Új hozzászólás Aktív témák

  • mikrofon

    addikt

    válasz 80hun #16807 üzenetére

    Látod, ez eszembe se jutott. Én sosem szoktam kikapcsolni a szoftveres javítást. Úgy gondolom, hogy a végeredmény legyen jó. Az mindegy hogy szoftveresen támogatott vagy teljesen optikai a javítás.
    Ha ezek a képek a Samyang 35/1.4-gyel így készültek, hogy a szoftveres korrekció ki volt kapcsolva, akkor én kérek elnézést, hogy megosztottam!

    Annak ellenére hogy sosem kapcsolom ki a szoftveres korrekciót, pl. A 16-35GM és a Batis 25/2 esetén is látszik, hogy van CA, de szoftveresen korrigált, nagyon is jól. Mert a végeredményben szinte nulla. Olyankor lehet észre venni amikor a capture one 11 csinál egy nagyobb újragenerálást, mert akkor egy pillanatra az elején látszik némi pirosas-lilás szegély.

    Egyébként a 16-35 GM egy zseniális lencse. Nekem nagyon bejött! Az igaz amit több helyen írnak, hogy a Batis 18/2.8 optikailag jobb. De ez kb csak a 42 MPx-es szenzoron és 100% nézetben vagy direkt teszt szituációkban észrevehető a nyers képeken. De normál körülmények között és képeket feldolgozva ez nem jelentkezik. Batis 25/2 esetén pedig még ez a különbség sincs. Ott egyedül a +1FE marad mint előny. Viszont számomra ez az egy objektív lefedi a fényképek 70-80%-át. Annyira jó hogy 20-35 között nem kell cserélnem.
    Az is biztos hogy ezen a tartományon a Sigma Art 1.4-es obik is varázslatosak lehetnek. Egyedüli "gyengéje" a 16-35GM lencsének a fényerő, hogy "csak" 2.8-ról indul. Emiatt a következő obi amit majd veszek a Zony 50/1.4 lesz és a Batis-ok közül csak a 135-öt tartom meg.

    Lényeg ha valaki a legjobb optikai teljesítményt keresi akkor a Batis 18 és 25 a legjobb választás. Minden más esetben a GM16-35. Aztán majd kiderül ebbe hogy szólnak bele a Sigma nativ ART lencséi...

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák