2015 legjobban várt játékai: RTS-ek

Egy igazi klasszikus: StarCraft 2

Előző 2015-ös összefoglalónk egy másodvirágzását élő játékstílussal foglalkozott, most pedig egy olyan kategóriára kell kitérnünk, amely legnagyobb bánatunkra hosszú történetének legsötétebb napjait éli. A klasszikus valós idejű stratégiákat gyakorlatilag kinyírta a MOBA stílus, így alig-alig sikerült ezt az öt címet is összekaparnunk.

StarCraft 2: Legacy of the Void

Oké, a Blizzardról van szó, így a 2015-ös megjelenés finoman szólva sem garantált, mégsem tudunk elmenni a StarCraft 2-trilógia záródarabja, a protoss fajt középpontba helyező Legacy of the Void mellett. Már csak azért sem, mert bár a játékstílus népszerűsége jobbára leáldozott, a StarCraft 2 utolsó mohikánként fantasztikusan tartja magát, amit az egyre népszerűbbé váló világbajnokságok és egyéb esport-rendezvények is fényesen igazolnak.

A Legacy of the Void tehát – legalábbis a kampány terén – az ultrafejlett protoss népről szól. Artanis lesz központi karakterünk, de gyakorlatilag minden ismerős feltűnik a színen Zeratultól Jim Raynoron át Kerriganig bezárólag. Első feladatunk néhány protoss anyavilág visszafoglalása lesz a zerg inváziós seregek karmaiból, de amikor feltűnik a színen egy Amon nevű sötét, ismeretlen lény, a tétek hirtelen sokkal nagyobbá válnak, az egész szektor jövője kerül veszélybe. A megoldás a teljes protoss faj összefogása lesz: titkos szekták, rég nem látott törzsek, legendákból ismert hősök lesznek szükségesek ahhoz, hogy esélyünk legyen felvenni a küzdelmet a Xel’Naga erőkkel.

StarCraft 2: Legacy of the Void
Űrhajónkból nem mindennapi kilátás nyílik az univerzumra. [+]

Legfontosabb eszközünk a küzdelemben a Spear of Adun hajó lesz, amely nem csak a küldetések közti beszélgetések lenyűgöző színhelyeként szolgál, de természetesen a játékmenetre is kihatással van. Egyfelől itt tudjuk seregeinket módosítani: a különféle protoss vérvonalakkal való barátkozásunk során új és új variációkat szerezhetünk szinte minden egységből. A szimpla zealotból faraghatunk lándzsával pörgő harcost (azaz területsebzést kapunk), de ha egy misztikus szektával paktálunk le, szimpla közkatonáink láthatatlan rohamozási képességet kapnak. Emellett a hatalmas hadihajón fejleszthetjük általánosan is seregeinket (az egységlimit, a kitermelők gyártásának ideje és a pajzsregeneráció fürgesége terén), ráadásul az opcionális feladatok teljesítéséért kapott solarite nevű nyersanyagot is itt költhetjük, összesen hat képességet megnyitva a lehetséges 18-ból. És persze nem feledhetjük, a Spear of Adun bizony csatára termett: ágyúinak pusztító tüzét csaknem minden, felszínen játszódó küldetésben megidézhetjük, így végezve félképernyőnyi zerg mutánsokkal, vagy így nyitva utat egy barakkokkal és automata ágyúkkal lezárt szorosban.

StarCraft 2: Legacy of the Void
A küldetések ismét sokszínűek lesznek, itt például egy működő bányában kell seregeinkkel a folyamatosan kifogyó nyersanyagok után loholni. [+]

Persze mindez a sok fejlesztés és manipuláció csak a kampányban lesz elérhető, hisz tudjuk, a multiplayer sokkal inkább az egyensúlyra törekszik, mintsem a végeláthatatlan egységvariációra. A multimeccsek ritmusa még gyorsabb lesz – már 12 kitermelővel indulunk, ráadásul a kitelepülést szorgalmazandó módon minden nyersanyag-termelőhely potenciálja egyharmadával csökkent. A jelenlegi verzióban a három faj összesen öt új egységgel rendelkezik, de ahogy a korábbi részeknél is láttuk, ezek listája egész biztosan változik a megjelenésig. A protoss Disruptor sérthetetlenné tud válni, illetve maga körül tud óriási sebezni. A terran Herc egy területre sebző gyalogos, a Cyclone pedig a befogott ellenfelére mozgás közben is fürgén tüzel. És végül a zergek újoncai: a Lurker visszatérő ismerős, még mindig a föld alól sebez, a Roach-ból kitenyészthető Ravager pedig egy kicsit és nagyot is köpködő bestia. A jelenleg tervezett egyéb módosításokat és az új egységek pontos működését a Blizzard videókban is prezentálta, ezeket itt lehet megtekinteni .

StarCraft 2: Legacy of the Void
Ezen a zergek által megtámadott bolygón nem csak a civil lakosság evakuálása lesz a feladatunk, de némi solarite anyagért cserébe érdemes az óriási zerg mutánsokat is levadászni. [+]

A kampány és a multiplayer azonban nem minden, az új StarCraftban lesz egy kooperatív-versus játéklehetőség is. Ezek tulajdonképpen 1 vs. 1 küzdelmek, azonban mindkét oldalt két játékos irányíthatja. A teendők feloszthatók, így az egyik játékos koncentrálhat a termelésre és terjeszkedésre, míg a másik csak a csatározással foglalkozik, de akár komplex, sokfrontos háborúkat is lehet vívni. A bétateszt szinte biztosan elindul idén, esély, még arra is van, hogy az (önállóan is futtatható) teljes játék is megjelenik, de erre mérget azért senki ne vegyen.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények