2015 legjobban várt játékai: anime-feldolgozások

A shounen nagyjai

Az anime-feldolgozás biztos módja a pénzkeresésnek: a millió módon kizsákmányolt rajongók fel sem veszik, hogy évente egy-egy videojátékot is a kosarukba kell tenni. Nem véletlen, hogy a legkorábbi japán fejlesztésű játékok között is volt ilyen, igaz, akkor még hivatalos jogok nélkül, igencsak megkérdőjelezhető minőségben. Mára annyit javult a helyzet, hogy a fejlesztők a hatalmas verseny miatt rá vannak kényszerítve, hogy jó játékokat készítsenek, ennek hatására e stílusban is viszonylag ritka az igénytelen próbálkozás. Az idei év csaknem minden jól menő animéból hoz feldolgozást, nekem már csak egy Hunter X Hunter-játék hiányzik a teljes boldogsághoz. A Steins;Gate és a Psycho;Pass játékverzióiról a kalandjátékokról szóló cikkben írtunk.

Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4

Ahhoz képest, hogy a Naruto manga a 700. fejezettel tavaly novemberben lezárult, a lelkes nindzsa világa nem tűnik el. Egyrészt az anime jó nagy lemaradásban van, tehát mehet még évekig, de különféle mellékszál képregényekre is készül a munkamániás alkotó, ráadásul videojátékok terén is van hová fejlődni. Az Ultimate Ninja Storm-széria új – a számozás által sugallottakkal ellentétben hetedik – része például idén jelenik meg, és PC mellett már csak az új konzolokon, PS4-en és Xbox One-on teszi tiszteletét.

Aki a széria korábbi tagjait kipróbálta, ez tökéletesen otthon lesz az új epizódban is, elvégre magán a játékmeneten nem hajtottak végre radikális átalakításokat. Ugyanazt a gyors stílusú, nindzsamágiára, teleportálásra és közelharci kombókra építő rendszer kapjuk meg, csak még több karakterrel (az előző részben 118 irányítható harcos volt, szóval a kínálattal nem lesz baj) és helyszínnel. A játék elsősorban a shinobi háború történetszálat dolgozza fel, sokkal több átvezető jelenettel, mint korábban. Kapunk minikampányokat is, az egyik például az új egészestés filmet, a The Last: Naruto the Movie egy szeletét mutatja be. Természetesen a szokásos QTE-vezérelt démoni főellenfél-küzdelmek sem hiányozhatnak, csak mindezt jóval látványosabb grafika kíséretében élhetjük meg.

Dragon Ball XenoVerse

Minden idők második legtöbb példányban fogyó manga-szériája (az első a One Piece, a harmadik a Naruto) nem egy mai gyerek, de állandó népszerűsége miatt folyamatosan készülnek hozzá a különféle mellékszálak. Idén nem csak egy újabb egész estés anime kerül a (japán) mozikba, de a tavalyi Battle of Z után egy élvezetesebbnek ígérkező játékfelvonást is kapunk PC-re, a két PlayStationre és a két Xboxra (a két újgenerációs konzol egy egyelőre nem részletezett extra játékmódot is kap). A megjelenésig már nincs sok idő, február 27-én kerül az európai boltokba a program.

A jórészt a Street Fighter 4 fejlesztői által készített XV teljesen új sztorit használ, ebben karakterünk Trunks-nak fog segíteni az összekuszálódott idősíkok rendbetételében. Aki ebből arra asszociál, hogy ennek köszönhetően a teljes széria minden gonoszával meg lehet küzdeni, az kapizsgálja a dolgokat. Karakterünk a kampányban azonban nem valamelyik híres figura lesz a szériából, hanem egy általunk alkotott harcos, akit öt faj (földi, saiyan, nameki, majin és az az egyelőre meg nem nevezett népség, amelybe Frieza is tartozik) képviselői közül válogatva alkothatunk meg, természetesen sokféle ruhával, képességfejlesztéssel fűszerezve. A Budokai-alszériához közel álló harcok természetesen továbbra is egy hatalmas arénában zajlanak, és most már a repülés és az egyszeri poroszkálás mellett a vízben úszva is sor kerülhet rájuk. Multiplayerben természetesen minden híres karakter is játszható lesz.

Egyedül a világ ellen

One Piece: Pirate Warriors 3

Tovább folytatva a Bandai Namco játékelőzeteseit, következzen a program, amely a nálunk talán hajszálnyival kevésbé ismert, ám világszerte annál rajongottabb One Piece humoros kalózvilágába repíti a játékosokat. Ezúttal minden eddiginél több platformon, hisz a PS3 mellé csatlakozik a Vita és a PS4, és legnagyobb meglepetésünkre a PC is. A megjelenés valamikor nyáron vagy kora ősszel várható.

A történetről csak annyit tudunk, hogy az anime első fejezeténél indul és elvileg egészen odáig tart, ahol a legújabb manga-epizódok zajlanak. Ha a két végpont között semmi fontosat nem hagynak ki, ez lehet minden idők egyik legmonumentálisabb játéka e stílusban. Ez a stílus pedig az a „magányos harcos egész seregeket gyalul le” felállást követi, amit a Dynasty Warriors talált ki, fejlesztett csaknem-tökélyre, majd döngölt a földbe megszámlálhatatlan folytatásával és mellékszálával. Az Omega Force fejlesztőcsapat dolgozik ezen a programon is, és bár a Pirate Warriors a humornak és az igen egyedi karaktereknek köszönhetően unalmasnak nem nevezhető, igazi megmentője mégiscsak a kétfős kooperatív-mód lehet, csakúgy, mint az elődben.

J-Stars Victory VS+

Noha a legtöbbek számára érthető okokból a Weekly Shonen Jump magazin neve nem sokat mond, a japán képregényeket kedvelők tudják, hogy a fiúknak szóló mangák terén ez AZ újság. Itt indult anno a Dragon Ball és a Naruto, a YuYu Hakusho és a Bleach, a Hunter x Hunter és a Gintama. Bár a magazin lapjain ismertté vált hősök nem egy játékot kaptak már, a Jump 45. születésnapjára egy minden eddiginél nagyobb bunyóba hozta össze a karaktereket a Bandai Namco. Most ez a Japánban már 2014 elején megjelent játék látogat el hozzánk is egy új játékmóddal kibővülve, a Vita és a PS3 mellett immár PS4-re is.

A játék minden meccsében négy karakter csap össze, egy 3D-ben bejárható terepen, a cél pedig természetesen a többiek laposra csépelése. A legtöbb játékmódban három győzelmi pont megszerzése a cél, ilyet pedig természetesen egy-egy másik játékos életerejének elfogyasztásával szerezhetünk. Mivel mind a 39 karakter teljesen eltérő harcmodorral és speciális támadásokkal rendelkezik, csakúgy, mint a Super Smash-ekben vagy a Power Stone-okban, kedvencünk megtalálása és kitanulása igen sok időt vesz igénybe. A négy sztori, a sok-sok különleges meccs és az online mód mellé a nyugati „+” kiadás egy arcade módot is kapott. A megjelenés nyáron várható.

JoJo’s Bizarre Adventure: Eyes of Heaven

Csaknem egy éve jelent meg a legutóbbi program, amely a Japánban szinte megmagyarázhatatlan népszerűségű JoJo manga alapján készült. Jó rég volt szerencsénk ezt megelőzően az utolsó olyan játékhoz, amely e szérián alapult és angolul is napvilágot látott, így csak azért merjük az Eyes of Heavent is belengetni, mert az All Star Battle viszonylagos siker lett. Amúgy hivatalosan ennek európai (netán amerikai) megjelenése még nem került hivatalosan szóba, ám Japánban körülbelül fél év múlva kerül a boltokba a PS3-ra és PS4-re megjelenő játék.

Noha a fejlesztők névsora szinte megegyezik a tavalyi All Star Battle epizódéval, ezúttal sok minden másként alakul. Bár az Eyes of Heaven is verekedős játék, nem a két harcost egymásnak engedő fajtából – itt a 3D-s arénákban négy karakter küzd, mégpedig mindig 2 vs. 2 felállásban. A meccsnek akkor van vége, ha egy csapatból mindkét karakter kidőlt, és hogy még érdekesebb legyen a dolog, az egyes harcos-kombinációk mindegyike különleges extra támadásokkal gazdagszik. E felvonásban lesz offline és online multiplayer lehetőség is, a történet viszont teljesen új lesz és Speedwagon karaktere körül zajlik.

TévéRPG

Sword Art Online: Lost Song

Az igencsak jól induló, ám aztán elég furcsa irányokba elkalandozó Sword Art Online maga is egy MMO-t dolgoz fel (illetve többet is), így aztán elkerülhetetlen volt, hogy ne szülessenek játékfeldolgozások belőle. A második, a Hollow Fragment angolul (igaz, pocsék fordítással) is megjelent és csaknem félmillió példányban fogyott, így nem is lehetett kérdéses, hogy hamarosan érkezik a folytatás. Ez végül a Lost Song alcímet kapta és valamikor tavasszal jelenik meg nálunk, Vita mellett már PS3-ra is.

Bár továbbra is az eredeti főhős, Kirito a központi szereplő, ezúttal egy teljesen új sztorit kapunk, amely a manga és az anime egy fejezetének alternatív feldolgozása lesz. A háromfős csapatot úgy irányítjuk, mintha egy MMO-ban lennénk, és a játék minden eleme egyébként is úgy van előadva, mint a sorozatbeli ALFheim Online-ban küzdenénk. Egy külön játékmódban négyfős online partit is alakíthatunk, ilyenkor méretes főellenfeleket és kiterjedtebb labirintusokat kapunk, hogy a kihívás ekkor se tűnjön el.

Digimon Story: Cyber Sleuth

Az egyetlen játéksorozat, ami legalább fénykorában meg tudta közelíteni a Pokémon sikerét a Namco által gründolt Digimon volt. Igaz, a csata már rég eldőlt – a Pokémon a világ egyik legnépszerűbb szériája ma is, Digimon-fronton pedig jó, ha minden tízedik játék megjelenik Japánon kívül. Legalább ez utóbbi dolog változni látszik, hisz az új fejezetet nyitó Cyber Sleuth az új anime marketingkampányát és az igen rossz matekképességekre utalóan a 15. születésnapinak elnevezett általános hepajkodást meglovagolva jó eséllyel angolul is megjelenik, mégpedig PlayStation Vita gépekre. (Konkrétan: hivatalos bejelentés még nem volt, de minden nyilatkozat arra utal, hogy nálunk is megjelenik a játék.)

Az otthonában márciusban debütáló játék természetesen továbbra is jórészt a kibertérben játszódik, ahol a digitális szörnyekké fejlődött vírusok és az őket irányító hackerek élik küzdelmekben gazdag életüket. Főhősünk, Aiba (mi választjuk meg nemét) egy különleges baleset áldozata lesz a prológban, amelynek eredményeként félig digitalizált formába kerül, így az igazi és a kibervilágban is otthonosan tud mozogni és természetesen egyre csak fejlődő, tanuló lényeit használni. A Cyber Sleuth lazán kapcsolódik a nemsokára induló Digimon Adventure tri. anime-szériához, ami leginkább abban nyilvánul meg, hogy a sok-sok digiszörnyön túl elképesztő mennyiségű párbeszéden is át kell vergődnünk.

Azóta történt

Előzmények