2015 legjobban várt játékai: kalandjátékok

Klasszikusok visszatérése

Amennyire hullaszerű állapotban is volt hat-hét éve a kalandjátékok műfaja, olyan kreatív burjánzásnak lehetünk szemtanúi az utóbbi néhány esztendőben. Régi klasszikusok térnek vissza folytatással, vagy megújított kiadással, és az ősi kategória egészen új megoldásokkal is tud jelentkezni, ami olykor olyan megasikert is eredményez, mint amit a Telltale aratott új szemléletű epizodikus programjaival. 2015 is gazdag lesz kalandjátékokban – ráadásul összeállításunk csak a nagyobb címekre koncentrál, a rivaldafénytől messzebb levő alkotásokkal egy későbbi cikkünk foglalkozik.

King’s Quest: Your Legacy Awaits

Az eddigi nyolc King’s Quest-epizód között volt zseniális és botrányos is egyaránt. Sajnos a legutolsó fejezet volt a mélypont, talán ezért sem sikerült 1998 óta senkinek folytatnia a szériát, pedig boldog-boldogtalan megpróbálkozott vele (legutóbb, 2012-ben a Telltale adta fel). Most legnagyobb meglepetésünkre az elsősorban megaprojektekről, évenkénti folytatásokról ismert Activision vág bele a kilencedik rész elkészítésébe a kevéssé ismert The Odd Gentlemen fejlesztőcsapat segítségével. És az első videó alapján ez a váratlan kombináció tökéletesen működik.

Persze az csak egy dolog, hogy a játék remekül, igazán stílusosan néz ki, ennél jóval fontosabb, hogy a játékmenet is rendben legyen. Bár a videón ebből nem sok látszik, a fejlesztők klasszikus fejtörőket, változatos párbeszédeket is ígérnek az akcióelemek mellé. A Roberta Williams részvétele nélkül készülő játék (a kalandjátékok nagyasszonyának azért tartottak egy privát bemutatót, ahonnan igen pozitív nyilatkozatot téve távozott) továbbra is Sir Graham útját mutatja be, ám kicsit más formában, mint eddig. Graham a játék kezdetén ugyanis ősz hajú, öreg király már, aki gyermekkorának veszélyekkel és kincsekkel teli kalandjait meséli el unokájának Gwendolynnak. A sajtóközlemény szerint epizodikus játékkal lesz dolgunk, amely PC mellett a két PlayStationre és a két Xboxra is megjelenik.

Grim Fandango Remastered

Itt a bizonyíték rá, hogy ha valamit nagyon, de tényleg-igazán szeretnénk, az valósággá válhat: két hét múlva már játszhatunk a felújított, leporolt Grim Fandangoval, a játékstílus egyik csúcspontjával. A 12 euróba kerülő új változat (PC, Mac, Linux, PS4 és Vita platformokon lesz elérhető) azonban nem csak technikai modernizálást tartalmaz. A meglepően hatásos új fény-árnyék effektek és magasabb felbontású textúrák mellett ugyanis új irányítási lehetőségeket kapunk, a régi midi zenéket nagyzenekarral vették fel újra, ráadásul két óránál is hosszabb fejlesztői kommentárt kapunk, amelyben természetesen a játékot megálmodó Tim Schafer is szót kap.

No de miért is lett ilyen legendás az azték halálmítoszok világát film noir stílussal vegyítő játék? Humora, karakterei, története miatt, melyek állandó kreativitásról tettek tanúbizonyságot, és még Manny Cavalera főszereplő legsötétebb pillanataiban is megnevettették a játékost. A frissen elhalálozottakat utazási ügynökként megkereső, náluk a mennybe vezető luxusúttal házaló Manny története árulással, szerelemmel és drámával teli – de természetesen a happy end elkerülhetetlen. A fejlesztő Double Fine amúgy idén nem fog lazsálni, érkezik tőlük a Broken Age második, befejező része, illetve a Day of the Tentacle: Special Edition is.

Syberia 3

Már a Syberia 3 fejlesztésének is története sem mindennapi kaland, hisz a 2009-ben bejelentett játék munkálataiba legalább háromszor fogtak bele a Microids stúdió igen változó felállású csapatai. Úgy néz ki, hogy most sikerül révbe érni: találtak egy olcsó, de hangulatos világ megjelenítésére képes 3D-s motort, visszacsalogatták a kalandjátékon legutóbb 2008-ban dolgozó (akkor se sok sikerrel, az Aquarica végül nem jelent meg) Benoit Sokal világalkotót az írói székbe, és az első két rész veterán fejlesztőivel végül megindult a fejlesztés. A megjelenés az idei év második felében lesz, a PC mellett PS4-re és Xbox One-ra, valamint iOS és Android rendszerű mobileszközökre.

 Syberia 3
Fura lényekben, egyedi hangulatú tájakban ezúttal sem lesz hiány. [+]

A történet nagyjából ott folytatódik, ahol a második rész véget ért: az egykor New York-i ügyvédként dolgozó fiatal lányra két kalandja után egy újabb utazás vár. Nem is akármilyen, hiszen a youkol nomád törzs fogadja be, ahol minden pillanat új meglepetéseket hozhat. Segítenünk kell a törzs lakosainak, hogy befogadjanak minket, el kell kísérnünk az apró sámánnőt misztikus utazásaira, hogy megismerjük a népet segítő szellemvilágot, néha pedig a modern világba is el kell látogatnunk, hogy valami onnan hozott tárggyal, ötlettel segítsünk új családunkon. Hiába volt régen a Syberia 2 vége, bízunk a régi csapatban – aki egy melankolikus hangulatú, mindennemű akciót nélkülöző kalandra vágyik, az most is biztosan megtalálja számításait.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények