2015 legjobban várt játékai: szerepjátékok

Vadászidény

A tavalyi év a szerepjátékok szempontjából nagyszerűre sikeredett, feltéve, ha az ember vállalkozó kedvű volt, és a dobozos megjelenések mellett esélyt adott a kisebb, csak digitálisan megjelent, vagy éppen kézikonzolos próbálkozásoknak is. 2015 azonban még ennél jobbnak ígérkezik, rengeteg sok-sok éve készülő program beérésére számítunk! Noha a legtöbb játék a teljesen új utak keresése helyett a még nagyobb világ, még több lehetőség, még jobban megírt sztori design-hármas mentén halad, úgy tűnik, igen jó évünk lesz. Mivel így is igen terjedelmes lett a cikk, majd külön foglalkozunk a kézikonzolos játékokkal, a kisebb volumenű letölthető alkotásokkal és azon programokkal, melyekről nevükön kívül szinte semmit nem tudunk (pl. Cyberpunk 2077 vagy az új Mass Effect).

The Witcher 3: Wild Hunt

Szép lassan, a kemény munkának köszönhetően a Witcher-széria közepes, jellegzetesen európai RPG-ből igazi megajátékká, 2015 egyik legjobban várt alkotásává nőtte ki magát. A siker megérdemelt, a második rész pazar sztorija és érdekes mellékküldetései miatt sok újrajátszást éltek meg a stílus kedvelői között, a harmadik rész pedig mindent jóval magasabb szintre emel. Csak egy példa: a teljesen szabadon bejárható játékvilág harmincszor nagyobb lesz, mint az előd szintén nem apró területe (lefordítva: 20%-kal nagyobb, mint a Skyrim).

Ha Witcher, akkor Geralt; és ez ezúttal is így van, a fehér hajú, szörnymegsemmisitésre kinevelt harcos lesz továbbra is a történet központi alakja. Noha Geralt a nagypolitikai játszmákba belefáradva személyes utazást kezd, elkerülhetetlenül belesodródik egy újabb háborúba. Egy ősi, ismeretlen, gonosz ármádia jelenik meg ugyanis a birodalom északi határai mentén, amely válogatás nélkül pusztításba kezd (ez az erő viseli a címben is szereplő Wild Hunt nevet). Geralt azonban nem lesz egyedül – az ideig-óráig velünk tartó társak, szövetségesek és testőrök mellett még egy igen fontos karakter lesz a játékban. Ő Ciri, Geralt tanítványa, a még nála is különlegesebb erőkkel rendelkező fiatal nő, aki néhány, a sztori szempontjából kiemelkedően fontos epizódban játszható is lesz. Ciri mesterénél fürgébb és akrobatikusabb, rövidtávú teleportálásával kiválóan tud taktikusan helyzetet változtatni.

 The Witcher 3: Wild Hunt
Ciri sorsa Geralthoz kötődik – de misztikus képességei miatt rengetegen akarják irányítani, akár erőszakkal is. [+]

Persze Ciri csak legfeljebb néhány óra játékidőhöz jut (a központi sztorit nagyjából 50 órásra saccolják, ami a mellékküldetésekkel együtt minimum megduplázódik), továbbra is Geralt lesz az igazi főszereplő. És bár az előző részben szörnyvadászi foglalatossága a politikának és háborúnak köszönhetően háttérbe szorult, most igen sokat fogjuk különféle bestiák nyomát követni, saját szörnykódexünket új és új fejezetekkel, bejegyzésekkel kiegészíteni, és persze a különféle trófeákkal a városokban dicsekedni. Csaknem minden lény, és így rajtuk keresztül minden ehhez kapcsolódó küldetés kap valami egyedi csavart – az egyik embernek álcázza magát, a másik lépre csalásához csalit kell keríteni, a harmadik meg mondjuk a bujkálásban jó.

 The Witcher 3: Wild Hunt
Az összes ismerős varázslat megmarad, de ezúttal számuk megduplázódik az új mágiáknak köszönhetően. [+]

A harcrendszer a fejlesztők elmondása alapján jelentőset változott – nem feltétlenül a bevethető eszközök tekintetében (továbbra is nálunk van két kardunk, és persze varázserőnk), hanem az irányítást illetően. Jóval könnyebb lesz célra tartani, bemutatni a különféle kombókat, egymásba fűzni az elkerülő manővereket, varázslatokat és támadásokat. A legfontosabb új harci eszköz a számszeríj lesz, ami ugyan itt nem az a sorozatlövő alkalmatosság, mint amiképp néhány játékban megjelent, de így is igen hasznos lesz a csata előtt az esélyek javítására. Visszatér az alkímia és a tárgykészítés is, természetesen jóval több recepttel, mint korábban.

 The Witcher 3: Wild Hunt
Ha nem kutattuk ki egy adott szörnyeteg gyenge pontjait, támadási módozatait, igen nagy kulimászba keveredhetünk. [+]

A világ bejárása, a rejtett, vagy legalábbis a fő csapásiránytól távol eső helyszínek felkutatása és kifosztása is igen érdekesnek ígérkezik, hisz ránk van bízva, hogy ennek miként vágnánk neki. Szabadon tudunk vitorláshajónkkal utazni, lovagolni, ugrani, víz alatt úszni, falon mászni – így aztán leküzdhetetlen természetes akadály nem nagyon lesz előttünk. És felfedezni lesz mit: hegyek, mocsarak, erdők, falvak, városok, kihalt(nak tűnő) tundra várja, hogy titkait felfedezzük, kihívásait legyőzzük, kincseit felmarkoljuk.

A történet most is telis-tele lesz olyan kényszerű választásokkal, ahol nincs jó út, és meglehet, hogy döntésünk hatása csak öt-tíz órával később lesz nyilvánvaló és igazán érezhető. Egész falvak léte múlik rajtunk, csaknem minden fontos karakter sorsát befolyásolhatjuk, és persze, mindez a játék végéig kitart – 36 érezhetően eltérő vége lehet a trilógiát lezáró Wild Huntnak. A megjelenési dátum jelenleg május 19., a célplatformok pedig a PC (Linux is), a PS4 és az Xbox One.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények