Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
válasz Motion_Blur #11075 üzenetére
azonnal kellett, holnap mennem kell vele.
obi itt van 2 megállóra, ha veszek 4-5 jegyet, az se 5 Ft, meg vasárnap du max. a multik vannak nyitva, auchanba mondjuk 15k volt, de így jártam, az sincs a közelemben.
jász akkut meg nem veszek, ez legalább német, úgyis nemsokára ott lesz használva, ha minden jól megy -
Kornel
veterán
ez kicsit off is lesz, de leírom.
bennem is sokáig az volt, hogy magyar cégtől magyar terméket vegyek, így elősegítve kis hazám fejlődését.
de amikor ott tartunk, hogy élelmiszerek között se találok olyat, amit megvennék, akkor elgondolkozok, hogy mi értelme van az egésznek. ráadásul a sz*rt is másfélszeres áron adják, mintha megveszel egy német, cseh vagy lengyel terméket.
gondolkoztam most is jászakkun, de mivel fontos a megbízhatóság, maradtam a varta-nál.
de ha minden jól megy, ez a dilemmám hamarosan megoldódik, mert esélyem se lesz magyar terméket venni. -
Kornel
veterán
130-nál már minden kajál, mivel a légellenállás a sebesség négyzetével arányos.
enyém is 100-nál 5-el elmegy, 130-nál 6,5+ -
Kornel
veterán
válasz Szplöttyy #11107 üzenetére
légszűrőházba víz jut az gáz, de ha indul akkor nem ölted meg valószínű. amúgy elég elvetemült lehetsz, ha így nyomod
nekem a legdurvább az volt az ezres swifttel, amikor a 2010-es borsodi árvízkor a 26-os úton és mellékutakon úgy eláztattam, hogy az anyós ülés alól kellett merni a vizet, a motorblokkot ellepte a víz párszor, csodálkoztam is, hogy nem repedt meg semmi -
Kornel
veterán
nekem meg nem fagyott be eddig
viszont csontra merült akksival is simán nyitott zárt a kocsi, pedig a fed comp kijelzőjét se bírta az akksi, annyira KO lett, lenne valami tartalék árama a centrálzárnak? persze mellé villogott az index is, ami megint meglepett. -
Kornel
veterán
válasz AMD Power #11150 üzenetére
165/65 r13 kell rá, az a váltómérete a 155/70 r13-nak.
(#11148) ESP: csak otthon számoltam ki, hogy hány kg, menet közben már éreztem, hogy 2 körben kellett volna elhozni, szerencsére akkor már a gyári fék teljesen ki volt cserélve, jobban bírta a kiképzést, meg miután éreztem, hogy nem ok a súly, 30-40-el vánszorogtam, hogy meg tudjak állni, jó erős motorfék rásegítéssel
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
A 155/70r13 és a 165/65r13 között 2 mm különbség van átmérőben, és ugyanannyit fog mutatni a km óra is, mindkettővel, szóval váltómérete egyik a másiknak, nézd meg egy kalkulátorral is.
(#11153) AMD Power :én nem vettem észre fogyasztásbeli különbséget, bár nem sokat jártam 155-ös gumival, nekem 165-össel is 5,7 liter volt a nagy átlagom, bár országúton tudta a 4,5-et is, ha óvatosan haladtam. Mondjuk ez akkor volt, amikor megvettem 12k km-el, 100k km felett már nem nagyon ment el ennyivel.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
viszont segítsetek nekem, mert lassan aktuális lesz a nyári gumi vásárlás, valószínű maradok a coninental-nál, viszont a kérdés, hogy 185/60 r14 vagy 185/65 r14 legyen-e?
várom a szavazatokat, illetve érveket, ellenérveket. egyik sem váltóméret, /60-nál -9mm lesz az átmérőkülönbség, és 100-nál 102-t fog mutatni az óra, /65-nél +10mm lesz, és 98-at fog mutatni az óra. mindenképp 185 széles gumit akarok, és nagy valószínűséggel az év nagy részében már nem a sz*r magyar utakon fogom koptatni a kocsim, és lesz sok pálya is. Emiatt a /60 mellett vagyok eddig, mert ha minimálisan is, de alacsonyabbra kerül az autó súlypontja, ami jól jön nagyobb sebességnél.szerintetek?
-
Kornel
veterán
válasz a_tesz #11157 üzenetére
gondolkoztam a 175/65 r14-ben is, viszont picit drágább is volt, mint a 185/60 r14, az volt a legolcsóbb a 3 közül. a fogyasztás szerintem is nőne 2-3 decit, de a nagyobb biztonságért cserébe szerintem megéri. ami miatt a szélesebb 185-ös méretben gondolkozok, az a pályatempónál a jobb stabilitás. szerinted egy 175/65 r14 uniroyal rainexpert is lenne ugyanolyan stabil, mint egy 185/60 r14 continental premiumcontac5? amit hallottam még, hogy az esőgumik hamar kopnak, és ha már kopottak, akkor ráz is a kocsi... megkeresem majd, hogy hol olvastam. ennek figyelembevételével is emellett döntenél?
(#11158) AMD Power: ha minden szerencsésen alakul, már nem itt lesz használva az év nagy részében, én ezért vagyok a / 60 mellett.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz a_tesz #11157 üzenetére
A 2012-es adac teszt szerint többet is fogyaszt, és jobban is kopik, és rosszabul is tapad, mint a premiumcontact 5, mondjuk tényleg jó áron van a 175/65 r14, nincs 13k.
mondjuk a premiumcontact 5-öt is megkapni 14k alatt ebben a méretben, lehet, hogy maradok ennél, a teszt azért jobbnak hozza. 50k-ból megvan akkor 4 gumi, ami nem olyan rossz.
már csak az a kérdés, hogy elég-e a 175/65 r14 nekem pályázni? -
Kornel
veterán
ez nem így van, bár tényleg bekapja a 6,5-et 130-nál, de a sebességhez energia kell, egy dízel se eszik kevesebbet pályatempónál. 7 literig jó lesz, és annál nem eszik többet 130 körül.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz domojko #11163 üzenetére
dede, ennek is az a "gyári" alufelni mérete, csak minimum 15k HUF/db a gyári felni is rá, és nem akarok ennyit költeni rá. ráadásul nem is váltóméret, +16 mm átmérőben, ami pályán nem jönne jól, ha az amúgy is magas súlypont feljebb kerülne...
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz a_tesz #11165 üzenetére
és ott még csak premiumcontact2-vel hasonlították, elvileg az 5-ös jobb is.
nem tudom, hogy elég-e, azért kérdeztem, több ember többet látott már, de lehet maradok a 175-ösnél, abból is a legjobbnál ugye, csak elég lesz.(#11166) ESP : remélem megáll 7-ből, de úgyis kiderül, mert vezetem végig a fogyasztást.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Motion_Blur #11168 üzenetére
az a gáz, hogy a nyest pl. szeret ott élni... és nem lesz olcsó, ha valamit elrág...
-
Kornel
veterán
válasz AMD Power #11172 üzenetére
stabilabb persze, de fő, hogy jó gumi legyen rajta.
egy példa: após vett 4 téli kingstart, aztán csodálkozott, hogy ráz az autó, miután kicseréltette hankook-ra, azóta semmi baja... és volt vagy 2-3 ezer Ft a két gumi között...
szóval amit ezzel mondani akarok, hogy gumin nem érdemes spórolni, főleg ekkora méretben, jó helyen a neten a legjobb gumit megkapod annyiért, mint a tuskóban a noname kingstart, wanlit és társait. -
Kornel
veterán
én is így voltam vele anno, amikor megvettem az ezres swiftem. 12k km-el még szinte gyári profilmélységű volt a nyári gumi, de 5,5 év alatt (ebből 3 év állás) annyira elöregedett, hogy pár ezer km után lepadkáztam vele, amikor egy nagyobb eső leesett, nem tapadt semmit se. másnap mentem is gumit venni. azóta nálam a gumi a legfontosabb az autón, nem kockáztatok.
-
Kornel
veterán
válasz cellpeti #11187 üzenetére
sry, csak ez olyan alap, hogy azt hittem, hogy vicc
van maga az ablaktörlő fém része, aminek a végén egy behajtott u profil van, abba csúszik és akad bele az ablaktörlő lapátok műanyag rögzítője, azt kell benyomva kihúzni (lefelé, csak egy irányba jön ki), és utána bepattintani az új ablaktörlő lapátot. ha jól emlékszem nem egyforma a jobb és a bal lapát mérete, érdemes előtte lemérni, hogy jót vegyél rá. -
Kornel
veterán
-
Kornel
veterán
nem tudom mennyit futott, de én a gyújtásra ránéznék mindenképp. ha nem volt mostanában cserélve, akkor 4 új gyertya, új gyújtás kábelek, és ránéznék az elosztóra is, nem-e törött, nem e csöpög az olaj a szimmeringnél, de ha ez se volt cserélve, lecserélném azt is, vagy legalábbis a rotort és a fedelet, plusz a szimeringeket, ha csepeg az olaj. ezt otthon is meg tudod nézni, és nem is kerülnek egy vagyonba.
-
Kornel
veterán
-
Kornel
veterán
semmi köze, csak mondom, hogy ekkora méretben, és magassággal is sok azért a 8 liter.
LE-höz meg annyit, hogy:
splash: 86 LE / 4400 rpm és 114Nm / 440 rpm
ignis: 93 LE / 6000 rpm és 118 Nm / 4100 rpmtehát kicsit erősebb, de tovább kell forgatni, hogy megkapd a maximális teljesítményt.
emellett a k12b nyomatékgörbéje majdnem egy egyenes, ami még kevésbé indokolja a forgatást.(#11219) Mercutio_: nekem legalacsonyabbra van engedve az ülés, még így is magas volt először.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
most kivételesen egyetértünk valamiben
(#11225) Dark Archon: igen, az a katalizátor. két dolog lehet:
1.: a külső védőlemezének a hegesztése elengedett, és vissza kell hegeszteni, ez a jobbik eset, mivel ingyen van kb.
2.: a katalizátor kerámiabetétje szét van, az új katalizátort jelent, vagy kiütöd belőle (nem egyszerű, legalábbis egy toledónál biztos nem, fél napig gyilkoltam) és vizsgakor adsz egy ötöst és átmegyami még szokott lenni, hogy a kipufogó nagyon vezeti a hangot, én is előről hallottam, elvittem egy kipufogóshoz, és közben csak a hátsó dob hővédőlemeze volt elengedve, az rezonált mint állat, ingyen levágta, és béke volt utána
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Dark Archon #11245 üzenetére
nézz utána, lehet csak valami szimmering, etc. ezek a motorok nagyon strapabíróak, ha Szplöttyöt elviselik, akkor bármit
mondjuk én is amit néha adtam az ezres fűnyírómotornak, attól egy francia százszor beállt volna. -
Kornel
veterán
válasz AMD Power #11247 üzenetére
vedd figyelembe, amit fent írt kolléga, egy viszonylag fiatal példánynál is már csepeg az olaj a motorból, stb.
keress olyan autót, amit a másik topicban ecseteltem, még ha kicsit többet is adsz majd érte, maximum vársz egy kicsit, amíg összegyűlik, ha nem sietős, de ahogy cikkben is írják, az, hogy olcsóak az alkatrészek, az nem azt jelenti, hogy nem lehet rákölteni több százezret is adott esetben. -
Kornel
veterán
válasz a_tesz #11261 üzenetére
ennyi, gyertya nem lesz olcsó, mert 105k km-enként kell, de legalább sokáig nem kell hozzányúlni.
szerintem is teljesen jó a fogyasztás.
az enyém most napi 2x15 km-en eszik board szerint 5,4-et, ami amúgy 5,7 lesz a kúton, de ennél az ezres swiftem is többet evetttényleg srácok tavasszal időszerű lesz egy kisebb karbantartás a kocsimon, tud valaki valami jó helyen nagy kedvezményt az alkatrészekre? féktárcsa, betét, fékolaj, (fékcső érdemes 5 év körül?), váltóolaj, és 2 toronycsapágy, meg összes szűrő, asszem ennyi, ha kihagytam valamit valaki javítson ki, a kocsiban akkor kb. 75k km lesz. még annyi, hogy ha valami tuti megbízható szaki lenne, aki megcsinálja ezeket, akkor javaslatokat is várok, bp. vagy miskolc környékén.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz AMD Power #11267 üzenetére
GL-ben biztos nincs ABS, abban még lehet, hogy hátsó ablakfűtés sincs, az extra volt hozzá
majd én nézek neked jó swiftet, ha lesz időm körbenézni a hahu-n.na senki nem tud kedvezményt intézni nekem a felsorolt alkatrészekhez?
ez pl. nem tud semmit, meg ezres csak, de ha a km valós, akkor kopó dolgokon kívül nem lesz más.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Kornel #11269 üzenetére
viszont én ezt venném, nekem ilyen volt, egy évvel fiatalabb, de ha ebbe tényleg ennyi km van, akkor best buy nincs semmi benne, meg ezres is, de városba meg országútra elég, ilyenkor még kevesebbet is eszik, mint az 1.3, egyedül autópályán fordul a kocka kicsit. vegyesbe ez elmegy 5,5-el, ha nem padlózod, ha igen, akkor se sokkal több