2015 legjobban várt játékai: 3DS-exkluzívok

Régi-új konzol, régi-új Zelda

Bár ha csak a konkurenciát nézzük, a 3DS kategóriájának királya, a Nintendo számára jelzésértékű lehet, hogy az előd DS eladásait megközelíteni sem tudja a térhatású utód. Pedig rengeteg exkluzív játék jelenik meg a kis gépre még idén is, ami miatt érdemes lehet befektetni rá – bár tény, hogy ezek mindegyike japán eredetű; a nyugat, úgy tűnik, lemondott a kézikonzolos fejlesztésekről. A hosszúra nyúló listában csak azok a programok találhatók meg, melyeknek angol nyelvű kiadása hivatalosan is bejelentésre került. Ezek mellett azonban – főként a Square Enix és a Level 5 kiadók termékei között – még bőven vannak olyan programok, melyek nyugati premierjével várhatóan az E3-on akarnak igazán durrantani (Dragon Quest-játékok tömege, illetve a Youkai Watch-duó, LBX), így a lista közel sem teljes.

The Legend of Zelda: Majora’s Mask 3D

Nem vagyok benne biztos, hogy a Majora’s Maskot különösebben be kellene mutatni, elvégre a Zelda-széria egyik legjobb, legemlékezetesebb részéről van szó. Mivel azonban nem mindenki volt aktív a N64 időszakában, egy emlékeztető jól jöhet – és így gondolta ezt a Nintendo is, hiszen négy évvel az Ocarina of Time 3D-sített verzióját követően ez a rész is megkapja a maga felújítását. A játék február 13-án, a New 3DS géppel együtt kerül a boltokba, de régi hardveren is tökéletesen fut majd.

A Majora’s Maskban a zöldruhás Link egy párhuzamos világba, Terminába kerül, ahol hamar kiderül, hogy mindössze három napja van rá, hogy megakadályozza azt, hogy az igencsak agresszívnak tűnő Hold lezuhanjon a földre, megsemmisítve mindenkit. A mentőakcióhoz szükséges négy óriás felébresztéséhez új képességeket kell hősünknek tanulnia, ami e játékban mágikus maszkok megszerzésével történik. Az állandó időlimit még akkor is hihetetlen hangulatot és feszültséget csempész a játékba, ha tudjuk, hogy azért van módszer időnk kibővítésére. A 3DS-kiadás néhány átalakított főellenfél mellett horgászási lehetőséget ad Termina két vadonatúj tavacskájánál – pont az a foglalatosság, amit a lezuhanó Hold árnyékában megengedhetünk magunknak…

Codename S.T.E.A.M.

Ha azt mondom, Intelligent Systems, mindenki tudja (remélhetőleg), hogy az Advance Wars és a Fire Emblem szériák fejlesztőiről van szó. Idén azonban nem csak az utóbbi sorozat legújabb tagja érkezik tőlük (erről egész pontosan nulla információnk van, ezért nem szerepel a listán), hanem egy teljesen új próbálkozás is, ami eddigi alkotásaikhoz képest igencsak akciódús lesz. A Codename S.T.E.A.M. március 16-án jelenik meg nálunk.

Japánban a játék a fantasztikus Lincoln versus Aliens alcímet viseli, és ez gyakorlatilag pontosan írja le, hogy miről szól a játék. A gőzgépek hajtotta Londonban járunk, amit gonosz idegenek rohannak le, így a királynő megvédésének feladata a mi vállunkat nyomja. „Mi” pedig egy amerikai szuperkommandó vagyunk, talpig gőzhajtotta fegyverekkel. A játék rendszere leginkább talán a Valkyria Chronicles-ére hasonlít: a karaktereket a mi fordulónkban akciójátékhoz illő módon irányíthatjuk, manuálisan kell céloznunk, számít, hogy csendben, óvatosan lopakodunk – de minden más tekintetben egy körökre osztott játékról van szó. A játékmenetbeli mix érdekesnek tűnik, és ha van olyan fejlesztőcsapat, akiben megbízhatunk, hogy ezt fogyasztható és élvezetes módon tálalják, hát az Intelligent Systems az.

Mario vs. Donkey Kong: Tipping Stars

Egy kis logikai kihívás, egy kis ügyességi játék, rengeteg Lemmings-ihletés, mindez pedig a Gomba királyság színeibe csomagolva – ez dióhéjban a Mario vs. Donkey Kong-széria. Az új epizóddal hatrészessé váló sorozatban mindig az volt a célunk, hogy az oktondi módon masírozó Mario-babákat épségben juttassuk el a kijáratig. Szakadékok, tüskék, csapdák és más veszélyek lesnek rájuk, nekünk kell a pályát úgy manipulálni, hogy megnyíljon előttük az út. A március 20-án megjelenő Tipping Star visszatér az első rész oldalnézetéhez, 2D-s megjelenítéséhez, de rengeteg új extrát vezet be.

Természetesen alapból is kapunk rengeteg pályát, de az új rész legnagyobb extrája talán, hogy a pályaszerkesztőt jelentős módon kibővítették, most már több száz alkatrészből építhetjük fel fejtörőinket, különböző pontértékeket megszabva a játékosok számára. A pályák természetesen megoszthatóak és osztályozhatóak lesznek, ráadásul a játék valutájaként szolgáló csillagból borravalót is adhatunk azoknak, akik igazán megörvendeztettek minket egy-egy jól sikerült fejtörővel. A játék egyszerre jelenik meg Wii U-ra és 3DS-re, ráadásul ha az egyiket megvesszük, a másikhoz kapunk egy letöltőkódot – így aztán ez lesz a Nintendo első cross-buy játéka.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények