Új hozzászólás Aktív témák
-
Bep
senior tag
"...a csúszás komoly kockázattal és veszteséggel járhat."
A menedzsment szervezés jelentősége. Gondolom én, egy játékfejlesztő gárda rezsi és humán költsége nem elhanyagolható az össz költség arányában. Na már, ha egy 6 éves projekt (kiadásig) mondjuk csúszik 1 évet az a tervezetthez képest +~17% ezen költségekre. Ebbe jelenleg a versenyszférában cégek tudnak belerokkani... -
őstag
válasz negyven2 #92500 üzenetére
Mondjuk normális esetben nem történhetne meg az, hogy már egy trailer is vicc tárgyává válik. Például az említett Halo -ban, csak ugye pár résszel később.
Vagy amikor az EA -nál senkinek nem tűnik fel, hogy a Fifa23 bemutató videóban akkora bug van, hogy kiesik a képernyőn.
Az eFootball megjelenési állapotáról ne is beszéljünk.
Nyilván ez egy egészen más aspektusa a témának, de kiválóan szemlélteti azt, hogy sok stúdióban valami nagyon nincs rendben.
Ebből annyit érzékel a felhasználó, hogy a játékok többsége csúszva és/vagy sz@r állapotban jelenik meg. Ez pedig teljesen jogos észrevétel. Az elmúlt egy-két évre pedig ez hatványozottan igaz úgy, hogy közben 2 cégnél is kijött egy új generáció.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
negyven2
veterán
Ez akkor gond, hogy ha az adott cég nem áll több lábon. Vagyis pl. fejlesztenek egy játékot x évig, amiből aztán csak a játék eladásból jön nekik bevétel. Ami esetén aztán bejön az amit írtál, hogy a következő játékukra elvileg elég lenne, de mivel csúszik így elfogyhat a pénz. Ekkor tényleg bele tudnak rokkanni. De ez pl. a AAA kategóriát nem érinti olyan súlyosan, vagy akár egyáltalán nem. Pont most volt, hogy ABK esetén lett volna egy mobilos WoW, amibe beleöltek éveket és valószínűleg milliókat, és aztán nem lett belőle semmi (de ott voltak más címek is még régebbről pl. a StarCraft: Ghost
Vagy Ubisoft is simán leállította pár játéka fejlesztését (olyat is ami be se lett jelentve). A Skull and Bones-nak is simán annyi lett volna, hogy ha azon játék esetén nem lenne a szerződés a Szingapúri kormánnyal. És még ott vannak azok amikről nem is tudunk. Vagyis ezek a nagyobb cégeknek nem gond az, hogy ha elköltenek több tíz millió dollárt olyan projectekre amikből aztán nem is lesz semmi használható. És még így is simán rekord negyedéveket hoznak ezek a cégek (persze lehet itt is leírhatják az adóból ezeket, mint a Waner Bros. Discovery a Batgirl-t).
A Checkpoint podcast-ban voltak fejlesztők nem egy magyar fejlesztő stúdióból és ott is meséltek arról, hogy sok fejlesztés alatt álló projectből nem lett semmi végül (igaz volt olyan amiből csak tervek voltak de volt olyan amin már aktívan dolgoztak, vagy már közel voltak a kiadáshoz). És ezek lelövése annyira nem volt veszteség számukra (pénzügyi szempontból).
"Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."
-
Bep
senior tag
válasz negyven2 #92505 üzenetére
Persze a élet minden területén mindenhol van, hogy lelőnek fejlesztéseket, mert változnak az igények és azzal, hogy lelövik kevesebb a veszteség. Enélkül cégek nem is léteznének hosszú távon, hogy nem forgatnak vissza, nem fejleszenek, aminek egy része lehet vakvágány.
Én már azokra gondoltam amikből bevétele származik egy cégnek, és itt nem mindegy, mekkora marzs marad rajta, főleg, ha belső tényezők miatt lesz kevesebb. Ideig óráig elvisz mindent egy fejős tehén, egy költségviselő termék/szolgáltatás, amire ezeket rá lehet osztani.
[ Szerkesztve ]
-
negyven2
veterán
Ez igazából mindig is így volt. Mindig is bugosan jöttek ki a játékok, csak kérdés, hogy ezeknek mekkora jelentőséget adunk. Illetve persze mennyire komoly az a bug, vagy csak mennyire fújják fel. Most ezt a CP2077 miatt van ennyire szem elött, a 2010-es években meg az Aliens: Colonial Marines volt mint viszonyítási alap (vagy AC Unity). Mind kettő esetben (és évtizedben) ezek voltak az példák arra, hogy manapság annyira sürgetik a fejlesztőket, hogy azok félkészen, és bugosan adják ki őket. És ez aztán olyan negatív megítélést hozz magával, hogy az amúgy kicsit, vagy részben bugos játékokat is lehúznak, hogy ez játszhatatlan.
Pl ez a Fifa23 dolog. Oké kínos a T póz, de ez egy trailer egy olyan játékból ami valószínűleg ugyan az lesz mint eddig.
Az eFootball meg egy f2p féle Konami szenvedés (na ez a cég az ami megérdemli, hogy megvegye valaki végre). Ott már az MGS V-nél látszott, hogy még a lenézet és megvettet EA/ABK/Ubisoft-nál is rosszabb cég (főleg úgy, hogy azért ez a 3 még így is le tudd tenni érdekesebb, kommersz dolgokat az asztalra), míg a Konami igazából semmit.
úgyhogy azért az ne felejtsük el, hogy kívülállóként azért egy ilyen (hatékfejlesztő/kiadó) cég belső működése és felfogása nem feltétlenül ugyan az mint a fent említett Mars gyár.
Csak hogy témában legyünk... az MS mennyit vert el eddig az Xbox-ra úgy, hogy igazából ha csak a szimpla Gameing divizőt nézzük, talán egy Bethesda értéket ki tudott termelni 20 év alatt (ha belevesszük a hardvert akkor még ennyit se). Az ABK megvásárlása is inkább abba a képletbe illik bele, hogy komoly szereplő szeretne lenni a gaming iparban mint szoftver cég. És a konzol igazából csak mint egy mellékág lesz, van jelen. Ez a 70 milliárdos kiadás is csak azt jelenti, befektetnek a jövő gaming piacába, és nem az Xbox-nak vettek egy újabb céget (főleg úgy, hogy igazából az Xbox manapság az aminek anno a Steam Machine kellett volna lennie (vagyis egy olcsó dedikált játék hardver).
[ Szerkesztve ]
"Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."
-
őstag
-
-
negyven2
veterán
Nagy cégek esetén nem probléma se a csuszás, se a bukás (lásd EA és a BF2042 esete), ugyanis van mellete más ami simán nyereségesség teszi (mikrótranzakció). Ha mégis szorul a hurok és nem tudnak máshonnan tökét bevonni, akkor eladják magukat. Kisebb, vagy indie-ek esetén viszont ez gond lehet (de ott is a végső megoldás az, hogy akkor eladják magukat).
Itt zöld a oldalon pl. az MS kvázi megmentette mind a Double Fine-t, mint a Ninja Theory. Ugyanis hiába lett sikeres és hozta vissza az árát a Hellblade, azért ahhoz, hogy továbbra is megmaradjanak, ahhoz nem volt elég (vagy legalábbis nagyon bizonytalan lett volna jövőjük), hogy maguktól fent maradjanak.
A Double Fine meg fennállása óta közlődött, és nagyon sok projekt esetén a a bevételeik és a közösségi finanszírozásaik nem voltak elegek. Tim Schafer nem egyszer tette bele a saját pénzét azért, hogy megvalósuljanak a játékok. Ugye a Psychonauts 2-nél még ez se lett volna elég, így ott nagyon sok mindet kivágtak a játékból. Ezeket aztán az MS felvásárlás után vissza tudták tenni, és úgy lett a legtöbbet eladott játékuk, hogy Day1 GP volt.
Fizzie: Off-Topic-ban már volt róla szó. Mivel a PC-s változat kiadója az 505 Games, így igazából simán bekerülhet PC GP-be.
[ Szerkesztve ]
"Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."
-
válasz Wesder #92509 üzenetére
Szerintem a grafika rondább mint a DS maga. De valóban arra hajaz, és azt is mondják, hogy ez az. Egyáltalán nem lenne meglepetés ha bekerülne PC-n, és akadálya sincs.
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
l.skywalker
Topikgazda
Embracer Group megint bevásárolt.
Felvásárolta:
• Limited Run Games
• Tripwire Interactive
• Singtrix
• Tuxedo Labs
• Tatsujin
• Bitwave Games+ megvették a Gyűrűk Ura és a Hobbit irodalmi szellemi jogait is [link]
Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.
-
l.skywalker
Topikgazda
válasz l.skywalker #92514 üzenetére
Közben látom, hogy a Venturbeat-en szereplő információk nem a legpontosabban, mert a Middle-Earth Enterprises céget vásárolták fel, ami birtokolja a filmes és a videójátékos jogokat a Gyűrűk Urához
Middle-earth Enterprises - WikipediaNem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.
-
homerhamm
addikt
Free Play Days
Tesó
Outriders
Just Die AlreadyIhn nikho! Mahna nikho mha nahna e rei! Mha nahno mha nah rikho! Ihni Kohei!
-
Wesder
félisten
Embracer confirms one of their AAA titles (KOTOR Remake) was moved to another studio (Saber Interactive) to ensure quality.
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
-
l.skywalker
Topikgazda
16,6 millió példányban kelt el eddig az Elden Ring [link]
Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.
-
hombre[EU]
veterán
válasz l.skywalker #92521 üzenetére
ha nem Modern Warfare jönne idén akkor tuti,hogy ez lenne a best selling játék...így sem kizárt csak egy rossz cod launch kell
Life, Uh, Finds A Way
-
l.skywalker
Topikgazda
Dead Island 2 - 2023. február 3.
Dead Island 2 – Amazon Listing Reveals February 3rd, 2023 Release for Xbox Series X/S, Xbox One, PS4, and PS5 (gamingbolt.com)Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.
-
csuvicsuva
őstag
válasz Wesder #92509 üzenetére
Te hol voltál? Mester asszem már hét elején berakta, de lusta vagyok visszakeresni. Bár lehet, hogy csak az off topikba, már nem emlékszem.
#92525 l.skywalker: néha előfordul ott is, de akkor ezek szerint a héten nem járt arra.
[ Szerkesztve ]
"Nincsen más, csak a hit és a dac / A tiéd csak az marad, amit másoknak adsz"
-
l.skywalker
Topikgazda
válasz csuvicsuva #92524 üzenetére
OFF volt az, mivel PC-s.
Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.
-
csuvicsuva
őstag
válasz Dawide@axele #92489 üzenetére
"Nincsen más, csak a hit és a dac / A tiéd csak az marad, amit másoknak adsz"
-
l.skywalker
Topikgazda
válasz Dawide@axele #92489 üzenetére
Amiket én várok:
• Steelrising - szeptember 8.
• A Plague Tale: Requiem - október 18.
• Scorn - október 21.
• Evil West - november 22.[ Szerkesztve ]
Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.
-
l.skywalker
Topikgazda
Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.
-
oriic
HÁZIGAZDA
A trailer stílusos volt számomra, nyomtam is rá azonnal a "request review code" linkre a sajtós mailben. Remélem nem 2023 lesz belőle.
#92522 hombre[EU]
MWII jön idén, szóval esélytelen a rossz COD launch szerintem , főleg úgy, hogy a két legutóbbi rész a no comment kategória volt sokaknak.
[ Szerkesztve ]
Live-Die-Respawn
-
negyven2
veterán
válasz Wesder #92520 üzenetére
Ezek a Saber Interactive-hoz tartozó stúdiók:
Vagyis valamelyikükhöz került a project (tehát akár az is elképzelhető, hogy a Zen Studios csinálja a játékot, a DIGIC Pictures meg az cinematic videókat )
#92516 l.skywalker: Gondolom ezt amúgy úgy kell érteni, hogy amelyik játéknak már most is van bill/egér támogatása Xbox-on, azokat lehet majd játszani így, nem pedig mindegyiket.
[ Szerkesztve ]
"Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."
-
EmThor
addikt
válasz l.skywalker #92518 üzenetére
Az a baj hogy nem látok náluk potens, hozzáértő fejlesztőt.
Tehát nincs korábbi tapasztalat. Mármint Gyűrűk Ura játék tekintetében, ha jól nézem. Mert anno a Snowblind Studios megcsinálta a War in the North-ot, aztán a fejlesztők 90%-a ment tovább a Monolith-hoz és ők csinálták a 2 Shadow of Mordor/War játékot. (Azóta valami Marvel -es bérszemetet csinálnak sajnos, ha minden igaz). De volt anno olyan is hogy a Mercenaries-t készítő Pandemic (ha jól emlékszem) csinálta a LotR Conquest-et és a demoban (igen, 2008 végén még voltak ilyenek :) ) Aragorn valami távolsági támadásánál nem úgy nézett ki a dobótőr mint a lore-ban (vagy nem az volt a neve, nem emlékszem már), és kijavították. Szóval van esély hogy odafigyelnek de kétségeim vannak :/
Gaming is staying up until 3am to earn a trophy that isn't real....but is!
-
negyven2
veterán
válasz EmThor #92532 üzenetére
Az Embracer Group-nak jelenleg 120 stúdiója van, amik között már most vannak akik nem csak az indie piacon mozogtak, és simán ki lehet belőlük nézni, hogy képesek rá. ráadásul ebben a 120-ban még nincsenek benne a Square Enix Europe (Crystal Dynamics, Eidos-Montréal, Square Enix Montreal).
"Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."
-
Wesder
félisten
Microsoft made a one-time payment of $600,000 to the Cooking Simulator creators in order to include the game on Xbox Game Pass.
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
-
oriic
HÁZIGAZDA
-
l.skywalker
Topikgazda
Quake Champions jön konzolra, legalábbis a Trueachievements alapján [link]
Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.
-
őstag
The Chant - New Age Cult Trailer
November 3.ZX Spectrum - Commodore 64
-
őstag
ZX Spectrum - Commodore 64
-
őstag
-
őstag
-
őstag
-
őstag
ZX Spectrum - Commodore 64
-
őstag
ZX Spectrum - Commodore 64
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox One S / SZÁMLA / GARANCIA
- BESZÁMÍTÁS! Sony Playstation 5 825GB SSD digital konzol garanciával hibátlan működéssel
- Xbox Series S 512GB / SZÁMLA/ GARANCIA
- Konzolok karbantartása - hűtőpaszta csere - takarítás (minden 10. karbantartás INGYENES)
- BESZÁMÍTÁS! Sony PlayStation 5 825GB SSD lemezes játékkonzol garanciával hibátlan működéssel