    A The Sky Breaker alig néhány hét múlva, július közepén debütál az összes platformon.

  • Neon White teszt

    Bár a századmásodperces rekordok fáradtságos faragása általában a szimulátorok sajátja, a Neon White bebizonyítja, hogy a platformjátékok terén is ugyanilyen létjogosultsága van ennek.

Előzmények

  • Turok 3: Shadows of Oblivion Remastered teszt

    23 év után kitörve a Nintendo 64 rabságából a Turok 3 végre ellátogatott PC-re és a modern konzolokra is.

  • RoboCop: Rogue City teszt

    A Terminator-univerzum Los Angelese után most Robotzsaru lepukkant Detroitját dolgozták fel a lengyel fejlesztők. Lássuk a medvét, bádogember!

  • Assassin’s Creed Mirage teszt

    Három hosszú éve nem jelent meg új rész az Assassin’s Creed-sorozatban – lássuk, mire képes a IX. századba látogató Mirage, míg a Ubisoft ismét a széria átalakításán dolgozik.

  • PayDay 3 beszámoló

    Nem kevesebb mint tíz év után végre folytatódik a bankrablós sorozat, azonban jelenlegi formájában a játék egyelőre csak egy csiszolatlan gyémánt.