- Előzetes élménybeszámolókon az Elden Ring: Shadow of the Erdtree
- Diablo IV
- Újabb csapat dolgozik a Prince of Persia: The Sands of Time Remake-en
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- World of Tanks - MMO
- EAFC 24
- Már elérhető a Star Wars: Hunters
- Assetto Corsa Competizione
- Dark Souls sorozat
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
Új hozzászólás Aktív témák
-
ncc1701
veterán
válasz Cunaja #65317 üzenetére
Nekem cseréltek szélvédőt, direkt a carglasshoz vittem, kb az a legdrágább. A srác rosszul tette vissza az ablaktörlőt, ezt megigazítottam. A szélvédő alatti fekete műanyag elemeket cserélhetem, mert az egyikről letörte a tartó pöcköt, azt kézzel is meg tudom emelni, gondolom a másik is így járt, mert letörte. Majd bemegyek pénteken egy suzuki márkakereskedésbe, és berendelem őket.
Szóval: ne cseréltesd. Rosszabb lesz.[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
-
ncc1701
veterán
válasz Geller72 #65338 üzenetére
Arra figyelj, h a dobba, kerékjárati ívbe ne akadjon el a nagyobb kerék. És mindezt teszteld fullra rakodva is!
Én anya yaris II-esére teszek 185/60r15 helyett 185/65r15-ös gumikat, ez valami 2cm diffi összesen. Az órája még így is többet mutat, nem ér bele semmibe, de az a vas az pályán eleve halál, gyári kerékkel a gps szerinti 142 az ~4700rpm 5-be, 8-9L-es fogyasztással, nagyon rövid a váltója. -
ncc1701
veterán
válasz szabonagyur #65357 üzenetére
Sztem inkább annyi, h mondjuk 150-nél 10%-al kevesebbet forog a moci, és halkabb valamennyivel a gép. Ha ennyit megy, ez szempont lehet. De ilyen távokra én inkább olyan autót használnék, amit hosszú pályázásokra terveztek, nagy, nehéz, dízel, kényelmes ülésekkel. Suzukinak ilyenje nincs igazából.
-
ncc1701
veterán
válasz szabonagyur #65359 üzenetére
Mert nagyobb a kerék átmérője.
-
ncc1701
veterán
válasz Geller72 #65366 üzenetére
Szerintem nem ment át a lényeg. Abszolút biztosra tudnod kellene, mit csinálsz, és mi fér el. Hullára nem érdekel, ha kinyírod magad, ez mindenkinek a saját joga, csak ártatlanokat ne vigyél magaddal.
Ha meg ez egy átmeneti autó, akkor meg végképp nem értem, mire vergődsz. -
ncc1701
veterán
válasz bigdigit #65412 üzenetére
Ne haragudj, de figyelmetlen voltál. Amikor egy szolgáltatást igénybe veszel, érdemes elötte árat kérdezni. Mindenki annyiért árulja a szolgáltatását, amennyiért akarja.
Amúgy még szerintem bőven ráér csereberélni a gumikat, jövő hétre mondanak fagyot reggelre. Pláne a téli-nyári csere az ráérős, akkor sincs baj, ha májusban cserélteted.[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz bigdigit #65432 üzenetére
Alufelnire öntapadós súly megy, azt nem tudod még1x visszatenni. A lemezfelnis súly az kb viszont örök darab. De elhiheted, h a művelet összegében ez pont kerekítési hiba.
A fentiből pedig következik, h gumishoz érdemes úgy vinni a könnyűfém felnit, h tökéletesen letakarítva, súlyokat leszedve, ragasztó maradékot eltávolítva, zsírtalanítva. Különben csak állandóan ráraknak pluszba.
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz FIREBLADE78 #65463 üzenetére
A leírásban van egy olyan, h fokozott igénybevétel, az ilyen autóknál illik odalapozni.
-
-
ncc1701
veterán
válasz burgatshow #65496 üzenetére
SZtem az utóbbi 5-8 évben a suzuki jött fel nagyon. Egy piros, 2.4-es automata kizashira bármikor rákívánnék.
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
Amúgy asszem a becsületesnepper is csinált videót, vagy a vezess, már nem tudom, amikor egy tizen éves tán corollát néztek át, ami alig futott. Ott is arra jutottak, h gyakorlatilag mindene új. Gumi, műanyag alkatrészek is.
-
ncc1701
veterán
Váltószerelő által javasolt periódus 60ekm/4év. Ha a gyári szigurúbb, akkor az, de én lazábbra semmiképpen nem venném. Swiftnek 40e a periódusa, mikor leengedem olyan az állaga/színe, h azt mondom, ideje volt.
Ha megnézed az olaj árát/művelet egyszerűségét, akkor nincs értelme ezen spórolni.[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz Qtya123 #65534 üzenetére
Amíg kibírja a gari végéig, addig a márkaszervízt nem fogja érdekelni a csere, sőt, érdekei ellen van. Ha a motor kibírná, a motor olajat is élettartamra tervezettnek mondanák, az tuti.
Amúgy váltó olaj cserénél mindőssze 2 dologra kell figyelni, egyik természetesen a megfelelő olajra, a másik, h először a betöltő csavart kell meglazítani. Maga a művelet pár perc, míg lefolyik a motorolaj, addig a váltó olaj is, igazából +5 perc, meg mondjuk 10eft a 2L váltó olaj (nagyságrendileg). Nem is értem, h az ember agyában mi vetődik fel, h ekkora pénzen mit kell spórolni?
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
150ekm után fekete takony folyik le a váltóból. Akinek egyszer is volt automata váltós autója, és kellett javítania, az vallásosan cseréltet olajat onnantól. Sűrűn. Nem vicces, mikor egy dsg váltó felújtásra bemondják a ~másfél millát, általában ki lehet bírni nevetés nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz Gyöször #65593 üzenetére
Nem, elég sokan okoskodnak fotelből, meg innen-onnan összeolvasott félinformációk alapján, nulla tapasztalattal. Egy idő után azért hagyják abba beirogatni a tényeket azok, akiknek tapasztalata van ezekről, mert elege lesz a fórumhuszárokból.
Lásd váltó olajat. Aki látta már saját szemével az autója alatt, h mi jön le 50-60ekm után az többet nem arcol azon, h de hát a gyártó nem írja elő... -
ncc1701
veterán
válasz simonjoe #65622 üzenetére
Azt, h ideje volt-e lecserélni, vagy sem. Tudom, ahhoz labor kéne, satöbbi, meg elvileg akkor is jó lehet, ha szemre már fekete, de nekem akkor is a szemem/orrom a mérvadó. Lehet, h még ok lenne, de ha fekete, szaga van, akkor csere érett.
Gondolom Te betartod a gyári 30ekm-es periódust. Meg esetleg az 50 ezrest is, ha olyan kocsid van. Én nem tartom be ezeket.[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
Hát. Elég sok órát voltam autó alatt, de nem akarok vitatkozni. Majd cserélj/javíttass váltot, ha olyanod van. én inkább olajat cserélek.
A leengedő csavar nemléte számomra arra utalna, h a gyártó nem akarja, h sokáig jó legyen a váltó. És, h tehetek rá magam. Szerencsére ilyen autóm még nem volt. Tudod, fogyasztói tásadalom, fogyassz, vegyél másikat, ne használd soká. Én ezt a mókuskereket nem szeretem.
Amúgy meg fentről ki lehet szívni az olajat ezekből is.
De fordítsuk meg: ha kicseréled az olajat, akkor azzal biztosan nem ártasz neki. Ha nem, akkor azzal már árthatsz.[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz tacsk0 #65634 üzenetére
Azt csinálsz, amit akarsz, de ne csodálkozz, h az ilyen "felesleges cserélni, jóvanaz úgy" hozzáállás miatt olyanok a használt autók itthon, amilyenek. Azaz romok.
Másik. Tudtommal sem az opel, sem a suzuki, sem a ford nem gyárt váltót, hanem veszik a kontrukciót, beszállítótól. És akkor jönnek a furaságok, h X típusú váltónál Y gyártó autójában nem kell olajat cserélni Z gyártó meg előírja. Ugyanabban a váltóban.
Szép dolog ez a mérnökös mondás, de a marketinges áll felettük. Ha a gyártó úgy dönt, h dacára a váltó gyártó javaslatára ők azt mondják, h soha nem kell cserélni, mert az a flottásoknak vonzóbb, akkor onnan sosem kell cserélni lesz a gyártói ajánlás, és akkor A márka helyett inkább a B márkát választják, mert azt olcsóbb fenntartani.De igazából mindenki azt csinál, amit akar a saját vasával. Ha besűrítem a cserét, vagy esetleg olyan cseréket is megcsinálok, amiket a gyártó nem ír elő, azzal nem ártok kb semminek. A környezetet meg hagyjuk, ha ennyire zöld vagy, akkor rollerezz. Váltó olaj az ~1.5L, viszont plö én nulla étolajat használok évente a konyhában. Lehetne számolgatni, h melyik a környezetbarátabb, 4-6 évente új autót venni, vagy egy autót addig használni, míg javítható, de én az utóbbira fogadnék. És az utóbbi esetben a tulaj által végzett karbantartások élettartam szempontjából eléggé fontosak. Ha viszont valaki pár évente lcseréli az autóját, akkor egyértelmű, h semmivel nem kell foglalkozni. Szerelő haver ismer olyan embert, aki gari végével vesz új autót, de addig egy fillért nem költ rá, értsd, még a motorolajat se cseréli le, sem semmilyen szűrőt.
De hogy mégjobban megbotránkoztassalak, a insigniám automata váltójában évente cserélem a felét (3L). Mert nem szeretném fizetni a milliós váltó felújítást, ha esetleg ezzel meg tudom előzni/késleltetni azt.
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz fogkefe21 #65662 üzenetére
Volt, h évi 25-30 ezret is beletettem a 4 évszakosokba. Csak a kínálat tetejéről kell választani. Ahogy lekopik a gyári nyári, és a télim, már veszem is az aktuális teszt győztes 4 évszakost. Soha semmi hátrányát nem tapasztaltam a több, mint 2-300ekm alatt. A 15 ezres/éves szervizek alkalmával centíroztatni kell, és kalap.
-
ncc1701
veterán
válasz bigdigit #65665 üzenetére
Nem, kevesebb vagyok 2 cipekedéssel, gürizéssel, gumi-felni takarítással, tárolással. Az anyagi része nem érdekel, de most már az sem elhanyagolható tán.
Ez az idegenkedés a 4 évszakostól ebben az országban valami régi beidegződés. Bárki, aki használta, és megkédezed milyen, azt fogja mondani, h nyugodtan, mert semmi baja nincs: Meg kell venni a legjobbat, és az jobb, mint az átlagos téli-nyári.
Ja, fogyasztás szempontjából legjobb eddig egy valamilyen akkori évi teszt győztes téli barum volt, amit le akartam járni, ezért nyáron lekoptattam. A yarison nekem az fogyasztott a legkevesebbet. Nem a dedikált nyári. Amúgy ezek ilyen pár %-ok, észre sem veszed, nem szempont.[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz Qtya123 #65674 üzenetére
Én azt szoktam mondani, h ha valaki ki van tömve zsével, akkor vegyen télit-nyárit. Ha valakinek egy sportosabb, erősebb autója van, az is vegyen külön gumit. Ha valaki átlag alatti vezető, az is. De egy átlag autóra felesleges, és mint írtad, nem is a pénz spórolás a motiváció, hanem a macera a cserével. Nekem ezért már meg szokta érni. De anyának inkább külön szettje van, nem bírja, ha esetleg csúszik az autó, mert nem tud mit kezdeni a szituval.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Előzetes élménybeszámolókon az Elden Ring: Shadow of the Erdtree
- Parfüm topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Vírusirtó topic
- Dolce Gusto
- Diablo IV
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen