Assassin’s Creed Valhalla: Dawn of Ragnarök teszt

Újabb isteni kalandok, ezúttal a törpök világában folytathatjuk Eivor, illetve Odin mitológiai történetét az eddigi legnagyobb Valhalla kiegészítővel.

A vég kezdete

Ez persze nem jelenti azt, hogy egyáltalán ne lenne semmi újdonság a Dawn of Ragnarökben. Ha a történet mellőzi is az emlékezetes szereplőket vagy eseményeket, a játékmenetért felelős emberek azért igyekeztek újat mutatni, és ez igazság szerint sikerült is. Az új bővítmény legfőbb érdekessége a furcsa nevű Hugr-Rip. Eivor, vagyis Odin, akarom mondani Havi… szóval A Főhős kap a törpöktől egy különleges karkötőt, amivel a világban található varázserőt, a hugr-t képes eltárolni, és új képességekre használni. Összesen öt új erő birtokosai lehetünk, amikkel mi magunk is tűzóriássá válhatunk, járhatunk a láván, nyilak kilövésével teleportálhatunk másképp elérhetetlen helyekre, de akár hollóvá is változhatunk, hogy így repüljünk messzire, vagy érjünk el olyan magas helyeket, amiket másképp nem lehet (lásd az égben lebegő sziklákat). A Hugr-Rip maga is fejleszthető, ehhez a fosztogatásokkal megszerezhető kvarckristályokat használhatjuk.

Az új képességekhez új pályatervezési fogások is társulnak. Több helyszínt például csak láván átfutva közelíthetünk meg, vannak épületek, amik belsejébe csak teleportálással juthatunk, és így tovább. A Valhallában korábban látott technikák és az új fortélyok ötvözésével egy érdekesebb, változatosabb környezetet kapunk, ahol a felvehető kincsek és ereklyék megszerzése még izgalmasabb logikai kihívásokat jelent, mint korábban. Az új lehetőségek viszont nem használhatók korlátlanul: a „hugr-csíkot” újra és újra fel kell tölteni, ráadásul minden képesség csak néhány másodpercig él. Cserélgetni sem lehet őket tetszés szerint. Az öt képességet mindössze kettő (fejlesztés után három) férőhelyre kell beosztani, ha mégis egy másikra lenne szükség, azt egy megfelelő ellenféltől kell minden alkalommal elvenni. Ez a sok korlátozás kezdetben elég körülményessé teszi a karkötő használatát, mindenképp azt javaslom, hogy minél előbb fejlessze fel mindenki.

További újdonságot jelentenek még ebben a bővítményben a törpök rejtekhelyei, amiket „titkos jeleket” követve kell az erdő mélyén megtalálni (igazából rikító sárga nyilakról van szó, amiket a tűzóriások ezek szerint nem ismernek), de van egy aréna is, ahol mitikus történeteket élhetünk át harci kihívások formájában. Annak ellenére, hogy a kampány meglehetősen szokványos formában zajlik, az elvitathatatlan, hogy a Dawn of Ragnarökbe tényleg sok ötlet került, és a fejlesztők megpróbáltak mindent beleadni, így ha a játékmeneti alapokat még nem unjuk, akkor ez a kiegészítő tényleg sok tartalmat és jópofa ötletet kínál. Nem beszélve a látványról, hiszen az Assassin’s Creed Valhalla továbbra is az egyik legszebb nyílt világú játék – Svartalfheim is döbbenetesen szép képeket tár a szemünk elé, a hatalmas panorámáktól kezdve a napfényben csillogó arany hegycsúcsokon át a csodálatosan megépített városokig, a láva vörös fényében úszó barlangokig.

Assassin's Creed Valhalla Xbox

A Dawn of Ragnarök egy remek kiegészítő, méretében és változatosságában is az eddigi legjobb bővítmény az alapjátékhoz. Ugyanakkor az is igaz, hogy történetmesélésben, párbeszédekben, küldetésdizájnban képtelen túllépni azon, amit a Valhalla már eddig is kínált. Az újdonságok ellenére sem képes több lenni, vagy bármiben is szintet lépni. Ugyanazt tesszük és ugyanazt kapjuk benne, amit már jó eséllyel 100+ órán keresztül élveztünk, vagy épp meguntunk, ezen az új képességek és a korábbiaknál összetettebb helyszínek sem változtatnak. Ennek fényében érdemes elgondolkodni a vásárláson.

Az Assassin’s Creed Valhalla: Dawn of Ragnarök PC-re, PS4-re, PS5-re, Xbox One-ra és Xbox Series X|S-re érhető el.

Az AC Valhalla: Dawn of Ragnarök legjobb vonásai:

  • Svartalfheim gyönyörű és hatalmas vidéke nagyszerű új helyszín;
  • új képességek, amik kicsit megbolondítják a játékmenetet;
  • 15-20 órányi minőségi szórakozás.

Az AC Valhalla: Dawn of Ragnarök leggyengébb pontjai:

  • lapos történetvezetés, emlékezetes szereplők nélkül;
  • a Hugr-Rip használata kezdetben körülményes.

dreampage

Azóta történt

  • Assassin’s Creed Mirage teszt

    Három hosszú éve nem jelent meg új rész az Assassin’s Creed-sorozatban – lássuk, mire képes a IX. századba látogató Mirage, míg a Ubisoft ismét a széria átalakításán dolgozik.

  • Skull and Bones teszt

    Tíz év, temérdek újrakezdés és olyan kétes hírnév, melyet egy kalózfejedelem is megirigyelne – a Skull and Bones végre kibontotta halálfejes vitorláit, a kérdés már csak az, hogy elkerüli-e a hajótörést.

Előzmények