2015 legjobban várt játékai: anime-feldolgozások

A shounen nagyjai

Az anime-feldolgozás biztos módja a pénzkeresésnek: a millió módon kizsákmányolt rajongók fel sem veszik, hogy évente egy-egy videojátékot is a kosarukba kell tenni. Nem véletlen, hogy a legkorábbi japán fejlesztésű játékok között is volt ilyen, igaz, akkor még hivatalos jogok nélkül, igencsak megkérdőjelezhető minőségben. Mára annyit javult a helyzet, hogy a fejlesztők a hatalmas verseny miatt rá vannak kényszerítve, hogy jó játékokat készítsenek, ennek hatására e stílusban is viszonylag ritka az igénytelen próbálkozás. Az idei év csaknem minden jól menő animéból hoz feldolgozást, nekem már csak egy Hunter X Hunter-játék hiányzik a teljes boldogsághoz. A Steins;Gate és a Psycho;Pass játékverzióiról a kalandjátékokról szóló cikkben írtunk.

Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4

Ahhoz képest, hogy a Naruto manga a 700. fejezettel tavaly novemberben lezárult, a lelkes nindzsa világa nem tűnik el. Egyrészt az anime jó nagy lemaradásban van, tehát mehet még évekig, de különféle mellékszál képregényekre is készül a munkamániás alkotó, ráadásul videojátékok terén is van hová fejlődni. Az Ultimate Ninja Storm-széria új – a számozás által sugallottakkal ellentétben hetedik – része például idén jelenik meg, és PC mellett már csak az új konzolokon, PS4-en és Xbox One-on teszi tiszteletét.

Aki a széria korábbi tagjait kipróbálta, ez tökéletesen otthon lesz az új epizódban is, elvégre magán a játékmeneten nem hajtottak végre radikális átalakításokat. Ugyanazt a gyors stílusú, nindzsamágiára, teleportálásra és közelharci kombókra építő rendszer kapjuk meg, csak még több karakterrel (az előző részben 118 irányítható harcos volt, szóval a kínálattal nem lesz baj) és helyszínnel. A játék elsősorban a shinobi háború történetszálat dolgozza fel, sokkal több átvezető jelenettel, mint korábban. Kapunk minikampányokat is, az egyik például az új egészestés filmet, a The Last: Naruto the Movie egy szeletét mutatja be. Természetesen a szokásos QTE-vezérelt démoni főellenfél-küzdelmek sem hiányozhatnak, csak mindezt jóval látványosabb grafika kíséretében élhetjük meg.

Dragon Ball XenoVerse

Minden idők második legtöbb példányban fogyó manga-szériája (az első a One Piece, a harmadik a Naruto) nem egy mai gyerek, de állandó népszerűsége miatt folyamatosan készülnek hozzá a különféle mellékszálak. Idén nem csak egy újabb egész estés anime kerül a (japán) mozikba, de a tavalyi Battle of Z után egy élvezetesebbnek ígérkező játékfelvonást is kapunk PC-re, a két PlayStationre és a két Xboxra (a két újgenerációs konzol egy egyelőre nem részletezett extra játékmódot is kap). A megjelenésig már nincs sok idő, február 27-én kerül az európai boltokba a program.

A jórészt a Street Fighter 4 fejlesztői által készített XV teljesen új sztorit használ, ebben karakterünk Trunks-nak fog segíteni az összekuszálódott idősíkok rendbetételében. Aki ebből arra asszociál, hogy ennek köszönhetően a teljes széria minden gonoszával meg lehet küzdeni, az kapizsgálja a dolgokat. Karakterünk a kampányban azonban nem valamelyik híres figura lesz a szériából, hanem egy általunk alkotott harcos, akit öt faj (földi, saiyan, nameki, majin és az az egyelőre meg nem nevezett népség, amelybe Frieza is tartozik) képviselői közül válogatva alkothatunk meg, természetesen sokféle ruhával, képességfejlesztéssel fűszerezve. A Budokai-alszériához közel álló harcok természetesen továbbra is egy hatalmas arénában zajlanak, és most már a repülés és az egyszeri poroszkálás mellett a vízben úszva is sor kerülhet rájuk. Multiplayerben természetesen minden híres karakter is játszható lesz.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények