Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Megamen
tag
Üdv
Favoritban karburátor csere történt azóta nem indul a járgány.Mi lehet a gond? -
Megamen
tag
Illetve v.-ki meg tudja mondani h a gyújtáselosztó fedélen h vannak sorban a gyújtókábelek sorban?
-
darius
tag
Nekem meg elszállt a fűtésem....
Januárig, miután elérte az üzemi hőmérsékletet, jött a meleg, de most már csak max langyos levegőt fúj, hiába megy fel a hőfok mutatója.
Kissé tanácstalan vagyok, hol is kezdjem. Töltsek bele hűtő tisztítót, vagy inkább a termosztát környékén kutakodjak, vagy esetleg szedjem szét a fűtőradiátort?
A hűtőfolyadék szintje rendben van, nincs fogyás. -
Sanyo91
csendes tag
Sziasztok!!!
Nemtudtok veletlenul valamilyen e-shop-okat ahol vannak favorithoz alkatreszek,tuning cuccok meg hasonlok?
-
Darkmind
csendes tag
Sziasztok!
Sokat állt az autó és a féktárcsa teljesen berozsdásodott (nem az én autóm), de olyan szinten, hogy szerintem a fékezés már nem tisztítaná le, legalábbis károsítaná a fékbetétet. Mit kell ilyenkor csinálni a féktárcsával? Le lehet "smirglizni" kézzel? Hogy távolítsam el, hogy az egyébként jó állapotú tárcsa ne károsodjon?
Köszi,
D. -
zjtuning
csendes tag
Milyen hengersorosról beszélsz? Olyat nem ismerek. Esetleg kevered a sortrafóssal,de az pedig a feliciában és a fábiában van,ahol nincs elosztó. A favoritban és "visszafelé" a kábeleket úgy kell rakni az elosztón, mivel jobbraforgós a rotor,hogy az óramutató járásával megeggyező irányba 1-3-4-2 szerintem.
De javíts ki,ha tévedek.zjtuning
-
zjtuning
csendes tag
válasz Darkmind #2311 üzenetére
A féktisztítóval semmire sem mész,mert azonnal elpárolog. Ha tényleg annyira vastagon rozsdás,akkor inkább vedd le a kereket+féknyerget és csiszolópapírral csiszold meg.
Nyugottan csiszolhatod ne félj tőle,a kékhatásba nem lesz befolyása mert nem egyenletesen csiszolod.zjtuning
-
darius
tag
válasz Sanyo91 #2306 üzenetére
Akad egy-két online bolt, de tapasztalatom többnyire nincsen velük: Skoda Patika, Skodabolt, Zsombishop, Skodacarparts
[ Szerkesztve ]
-
sasaboy
újonc
Sziasztok nekem egy skoda favoritom, van 50ezer kilométerrel mamámtol kaptam , melóba járni, az a problémám vele hogy ha elinditom , és járatom a motrot alapjáraton, minha dadogna, karburátort szédszedték aztmondták az jó, tömités is lett benne cserélve, öninditot, is megnézettem , a szivaton mengézettem hátha az e , mivel ez electromis kábelt levettem ugy kisit megszünt az ingadozása , és minha hangja is job lett volna, de nemtudom mi lehet az oka, fogyasztásom is nagyon sok, legutobb , páldául, olaj lett cserélve mert benzin szagú volt nemtom hogy került a a motorba benzin, a motor hamar felmelegszik, nem tudom mitöl lehet ez az jelenség, legutobb menete kozben magátol leált gáz adáskor, és utána ezt játszotta 4 kilométeren keresztül, ezmost elmult .
De ez a ingadozás furcsa , mert emelt alapjártanál után is ez van .
Kérem aki tud valamit tanácsolni írjon köszönöm. -
rob210
nagyúr
válasz sasaboy #2318 üzenetére
Az olajcsere nem oldotta meg a problémádat és nem is fogja, mivel az AC-pumpádat cserélni kell, de a membránt mindenképpen.
Addig ne használd a kocsit amíg ezt meg nem teszed, mert a benzines olaj durván szétkapja a jó állapotú motorodat. (már ha valóban csak 50.000km van benne.)A benzinszagú olaj és a magas fogyasztác ennek az AC pumpa membrán szakadásnak köszönhető.
A motor dadogás is valószínűleg ennek köszönhető, nem kap elég benzint, a gyertyákat ennek ellenére azért nézd meg. 50.000 nél érdemes megnézni.
Kérdés milyen elektromos kábelt vettél le és honnan?
A motor túlmelegedését honnan tudod?
Forr a víz?
Mert akkor még az is lehet, hogy hengerfejes.
Akkor meg azt lehet rá költeni ki tudja mi baja még de ne szaladjunk előre és rémisztgetni sem akarlak.Renault power
-
sasaboy
újonc
-
rob210
nagyúr
válasz sasaboy #2320 üzenetére
Az Ac-pumpa után ha csinálja akkor azt is megbeszélhetjük, de addig kár további hibákat keresni.
A szivató és az olaj benzinesedés nem függ össze.
Lépésről lépésre kell haladni, mert több hiba egyszeri javítása nagyobb hibához is vezethet.
Láttam már ojan favoritot amit úgy elállítgatott a gazdája hogy az valami hihetetlen volt.
Közben csak az egyik gyertyakábele volt eltörve.Renault power
-
robesz76
csendes tag
Ha már AC pumpáról megy a téma akkor nekem is volna egy kérdésem. 94-es Favoritom van és az AC pumpája nem szerelhető. Korábbi típusok AC pumpája felszerelhető?
http://skodabolt.unas.hu/spd/115945020/Skoda_Favorit_AC_pumpa_93ig
Ilyen van benne
http://skodabolt.unas.hu/spd/115945021/Skoda_Favorit_AC_pumpa_ujabb_tipus -
zjtuning
csendes tag
válasz robesz76 #2327 üzenetére
Vannak webáruházak,ahonnan lehet rendelni és az egész országba kiszállítják.
Beírtam a gugliba,hogy favorit ac,és ezt adta ki 3. lehetőségnek.http://skodabolt.unas.hu/spd/115945020/Skoda_Favorit_AC_pumpa_93ig
Ki kell használni az internet adta lehetőségeket!!!!
Bármilyen autóalkatrészt 10 perc alatt lehet taláni a neten.zjtuning
-
robesz76
csendes tag
válasz sasaboy #2332 üzenetére
A weboldalon rákattintasz a terméklista részre feljön egy külön ablak. Ott kiválasztod, hogy favorit-felicia alkatrészek és az első az AC pumpa. Illetve találtam valami szivatóház valamit, a szűrés részhez írd be hogy sziv*.
Remélem tudtam segíteni, nem ismerem a régebbi típusok részeit. -
dízelracer
őstag
Találtam egy 1989-es Skoda Favorit tesztet. Katt a part2 -re. [link]
-
rob210
nagyúr
-
peti_s
addikt
Üdv!
Olvasgatom a régi Autóvásárlók kézikönyvét, és azt írják a 120l-hez hogy ólommentes benzin nem használható. Ez most komoly? -
Mágus2
Közösségépítő
Üdv mindenkinek.
Lenne egy kérdésem. Cserélt már valaki közületek hátsó kerékcsapágyakat. Apum vett magának egy 94-es Favorit Speciált , de sajnos mindkét hátsó kerékcsapágy zúg. Meg is rendeltem a teljes készletet, de még soha nem piszkátam a kocsim hátsó dobját, csapágyait. Kell hozzá valami lehúzó, vagy valami speci szerszám?
Mindekinek köszi!
-
rob210
nagyúr
Semmi speciális eszköz nem kell.
Kellenek hosszú csavarok.
Leveszed a kereket.
Van két furat a a dobon.
Abba behajtod azt hiszem talán 8-as csavar, de rég volt nem biztos akkora, bele kell próbálni.
Óvatosan amikor megfeszül a két csavar elkezded kalapáccsal megkocogtatni. (nem szétverni kocogtatni)
Utána tekersz a csavarokon megint majd megint kocogtatsz.
Szépen lejön a dob.
Abból ki kell ütni a csapágyat ha van otthon alumínium rúd az a legjobb.
Vagy donomit vagy valami kemény de nem VAS anyag.
Utána csapágy be dob fel kerék vissza.
Aki csinált már ilyet annak 30 perces meló.( a sasszeg és kerékőr meg ilyen dolgokra nem tértem ki az evidens.)
