Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • gbors

    nagyúr

    For All Mankind S02 (2021)
    Öööööö, hát itt meg mi a retek történt? Az első szezon sikerén felbuzdulva megfelezték a második budgetjét? Míg az első 10 epizódban egészen jól ki volt egyensúlyozva a space action és a becsületes szappanopera, a következő 5 szinte csak a szappanra koncentrált (kivéve a plazmakitörést, az jó volt, csak rövid). Ez két okból is problémás - egyrészt a sorozat szexepilje (számomra) elsősorban az űr-vonal volt, másrészt a karakterek messze nem olyan érdekesek, hogy csak miattuk nézzem az egyórás felvonásokat. Az írók egyébként becsületes munkát végeztek, elég hihetőek a karakterek a 10 éves ugrás után - csakhát aki a 30-as évei elején egy irritáló seggfej, az jó eséllyel a 40-es évei elején is az marad, márpedig ilyenből nem egy van a For All Mankindban (férfiak és nők vegyesen, semmi szexizmus :D ).
    A 6. résszel aztán szintet lép a második évad, előtérbe kerül a politikai vonal, és hirtelen az egész műsor sokkal érdekesebb lesz - az alternatív- és a valós történelmi események vegyítése nagyon ügyes (pl. KAL007), aztán a feszültség fokozása és az eszkaláció egészen DEFCON2-ig szintén nagyon hatásos. Az utolsó epizódban nem kevesebb, mint 4 szálon folyik a szembenállás az USA és a SzU között (elég para volt amúgy ezt 2022-ben nézni), és bár két szálon ijesztő mértékben indult be az allamericanhero-izmus, mégsem lett gond belőle - a Gordon / Tracy szálat bevállalósan és váratlanul szépen oldották meg az alkotók, míg az űrrandevú kicsit fejcsóválós lett, de a kínos előtt pont megállt. Ellenben a legtisztábbnak tűnő Pathfinder VS Buran vonal teljesen váratlanul akkora WTF lett, hogy csak pislogtam. Nem akarom elemezni, többen írtatok róla, sztem a 20 epizód totális mélypontja...
    A végére nekem is feltűnt, hogy kissé átestek a ló túloldalára a készítők a nőuralommal, de nekem ez annyira nem volt zavaró. Margo és Ellen ugyan politikai szeleket ügyesen meglovagolva kerültek pozícióba, de a látottak alapján megérdemelten, Molly alkalmasságát meg lehet vitatni - pont annyira, amennyire az elődjéét, Ed-ét is (aki amúgy a 10 rész alatt nagyon sokat fiatalodott ;] ). Idegesítően hülye női karakterek meg persze voltak - ahogy idegesítőenen hülye férfi karakterek is. A karakter-portré nem a sorozat erőssége, na.
    Minden hibája ellenére azért összességében élvezetes volt ez a második évad, adok rá egy 6/10-et.

    #értékelés

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

  • gbors

    nagyúr

    válasz lezso6 #66575 üzenetére

    Hű, ez de jól hangzik, máris nézem (nem) ;]

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

  • gbors

    nagyúr

    válasz lezso6 #66581 üzenetére

    Szerintem azért utálták, mert nem látták, amit én láttam.

    Galadriel

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

  • gbors

    nagyúr

    Only Murders in the Building S02 (2022)
    Hűűűűűűű, ez nehéz ügy. Szövevényes :)
    Egyfelől nem értek egyet azzal, hogy ugyanazt a színvonalat hozza, mint az 1. szezon - a whodunit aspektus a jó kezdés és az erős befejezés (az elején rögtön feldob pár gyanús figurát, a végén pedig nagyon ügyes a többszörös csavar) között elképesztő lassúsággal halad, és úgy általában nagyon kevés az érdemi cselekmény. A szezon elég rövidnek számít a kb. 6-6.5 óra játékidővel, és még így is kb. a fele töltelék.
    Másfelől viszont ritkán látni ilyen remekbeszabott, átélhető, szerethető és mindenekelőtt szórakoztató tölteléket. A sorozat gyakran olyan, mint egy remekbeszabott 3-fős standup show - miközben végig hangsúly van azon, hogy a fő karaktereket jobban megismerjük, a remekül megírt, pattogós, és persze zseniálisan előadott dialógusok (trialógusok?) a történet összes gyengeségét feledtetik. Már az első szezonban is volt ilyen érzésem, csak mostanra tudtam megfogalmazni - olyan ez a sorozat, mintha Steve Martin, aki főleg a 80-as években sokat próbálkozott nagyon emberi, nagyon humoros és mégis mondanivalóval bíró darabokkal, most a saját kezébe vette az irányítást, és végre jól összerakta a formulát.
    Vannak jobb sorozatok az Only Murders-nél, de azzal a felszabadult jókedvvel, amivel minden epizód után felálltam a képernyő elől, nagyon ritkán találkozni. 8/10. Szóval végül mégis pont, mint az első szezon :DDD

    #értékelés

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

  • gbors

    nagyúr

    For All Mankind S03 (2022)
    Uh, ez váratlanul vegyes lett. De olyan igazi durván vegyes, mint amikor a drágaköveket kell a disznótrágyából kikotorni :DDD Megint van egy csomó esemény / akció az űrben, több a hangsúly a tudományos aspektuson - de olyan diszkréten, hogy néha alig lehet észrevenni, és 1-2 epizód végén a készítők fontosnak is tartották ezt külön kiemelni rövid klipekkel - de igazából egész jók lettek ezek is.
    A szappanopera aspektus viszont borzasztó. Eltelt 20+ év az első szezon óta, és valami iszonyat belterjességgel még mindig ugyanazok a karakterek a fő mozgatórugók szinte mindenhol, a seggfejek (aki nem éppen a kisebbség) egyre nagyobb seggfejek lesznek, és az utolsó két epizódra az írás átmegy full retardba, rossz volt nézni a töménytelen műdrámázást. Ami meg a drámai vonalon megfelelően működött (a terrorista-támadás), az már pont az az eggyel több bonyodalom volt, amit az amúgy is túlterhelt szezonzáró nem bírt el - viszont pl. a szezon közepén kitűnő lehetett volna :F

    A woke-aspektuson bevallom, kitűnően szórakoztam. Ha a FAMK-ból próbálnék társadalomtudományos információkat szerezni, akkor azt vonnám le, hogy a férfiak és a nők teljesen felcserélhetők - ha egy nőt beleteszünk egy tipikus férfiszerepbe, akkor elkezd úgy viselkedni, mint egy férfi, ha a szerep jellemzően f***kalap férfit kíván meg, akkor a nő is f***kalap lesz. Annyi "előnyük" van a nőknek, hogy teljesen váratlanul, a legalkalmatlanabb körülmények között képesek teherbe esni (ez amúgy b***ta a csőrömet, Kelly teljesen normális karakter volt, akiből a drámázás miatt teljesen hülyét csináltak), fokozva ezzel a drámai feszültséget. Nem tudom, mint akart üzenni ezzel a sorozat, de asszem nem jött át :D

    Ezzel zárhatnám is az értékelést valami erős 3-4 ponttal, csak van egy "probléma". Minden hülyesége mellett, a For All Mankind 3. szezonja bemutatott egy mars-expedíciót a tervezéstől kezdve a kivitelezésen keresztül az marsraszállt csapat életéig. Mégpedig nagyon jól, a tudományos és politikai alapokat egész részletesen, de még a szórakoztatóság keretein belül maradva, megfelelő mennyiségű akcióval vegyítve. A szezon ezen aspektusa legalább olyan jó, mint az 1. szezon vonatkozó részei, a marsi "felvételeket" pedig még a holdiaknál is jobban zabáltam. Szóval igazából tényleg van drágakő a disznószarban, és pont ezért nem is tudom annyira lehúzni, mint amit a szappanopera érdemelne. Kap egy 6/10-et.

    #értékelés

    [ Szerkesztve ]

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

  • gbors

    nagyúr

    válasz Nerazim #66875 üzenetére

    Azért, mert az AAA-s színész nem a tehetsége miatt AAA-s, hanem a pénztermelő képessége miatt. Ha az utóbbiban megbukik, akkor kevésbé lesz vonzó pénztermelést célzó produkciókban. Van olyan, hogy 1-2 ismételt próba belefér (tipikusan annak a kérdése, hogy a szóban forgó producer egy bukás ellenére mégis hisz az illetőben), de van olyan is, hogy egy bukta után bye.
    És amúgy ettől még játszhat brutáljó filmekben, meg alakíthat hatalmasakat - csak nem az AAA-s osztályban.

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

  • gbors

    nagyúr

    válasz lezso6 #66918 üzenetére

    Olvasom a woke / rasszizmus témájú hsz-eket, a háttérben szól egy Kispál-válogatás, és egyszer csak rákezdni Lovasi:
    "Jó nagyfarkú négerekkel állni a szélbe'..."

    A művészet minden kérdésre választ ad :D

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

  • gbors

    nagyúr

    válasz paatrick #66952 üzenetére

    Nincs így, de oda kell figyelni rá. Az időutazás kérdésre egy egészen egyéni megoldást hoz - persze azt nem tudom garantálni, hogy a sorozat is ugyanezt fogja csinálni :)

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

  • gbors

    nagyúr

    válasz V.Stryker #67051 üzenetére

    Ennyit tudok róla mondani. Szerintem érdemes, bár nem tudom, mire gondolsz az elejével kapcsolatban, nekem azzal nem volt bajom.

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

  • gbors

    nagyúr

    The Afterparty (2022)
    Vicces whodunit sorozat, inkább a viccességre kihegyezve, mint a whodunitra. Egy középiskolai osztálytalálkozó afterparty-ja váratlan fordulatot vesz, amikor a házigazda (mellesleg híres popsztár) hulláját megtalálják az erkély alatt. A nyomozás során megismerjük az este eseményeit a karakterek többségének a szemszögéből (sajnos a konstans betépett hatást keltő Indigo-éból nem, pedig az érdekelt volna :D), és a némileg lökött szokatlan módszerekkel dolgozó nyomozónőnek ebből kell összeraknia, mi is történt, meg még egyéb gondok is gyötrik...
    A sorozat első 6 epizódját nagyon élveztem - láthatóan a készítők a hülyeségnek minden vállfaját szerették volna felsorolni és körbejárni, egészen jól egyensúlyozva a falig eltolás és a falba fejjel beleállás mezsgyéjén. Mindegyik epizód többé-kevésbé egy szereplőre koncentrál, a karakterhez passzoló stílusban és formában előadva. Nagy mélységek nincsenek, de tényleg szórakoztató a cucc.
    Aztán az utolsó két epizód szintet lépett - lefelé. Nem voltak ténylegesen rosszak, de a 7-es egy teljesen felesleges mellékszállal foglalkozott, a 8-as és utolsó meg ugye tudjuk, miről kell szóljon, és egyszerűen nem volt benne elég anyag - se sztori, se karakter, se suspense (annyira nem ezen volt addig a hangsúly, hogy igazából édes mindegy volt a megoldás, ill. kb. a sorozat felétől tudtam is, pusztán azért mert minden más opció vagy baromi unalmas lett volna, vagy túlzottan semmiből jön). Szóval a végére kicsit leeresztett a dolog, de ettől még összegészében jó kis sorozat volt, adok neki egy 7/10-et.

    #értékelés

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

  • gbors

    nagyúr

    After Life (2019-2022)
    Hamisítatlan brit sorozat szeretteink elvesztésének feldolgozásáról, valamint az öngyilkosságról, mint superpower. Ricky Gervais szarkazmustól csöpögő, de mégis nagyon emberi sorozata egy nehezen feldolgozható, számos körben tabutémának számító férfit állít a középpontba - valakit, aki elvesztette a feleségét, és nem tudja magát túltenni rajta. A nem túl sok ésszel, de legalább jószándékkal felé forduló környezetét folyamatosan vámpírolja, az egész világot a pszichológusaként használja (kivéve a tényleges pszichológusát, aki egy szociopata seggfej), és úgy általában, minden felé irányuló pozitív érzelmet fekete lyukként benyel. Aztán találkozik olyan emberekkel is, akik kevésbé bánnak vele kesztyűs kézzel...

    Mint számos más "írta és rendezte" típusú film / sorozat, az After Life is nagyon erős a mondanivalójában, jól fogja meg a témát, és a túlzottan érzelgősnek induló jeleneteket vagy humorral, vagy valós fájdalommal teszi átélhetővé. Érdekes gondolatokat vet fel, és érdekes válaszokat is szolgáltat, mindekőzben hol megható, hol őszintén nevetősen humoros, hol gonoszul szarkasztikus - összességében nagyon jól sikerült, szórakoztat és el is gondolkodtat. 8.5/10 - legalábbis az első évad.

    Merthogy mit csináljon egy sorozat, ha minden komolyabb mondanivalóját elsütötte, de az emberek szeretik, és kell a folytatás? A többség azzal próbálkozik, hogy a bejáratott és megkedvelt (esetleg megutált) karakterek sorsát követi tovább, és bízik benne, hogy a halak nézők harapnak erre. Az esetek többségében ez közepes népszerűségű és kétes minőségű eredményt szül - az After Life esetében a minőség a jó írásnak köszönhetően rendben van, de annyira nem erős élmény sem a 2., sem a 3. szezon, mint az első. Átlagosan a 2-es valamivel jobb, míg a 3-as végére jutott némi erős érzelmi töltet (szerintem kicsit túlzottan is, de még elfér), úgyhogy mindegyik szezon kap egy 7-est.

    #értékelés

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

  • gbors

    nagyúr

    Betegség alatt jobban pörögnek a sorozatok...
    Trapped S02 - odab***ós kezdés pipa :Y

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

  • gbors

    nagyúr

    See S01 (2019)
    Ha idemásolnám a Severance-ról írt postomat, elég sokban stimmelne. Remek alapötlet, nagyszerű világépítés, erős atmoszféra, vegyesen közepes / jó karakterek - szóval kitűnő indítás, és nagyon élvezetes első pár epizód. Külön kiemelendő a látás nélküli akciójelenetek intenzitása, elsősorban a harc a falnál az 1. epizódban, majd a hajós ütközet a 4-esben (minden hibájával együtt is).
    Sajnos itt is ugyanabba a problémába estek bele a készítők, amit rengeteg egyéb sorozatban láttam - itt van ez szuper alap, amire aztán nem tudnak mit építeni, mert sem történetben, sem karakterben nincs szinte semmi érdemleges mondanivalójuk. Ezért az egész szezonból lett egy érdekes, színes, de igazából felesleges helyszínekkel megtűzdelt road movie, majd a végén egy naaaaaaagy konfrontáció, aminek során az addig felépített szálak felét lerombolják, és pár karaktert nullára (ie. segghülyére) írnak. Mindezt nemcsak ötlethiány miatt, hanem hogy minél több szálon tudják visszarángatni a nézőt a következő szezonra. Szerintem ez nagyon gáz, és egyre inkább tendencia, én meg rosszul viselem a manipulációt, úgyhogy nem is folytatom a See-t.
    Még egy pozitívum a végére. Általában a sorozatokban nem szoktam a színészekkel nagyon foglalkozni, mert az igazán kiugró alakítás ritka, és szerencsére az átlagosan jó alá is ritkán mennek a fontosabb karakterek. Itt viszont most két színészt is megemlítenék.
    Jason Momoa alakítása azért volt érdekes, mert bár maga a karakter totálisan nem alkatidegen neki, a szerepben rejlő belső konfliktust és vívódást váratlanul plasztikusan jelenítette meg, nem feltételeztem volna róla ilyen beleélő képességet.
    A másik érdekesség a Witchfinder General-t alakító Christian Camargo, aki kb. a 7. epizódig egy kíméletlen, hatékony, de relatíve kispályás arc volt - hogy aztán teljesen váratlanul átmenjen total badass-be. Az volt a benyomásom, hogy a legjobb lenne mindkét marakodó nővért eltennie láb alól, és magához ragadni a trónt ;] Ez részben nyilván írói hiba volt, de teret adott az utóbbi időben látott egyik legjobb grand vizier alakításnak - Camargo remek arányérzékkel vegyítette a céltudatosságot, a kíméletlenséget, a szükséges mértékű, de annál nem nagyobb gonoszságot, valamint a nagypályás látásmódot.

    Befejezem, ahol elkezdtem - a Severance-hez hasonlóan ez is 7 pont, és ebben is sokkal több volt.

    #értékelés

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

  • gbors

    nagyúr

    válasz Grave_444 #67180 üzenetére

    A Missing Pieces (90 perc) nem fanmade cucc, hanem a 92-es filmből (FWWM, 130 perc) kimaradt jelenetek gyűjteménye. A FWWM-ből kering egy "extended cut" (210 perc), ami gyakorlatilag a hivatalos FWWM és a MP összevágásából keletkezett rekonstrukció-szerűség (ez lehet, hogy fanmade). A MP inkább atmoszférában ad hozzá a dolgokhoz, tartalomban kevésbé - meg magyarázásra amúgy se nagyon számíts, this is Twin Peaks :)
    A 3. évad elég nehezen emészthető, arra készüljetek fel.

    A Georgia Coffee-ról eddig nem hallottam, de legitnek tűnik az is.

    [ Szerkesztve ]

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

  • gbors

    nagyúr

    válasz Grave_444 #67183 üzenetére

    Ugyanaz a vége az extendednek, mint a sima FWWM-nek, igen. A MP-t külön nem láttam, de annyira kicsi a különbség a percek között, hogy nem hiszem, bármi jelentőséggel bíró kimaradt volna az extendedből.

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

  • gbors

    nagyúr

    válasz Grave_444 #67186 üzenetére

    A kanál kukorica (a garmonbrozia materiális manifesztációja) mindkét verzióban megvan, de utána az eredeti FWWM-ben is van még a Laura + Cooper a Lodge-ban, a bővítettben meg még egyebek is.

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

  • gbors

    nagyúr

    Trapped / Kelepcében S02 (2018-2019)
    Röviden: Andri és a többiek visszatérnek, hogy Izland bűnözésben feltűnően gazdag északi kisvárosában, Siglufjörðurban újabb rejtélyt oldjanak meg. Egyrészt ugyanaz a séma, mint az első évad, másrészt más sztori, más összefonódások, más konfliktusok, más érintettség. Ugyanazok a fő értékek is: hangulat, fényképezés, karakterek, sztori, fordulatok, átalában kiváló írás, szóval a full set. A drámai / emberi oldal még egy kicsit talán jobb is, mint az első évadban, a whodunit szál talán egy árnyalattal gyengébb. Összességében ugyanúgy letehetetlen, 9/10.

    Ahogy Mik76 kolléga utalt rá, az évad elején kissé bonyolult lekövetni, hogy ki kivel van, úgyhogy én rögtön az első epizód közben vadásztam egy családi chartot :)

    #értékelés

    [ Szerkesztve ]

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

  • gbors

    nagyúr

    Riget / The Kingdom / A Birodalom S01 (1994)
    A 90-es évek első felében a "sorozat" szóról jellemzően nem a magas színvonalra asszociált az ember. Voltak persze ritka minőségi madarak akkortájt és korábban is, de pl. Magyarországon, ahol a "sorozat" a Dallas-szal meg a Rabszolgasorssal volt szinonim, nem volt egyszerű spontán lelkesedni bármiért, aminek a leírásában ez a szó szerepelt.
    Ebben a kontextusban naná, hogy a minden ellen lázongó Lars von Triernek muszáj volt valamit sorozatformában is a világ elé tárni, és ha már lúd, akkor legyen kövér - válasszuk az egyik legbanálisabb hátteret, és játszódjon a sorozat egy kórházban. Nevezetesen Dánia legnagyobb kórházában, ami a gyógyászat fellegvára, és a legjobb technológiák állnak az orvosok rendelkezésére, akik magas felkészültséggel, némileg megbomlott elmével és megannyi sötét titokkal szolgálják a lakosságot. Ha ez nem lenne elég a jóból, akkor jelen van vezető neurológiai konzulensként egy svéd orvos (Stig Helmer), aki gyűlöli Dániát, és a kórház mélyén mindenféle misztikus események is kezdenek formát ölteni...
    Azt gondolom, a fentiekből világos, hogy Lars von Trier a rövid, négy egyórás részből álló sorozatban mindent is szeretett volna megvalósítani - amellett, hogy kíméletlen szatírával csinál hülyét a sorozatműfajból és kliséiből, érdekes, sokoldalú karaktereket próbált a középpontba állítani, míg maga a történet legyen izgalmas, hátborzongató és helyenként esetleg megbotránkoztató is.

    A Riget első szezonja ezt a nyaktörően magas ambíciót meglepő sikerrel ugorja meg. A szatíra annyira konzekvensen jó benne, hogy a néző a rendszeres visítva röhögéstől hajlamos nem észrevenni a további értékeket - de mind a misztikus szál lassú bontogatása, mind a kicsit komikumba hajló, de azért nagyon is komoly emberi drámák építgetése remekül működik. A színészi játék a 90-es évek skandináv mozgóképeiben sosem kérdéses, de még az általában magas szinten teljesítő gárdából is kiemelkedik a Helmert alakító Ernst-Hugo Järegård, akinek ezúton posztumusz odaítélem a best intellektuális seggfej ever díjat. Komolyan, zseniális az arc, ennyire kiemelten intelligens, ugyanakkor erőszakos, egomániás, minden szituációba (feleslegesen) beleálló ellenszenves parasztot nem tudnék még egyet mondani a filmtörténelemből.

    Miután a szatíra és a (kitűnő) világépítés nagyon elviszi a hangsúlyt és a játékidőt, a misztikum és a drámák az ígéretes felvezetés ellenére nem jutnak túl messzire, ezért a sorozatra "csak" egy 9-est adnék, de van egy bökkenő - a vizuális megvalósítás. Nem akarok a Dogma 95 kérdéskörébe nagyon belemászni, mert a Riget formálisan nem a Dogma keretei között készült, de a kamerahasználat és a vágás egyértelműen a Dogma által lerakott irányelveket követi - miközben a sorozat számos egyéb aspektusa meg nem. Így kaptunk egy olyan vizuális világot, amely a valósághűséget és az in-the-moment feelinget propagálja egy misztikus elemeket nagy mennyiségben tartalmazó sorozat kereteiben, miközben a botrányosan túlhasznált szűrők miatt a képi világ kifejezetten ronda (parasztosan: fosszínű az egész), és az atomszféra inkább utal egy vidéki kistelepülés lerokkant közkórházára, mint egy gazdag ország legmodernebb századvégi létesítményére. Nem segít a számos helyen (szerintem szándékosan) kizökkent ritmusú vágás sem - kicsit olyan érzésem volt most így újranézve a szériát, mintha LvT saját maga ellen is fellázadt volna ;] De persze talán van emögött valami fajsúlyos, high-end művészi mondanivaló - ha valaki elárulja, akkor szívesen megvilágosodom... Lényeg a lényeg, a Riget képi világa annyira ronda, hogy nekem rontott az élményen, így a végső pont 8.5/10.

