Új hozzászólás Aktív témák

  • kymco

    veterán

    válasz doc #11583 üzenetére

    Bocs, hogy több részletben válaszolok :)
    A harmad-negyed íziglen büntetés terhét jelző igékkel szemben Ezékielt tudom idézni:
    Ez. 18,1-4
    "Így szólt hozzám az ÚR igéje:
    Hogy mondhattok ilyen közmondást Izráel földjéről: Az apák ettek egrest, és a fiak foga vásott el tőle?!
    Életemre mondom - így szól az én Uram, az ÚR -, hogy nem fogjátok többé ezt a közmondást mondogatni Izráelben
    Mert minden lélek az enyém: az apák lelke is, meg a fiak lelke is az enyém. Annak a léleknek kell meghalnia, aki vétkezik."

    Az általad idézettel ez szvsz látszólagos ellentmondásban van, én megéltem, hogy apám bűnös hajlamai ellen nekem küzdenem kellett az életemben, "öröklődtek" egyes bűnei, sok esetben, azok is, amiket utáltam benne... Az én bűneim azoknak a jövőjére is rossz hatással van, akiket a legjobban szeretek... és mégis megtesszük...

    Az ember Ádámtól kezdve nem tökéletes mert úgy kezdi az életét, hogy a maga kezébe veszi a sorsát, ki Isten kezéből. Ádám gyermeke örökli Ádám választását.
    Nem tudok érdemben érvelni az eredendő bűn létezése mellett, de látom minden ember életében, hogy közös bennünk: Istentől független, szabad életet akarunk élni. Magunk akarjuk meghatározni, mi a jó és mi a rossz, ne Isten mondja meg... Az "alma" valójában a jó és rossz eldöntésének birtoklását jelképezi. Azt az első ember pár magának vette, vele együtt minden ember ezzel indít, amit Ádám utóda nem tud megtörni. Nem Isten teremtése tökéletlen, az ember döntése nem tökéletes. A kocsi képe arról szól, hogy nem a teremtett autóval van baj, hanem a döntés az, ami elrontja... Semmi mást nem akartam vele mondani.

    www.refujvaros.hu

Új hozzászólás Aktív témák