Új hozzászólás Aktív témák
-
a_tesz
Korrektor
válasz bododani #44635 üzenetére
Az én korábbi Swiftem már átesett ezen a problémán, én akkor elég jól körüljártam a lehetőségeket.
Nem minden évjáratú G13BA motor érintett, csak '99-2000 körül volt ez a gond, a legalsó gyűrű hornyában van egy hasított bevágás, aminek a belső széle mentén indul el a repedés, ami miatt letörik egy darab a dugattyúszoknyából. Ezt javították később, szóval elvileg egy 2001-es ilyen motoros autóban már nem lesz ilyen probléma, de ugye ki tudja, meddig tartott ki a régebben berendelt készlet. A G13BB hengerenként négy szelepes, más dugattyúkkal rendelkezik, szóval az biztos nem lesz jó neked.
Attól függően, hogy mire használod az autót, mennyit tervezel menni vele, mikor akarod eladni, mennyire volt súlyos ez a dugattyútörés (egyben maradt-e a gyűrű, belemart-e a hengerfalba a törött darabja, stb.) és persze hogy a karosszéria milyen állapotban van, több lehetőség is adott.
- Hagyhatod így is , általában ha régóta kattog, és megy, akkor nem sérült a szoknyadarabon kívül semmi a motorban, mondjuk az olajszintet érdemes figyelni, de persze valószínű, hogy tele fogja nyomni olajjal a katalizátort, és nem fog átmenni a környezetvédelmi vizsgálaton, meg feleslegesen sok olajat fog fogyasztani, szóval ez nem igazán opció.
- A legolcsóbb, hogy egy bontott dugattyúval kipótolod a keletkezett űrt, ezt kb. 10-15 ezer forintos anyagárral (bontott dugattyú, új hengerfejtömítés), és szerintem nagyjából ugyanekkora munkadíjjal (ez utóbbit nem tudom, én magamnak csináltam) számolhatsz, de ez csak átmeneti megoldás lesz, biztos hogy lesz gondja hamarosan, hogy nem síkoltattad levétel után a hengerfejet (ez ugye plusz költség), és benne van az is, hogy a bontott dugattyú se bírja sokáig. Kiegyensúlyozatlansági gondoktól én nagyon nem félnék, nem Lada ez, hogy 30 grammok legyenek a szerelt hajtókarok között, egyébként ha adott a lehetőség a bontottak közt válogatni, van jelölés a hajtórúdon és a dugattyún is, keress egy ugyanolyat, mint ami kijött.
- Vehetsz másik motort bontóból, ez esetben a '96 előtti lemezfedelessel könnyebb biztosra menni, de nem 100%-ig kompatibilis a két motor, szóval gyakorlott szerelő kell hozzá, hogy gond nélkül bemenjen. Nem vészes amúgy a különbség, szóval nem lehetetlen feladat. Egy jó állapotú motort mondjuk 50 ezer forintért adnak, lehetőleg injektorral együtt vedd meg, mert a '96 utáni Bosch injektorok nem éppen jó hírűek, plusz ugye a munkadíj.
- Felújíttathatod a mostani motorodat, de ez jó eséllyel új csapágyakat, motor kopottságától függően sok gépmunkát, és még több pénzt jelent, viszont a most kapható új dugattyúk nem fognak eltörni, így ez a gond kizárva. Viszont itt alsó hangon számolhatsz 150 ezer forinttal, és ez még lehet több is, szóval ez leginkább akkor érheti meg, ha az autód amúgy egyben van (csúnya állapotba tudnak sajna 20 éves korukra kerülni, és a legrosszabb, hogy sokszor nem is látszik, hogy a nyúlványok el vannak rohadva, mert van rajtuk 3 réteg alvázvédő, ami ápolni nem ápol, de legalább eltakar), és mondjuk sokat mész vele egy évben, mert munkaeszköz. Vagy akkora erős érzelmi kötődésed van, hogy úgyse adod el sohasem, olyankor a legdrágább se túl drága
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz bododani #44690 üzenetére
Röviden: Semmit.
Hosszabban: Engedd meg hogy egy szólással kezdjem, "a papír mindent elbír...".
Ráírni bármit rá lehet, csak nem biztos hogy tudja, ha fontos neked a biztonság, akkor nem használod, ha nem fontos akkor meg csak a jobbat nyomjad.
De a tréfát félre téve én megmértem és kerestem is, meg itt is kérdeztem a többieket hogy mekkora kell a Vitarába, és így kiderült pontosan milyen átmérőhöz kell vennem. Azt érdemes lenne kipróbálni, hogy veszel egy rávaló méretet és utána felteszed azt ami tetszik, hátha megfeszülne, bár kétlem... Az enyémet feltenni alig lehetett, az "okosak szerint" ha alig tudod feltenni, akkor jó a méret... Jah és cm-re vesszük, nem S meg M meg egyéb homasita gazdaságos méretre...@Brogyi: Igen, olajhőfokmérő nem hülyeség, tudjam mikortól lehet nyomni neki, bár inkább turbóhőfokmérő kellene és akkor azt is tudom mikor szabad leállítani... csak honnan lehet ilyet szerezni? Jah és Plug&Play megoldás nem érdekel, csak a Plug&Work.
@dethroner: Elég szép, bár a cél mindkettőnél más volt. Én jobban szeretem a letisztult műszerfalat, bár az anyaga sosem zavart, mert nem tapizom, csak ha takarítani kell...
@Hadrianus: Izlések és pofonok, nekem a Vitara jobban bejön, az S-Cross szemből olyan... hogy is mondjam hogy ne legyen sértődés...olyan elkapkodott. Szerintem nem lett igazán ütős, ami úgy megfogja a tekintetet. Ettől még neked tetszhet, csak ne ez legyen az új irányvonal...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Új hozzászólás Aktív témák
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Milyen autót vegyek?
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Mini-ITX
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
- 3D nyomtatás
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Házimozi belépő szinten
- Star Citizen
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- További aktív témák...