Renault power
-
Mágus2
Közösségépítő
http://skodaklub.com/favoritbiblia.php?lap=79
Ok, már értem a külső csapágy kifelé, a belső pedig a másik irányba jön ki a dobból.
Még azokat a furatokat kell megtalálnom és jó lesz.
Kb 0.5-1 milimétert lógnak a kerekek dobostól a kerékagyon, és 30 km/h felett nagyon zúgnak.
[ Szerkesztve ]
-
darius
tag
Sziasztok! Belefutottam egy kis problémába, talán van már hasonló tapasztalatotok.
2 napja töltöttem olajat a kocsiba (kb 1 dl), mert a nívópálca szerint kb 1/3-on volt az olajszint.
Ma égett szagra lettem figyelmes, és kiderült, hogy a nívópálca nyílásán keresztül köpte ki magából. Most ott tartok, hogy letöröltem a olajat, és munkából hazafelé figyelem az állapotát. Vagyok olyan béna, hogy simán túltöltöttem? -
Mágus2
Közösségépítő
Szerintem egyszerüen nem tömit jól a nivópálcád.
Amugy az olajat álló motornál minimum 5 perc állás után mérjük(természetesen egyenes talajon). Ha nem igy mérted és 1/3 on volt akkor bizony túltöltötted. Biztis csak 1 dl öntüttél, ne egy litert?
szerintem fél liter alatt nem érdemes tölteni a motorba 1 dl nem menti meg ha kevés van benne, bár kevésnek a minimum számit. Amig a minimum felett van nem kell töltögeni.
Égett szaga anak volt h menet közben a forrü kipufogó csonkra fröccsent az olaj.
Biztosan az olaj került oda? Nekem hasonlót a hosszabb féltengely belső gumiharangja csinált, elszakadt és a forró zsir szétrepült minden felé, főleg a pálcára és környékére jutott belőle, meg a kipufogóra.. (140km/h -nál)
Mérj egy pontos olajszintet, ha tultöltötted engedj ki belőle, ha meg rendben és tényleg veri azolajat akkor jobb esetben nem tömit a nivó, rosszabb esetben megszorult az olajpumpa nyomásszabályzó szelepe és tulnyomás alatt van az olaj a motorban, esetleg elfujta a hengerfej tömitést a (szél).
Ez a három jut eszembe.
Első lépés a müanyag tömités cseréje a nivón.
A másik kettőt már nehezebb lesz bizonyitani
Ha nem segit asz első, akkor vedd le a szelepfedelet és inditsd be a motort, ha nagyon veni kezdi az olajat a szelephimbáknál (alapjáraton csak csörgedezik az olaj) akkor megszorult a szabályzó szelep.Majd irj, h mit deritettél ki, és segitek a szeleppel is ha kell.
[ Szerkesztve ]
-
darius
tag
Köszi a kimerítő választ! Valóban csak 1 dl-t töltöttem hideg motornál vízszintes talajon.
Biztos, hogy olaj volt. A nívópálca nem is volt a helyén, amikor kiderült, hogy nem stimmel valami. Még jó, hogy nem veszítettem el. Ami még info, hogy hogy az olajnyomás visszajelzője indítás után 1-2 mp-el tovább világít a kelleténél. -
Tompie
őstag
Bocs az offért, de háromszögfejű csavart, hogy, mivel lehet kicsavarni? (Azon túl, hogy háromszögfejű csavarhúzóval, vagy olyat hol lehet kapni?) Köszi
-
Mágus2
Közösségépítő
Akkor meg is válaszoltad a kérdést, kiesett a nivópálca a helyéről.
Szerintem nem lesz ott semmi komoly gond. Ami az olajnyomás lámpát illeti, az 3 dologtól függ, h mennyire hamar alszik el.
1. Olaj mennyisége és állapota és viszkozitása. (8000km után szinte azonnal elalszik mert higabb, 10w-40 és 5w 40 es olaj között 3 másodperces külömbség van az 5w-s javára)
2. Olajszűrő márkája. (a gyenge minőségü olcsó szürő nem tartja magában az olajat, ami miatt lassabban épül fel az olajnyomás)3. és a legvalószinütlenebb, olajpumpa és motor állapota. (a nagyon kopott főtengelycsapágyak elengedik a nyomást, bár ilyenkor már menetközben is pislog, világit)
Ha a pumpa kopott szintén jelentkezik a hiba magasabb fordulaton is.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest