Assassin’s Creed Valhalla: Dawn of Ragnarök teszt

Újabb isteni kalandok, ezúttal a törpök világában folytathatjuk Eivor, illetve Odin mitológiai történetét az eddigi legnagyobb Valhalla kiegészítővel.

Törpök földjén

Szinte teljesen biztos vagyok benne, hogy maga a Ubisoft sem számított rá, hogy az Assassin’s Creed Valhalla ekkora siker lesz. A 2017-ben, az Originsszel nyílt világú szerepjátékká alakított sorozat látszólag elérte a legszebb napjait, és sokáig nem úgy tűnt, hogy az egzotikus egyiptomi és görög kalandok után egy Angliában játszódó epizód túl sokat nyom majd a latba. Hiába nem tűnt túl vonzónak a játék alapötlete, illetve a „barbár” viking főhős, a Valhalla lett a sorozat legsikeresebb része, amely mind a mai napig az eladási listák élvonalában tanyázik. Nem véletlen tehát, hogy a fejlesztők példátlan mennyiségű extra tartalommal látták el a játékot. Két nagyobb és sok kisebb kiegészítő után most megérkezett a Dawn of Ragnarök, amely a legambiciózusabb bővítmény, ami Assassin’s Creed játékhoz valaha megjelent.

Nem ez az első eset, hogy Eivor, a játék főszereplője az északi mitológia földjén kalandozik. Az alapjátékban már eljuthattunk Asgard és Jotumheim világába, amelynek során hősünk Odin szerepében vágott rendet ellenfelei között (igaz, ez karakterünk szempontjából semmilyen különbséget nem jelentett, csak a neve volt más). Az új történetben Eivort ismét rémálmok és víziók gyötrik, ezért Valka varázsitalának segítségével újra álomba merül, hogy átélje az istenek vezetőjének újabb kalandját. A kiegészítő megkezdéséhez arra van szükség, hogy angliai településünk már legalább hármas szintre legyen fejlesztve (vagyis álljon Valka kunyhója), illetve legalább 340-es az ajánlott szint – ez utóbbit viszont egy boosttal is aktiválhatja az, akinek még nem ennyire erős a karaktere.

Rövid bevezető vázolja fel a Dawn of Ragnarök történetét, ami után meg is érkezünk az új helyszínre. Svartalfheim a skandináv mitológiában a sötét tündérek világa, a Valhallában egy hatalmas, törpök lakta vidék. Odin fiát, Baldrt elrabolták Surtr tűzóriásai, az istenek legnagyobbika pedig elindul, hogy megmentse a fiú életét. Hogy még bonyolultabb legyen a helyzet, Jotunheim alakváltó jégóriásai is feltűnnek, így ebben a történetben szó szerint tűzzel és jéggel is fel kell venni a harcot. A játék szempontjából mindez azt jelenti, hogy a fejlesztők megpróbáltak mindent beleszuszakolni, amit eddig a Valhalla kínált – ez a változatosság pedig a játéktér méretén, vertikalitásán és a helyszínek dizájnján is tetten érhető. Svartalfjeim nemcsak területét tekintve hatalmas, de talán az eddigi legjobban felépített helyszín. Gigantikus méretű és magasságú, arannyal borított hegyek, a föld mélyébe vájt barlangok és városok, erdő, mocsár, láva- és jégmezők, sőt még az égben lebegő hatalmas, tüskés ormok is felfedezésre várnak.

Assassin's Creed Valhalla Xbox

Sajnos a forgatókönyvírók és a küldetéstervezők nem jutottak el olyan magasságokba, mint a pályadizájnerek. Bár a cselekmény érdekes lenne (Odin a törpöktől kér segítséget egy titkos ereklye megszerzéséhez, amivel aztán legyőzheti a tűzóriások vezetőjét), a játékmenet alapvetően kimerül abban, amit már ezerszer láttunk az Assassin’s Creed Valhallában. Ide-oda küldözgetnek bennünket a térképen, bebörtönzött törpöket fogunk kiszabadítani, mindenki csak akkor segít, ha előbb megteszünk nekik valamit, és így tovább. Abszolút standard, nyílt világú affér, megszórva annyi opcionálisan felvehető kinccsel, hogy a térkép eleinte úgy világít, mint egy karácsonyfa. Aki már játszott a Valhallával, az rögtön otthon érzi majd magát, a kérdés, akar-e újabb 15-20 órán keresztül küldetésjelzők és világító pöttyök után koslatni.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Assassin’s Creed Mirage teszt

    Három hosszú éve nem jelent meg új rész az Assassin’s Creed-sorozatban – lássuk, mire képes a IX. századba látogató Mirage, míg a Ubisoft ismét a széria átalakításán dolgozik.

  • Skull and Bones teszt

    Tíz év, temérdek újrakezdés és olyan kétes hírnév, melyet egy kalózfejedelem is megirigyelne – a Skull and Bones végre kibontotta halálfejes vitorláit, a kérdés már csak az, hogy elkerüli-e a hajótörést.

Előzmények