2015 legjobban várt játékai: szerepjátékok

Az Infinity Engine-be és még tovább

Torment: Tides on Numenara

Valószínűleg nem vagyok egyedül azzal a véleményemmel, hogy az 1999-es Planescape: Torment volt minden idők legjobb nyugati RPG-je. Játékban azelőtt nem látott, idegen, mégis lenyűgöző világával, kidolgozott karaktereivel, magával ragadó történetével és egyedi központi karakterével sokak kedvence lett a játék, melynek eredeti alkotói oly sok év után a Kickstarteren tértek vissza, viharos sikerrel (a Tides og Numenara 4.2 millió dollárral mai napig e weboldal rekordere a videojáték kategóriában). És minden, amit csak a játékból láttunk afelé mutat, hogy az új Torment fel tud nőni elődjéhez.

A világ például hasonlóképp idegen, fantáziadús és változatos lesz: a videojáték a Numenara szerepjáték világába költözik. Ez, bár a Földön játszódik, semmiben nem emlékeztet a mi világunkra – egymilliárd évvel járunk a jövőben, több ezer civilizáció, birodalom, vallás bukása után, százezernyi pusztító csatát követően. A mágia, a mutációk, az idegen fajok mind megjelentek bolygónkon, majd eltűntek és újra visszatértek. A legfejlettebb sci-fi fegyverek, a köztünk járó űrlakók és a bolygó mérető entitások ugyanúgy részesei e világnak, mint az öntudatra ébredt robotok, transzdimenzionális technoavatárok és az alakváltó papkirályok. Karakterünk is ehhez illeszkedően egyedi lesz: egy sok ezer éves istenszerű lény egyik „levetett” teste felett vesszük át az uralmat, amikor annak eredeti öntudata visszatér. Körökre osztott harc, a rövid leírás alapján is évekig emlékezetes társkarakterek, nagyon durván alakítható sztori, remek fejlődési rendszer, gyönyörűen megrajzolt területek, kötetekre való párbeszéd… ugye nem kell folytatnom a listát, már mindenki beírta naptárjába, hogy decemberben dolga lesz?

Pillars of Eternity

Ha a Numenarát őrült világa és elképesztő mennyiségű párbeszéde miatt a Planescape: Torment örökösének neveztük, hát az Obsidian által fejlesztett Pillars of Eternity kapcsán az első játék, ami eszünkbe jut, a Baldur’s Gate 2. Bár itt nem a D&D szabályait alkalmazzák, a fejlődési rendszer, és úgy egyáltalán, a világ felépítése, a kasztok, a mágia, a kalandozás működése igencsak a nagynevű elődre hasonlít. A játék március 26-án jelenik meg Windows, OSX és Linux operációs rendszerrel szerelt számítógépekre.

A 11 kaszt és hat faj kombinációjából elkészíthető karakterünk különféle, igen erős személyiséggel bíró társakat szedhet össze, akik mindegyike egyedi módon reagál cselekedeteinkre. A harcok a „bármikor leállítható valós idő” rendszert követik és kellemesen komplexnek ígérkeznek – muszáj lesz használni a különféle varázslatokat, taktikai lehetőségeket, perkeket, eltérő fegyvereket, ha életben akarunk maradni. A küldetések nagy része sok-sok oldalnyi szöveget tartalmaz, és mivel általában az átverés, a zsarolás, a megvesztegetés is járható utat jelent, mindenki vérmérséklete és partijának felépítése szerint oldhatja meg ezeket (a reputációs rendszert csaknem változtatás nélkül vették át a 2003-ban leállított Baldur’s Gate 3-ból). Akit mélyebben is érdekel a játék, annak a wiki mellett a jó egy órás Twitch videót ajánlom, ahol a fejleszthető erőd és a nehéz fokozat is bemutatásra kerül (9:55-kor indul a demó).

Shadowrun: Hong Kong

A réges-régi, ám nagyszerű konzolos felvonások után a Shadowrun igen hangulatos világa (aki nem ismerné, a cyberpunk + mágia kombinációt képzelje el) ismételten olyan minőségben járható be, amit az igazi szerepjáték is megérdemel. A Shadowrun Returns, és még inkább a Berlinben játszódó első kiegészítője, a Dragonfall taktikus összecsapásokat és nagyszerű sztorit hozott a játékosoknak, akik vélhetően a jövőben sem maradnak betevő kalandok nélkül, hiszen a Harebrained Schemes fejlesztőcsapat továbbra is új és új modulokon dolgozik. A következő Shadowrun kaland Ázsia egyik legveszélyesebb városába vezet,a mágia és korrupció által irányított Hong Kongba.

Shadowrun: Hong Kong
Az első kép alapján a stílus nem változik, csak neonból lett jóval több.

Az izometrikus nézet ugyan megmaradt, de Hong Kong igen más hangulatot hoz, mint 2056 Amerikája vagy Európája. A hatalmas, egymás titkaira vadászó megatársaságok ugyan megpróbálnak mindent dominálni, de a sárkányok erejében hívő szerzetesek és az alvilágot irányító, a jakuzákkal állandó háborút vívó triádok igencsak átalakítják a megszokott rendet. Az általunk kialakított karakter mellett öt társ jön velünk a két vállalat csatáit és egy ősi erő (tippünk szerint neki lesz szárnya és sok pikkelye is) feltámadását feldolgozó sztoriba. A karakterek még erősebb személyiségek lesznek, mint az eddigiek, ráadásul a legtöbb extra küldetéseket is hoz összehaverkodás esetén – kíváncsian várjuk, hogy a saját lépegetővel rendelkező dekás, vagy a ghoullá alakult utcai szamuráj milyen kalandokba rángat bele minket… A megjelenés decemberben várható, a mobileszközök technológiai korlátai miatt ezúttal csak PC-n.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények