Új hozzászólás Aktív témák
-
dethroner
veterán
Azta, nem is gondoltam hogy ennyiféle trükk van. Én a jó öreg rönőban csak ráfújatom a szélvédőre a levegőt (mert klíma se nincs benne ) és szépen letakarodik a pára egy idő után. Vagy letörlöm mikroszálas kendővel.
De a swiftben a csajom panaszkodik, hogy párás. Én is vezettem egyszer ilyen párás mocsok időben este, és én is fél percenként kapcsolgattam be a szélvédőre a klímát, őrület az a kocsi.
Majd javaslom neki hogy próbálja ki az itt felsorolt módszereket. Persze elsőre majd megpróbálja az acélbetétessel kirúgni a szélvédőt, mert ha nincs ablak, nincs para
Páramentesítőt tuti nem fújunk, egyszer befújtam a rönő szélvédőt, utána egész télen tejüvegen keresztül néztem a világot, nagyon nehezen tudtam csak levakarni róla.
Beázás csak nincs, 11 hónapos az autó, még a gyári klímaszűrő van benne.
De a páraszívó kis zacsik is jó ötlet, azt tuti bedobálok amennyit csak találok itthon.
És a borotvahabos trükköt meg a fürdőszobatükrön tesztelem elsőre.
Köszi mindenkinek, aki hülyeséget javasolt, annak isA hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
De ha olyan nagyon jól szigetelnek ezek a mai modern autók, akkor hogy jut be olyan nagy mennyiségű pára?
És ha belső keringésre állítom beef kolléga javasolja, akkor meg esély sincs hogy kimenjen, ott bent fogja keringgetniA hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
Idézet a suzuki könyvből:
A VISSZAKERINGETETT LEVEGŐ üzemmód
huzamos használata a jármű levegőjének
elhasználódásához és az ablakok
bepárásodásához vezet. Éppen ezért,
amikor csak lehetséges, használja a
FRISS LEVEGŐ üzemmódot.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
válasz a_tesz #48455 üzenetére
De a 24 éves rönőm miért nem párásodik? Ugyanolyan körülmények között én egyetlen párafolt nélkül jutok el a munkahelyemre. Nincs klíma, nem tudom lezárni a levegő bejutást, mert nincs ilyen lehetőség, levegőt nem fújom, csak ami alapból megy a szélvédőre.
Csajom swiftjévben minden csillivilli benne van, és használnia is kell, mert nem lát ki belőle.
Mennyit fejlődött az autóipar, régen párát se tudtak az autók bent tartani
Bár emlékszem én is olyanra hogy párás volt belül, de akkor ketten voltunk benne bőrig ázva, zivatar közepén. Na akkor törölgettem bőszen.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
válasz a_tesz #48478 üzenetére
Nincs semmi. A légbeömlő egy lyuk, amin menet közben folyamatosan jön be a menetszél. Annyit lehet variálni, hogy keresztülmenjen a beáramló levegő a hőcserélőn, vagy sem. Szóval, vagy fűt, vagy hűt. Persze a hűtés az a külső hőmérséklettől függ
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
válasz Tom1939 #48502 üzenetére
Vajon a Suzuki bekerülési költség alatt fogja adni? Mert ha nem, akkor miért venné valaki ezt, a Toyota logós helyett? Nem hiszem hogy van olyan márkafan, aki inkább a Suzukit választaná, ha ugyanannyiba fog kerülni. Mert szerintem később a használtpiacon többet kaphat érte ha Toyota, és ez fontos szempont lesz.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
válasz tboldi #48503 üzenetére
Augusztusban a 24 éves rönóm is minden előzetes költés nélkül ment át. Igazából a 12 év alatt amióta nálam van, csak egyszer kellett műszaki miatt költenem rá, 2 küszöb csere volt indokolt.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
válasz Siriusb #48591 üzenetére
Én tavaly ősszel voltam abban a projectben, hogy szinte lószart se láttam a rönó lámpával. Ráadásul üveg búrás, szóval még bemattulni se tud, szép, tiszta volt, mégis kb vakon jártam vele éjjel. H4 van abban is. Először gondoltam bevállalok egy utángyártott ledet [ezekből], már van tökéletes vetítési képpel is. De aztán mégis inkább komplett lámpatestet cseréltem, és nagyon jól tettem. A 23 éves foncsor hiába volt látszólag hibátlan, mégis sok fényt elnyelt. Az új viszont ugyanazokkal a gagyi izzókkal nagyon jól világít. Persze az izzó csere az olcsóbb, de egy öreg autónál lehet többet hoz a lámpacsere.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
válasz Siriusb #48593 üzenetére
Nem a búra a lènyeg, hanem a teljes lámpatest. A búra olyan, amilyennek látid. Ha nincs bemattúlva akkor nincs vele gond. A probléma a hátsó szürke festett foncsor, az elnyeli a fènyt, ahelyett hogy az útra vetítené.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
válasz 2ozzmexy #48595 üzenetére
A forgásirányos gumit nem is szabad másképp cserélgetni, csak első hátsó módban. Tavasszal ezzel a módszerrel raktam vissza a gyári kereket, nem volt semmi gond. Azt hiszem a rendszer 4 szettet tud megjegyezni, ebbe pont belefér a két szezon forgatott kerekekkel.
[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
válasz Siriusb #48615 üzenetére
Magam sem gondoltam volna hogy ilyen változást hoz. Külsőre semmi baja nem volt, azt hittem jó lámpáim vannak, csak kell bele tolni egy ledet Aztán megtudtam hogy a fényvisszaverő réteg az évek során elkopik. Főleg amióta nappal is világítunk.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
válasz pigmeus #48629 üzenetére
Azért ez a mókás kis kiegészítő komoly probléma forrása is lehet, akár emberéletekbe is kerülhet ez. Én még nem vettem észre (nem is vezettem 2000 km-nél sokkal többet), de a swift a csajom szerint egyszer megcsinálta azt, hogy a parkoló kocsisor mellett amikor elhaladt, érezhetően fékezett a csipogásvillogás közben. Nekem csak idióta módon viselkedése tűnt fel. Olyan nekem is volt hogy elmentem valami mellett és rinyált, meg olyan is, hogy szép fokozatosan fékezve megközelítettem valakit, tök lassan mentem, és több méterre volt, ha kidugom a lábam, azzal megállítottam volna, de ő panaszkodott.
Munkatársam kevesebb mint egy hete cserélte be a 3 éves scross-t egy hibridesre, és ő előzés közben érzete hogy fékezni kezdett a vészjelzések közben. Azt gondolja lehet túl közelinek érezte, ahogy elment a megelőzött autó mellett, de hát akkor isA hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
válasz KubanitoS #48654 üzenetére
Ja, tényleg, csak swiftben nem a kormányon, hanem a kormány alatt lehet kikapcsolni a kétérzékelős fékasszisztenst, sávelhagyásra figyelmeztetést is. Eddig ezek nem is kerültek a látóterembe, csak a start stop kikapcsoló
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
válasz [CS]Blade2 #48656 üzenetére
Használd a kézikönyvet, az minden ilyen kérdésre tudja a választ.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
Swift fejegység kérdéshez: igaz, nekem glx van, de a kézikönyvben szerepel a cd lejátszós fej leírása is. Szóval, cd-ről tud mp3, aac és wma. Tud usb-t is kezelni, a lejátszható formátumok ugyanazok, lossless egyik esetben sem támogatott. Usb fat12/16/32 és vfat fájlrendszert ismer. Usb maximális méretről nincs szó, de maximum 2500 dalt tud kezelni, így gondolom 64GB még menne neki. Amúgy [itt] olvasható is mindez.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
válasz Chereiose #48695 üzenetére
Nekem swift van, csajom hajtja, nagyon szereti. Szinte csak városban megy. De ha belefér az árba, lehet hosszú távon jobban jársz a vitara srcross párossal. Egyrészt hamarabb hozzájutsz mert idehaza gyártják, másrészt nagyon sok van belőlük, így sok alkatrészből van utángyártott. Míg a swift sose lesz ennyire tömegmodell, alig valamiből lesz utángyártott, évek múlva is csak gyári alkatrészt kapsz majd hozzá.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
válasz Chereiose #48697 üzenetére
Swift is bírja a pályát, főleg ha csak néha kell. Inkább komfort szinten lehet jobb a két nagyobb modell, 6 sebességes váltó miatt és talán jobb a hangszigetelésük. Bár erről a tulajok többet tudnak mondani. Az 1,2-es szívó motor is zokszó nélkül ment 150-el.
Lehet értéktartásban is jobb a két nagy. Munkatársam 3 éves scross-t vitt vissza, és 1,2 milla ráfizetéssel kapott új hibrid scross-t. Értsd 4,8 milláért vette, és 3 évvel később 4,7-ért adta el. Eszmélettel értéktartás. Swift sajnos nem tud ilyet.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
válasz mefistofeles #48703 üzenetére
Én csak abból indulok ki, amit ő mond és amit látok. Akik 2017-es autót vezetnek, legyenek szívesek megírni, mennyiért vették az új autót, nézzük meg mennyiért megy most átlagosan ugyanaz a hahu-n, és akkor meglesz az eredmény.
Annyit tudok ő 2017-ben scross 1.4 GL+ kocsit vett 4,8-ért. Most rákeresve hahu-n 4,65 és 4,9 között megy. Kvázi új árában, értékvesztés NULLA!
Én tavaly novemberben vettem swift GLX 1.2-es motorral 4,2 misiért. Ha jók a régi cikkek információi, akkor 2017-ben ugyanez az autó 4,05 millióba került, mondhatjuk ugyanannyiba, mint amennyiért én vettem. Ma a hahu-n 2db ilyen autó van, 3,1 millióért hirdetik. Ez 1 milliós értékvesztés 3 év alatt, ami 25%, szemben az scross 0% értékvesztésével. Vitara esetében szerintem ugyanez az értéktartás lehet, nagyon népszerű típus.
Szóval az hogy a swift ugyanazt az értéktartást mutatná mint az scross (és valószínű a vitara is), nem igaz.[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
-
dethroner
veterán
válasz mefistofeles #48718 üzenetére
Én nem akarok összeveszni, nem is lehet velem
De hol találtad azt a GL+ kocsit szúrópróba szerűen? Én sehol se látom. Jelenleg a fáma úgy szól, hogy a 3 éves az kevesebbet tud extrában és bő egy millióval olcsóbb scross esetében. Valakinek ez jó ajánlat, valakinek nem.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
Igen, a két turbómotoros modell most a hibridizálás miatt jelentős dráguláson esett át, de ezzel párhuzamosan kaptak plusz extrákat is, gyakorlatilag olyan, mintha minden típus egyel magasabb felszereltségű lenne. De azért ne felejtsük el hogy a Swift is drágult, nem kicsit. Én 2019 novemberben vettem 4,288 millióért, ma ugyanezt 4,97 millióért lehet elhozni. Ez is 700 ezres drágulás.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
válasz [CS]Blade2 #48750 üzenetére
4db 16-os kerék felnire szerelve.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
11 hónap alatt összesen egyszer használtuk a távkapcsolón a gombot, szerintem nem is fogjuk. Így takarékoskodunk az elemmel
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
Olvasd vissza, azt hiszem én voltam az első itt, aki megírta hogy a Baleno megy a levesbe, és hogy a literes turbós motor is kukázva lesz. Jövőre scross konyec, jön helyette a suzuki matricás toyota.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
Amikor a swift vásárlás előtt voltunk, a csajom lelkére kötöttem, hogy maradjunk a fapadnál, metálfény nélkül, ne engedje hogy a magasabb felszereltség megszédítsen, szóljon rám. Aztán a sok nézelődés és olvasgatás után ebből lett a GLX, +1 millióért
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
válasz Chereiose #48849 üzenetére
Inkább új, ha másképp nem megy, akkor hitelre. Ha beüt a frász, akkor lehet ugyanannyiért ek tudod adni, semmi gond. Használt kocsiért nem adnék milliókat, max 500 pénz, oszt megy amíg bír
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
válasz simonjoe #48858 üzenetére
De, létezik. Csak el kell fogadni a realitásokat. Túl sokat akar az olcsó használtautó vásárló, irreális elképzelései vannak. Az olcsó autó legyen műszakilag megbízható. Pont. Ennyi, nem több. A karcolások, extrák hiánya normális, ezeken nem kell fennakadni és máris százával dobja a hahu az ilyen járgányokat.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
válasz simonjoe #48870 üzenetére
Kezdetben nem volt prémium, kb a malacorrú, vagy még a B4 és B5 sem volt. De utána elkezdte elhinni magáról a fauvé hogy ők bizony prémiumgyártó, és ennek tükrében a passatra úgy is tekinthetünk. Főleg a CC, az már az árában is tükrözi a prémiumságot Szóval szerintem 500-ért lehet megbízható öreg autót venni, csak nem a rengeteg extrát, gyönyörű külsőt, kevés km-t kell keresni. Kicsit kopott, kicsit horpadt, kicsit karcos, sok km, ez mind lényegtelen. Az árához kell nézni az autót. És az üzembiztos működés nem függ össze a rengeteg csiricsáré extrával. Kormány, fék jó legyen, generátor töltsön a hűtő ne szivárogjon. Egy ilyen szívómotor kimegy a világból.
A német autókat meg tessék kerülni, túlárazott és nem a megbízhatóságról híresek az elmúlt bő 10 év termései.
A megbízhatósághoz egy még: 27 éve vezetek, de nem sok suzukit, és egyéb olcsó régi vackot láttam árok szélén lerohadva és dögszállítón utazva. Annál több "viszonylag új és prémium" németet.[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
válasz Tom1939 #48874 üzenetére
Ha hangos a fék, kend be zsírral, sokkal csendesebb lesz
Tizenéves korunkban hülye haverom simsonján visított a fék. Megkérdezte az egyik nagy szakit mit csináljon vele, ő meg viccből mondta hogy zsírozza be. MegtetteA hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
Próbáld másik szervizbe vinni. Az a tapasztalat, hogy valahol elhajtanak a picsába mindennel és azt mondják ez ilyen. Más helyen meg normálisak és tényleg akarnak segíteni.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
válasz FollowTheORI #48925 üzenetére
Ott is van azért szopóroller [link]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
válasz FollowTheORI #48927 üzenetére
Ez semmi, ahhoz képest, hogy egy kocsi élettartamán belül mennyi probléma van a mostani nem elektromos autókkal.
Mesélj, figyelekA hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
válasz FollowTheORI #48929 üzenetére
Ahogy a többiek is megírták már, a villanyautó annyival drágább jelenleg, hogy a normál benzines 10 év alatt fog annyit kérni alkatrészekben. Meg azt se felejtsük el, hogy ma ha úton vagyok és fogytán a nafta, beállok a minden második sarkon található benzinkutak egyikére és 5 perc múlva már újra 800 km-re elegendő üzemanyag van a tankban.
Ha a ma kapható átlagos villanyautóval töltőre kell állni, az minimum 3 óra de inkább több, és akkor is a benzines hatótávnak jó ha a fele megvan. Meg ugye a teslasokat megfigyelve, autópályán 110 a sebesség, mert ott még nem esik nagyon durván a hatótáv, télen nem fűt, nyáron nem klímázik mert ezek viszik az áramot. Ha nem tudsz otthon tölteni (márpedig a városi autósok nagyon nagy része nem tud), akkor a töltési időben valamivel le kell kötni magad, ez nagyon remek, ha odakint esik/hideg/meleg van.
Szóval egyenlőre szopás az egész szerintem, kényelmetlen.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
-
dethroner
veterán
válasz SyMbioTe #48954 üzenetére
Igen, a hatótáv para viszonylag ritkán jön elő aki városozik. De ha sokkal elterjedtebb lesz az ilyen autó, akkor szinte minden áruházi és közteres parkolót meg kell csináljanak töltősre, különben nem fogja bírni a rendszer kiszolgálni.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
válasz [CS]Blade2 #48957 üzenetére
Azt el kéne felejteni hogy ez a mostani szinte ingyen autózás fennmarad. Az állam hatalmas bevételt kaszál az üzemanyagárba épített jövedéki adón, ami a benzin árának kb a felét teszi ki. Szerinted lemondanak a kb napi 11 millió liter üzemanyag kiesése miatti adóbevételről? Nem hinném. Nem azért lesz villanykocsi, hogy az átlagjuzer járjon jól.
Ha a szarnak értéke lenne, akkor a szegényember seggén nem lenne lyuk[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!