    #értékelés

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

  • gbors

    nagyúr

    válasz RetepNyaraB #67311 üzenetére

    Igen, valami cél volt biztosan, csak gyanítom, hogy politika / frankómondás terén mozgott, és nem a film értékét szolgálta. Majdnem azt írtam, hogy művészi értékét, de miután a dogmások még azt is letagadták, hogy művészek, inkább nem fokozom a képzavart ;]

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

  • gbors

    nagyúr

    válasz gbors #67268 üzenetére

    Riget / The Kingdom / A Birodalom S02 (1997)
    Lars von Trier kórházas ámokfutása a 2. szezonra jelentős változásokon ment keresztül. Egyrészt emberi dráma és misztikum terén jelentősen komolyabb dolgok történnek, érezhetően magasabb a tét. Másrészt az első szezon folyamatos, szinte háttér-jelleggel jelenlévő szarkasztikus humora helyett néhány igazán emlékezetesen szemkimeresztős, székrőlleborulvaröhögős jelenettel szerencséltet minket, az epizódokban teljesen random módon elrejtve (a Philip Marco vs Bondo jeleneten még utólag is párszor hangosan felröhögtem).
    Ez így nagyon szépen hangzik, csak éppen a fentiek a játékidő talán ha felét töltik ki, a többi pedig olyan... üres. Érdektelen események, kínos polemizálások (az újságban is meg a halál kapujában is látott kép szimbolikájának hosszas fejtegetése pl. súlyosan arckaparós szint), ill. a karakterek "erkölcsi" legyilkolása néhány extra poén kedvéért - ezeket mind nem várta volna az ember a kitűnő első évad után.
    És akkor ott van az utolsó 20 perc. Gondolkodtam a dolgon, szerintem LvT valamiféle cliffhanger-világcsúcsot akarhatott felállítani, mert szinte az összes fő szálat közepes vagy durva cliffhangerre futtatta - ráadásul azzal a meglehetősen pofátlan módszerrel, hogy egy érdekes pillanatban szimplán félbehagyta a mesélést. Megszámoltam, a sorozat végére 8 ponton várhattuk izgulva a folytatást. Dafuq?????? Némi vigaszt nyújt, hogy az egyik cliffhanger valami zseniális (amikor Drusse asszony démonkergetés közben elindul lefelé a lifttel, és a kijelző csak számolja lefelé az emeleteket, -1, -2, -7, -40, -50, stb. - vajon hová mehet? :D )...
    ... és erre a vigaszra nagy szükség is volt, mert a 3. évad mintegy 25 évet váratott magára. Egyrészt a két legfontosabb szerepet (Dr. Helmert és Drusse asszonyt) játszó színész 1998-ban, ill. 2000-ben elhunyt, másrészt egy interjú során azt is elejtette valaki az írói stábból, hogy kissé sarokba szorították magukat a 8. epizód befejezésével, és elég nehéz lenne folytatni. De úgy fest, 2022-ben sikerült, úgyhogy most lehet várakozni, hogy kijöjjön az összes epizód, és hogy vajon lesz-e újabb orbitális cliffhanger a végén.

    Szóval ez a 2-es szezon nem elhanyagolható értékei mellett számos hibával is bír. Szebb pedig nem lett, mint az elődje, úgyhogy 6.5/10.

    #értékelés

    [ Szerkesztve ]

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

  • gbors

    nagyúr

    La Foret / The Forest (2017)
    Francia mini-sorozat egy enyhén misztikus erdőről, egy tipikus faluról és néhány ocsmány bűnügyről fiatal lányok ellen. Érdekessége, hogy a meglehetősen sablonos felütés ellenére nem misztikus thriller lett belőle, hanem sokkal inkább egy bűnügyi sztori, bőven megpakolva lélektani drámával. Akár azt is mondhatnám, hogy az eseményeket nem saját magukért mutatta be, hanem azon keresztül, hogy milyen hatást gyakoroltak a főszereplők, valamint a kis falusi közösség életére. Ezen a téren kitűnő munkát végez mind az író, mind a színészek, mind a rendező - igazi életszagú kis világba helyezik a nézőt, a szokásos falusi intrikákkal, pitiáner kis titkokkal, és sok-sok emberi gyarlósággal. Nagyon érdekes összehasonlítani a Trapped-del - míg az emberek hiányosságaik tekintetében Izlandon sem igazán mások, északon a személyiségük kevésbé reklámozható oldalát igyekeznek eltitkolni, míg a derék francia falusiak helyenként egyenesen büszkének tűnnek az ilyesmire :)
    Szóval a szociodráma része a dolgoknak remek, és a bűnügyi szál sem rossz - helyenként kissé random bakugrásokkal haladunk előre (olyan, mintha a producer párszor odaszólt volna, hogy "emberek, haladjunk már a plottal is egy kicsit"), de semmi igazán vészes. Összességében nagyon tetszett a Forest, nem éppen egy akciófilm, de a karakter-orientált sorozatok kedvelőinek jó szívvel tudom ajánlani. 7.5/10.

    #értékelés

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

  • gbors

    nagyúr

    1899 (2022)
    A "mystical mindfuck drama" műfajban nem egyszerű jó filmet / sorozatot készíteni, úgyhogy minden ilyen próbálkozásra óvatossággal vegyes érdeklődéssel tekintek. Az 1899 furcsamód pont a nehéz aspektusokat ugrotta meg jól - a misztikum / valóság elegy végig hiteles (sőt, a megoldás kiderülésekor sem áll fejre a sorozat), az atmoszféra kiváló, és a néző végigvezetése a megoldáshoz vezető úton is példaértékű, szépen fokozatosan felfedve az új információkat, és kerülve a szándékos becsapásokat. Külön érdekes színfolt a számos különféle nyelven beszélő több főszereplő által kreált kommunikációs káosz (és persze ezt tetézendő, mindenki keveset tud, de még ebből a kevésből is elhallgat pár dolgot a többiek elől - szomorúan emberi).
    Amivel (szokás szerint) gond van, az a műsoridő. Az 1899-ben (szerintem) olyan 3.5-4 órára elegendő anyag volt, ehhez képest a sorozat (érdemi) hossza 6-7 óra. Az első pár epizód néha fájdalmas lassúsággal vánszorog előre - én szeretem a komótos expozíciókat és a hangulatban való jó alapos elmerülést, de ez nekem is sok volt. Aztán a végjáték már a 6. epizód második felében elkezdődik, és így a szezonzáró 8-asra alig marad valami - ezért azt muszáj volt mindenféle műizgalommal kitölteni. És hát a végén persze season 2 ahoy - bár a lehetőségekhez képest korrektül.
    Szóval nem tökéletes az 1899 sem - viszont ami jó volt benne, az nagyon jó volt (helyenként szenzációsan), ami pedig rossz, az a bocsánatos kereteken belül maradt. Az összkép nagyon jó, csak kár, hogy pont a végére épült le egy kicsit. 8/10.

    #értékelés

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

  • gbors

    nagyúr

    Into the badlands S01 (2015)
    Úgy fest, megtaláltam a tökéletes guilty pleasure sorozatot :D
    Egy poszt-apokaliptikus(-szerű) világban járunk, ahol a lőfegyverek valamilyen félig rejtélyes okból nem léteznek (de autók és motorok pl. igen), és a világ ismért részét mindenféle bárók osztották fel maguk között. Ez az ismert rész a Badlands, ami pedig ezen kívül van... hát, még rosszabb, szóval there be dragons. A sorozat hatalmas (és gyönyörűen fényképezett) pipacsföldekkel indul, amelyek esztétikai értékük mellett az ópiumgyártás forrásaként szolgálnak, és egyik fókuszpontját képezik a kisebb-nagyobb intenzitással és nyíltsággal, de megállás nélkül folyó hatalmi harcoknak. Ebbe a világba "érkezik meg" M.K., aki... nos, aki olvasta Joe Abercrombie Első Törvény trilógiáját, az biztosan jót fog derülni.
    Sokat nem érdemes a történetről beszélni, mert inkább csak háttérként szolgál az "udvari" intrikákhoz és a harcjelenetekhez. Főleg az utóbbiakhoz, mert az intrikák a sorozat elején leginkább abban merülnek ki, hogy a szereplők ész nélkül hazudoznak, amikor olyan kedvük van, vagy éppen életbevágó titkokat bíznak olyanokra, akikben semmi okuk megbízni. Épp ezért volt nagy meglepetés, hogy a sorozat utolsó epizódjába jutott remekül összerakott szarkavarás - nem is egy, hanem kettő.
    A harcjelenetek többnyire igen jók, mind a kézi, mind a fegyveres verziók - láthatóan ez szívügye volt a készítőknek, és bár helyenként kicsit kilóg a lóláb gyorsításokkal meg trükkökkel, a harcok mennyiségét és élvezeti értékét tekintve ez kb. bagatell probléma. Már csak emiatt is érdemes nézni a sorozatot - igazából az első 2-3 részt tényleg csak emiatt :)
    A karakterek kellemesen egydimenziósak, és jól beleállnak a szerepükbe. Említést érdemel The Widow (Emily Beecham), egy, a változatosság kedvéért jól eltalált girl power karakter (arról nem is beszélve, hogy vagy egy tucat gyerek megszülése után milyen sportosan néz ki ;] ), valamint Lydia (Orla Brady), aki a képregényes karakterek tengerében váratlanul sokrétű, emberi alakitást nyújt, mint megunt, de még hatalommal rendelkező feleség, ill. mint tipródó anya. Általában, a karakterek motivációja, bár időnként kissé biceg, de összegészében hihető (ha nem is túl bonyolult).
    Kisebb hibákkal meg van rakva rendesen az évad, és nagyobb is akad benne pár, meg a befejezés szezonzárás is kissé féloldalas, de ezek a hibák elnézhetők az értékek mellett. Nem lett egy világrengető, műfaj-újradefiniáló sorozat az Into the badlands, de egy kevés gondolkodást igénylő, energikus harcolós-kardozós drámaként teljesen vállalható. 6.5/10.

    #értékelés

    [ Szerkesztve ]

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

  • gbors

    nagyúr

    válasz pilóta #67658 üzenetére

    Hát, volt ilyesmire pár példa a történelemben. Igazából az ellenkezőjére sokkal kevesebb van :)

    #67660 Yodamest: ránézek a többi szezonra is, de már eleve óvatosan, meg nem is hatalmasak az elvárásaim.
    A jó mozgás nem csak a női karakterek sajátja, ez az egyik nagy erőssége a sorozatnak - pont részben ettől olyan jók a harcjelenetek benne. Daniel Wu exec producerként is jegyzi, gondolom a harcművészetek iránti rajongását ebben a funkcióban is érvényesítette.

    #67663 Frod: és Nálad merre billennek a későbbi évadok?

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

  • gbors

    nagyúr

    Riget / The Kingdom / A Birodalom S03 (2022)
    25 év elteltével, 2022-ben megtörtént az, amiben már a legelszántabb rajongók sem nagyon hittek - elkészült Lars von Trier kult-sorozatának harmadik évada, amely, ha a rendező eredeti szándéka még mindig él, az eposz lezárását is jelenti. Nyilván ez az évad nem ugyanaz, mint ami 2000 körül megszülethetett volna, számos objektív okból, ugyanakkor jelentős vonásaiban lehet nagyon hasonló, és véleményem szerint így is lett.

    Az első epizód rögtön egy problématorkonragadós dupla felütéssel indul - bemutatja az 1998-ban, ill. 2000-ben elhunyt, pótolhatatlannak gondolt két főszereplő, Stig Helmer (Ernst-Hugo Järegård) és Mrs Drusse (Kirsten Rolffes) spirituális utódait.
    A kotnyeles öregasszony karakterét ezúttal Karen Svensson (Bodil Jørgensen) viszi, aki alvajáró, és miután DVD-n megnézte a sorozat első két évadát (és roppantul elégedetlen volt a befejezéssel :D ), álmában elzarándokol a kórházba, és nekilát felderíteni, hová is tart a 2. évad übercliffhangeres zárása.
    Helmer utódja kevésbé komplikált. Nem más, mint az egyik fia bukkan fel, Stig Helmer Jr. (Mikael Persbrandt) néven, egyszerű motivációval - szeretné megismerni (és persze megreformálni) az országot, amely őrületbe kergette bálványozott apját.

    Azt gondolom, tovább felesleges fejtegetni a sztorit, mind az írás, mind a dramaturgia kitűnően felvette a fonalat, amit a 2. szezon 1997-ben hagyott félbe. Kisebb üröm az örömben, hogy tényleg inkább a 2. szezon fonalát folytatjuk - vannak remekbeszabott ötletek, a svéd-dán ellentét kifigurázása egészen új szintre lép (a Swedish Anonymous-tól éppen csak le nem borultam a székről, és meg kellett állítanom a lejátszást, hogy abba bírjam hagyni a röhögést - Mikael Persbrandt feje, ahogy nézegeti a dísztárcsákat, és boldogan mondogatja, hogy "Volvo. Volvo.", abszolút priceless), és az egész atmoszférában jelentős súllyal jelen van a 10-es és 20-as évek össztársadalmi hülyeségeinek a kritikája, mégis viszonylag sok az üresjárat. Legalábbis a 4. epizód végéig, mert a záró 5-ös megint valami teljesen más.
    (enyhe spoiler) Megvallom, elsőre kiakasztott a befejezés. Az első négy epizód abba a hamis érzetbe ringatott, hogy valami (Lars von Triertől szinte elképzelhetetlen szintű) fanservice installációt látunk - a 8. epizódban nyitvahagyott szálak nagy részét lezárja (bár többnyire irritálóan fakezű módon), a harmadik szezon történései pedig lassan hömpölyögnek valami ígéretes végkifejlet felé. Ehhez képest az 5. epizód erőteljes gyomros.
    (innentől komoly spoiler) Persze annyira nem kellene csodálkoznom - a szezon során megismert és megkedvelt karakterek megkínzása és elpusztítása nem éppen idegen LvT-től, és némi utólagos elemezgetés után arra a fájdalmas következtetésre jutottam, hogy a sorozatot lezáró sötét invázió az eseményeknek teljesen logikus, igazából csaknem elkerülhetetlen következménye. Merthogy a gonosz évtizedeken keresztül ott ügyködött a Birodalomban, ráadásul Grand Duc személyében (entitásában) egy nagyhatalmú aktív helyszíni ügynöke is volt - tényleg elhittük egy pillanatra, hogy ezeket a terveket néhány jószándékú kotnyeles humán keresztülhúzhatja? Épp ellenkezőleg - Grand Duc addig húzogatja a szálakat, amíg hőseink az ő terveit mozdítják előre. És ennek az egész fájdalmas felismerésnek a megkoronázásaként kiderül, hogy ki ül a rejtélyes, radaron nem látható helikopterben - maga a Sátán. Hogy ebben a szerepben személyesen Lars von Trier bukkan fel, az egyrészt halálosan vicces, másrészt nyilván nem véletlen - míg az első 12 rész végén a rendező röviden kommentálta az eseményeket, az utolsó rész végén ez elmarad, és a 3. szezonban a jelenet állandó kellékeként jelen lévő adventi koszorú hevesen lángol...

    Kicsit kell még ülepedni az élménynek, hogy pontosan el tudjam helyezni a Riget záró évadját, de annyi biztos, hogy Lars von Trier és csapata érdekes és elgondolkodtató zárószezont tárt a nagyérdemű elé, ami mindenképpen méltó a 90-es években megszületett és legendássá vált előzményekhez. Valahol 7.5-8 pont körül lehet a vége - önmagában túl sok értelme nincs megnézni, viszont az első két évad rajongóinak nem kihagyható.

    #értékelés

    [ Szerkesztve ]

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

  • gbors

    nagyúr

    válasz Grave_444 #67742 üzenetére

    Szerintem nagy vonalakban Bob és Laura (lényegének) születéséről / keletkezéséről szól az epizód, sokkal inkább misztikus / tapasztalati tartalommal, mint bármi racionálissal.
    Elég megosztó amúgy, én pl. az első felét nagyon rühelltem, a második fele a rádióstúdióval, verssel, hibrid bogárral tetszett.
    Itt találsz pár elméletet a részletekkel kapcsolatban.

    A "későbbiekben kiderül" kérdésre Te is tudod a választ :D

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

  • gbors

    nagyúr

    válasz Grave_444 #67745 üzenetére

    Engem szórakoztatnak ezek az elméletek, de túl sok nem derül ki belőlük. Ez a legjobb összefoglaló egyébként:
    "Just as I predicted last week: evil Coop gets shot but then homeless ghosts revive him, then a nuclear bomb explodes for 20 minutes while the giant watches the current episode of Twin Peaks and levitates, while meanwhile sixty years ago zombie Abraham Lincoln goes on a murder rampage before he lulls everyone to sleep so that a mutant bug can crawl into a girls mouth. I still like the show and all, but sometimes I get a little annoyed that it’s so predictable." :D

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

  • gbors

    nagyúr

    válasz negyven2 #67751 üzenetére

    Ez nyilván valahol szomorú, másfelől viszont nem biztos, hogy akkora baj. Az első szezon zárása után nem éreztem, hogy hatalmas potenciál lenne a folytatásban - ha van egy csomó ötletük, akkor azt akár egy külön IP-ként is meg tudják csinálni, annyira kevés konzekvenciája lenne az 1899-ben történteknek. Ha meg nincs, akkor amúgy is felesleges erőltetni.
    Találjanak inkább ki valami újat, abban úgyis jók :)

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

  • gbors

    nagyúr

    válasz Frod #67757 üzenetére

    Nem féltem őket (meg magunkat), ezzel a track recorddal lesz, aki finanszírozza a következő sztorijaikat:)

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

  • gbors

    nagyúr

    The Newsroom / Híradósok S01 (2012)
    Őszintén szólva, azt sem tudom, hol kezdjem. Elkezdtem nézni a sorozatot, és az első epizód 70 perce úgy lefárasztott, hogy éppen csak izzadni nem izzadtam, miközben egy helyben ültem a képernyő előtt. Aaron Sorkin sorozata valami elképesztő zsigeriséggel dobja bele a nézőt egy főműsoridős hírműsor totális őrületébe, csak kapkodtam a fejem, hogy ki kivel van, hogyan alakulnak és bomlanak fel mini-munkacsportok pillanatok alatt, és a totális káoszból hogyan lesz néhány határozott krízismenedzser producer és szerkesztő kezében vérprofi hírműsor. És míg az összes epizódra jutnak érdekes sztorik, az évad fő összekötő elemét természetesen maguk a szereplők jelentik, az összes személyes és professzionális hisztijükkel, drámájukkal, fúrással, szóval mindennel, ami egy erősen kompetitív munkakörnyezetben jellemző.
    A fentiek önmagukban is elég érdekes sorozatot ígérnek, ezt Sorkin mester megfejelte a végletekig kifeszített írással, az intelligens és elgondolkodtató felvetésekkel, sokszor lőpárbajra emlékeztetően pattogós párbeszédekkel, vagy csak teljesen váratlanul érkező pikírt megjegyzésekkel, és úgy összességében kitűnő ívet leíró karakterdrámákkal. Ez támogatják a kiváló alakítások, ami nem egyszerű ügy, tekintve, hogy a fő karakterek többsége az idegösszeomlás határán táncol (ill. Emily Mortimer úgy fest, mint aki időnként át is néz a másik oldalra :) ), és ilyesmit azért nem egyszerű konzekvensen úgy játszani, hogy ne forduljon át a dolog röhejesbe - de működik a dolog.

    Bár az első epizód elementáris erejét a többi nem tudja hozni, azért nincsenek is nagyon messze. Hibákat lehet felróni a sorozatnak, több, mint 9 óra játékidőt nem lehet tökéletesen összerakni, de igazából egy olyat se tudnék említeni, ami rontott volna a show élvezeti értékén. Nem egy könnyed kikapcsolódás, figyelni kell nagyon, viszont roppant sokat "fizet" a befektetett figyelemért. 10/10.

    #értékelés

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

  • gbors

    nagyúr

    válasz Mik76 #67852 üzenetére

    Nyilván a valóságban nem ennyire "sharp"-ok a híradósok, mint amennyire a film mutatja (bár az átlagnál sokkal jobbnak kell lenniük a prompt lehengerlő mondásokban, mind a műsorvezetőnek, aki az interjúkat is csinálja, mind a producereknek, akik a műsorvezetőt kell kormányozzák), de ha ennyi idealizálást a szemére vetünk egy filmnek / sorozatnak... hát, egész műfajokat le lehet akkor nullázni :)
    Amúgy meg persze, hogy hadarnak és kapkodnak, 2 perc alatt kell megoldaniuk olyan helyzeteket, amiket egy átlagember egyedül egy óra alatt kezelne le, 3-4 ember egyesült erővel 5 óra alatt, egy nagyvállalati munkacsoport pedig pár hétig elszöszölne velük ;]

    A többi epizód nem ennyire tömény szópárbajok tekintetében, de azért van belőlük bőven. Szerintem a másodikat érdemes még megnézni, abból kb. kiderül, mire lehet számítani az évad további részében.

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

  • gbors

    nagyúr

    válasz Mik76 #67872 üzenetére

    Bizonyos helyzetekben valóban rossz rendezés / írás / dramaturgia, amit mondasz, de továbbra sem értem, hogy ez miért probléma egy olyan sorozatban, ami egy totálisan kifeszített tempójú munkát mutat be, és olyan embereket, akiknek ez a 130%-os pörgés az életük.

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

  • gbors

    nagyúr

    válasz Mik76 #67877 üzenetére

    Azért ilyen gyors, mert maga a téma gyors és iszonyú időnyomás alatt megy a műsor félig realtime szerkesztése (míg egy bírósági tárgyaláson nincs ilyenfajta nyomás). Továbbra sem vágom, hogy miért probléma, hogy egy idegbeteg tempójú munkát idegbeteg tempóban mutat be.

    Mozart meg írt gyors dolgokat is - kapásból találtam egy áriát (Ho Capito a Don Giovanniból), ami allegro di molto, 220 bpm-mel :D

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

  • gbors

    nagyúr

    válasz volandy #67966 üzenetére

    Én is tegnap este fejeztem be, jó volt! :K

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

  • gbors

    nagyúr

    Godless / (a magyar tükörfordítást inkább hagyjuk) (2017)
    A jó ég tudja, milyen furmányos algoritmus eredményeként dobta fel nekem ezt a sorozatot a Netflix, mindenesetre a trailer látványvilága megtetszett, és amúgy is, ha valamiben Miss Susan Michelle Dockery szerepel, akkor legalábbis nem hajítom ki egyetlen pillantás nélkül.
    Nagyon lassú tempójú, inkább képekkel, mint szavakkal mesélő westernt látunk, ami nem annyira egy történetet mesél el, mint inkább egy adott történethez ilyen-olyan módon kapcsolódó vignettákat mutat meg a vadnyugatról. Egy sajátos, de minden bizonnyal a valóságban is többször megesett szituációból indulunk: egy kis bányaváros (majdnem) teljes férfilakosságát elvitte egy bányaomlás, a megmaradt lakosság (főleg nők és gyerekek) pedig próbálnak valahogy a felszínen maradni - de ennek keretein belül azért nem vetnek meg egy kis acsarkodást és gyűlölködést sem. Nem teszi egyszerűbbé a helyzetet, hogy a környéken portyázik Frank Griffin 30 fős martalóccsapatával, és eltékozolt fogadott fiát keresi - és nem azért, hogy atyailag a keblére ölelje...
    Részleteiben érdekes és egyéni a felállás, de a lényeget tekintve egészen szokványos - a vadnyugaton rohadt nehéz rendesen élni, meghalni viszont annál könnyebb. A lineáris történetmesélés helyett néhány főbb karakterre koncentrálunk, és különösebb látható rendszer nélkül látunk velük kapcsolatos eseményeket hol a jelenből, hol a múltból. Az összevissza időbeli ugrálás számos sorozatnál probléma, viszont a Godless kitűnően alkalmazza - a sok kis jelenet hatására lassan, fokozatosan épül a képünk a karakterekről, és igazából csak a sorozat végére derül ki, pontosan mik is a motivációk (persze sejteni sok mindent lehet előtte is, nincsenek grand revealek); a történet meg persze halad, de igazából semmi igazán váratlan fordulat nem következik be, lehet sejteni már az elején, hová tartunk. Az utolsó epizód az erős zárás érdekében némileg bevállalósabb, nagyon a határon egyensúlyoz, incselkedik banális klisékkel, de végül "talpon marad", és a kissé kaotikus eseménysor kitűnő drámává áll össze.
    Nem vagyok western-rajongó, de a Godless világában jó volt elmerülni, kimondottan élveztem a sorozatot. 8/10.

    #értékelés

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

  • gbors

    nagyúr

    válasz bobalazs #67995 üzenetére

    Feltehetőleg igen, de nem szándékosan. Én korábban nem hallottam a sorozatról, pár hete dobta fel a Netflix, ment a listára, aztán most lett hozzá hangulatom.

    [ Szerkesztve ]

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

  • gbors

    nagyúr

    Dark / Sötétség S01 (2017)
    Miután az 1899-cel sikerült kitűnően megbarátkozni, gondoltam, ránézek a Bo & Jantje művek korábbi sikerére, a Darkra is. Abszolút érdemes volt, de ért néhány meglepetés.
    Az első, elég markáns sokkot az okozta, hogy mennyire hasonló a hangzásvilága, mint az 1899-nek (vagy hát igazából fordítva). Nem ellenőriztem vissza, de gyanítom, hogy számos effekt / soundscape elem vagy teljesen megegyezik, vagy csak minimálisan tér el a két sorozat között. Ez persze önmagában nem tragédia, viszont míg ezek a hangok a hajós, késő 19. századi környezetbe teljesen organikusan illeszkedtek, a jelenkorban játszódó kezdés során sokkal jobban kilóg a lóláb, hogy a hatáskeltést szolgálják.
    A másik érdekesség, már a szezon egésze alapján, hogy míg az 1899-ben a mondanivaló nem kismértékben vékony volt a sorozat hosszához képest, a Dark esetében pont fordított volt a helyzet, kevés volt a „műsoridő”, és így helyenként az amúgy lassú tempójú építkezés időnként meglódult, és azt sem tudtam, hol vagyok és ki kivel van. Viszonylag sok kulcsszereplőt mozgat a sorozat, és ezt a múltba utazással még meg is növeli 60-70%-kal – egy idő után folyamatosan ott volt mellettem a sorozat IMDB oldala, hogy összekötögessem, ki kinek kicsodája. Aztán mire már magabiztosan mozogtam Windenben (és mindegyik inkarnációjában), addigra vége lett :D
    Ami viszont ebben a sorozatban is kitűnő – a valós, nagyon is földhözragadt emberi drámák és a „mindfuck mystery” kombinálása. Hajlok rá, hogy Jantje Friese egészen kivételesen jó író, mert ahogy a megmagyarázhatatlan szépen lassan beszivárog a mindennapiba, és az emberek a maguk nehézkes, változásra rezisztens módján rágódnak rajta, emésztik, elutasítják, elfogadják, újra elutasítják – elsőrangú. És persze ehhez kell a jó rendezés, a kitűnő fényképezés meg a jó színészek is – a Darkban mindez adott.

    Miután a sorozat 3 évados, számítottam valamilyen erős cliffhangerre. Ahogy az 1899-ben, itt is egészen korrekt lett a dolog, az első szezon fő szálainak nagy része vagy megoldódott, vagy szintet lépett, és a 2. szezon felütése már meglehetősen más kereteket ígér. Ez egyébként elég aggályos – ha nagyon elharapóznak az időutazáshoz direktben kötődő események, akkor nagyon gyorsan egy érdemi szabályok nélküli világban találjuk magunkat, és azt egy idő után érdektelen lesz nézni. Szóval kíváncsi leszek a folytatásra – bízom benne, hogy a sorozatok 80%-ától eltérően érdemes lesz rászánni az időt.
    Summa summárum, nagyon tetszett a Dark első évada – az atmoszféra nem annyira erős, mint az 1899-ben, és nincs egy annyira hangsúlyos főszereplője, viszont szinte minden más szempontból felülmúlja az utódját. 8.5/10.

    #értékelés

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

  • gbors

    nagyúr

    válasz Mik76 #68269 üzenetére

    Most sem jár retorzió ezért, ha nem olyanokkal csinálod, akik reflektorfényben vannak...

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

  • gbors

    nagyúr

    válasz Mik76 #68278 üzenetére

    Ööööö, ezt most nem értem.

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

  • gbors

    nagyúr

    válasz Mik76 #68286 üzenetére

    Nem, arra gondolok, hogy míg a színészeket már nem szabad kínozni, a filmgyártás egyéb, kevésbé látható szereplőit nem védi sem a közvélemény, sem más.

    Amúgy ez a Kubrick-kérdés baromi nehéz. Egyrészt egyetértek, hogy nem szabadna azt emberekkel csinálni, amit Shelley Duvall-lal vagy Malcolm McDowell-lel művelt, másrészt az is nehezen vitatható, hogy a végeredmény jobb, erősebb, hatásosabb lett ezektől a módszerektől. Azt hiszem, a kérdés inkább az, hogy ki az, aki hajlandó ilyen árat fizetni azért, hogy a film nem "szimplán" nagyon jó, hanem kiemelkedő legyen - Kubrick láthatóan igen, és mint a végére kiderült, saját magát sem kímélte, az Eyes Wide Shut felfogható munka általi öngyilkosságnak is.

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

  • gbors

    nagyúr

    válasz gbors #67657 üzenetére

    Into the badlands S02 (2017) és S03 (2018-2019)
    Hehehehehe, ez aztán egy érdekes trip volt :D
    A 2-es szezon még viszonylag gyanútlanul zajlott, tipikus 2-es szezonjaként egy túl sok mondanivalóval nem rendelkező sorozatnak - a sztori érdektelen, a karakterek érdektelenek, de az első évad értékeinek (harcok, képi világ) megtartása miatt még éppen nézhető a dolog. Egy nagy plusz van benne: behoztak egy komikus karaktert, ami általában egy ilyen sorozatban rituális öngyilkossággal ér fel, viszont itt remekül sült el - Nick Frostnak már a megjelenésétől röhögni kell, ráadásul ömlik belőle a fapofa brit humor, jó szövegeket írtak neki, és ezeket remekül adja elő. Amikor pedig harcol - hát az végképp rekeszizom-szaggató.
    Valami hasonlót vártam a 3-as szezontól is, de úgy fest, az alkotók itt koncepciót váltottak, és szimplán fullba toltak mindent. A kreténséget több fronton is, a harcokat, a wuxiás látványvilágot, Emily Beecham vagányságát, Nick Frost ökörségét - abszolút szintet lép a sorozat minden téren, legyen az jó vagy rossz. Igazából az jó elgondolás volt, hogy az addigi belterjes badlands-konfliktusokba bejön egy külső fakció. Ők aztán mindent fel akarnak forgatni azzal, hogy mindenkinek odaadnák a dark giftet a régi tech felélesztésével plusz soksok voodoo nyammogással - úgy általában orbitális marhaság az egész. Ehhez hozzáraktak egy remek sötét látványvilágot, és egy váratlanul komplex, többszintű szociopata főgonoszt, akihez találtak egy remek színészt is Babou Ceesay személyében. Szóval párhuzamosan fogtam a fejem azon, hogy mi történik, és roppantul jól szórakoztam azon, hogy hogyan. A látványba fektetett rengeteg munka máshol is látszik - számtalan remek színorgiás jelenet volt, kiválóan fotózott és koreografált harcok, néha már Jackie Chan-es szintre ugorva a környezet legvalószínűtlenebb elemeinek felhasználásával.
    Sajnos a végére eléggé elfogyott a szufla - ami már csak azért is érdekes, mert a 16 epizódos 3. szezon igazából két szezon - a 8. rész olyan mini-szezonzáró jellegű, és a 9. rész csak közel egy évvel később érkezett. Idő tehát volt, de ennek ellenére az utolsó 4 epizód teljesen leereszt. Tele van idióta fordulatokkal és döntésekkel (amikor Lydia elment egyedül meggyilkolni Cressidát, a voodoo-like boszorkányt, aki nem sokkal korábban véres esőt varázsolt, ott kevés híján kihajítottam a sorozatot), ordító plot-armorokkal, a harcokban nemigen van már ötlet, és egyre több látványbeli hiba is becsúszik. Nagy nehezen aztán eljutunk a végéig, és egész tisztességesen le is lett zárva - van ugyan némi cliffhanger a végén, de a becsületes fajtából, úgyhogy nem marad irritáló hiányérzet amiatt, hogy nem folytatják a szériát.
    A 2-es évad egy gyenge 5 pontot ér, a 3-as meg nagyon sok jóindulattal 6-ot - vannak igazán nagyszerű pillanatai, de sajnos a legrosszabbakat pont a végére sikerült összegyűjteni.

    #értékelés

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

  • gbors

    nagyúr

    válasz Piszmaty76 #68312 üzenetére

    Megértem, bár nem árt figyelembe venni, hogy amit a 32. rész végén belógattak, amiatt alapjaiban kellett volna újragondolni a sorozat fő sarokpontjait. De valóban jó lenne több ilyen jól megcsinált harcolós cucc, gyönyörű képi világgal.

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

  • gbors

    nagyúr

    válasz -FreaK- #68222 üzenetére

    Nem is tudtam, hogy csináltak belőle sorozatot (bár a Wandering Earth sikere után nem kellene csodálkoznom) - köszi az ajánlást!
    Eddig két részt néztem meg, nagyon tetszik, jól visszaadja a regény által keltett "miaf***vanitt? elment az eszem?" életérzést. Arra azért kíváncsi vagyok, mennyire lesz széles körben sikeres, éppenséggel nem annyira könnyen emészthető...

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

  • gbors

    nagyúr

    válasz Komplikato #68363 üzenetére

    A 4. kötet az igazából spinoff, nem is Cixin Liu írta - már ha erről van szó.

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

  • gbors

    nagyúr

    Love Death + Robots S01-S03 (2019-2022)
    Nagy nehezen eljutottam a végére (nem a sorozat hibájából volt nehéz :DDD ), pár szót írok róla.
    Először is, a legfontosabb: baromi jó, hogy egy ilyen sorozatot meg tudott és meg akart csinálni a Netflix, az eredménytől függetlenül ez mindenképpen dícséretes. Még sok hasonlót kívánok magunknak.
    Az is kiváló kezdeményezés, hogy többnyire jó nevű sci-fi írók novelláiból dolgoztak, bár 1-2 esetben gyanús, hogy direkt a sorozathoz írták őket.
    Minden epizód CGI, és a megvalósítás ugyan változatos, de a "jó" szintet csak nagyon kevés esetben nem éri el, és van egy pár egészen kiváló is. Többnyire nagyon tetszett a vizualitás.

    A fentiek alapján talán meglepő (engem mindenképpen meglepett), hogy nagyon kevés kiemelkedő epizód volt a szériában. Valahogy nem igazán akart összeállni a 3 fontos szempont (1. legyen maga az alapanyag remek 2. kívánkozzon képernyőre 3. legyen erős a kivitelezés) egyben - volt, ahol egy nem annyira erős alapanyagból készült nagyon erősen vizuális filmecske (Fish Night, Ice, Jibaro), volt, ahol egy szuper novellát kitűnően megcsináltak, csak szerinem novellaként jobban érvényesül, mint képen (Zima Blue, The Drowned Giant), meg volt olyan is, ahol dübörgött előre minden, ahogy kell, csak a végére valahogy kifogyott a kraft (Suits, Snow in the Desert, The Very Pulse of the Machine). Aztán volt pár egészen jó vignetta is, egyszerű ötletből, röviden (Helping Hand, Ice Age, Mason's Rats), ezeket kedveltem, de nem váltották meg a világot. Személyes kedvencem a Sonnie's Edge volt, ami egy relatíve egyszerű sztori egy jó csavarral, viszont a 2-es és a 3-as pontot maradéktalanul teljesíti.

    Szóval, még egyszer, nagyon jó, hogy van LD+R, és az ingadozó színvonal ellenére nagyon szívesen látnék belőle további szezonokat. 7.5/10.

    #értékelés

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

  • gbors

    nagyúr

    válasz proci985 #68445 üzenetére

    Köszi, meglestem ebédszünetben :DDD
    Kb. ugyanúgy hatott, mint a Jibaro - nagyon tetszett a látványvilága, voltak benne jól elkapott pillanatok, de az egész összességében nem hengerelt le.
    A Witness jobban tetszett igazából a magába forduló csavarral.

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

  • gbors

    nagyúr

    válasz -FreaK- #68466 üzenetére

    Ha jól vettem ki a leírásból, vasárnap és szerda között jönnek új ingyenes epizódok, a VIP tagsággal meg folyamatosan.

    #68465 Komplikato: 14 rész van fenn, meg egy csomó trailer. Lehet ott is pénzért nézni, ha VIP-tag vagy a csatornán.

    #68462 proci985: ja, a rövidfilm előnye :D Nekem is tetszett, csak én erősebb sztorikat vártam - a sci-fi irodalomban nagyon sok komolyan odab***ós történet van.

    [ Szerkesztve ]

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

  • gbors

    nagyúr

    válasz KISDUCK #68497 üzenetére

    Az első szezon szerintem teljesen jó volt, én nagyon élveztem. Aztán egy szeretett sorozatot abbahagyni igen nehéz, sokan akkor sem tudják, ha a színvonal közben a béka segge alá csökken.

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

  • gbors

    nagyúr

    válasz Drizzt #68505 üzenetére

    Akkor az művészileg teljesen korrekt, mert Jimmy zenéjét is szenvedés volt hallgatni ;]

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

  • gbors

    nagyúr

    válasz Ragnar_ #68513 üzenetére

    Szerintem már 2-esre sem volt elég puskapor. Nekem végig kínlódás volt egy totál sablonos végkifejletig. Az egyetlen dolog, ami mentette valamennyire, hogy jól nézett ki.

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

Új hozzászólás Aktív témák