Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Sensut

    őstag

    válasz Fred23 #6820 üzenetére

    Hát a Stalkersouphoz készül a 64 bites motor, azt tudom. A Lost Alphához is szó volt róla, de arról nem sokat hallani már rég óta. Mondjuk az ilyent nem is kell hangoztatni folyton, csinálni kell és kész :)

  • Sensut

    őstag

    válasz PeL #6971 üzenetére

    Ez vitán felül igaz! Én az eredetit patchelve 3x vittem volt végig mindenféle gond nélkül, de egyszer nekifogtam egy buheráltnak és biza bugzott az mindenfelé. Az eredeti az, amelyiket a hivatalos oldalról lehetett letölteni és kellett hozza egy javítás és a magyarítás. Na, az ment nálam rendesen, még egyszer se dobott ki sehol, és szép is volt a grafikája. A napokban láttam friss infót a FB-on és az a hír járja, hogy hamarosan kint lesz az új verzió. Remélem legalább angolul, mert oroszul nem tudok :B Én nem nevezném unalmasnak, inkább csak félkésznek ezt a verziót, amit jeleztek is a készítők annak idején. A hangulatában van az ereje ennek a modnak, de abban verhetetlen.

  • Sensut

    őstag

    válasz Dhampir #6977 üzenetére

    Én nem tudom, hogy miért igen vagy nem, de nálam ez volt - ment rendesen nem is egyszer és két különböző gépen is (laptop és PC). Már volt példa nem egy, hogy valami ment nálam és másnál nem, vagy fordítva. De tudni kell mindenek előtt, hogy van akinél úgy működik a dolog, ahogy azt a készítők előírták. Viszont ha nálam nem működik valami és másnál igen, akkor mielőtt farkast kiáltanék, szétnézek kicsit a portámon, mert lehet, hogy nálam van a baj forrása. Rengeteg dolog miatt nem műdödhet jól valami, nem feltőtlenül a játék hibája miatt. Elsőként sokszor maga a rendszerünk a főludas ebben. Valaha én is moddoltam játékot és tudom mennyire rossz érzés , amikor ilyen visszajelzéseket kapunk egy hosszú munka után, és legtöbbször alaptalanul.

  • Sensut

    őstag

    válasz awacs #6979 üzenetére

    Én a mod hivatalos oldaláról töltöttem volt le az alapcsomagot (4 részben) és hozzá az 1.3003 -javítást. A fi csoport oldaláról pedig a magyarítást. Még használtam egy patchet, amit egy fórumon találtam volt, de átszerkesztettem magamnak, mert voltak benne hibák. Ezzel is simán befejeztem legutóbb a játékot, apróbb javításokat és tunningokat tartalmaz. Egyéb semmi nem volt nálam. Viszont az alapcsomag (a telepítő) tartalmaz különféle egyedi DirectX 9-et, Visual C++ -t és még nem tudom miket, ami nélkül a játék nem indul el! Ezek eltérnek a szokásos Stalker kellékektől, és lehet, hogy nálad e miatt nem indul a játék. Ha buherált verziót használsz, lehet, hogy az nem hozza magával ezeket a programocskákat. Az eredeti telepítő automatikusan telepíti ezeket a programokat. Még megnézheted a log fájlt, a végén szokott lenni a hibát okozó kód. Ez a fájl a mentések mellett van egy mappában.

  • Sensut

    őstag

    válasz Dhampir #6981 üzenetére

    Hát a LA lényegében a SOC alapjáték, csak vágatlanul. Vagyis azért "Lost Alpha" a neve, mert valójában ez kellett volna legyen a hivatalos Shadow Of Chernobyl játék. Csakhogy végül jól megvágták és úgy adták ki, illetve egy csomó pályát kicseréltek az egyszerűbb szerkezetűekre, talán a célból, hogy ezzel is könnyítsenek az X-Ray dolgán, mert be kell látni, akkoriban elég nagy falat volt még a vanilla SOC is a korabeli hardvernek. Ha megfigyeled, a LA-ban minden pálya más. Sokkal bonyolultabbak, nagyobbak és több épület van rajtuk és azok is komplexebbek. Aztán a végén az erőmű területe a legjobb, mert ott mindkét udvar egy pályán van és megmászhatsz minden objektumot alulról, felülről - ahogy csak tetszik :) A játékmenet ugyanaz, mint a hivatalos SOC, csak a modderek kicsit kiszínezték a történetet és behoztak némi Half-Life feelinget is a laborokba. Na meg betették a kivágott pályákat is, melyek egyébként sehol se szerepeltek volna.

  • Sensut

    őstag

    válasz Plazmacucci #6986 üzenetére

    A Sin-es dolgot csak ott tolták el, hogy az elején nem tudod, hogy miről is van ott szó, illetve mi a következménye ott minek. Reméljük az új kiadványban ezzel is csináltak valamit, na meg voltak máshol is ilyen rögtönzött dolgok, amiken elkel a javítás. De hát egyből semmi se lesz tökéletes, főleg egy ilyen ágasbogas játékban semmiképp (lásd Stalkersoup) :U

    [ Szerkesztve ]

  • Sensut

    őstag

    válasz kekeeci #7038 üzenetére

    Nem maradtál le semmiről, még nincsen semmi nyilvános új verzió. Csak hamarosan.

  • Sensut

    őstag

    válasz M@trixfan #7162 üzenetére

    Viszont van egy csomó más Stalker mod is, amivel éveket el lehet tölteni :K Na persze a LA, az eddig is különleges volt a hangulata miatt :R

  • Sensut

    őstag

    Akinek nincs türelme várni (mint nekem is), annak itt van a MEGÁN az 1.4001-es gyors fix egyszerű változata, amit csak be kell másolni a telepített 1.4000 játék mappájába. A menüben még mindig 1.4000 verziószám fog megjelenni - ezt majd a telepíthető változat fogja átírni, ami lényegében kész van, de még várnak hibajelentésekre mielőtt kiadják. Tehát kell az alapverzió, azt peccselni 1.3003-ra, aztán azt frissíteni az 1.4000 DC-re és ehhez hozzáadni ezt az 1.4001 gyors fixet.

  • Sensut

    őstag

    "Almost done with the new patch. We will release a repack of 1.3003 (pre-dc), 1.4000 and 1.4002 (new) combined together to a single patch. The size will be big, but at least it will be easy to use. We also plan to release a small 1.4002 tomorrow, which can be installed on top of 1.4000."

    Nem tudom mit mondjak róla. Most vagytok Dark Valley-nél, voltam egy új pályán is (Forest), ahol volt ugyan 2 sima küldetés, de amúgy az egész pálya tök üres erdő. Néhány mutáns kóborol ugyan, de az korántsem teszi izgalmassá a játékot. Egyébként se tapasztaltam semmi újat eddig, még csak látványos javításokat sem. Nincsenek lépéshangok, ami aztán végképp elkeserítő ha egy fülhallgatóval játszol; az NPC sok helyen elakad és az egész Agroprom + Underground rész egy nagy káosz még mindig. A feladatok nem jönnek a megfelelő sorrendben és még mindig fingom sincs miért találom Ratchatchert a mocsárban amikor Sido az Underground térképét küldi segítségül a megtalálására. Mellesleg a hatalmas Underground is üres, vagy 3 burer és két(!) katona volt odalent. Aztán megjelent valahol egy controller is, ami az egész pályán b@sztat - mivel itt a felszín és a katakomba egy pályát alkot - de képtelenség megtalálni hogy hol van. Ez annyira idegesítő, hogy hamar elpucoltam Agropromból :) Szóval, egyelőre új pozitívumokkal nem találkoztam, de remélem mihamarabb beindul valamiféle buli.

  • Sensut

    őstag

    válasz capulet75 #7225 üzenetére

    Akkor hogy kell előszedni a lépéshangokat, mert nálam nincsenek. És még több NPC-nek sincs :F Két gépen is próbáltam, de nem volt.

  • Sensut

    őstag

    válasz cheatergs #7228 üzenetére

    Hát, ez van :) Viszont elég egyszer beírni és tovább úgy marad. Ekkor eltűnik a játékos modellje és helyette az önárnyék jelenik meg és helyreállnak a hangok.
    Az autót Sötét Völgyben elég jól helyre szedték, most már lehet vele száguldani. Nem tökéletes, de jól irányítható és használható teherhordóként is. Az összes fegyvert belepakoltam amit a banditáktól és a monolitosoktól zsákmányoltam és leszállítottam vele Sidorovichnak. Annyi lóvém lett belőle, hogy mindent felfejleszthettem végre :D Azonban Veles ládájából még mindig idő előtt vissza lehet venni az elkobzott cuccokat a bányában. Ezt már annak idején kiszúrtam volt és azóta se javították még.

  • Sensut

    őstag

    válasz batman91 #7232 üzenetére

    Én csak annyit tehetek hozzá, hogy rég játszottam olyan jót valamivel, mint a tegnap a LA-val :K A 3-ashoz képest szinte semmit sem változott a játékmenet, még csak a népesség sem szaporodott a pályákon, de mégis valamitől oltári ez a játék. Persze láthatatlan javítás van benne dögivel és még hagy kívánnivalót is maga után, de (nálam) abszolút stabil és élvezhető volt eddig - Rostokon vagyok a gázzal elárasztott helyiség után. A patch késik, mert biztosan szaporodnak a hibajelentések is az őrsön. Én is fel tudnék sorolni párat és azokat kijavítani időbe telik. De a játék az 1.4001-es verziójával már tökéletesen játszható.

  • Sensut

    őstag

    válasz Mans20 #7241 üzenetére

    Lehet aludni, de 8 óránál többet egyszerre nem, mert általában szomjan halsz amikor felébredsz. Nos, ez egy bug lehet. Aztán ha aludtál egy órányit is valamikor, akkor majd ha ő mondja, nem fogsz tudni aludni, mert már pihent vagy - ez egy másik logikai bug. Ezeket kezelni kellene.
    Na de, pld. Dead Cityben, amikor a zsoldos faszi felismer, leüt és börtönbe zár, ott bármikor kinyithatom a cellarácsot a falon levő kapcsolóval, mert elérhető. Ki is nyitottam amíg a doki papolt halomra, és össze is zavartam a játékmenetet. De ez csak akkor kavart be igazából, amikor a széfben nem volt meg a tudós csomagja, amit le kellene szállítanom Sakharovnak. A horror itt meg az volt igazából, amikor saját magammal találkoztam a cella előtt, nem is egyszer :D :

    Aztán ruhát váltottam, és még mindig ott volt a hologramom (de jó tudni, hogy a ruhaváltás külső nézetben is müxik):

    Persze mindez az én balf@szágom volt. Visszatöltöttem és minden rendben volt, ha a forgatókönyv szerint csináltam mindent. Viszont egy "zöldfülű" játékos ezt a hibát bármikor elkövetheti csak azért, mert elérhető az a bizonyos kapcsoló a rácson keresztül.

    Nem is írtam volna le ide ilyesmit, de rémlem Dezo - aki néha erre szokott járni - ezt is látni fogja és tesz ellene majd, mert csak egy apróság, ami mindent elronthat egy első LA-zónak.

  • Sensut

    őstag

    Éppen most történt egy állandó crash Yantanon, ha idő előtt szóba akarok állni Shulgával. Ez akkor van, amikor Sakharov elküld a földalatti laborba alkatrészért Dead City után, de Shulgának még semmi köze a dologhoz, csak betévedtem hozza:

    Remélem ez később nem így lesz. A baj csak az, hogy itt a logokból se lehet sokat kiolvasni.

  • Sensut

    őstag

    Lost Alpha Developer's Cut v1.4002 Big Patch

    Ehhez szükség van csak az 1.3000 - as LA alapverzióra, és arra jöhet ez a minden egyben peccs. A korábbi mentések használata NEM AJÁNLOTT, különben a javításoknak nem lesz látszata/hatása. A frissítés előtt minden külső módosítást törölni kell (pld. "gamedata"), de még a beállítások is törlésre kerülnek... Bővebben ugyanitt...

    Na persze a letöltés agyon van terhelve, úgyhogy türelem :(

    [ Szerkesztve ]

  • Sensut

    őstag

    válasz sheep #7255 üzenetére

    De lehet lopakodni, legalábbis nekem sikerült bejutnom észrevétlenül. El kell jutnod az ablakig és ott be kell másznod rajta. Közben Sid irányít. A lényeg, hogy ne gázolj bele a bokrokba és mélyguggolásban közelíts.

    Ez a Kruglov egy nagy barom. Itt folyon elakad az ajtókban, egyszer annyira leblokkolta a labor ajtaját belülről, hogy nem tudtam bemenni. Miatta újra kellett kezdjem az egész pályát az autosavetől :(( Úgy kell ügyelni rá, mintha szent lenne, mert ha idő előtt meghal, akkor a játéknak annyi. Eddig ez a harmadik játékmenet romboló probléma, amit lejegyeztem (Veles, a börtönajtó és Kruglov). Ha a végére érek csinálok egy statisztikát.

    [ Szerkesztve ]

  • Sensut

    őstag

    válasz sheep #7257 üzenetére

    Én az 1.4001-es verzióval vagyok, nem akarok új játékot kezdeni most. De Kruglovot nálam a zombik nyírták ki, mert a hülye a pisztollyal rájuk támadt ahelyett, hogy nyugton maradna a bunkerében. Egyébként itt mindenki beleakad az ajtókba, kezdve a katonáktól a tudósokig, amikor kitörés van, vagy támadnak a mutánsok/zombik. Mellesleg Kruglovnak nincs is semmi szerepe itt, csak van egy pillanat amikor a professzor oda küld, hogy beszélj vele amíg javítja a PDA-t. Ha ez az üres párbeszéd nem történik meg Kruglovval, mert ő meghalt közben, a játékot nem lehet folytatni. Egyetlen "hozd el nekem" feladat van nála és az is csak mellék ami se nem oszt se nem szoroz. Ezt kellene kivenni innen, és akkor dögöljön meg ha akar :D

  • Sensut

    őstag

    válasz ericdrawen74 #7268 üzenetére

    Nos, erről gondoskodtak a készítők, hogy ne lehessen változtatni a súlylimiten pld. Máshova van elrejtve ez a paraméter, fene tudja hova, úgyhogy az actor és a system hatástalan :K És kivették az F2-es teleport tool-t is.

    Az alternatív megoldás a teherbírásra az, ha egy artifact tulajdonságát írod át több súly növelésére (pld. Wretched).

    [ Szerkesztve ]

  • Sensut

    őstag

    válasz Lomha 8V #7271 üzenetére

    Meg lehet csinálni és viszonylag egyszerűen, ha követed Sido utasításait. Én nem a kidőlt fán másztam be hanem a sziklafalon mentem végig a kert fölött, így nem keltesz zajt és még távolabb vagy a katonáktól. Aztán a drótkerítés mentén guggolva kell haladni a barakkig, a két ablakig, ahol az egyik katona épp alszik. A bokrokat kerülni kell. Az ablakon kell bemászni ugyancsak guggolva. Ha jól csinálod, akkor közben kapsz utasításokat is, ha nem, akkor figyelmeztetéseket kapsz. Ha felgyújtod a fejlámpát, Sido azonnal jelez, hogy vigyázz, mert még ő is látja a fényt :D

    [ Szerkesztve ]

  • Sensut

    őstag

    Hát, az igazat megvallva én semmiféle javulást nem tapasztaltam az 1.3003-as verzióhoz képest a kocsin kívül, ami még mindig pattog mint a teniszlabda, ha egy kutya nekiront, de legalább irányítható lett. Ugyanazok a logikai hibák, ugyanaz a grafikai optimizálatlanság van ebben is, mint az előző verzióban. Most már tényleg jöhetne egy javítás, mert ez nem annak látszik. Bár az a rohadt éjjellátót kijavíthatták volna, mert még mindig crash van ha pályaátlépéskor be van kapcsolva. Nem hiszem el, hogy ez nem tűnt fel eddig senkinek a csapatból. De még rosszabb, mert Shulgáékkal tényleg nem lehet beszélni Yantaron, mert azonnal az asztalon kötsz ki, pedig náluk lenne feladat. Régebben ez még rendben volt. Éppen leállítottam a földrengést a külvárosban és jókora listám van az olyan javítani valókról, amik szinte kiabálnak magukért, annyira szembeötlőek. Én reméltem ezerrel, hogy ezeket kijavítják egy DC verzióban, de úgy látszik itt valami másról volt szó :F

  • Sensut

    őstag

    válasz Lomha 8V #7286 üzenetére

    Nem hülyéskedj, ezen a falon még nappal is be lehet menni :)

    Persze éjjel kell menned, aztán ha bent vagy, akkor a drótkert mentén haladsz a házig, guggolva és kikerülve minden bokrot, ami zörög. Ha valamit nem jól csinálsz, akkor Sidorovich egyből figyelmeztet. Ha nem figyelmeztet, akkor valami nem jó. Még ha random folyamat lenne, de ez egy szkriptelt esemény amit csak szándékosan lehet elrontani akkor, ha nem úgy csinálod, ahogy mondják.

  • Sensut

    őstag

    válasz sheep #7336 üzenetére

    Befejeztem a játékot az 1.4001-ez verzióval. Jó volt újrajátszani annyi idő után, de csalódtam a sok otthagyott logikai- és rendszerhiba miatt. A játék nagyon jó, viszont még mindig ráfér az az átfogó revízió, amire vártunk és ami ezúttal is elmaradt, mert elég sok logikai hiba van benne. Nekem nem volt játszhatósági bajom az előző verzióval sem, úgyhogy szinte semmi különbséget nem tapasztaltam a régi és az új között. Talán két dolog van, ami emlékeztetett arra, hogy ez mégis csak egy javított verzió: az autók irányíthatósága és a játék vége előtt a Generátorok pályán Ghost végre rendesen megjelenik az X-2 labornál (itt volt az a bug, hogy Ghost elcsászkált bolond felé és nélküle nem lehetett lemenni a laborba). Le is jegyeztem néhány eget verő hibát, amiket javítani kellene végre. Talán valaki látja majd az illetékesek közül is.

    - Elsőként két mellékküldetéssel akadt olyan gondom, hogy nem tudtam mit kezdeni velük, illetve hova tenni őket. Az egyik Lake Yantaron van, amikor a kolléga leküld a föld alatti alagutakba, hogy hozzam vissza a különleges fegyverét. Odalent egy agy őrködik egy zárt helyiség előtt. Ennek nincs köze a fegyverhez, viszont Sakharovnál megjelenik egy új párbeszéd ezzel kapcsolatban és a "Brain Vat" feladat:

    Itt a professzor ad egy kütyüt és visszaküld, hogy végezzzünk méréseket az agy körül, aztán ő majd az eredmények szerint behangol nekünk egy védősisakot stb... Ez meg is történt, 3 kontroller kiiktatva, adatok OK, de úgy bezombultam amíg a mérések folytak, hogy többé semmi és senki nem tudott helyrehozni. Mellesleg ennek a feladatnak sem volt így értelme, mert visszamentem a sisakkal de onnan tovább minden ajtó zárva volt. A párbeszéd sem jelenik meg rendesen, egy helyen csak egy fájlnév jelent meg a mondatok helyett és szerepelt benne a "nimble" név. Csakhogy nálam az volt a másik gond, hogy a játék elején Nimble meghalt Cordonon, mert egyáltalán nem lehetett megmenteni a tushkanók elől (ezt állítólag az 1.4002-es verzióban javították). Ebből gondolom, hogy ennek az egésznek Nimblehez lehet köze, mert ő említett feladatokat, ezért nem is erőltettem tovább a dolgot. Mellesleg ez a párbeszéd folyam elölről kezdődik Sakharovnál miután a feladat le lett tudva, úgyhogy az egész dumán még egyszer végig kell kattogtatni, hogy eltűnjön onnan. Azonban a kettős látásom nem akart semmitől elmúlni hosszú idő után sem, ezért újra kellett kezdjem a játékot egész onnan, hogy ezt a küldetést egyáltalán nem vállalom el Sakharovnál.

    - A másik küldetés Foresten volt, ahol egy sebesült sztalker fekszik az útszélen és elküld a bányához, hogy gyorsan segítsek a társain. Ott ki is nyírtam egy csomó banditát, de amikor beléptem a bányába, valami akkora gonoszság rontott rám, hogy pár lépés után egyből meghaltam. Valamiféle kontroller lehet odabent, vagy mi, de képtelen voltam rájönni, hogy mi ez az egész. Innen csak némi felvilágosítás hiányzik arról, hogy mit vagy mikor is kellene itt csinálni, mert így bejutni oda képtelenség.

    - Voltak crashek is, leginkább a laborokban, de ezeket nem is részletezem, mert egyáltalán nem újdonság ha egy Stalkerben crash is van :D Viszont több helyen is belebotlottam olyan végzetes hibába, amikor mindig az asztalon kötöttem ki, bármerről is próbáltam megközelíteni a dolgot. Az egyik Lake Yantaron Shulga a dutys bázison:

    Emlékszem, hogy náluk voltak jó feladatok, de itt egyáltalán nem lehetett vele szóba állni, mert a játék egyből kidobott.

    - A másik nagy crash Pripyatban volt, amikor egy sebesült katonán próbáltam segíteni:

    Ennek is feladat íze volt, de a játék mindig kidobott, ha szóba akartam állni vele.

    - Aztán ott van az éjjellátó (nightvision) probléma, amitől a játék szintén kidob ha úgy akarunk pályát lépni, hogy az be van kapcsolva. Még akkor is annyi nekünk, ha csak bekapcsolt éjjellátóval akarunk visszatölteni egy játékállást.

    - Az alvás és a szomjúság itt nem férnek meg egymással. Azt még megérteném, hogy valaki erőtlenül ébred a szomjúságtól, de hogy felébred és bele hal a szomjúságba ez szerintem baromság. És főleg akkor kellemetlen ha csak félig vagyunk vízzel és jön egy bevágás amire nem számítunk és elalélunk. Ez az intenzív szomjazás mindenképp szarvashiba.

    - Ki kellene venni azt a sok alvás alatti klipnézést, ami egyszer- kétszer elmegy álomnak, de én annyiszor megnéztem a játék alatt amikor aludtam, hogy már azt is tudom hány patkány menekül ki az erőműből. Fárasztó, hogy mindig ugyanazt a klippet kell végignézni és nem lehet átugrani.

    - Nálam (de gondolom nem csak nálam), valamiért irtó szarul lehet lootolni. A játék valósággal nyög bele ha valamit átteszek egy ládába, vagy épp egy hullától elszedek cuccukat. Totál belassul valamitől, még a hang is akadozik olyankor.

    - Guide párbeszéde hibás.

    És ezek már az örökölt hibák, amik az első verziótól fogva jelen vannak sajnos:

    - Nyomban az után már, hogy Veles elkobozza a cuccainkat a bányában, a mellette levő ládából vissza is vehetünk mindent. Ebben aztán százas vagyok, hogy ez nem szándékos :)

    - Dar Valleyben, miután a banditáktól elloptuk a dokumentumokat Velsnek, azok ellenséggé válnak, de mégsem. Voltak alanyok, akik rám se bagóztak miközben sétáltam kifelé a bázisukból.

    - Lake Yantaron Kruglov mester űzi az eszét az ajtókkal, a zombikkal, meg minden. De ha meghal, akkor egyetlen fölösleges mondat miatt a játéknak vége, mert nem tudjuk vele lebeszélni. Márpedig könnyen meghal ha nem vigyázunk rá miután visszajöttünk a föld alól és megjelennek a zombik a tudósok körül.

    - Dead City - zsoldosok - börtön. Én pedig a börtönajtót simán kinyitottam a rácson keresztül a kapcsolóval, és amíg a doki lőtte a dumát, vissza is szereztem a cuccaimat. Csakhogy az a bizonyos aktatáska nem volt a széfben és a játéknak annyi lett. Tehát azt a fali ajtókapcsolót le kell blokkolni mindaddig, amíg a bejátszás tart és jönnek a katonák. A táska csak ez után spawnolódik be a széfbe.

    - Radaron, amikor megszerezzük Nomadnak az artit és jön a kitörés, a monolitos Patriarch is odavesz, aki ugye fontos lenne egy másik feladat kapcsán. Szerencsére az a feladat egy mellék, de így is ott ragad a listán ha már elvállaltuk és neki kampec lett.

    - Pripyat Undergroundban egy adott ponton valahol a lámpa és az éjjellátó gombjai totál leblokkolnak, nem lehet se gyújtani se oltani őket. Abban a pozícióban ragadnak, amelyben voltak és ez csak azért is gond, mert ugye az éjjellátó miatt crash van visszatöltéskor / pályaváltáskor, és ha az bekapcsolva ragadt be akkor... így jártunk. Nem is beszélve arról, hogy ez egy sötét hely, ahol jó lenne látni is valamit, ha netán leoltva maradt a lámpa.

    - A fegyverek nagyjából rendben vannak, bár a távcsövek elég bugyuták. A hatalmas SVD viszont annyira szar, hogy használhatatlan. Annyira instabil még feltunningolva is, hogy egy csúzlival jobban mesterlőnénk. A feltunningolt AKm 74/2 pld. egyáltalán nem amortizálódik viszont a csúcs FT 2000 halálos iramban megy szarrá. Bár nem vettem észre rajta, hogy félig tönkremenve is besülne.

    Mivel ez egy hosszú és ingyen játék, nem is várná el az ember, hogy valaha is tökéletes legyen. De ezek a dolgok már lassan magukért beszélnek. Ez az 1.4001-es verzió volt, de nem láttam a listán ezek közül egyet sem, hogy javították volna az utolsó verzióban. Megvárom a magyarítást és csak akkor vágok neki újra a legfrissebb kiadásnak, bár az igazat megvallva a fenti hibák tudatában semmi kedvem hozza egyelőre.

    [ Szerkesztve ]

  • Sensut

    őstag

    válasz Balathruin #7359 üzenetére

    2 van ott basszus. A legalsó szinten. Én se találtam az elején, de ott vannak a rohadékok a katakombákban.

  • Sensut

    őstag

    válasz Balathruin #7361 üzenetére

    Úgy rémlik, hogy csak az egyik löki a hullámokat és teleportál, a másik pedig csak ott sétál a helységekben és fizikailag támad, ha összefutsz vele.

  • Sensut

    őstag

    válasz sheep #7394 üzenetére

    Az agyperzselő lekapcsolása után megjelenik ott egy kísértet. Ki kell azt nyírni és utána az ajtó kinyílik. A végén én is szomjan haltam a temetőben, de legurítottam egy palack vizet és ráittam egy energiaitalt s akkor túléltem a játék végét is :D

  • Sensut

    őstag

    Veterán LA-sok, segítség :) Nem emlékszem mire valók, vagy kinek kellenek ezek a szerszámok. Tudom, hogy van valami szerepük és össze kell gyűjteni őket hosszú távon, de hogy kinek, az istennek nem ugrik be :F

    Vagy kettőt belőlük a nagy vízgátnál találtam legutóbb. Az a gond, hogy a leírásuk és a nevük is oroszul van és legalább még abból se tudok tippelni.

  • Sensut

    őstag

    válasz sheep #7409 üzenetére

    Én határozottan emlékszem, hogy valakinek kellenek, csak nem tudom hol és kinek. Annak idején még csomót kerestem is őket. A másik készlet az OK, azt lehet venni is és fel lehet használni. De ezek "quest itemek" és lehet, hogy éppen a dutysoknak kellene, akikkel nem tudtam beszélni a crash miatt :F

  • Sensut

    őstag

    Ahogy látom a FI csoport se esett seggre a LA-tól, de főleg a DC verziótól nem :D Szóval a bejátszások feliratozása kizárt. Habár azoknak igazából semmi nagy szerepük nincs a játékban. Inkább csak olyan foltok az éppen zajló eseményekhez.

  • Sensut

    őstag

    válasz PeL #7425 üzenetére

    Nimble egy bűnbak úgy látszik. Az előzőben az alagútban lett öngyilkos, de mindig amikor a közelébe értem. Olyankor csak megjelent egy hulla a minimapon és az ő volt odalent. A tushkanok nyírták ki ott és semmit nem lehetett tenni ellene. Ezt javították, de úgy látszik, hogy nem eléggé. Ha valahogy halhatatlanná lehetne tenni, akkor talán túlélné.

  • Sensut

    őstag

    válasz cheatergs #7423 üzenetére

    A valóságban a "buckshot" az sörétpatron. Sok apró ólomgolyót szór szét és rövid távon hatásos apróbb vadak és madarak ellen. A "slug" voltaképpen egy nagy, nehéz ólomgolyó nagyvadakra és pontosabb a söréteknél. A vadászok "brenekének" nevezik a slugot. Általában a Stalkerekben nekem a sörétpatron vált be jobban a mutánsok ellen, a slugot mindig eladom. Viszont a LA-ban sajnos egyik sem ér semmit szinte. Csak patkányokra lövöldöztem a sörétessel, hogy spóroljak a többi lőszerrel.

  • Sensut

    őstag

    válasz PeL #7500 üzenetére

    Ne is készüljön el. A Cry engine szerintem egyáltalán nem talál a Stalker világához. Túl színes, túl cicás. Az X-Ray tökéletes lenne még mindig, ha kicsit korszerűsítenék végre.

  • Sensut

    őstag

    válasz Balathruin #7502 üzenetére

    Ez a Soupos gyerek Tecnobacon is állítólag dolgozik rajta, mert a modja, a Stakersoup, egyáltalán nem szereti a motor eredeti teljesítményét. Állítólag 64 bitre szeretné emelni az X-Rayt, de ő is elég rég dolgozik rajta :)

  • Sensut

    őstag

    válasz mgabesz87 #7510 üzenetére

    Nézz jól szét, mert valahol még bujkál egy vagy több bandita. Amíg egy is él, a feladat nem teljesül.

  • Sensut

    őstag

    Na, ez jó hír mára, köszi! Annyi minden van a javítás/változtatás listán, hogy új játékot lehetne írni belőle, de kíváncsi leszek, hogy a kedvenc bugjaim javítva lettek-e? :)

  • Sensut

    őstag

    Nos, itt máris van egy kis probléma a játékban. Az AN-94 + Scope + Silencer fegyver ha már nálad van és le akarod tenni, vagy eladni stb., a játék kidob semmiféle hibajelzés nélkül. Ez nem is volna gond, mert elég jó fegyver és megtartani való lenne, csakhogy ez akkor történ pld. velem, amikor beépültem Sötét Völgyben a banditákhoz és megtudtam a jelszót a monolitos bázisra, aztán jött a katonaság és szétvert mindenkit. Ekkor került a kezembe egy ilyen fegyver (csak egy volt belőle az egész bázison), és el akartam volna tenni - a játék folyton kidobott, ahányszor csak próbáltam. A baj az, hogy ez után jön, amikor a Vétek vezér lefegyverez a bányákban. Itt nem megy tovább már a játék, mert ettől a fegyvertől is meg kellene válni. Tehát az AN-94 + Scope + Silencer verziót ne vedd fel, ha találkozol vele! A szimplább verziók, mint a távcsöves, hangtompító nélkül, jók, csak ez az egy okoz galibát.

  • Sensut

    őstag

    válasz Sensut #7716 üzenetére

    Ez a dolog még bonyolultabb. Úgy látszik, hogy nem is kimondottan ezzel a fegyver típussal, hanem mindig egy bizonyos fegyverrel van gondja. Újrakezdtem a pályát és amikor elkezdtem a fegyvereket begyűjteni a kocsiba, egy másik, ugyancsak AN-el lett gondja, de ezúttal egy szimpla távcsövessel. Az az érdekes, hogy ebből még volt néhány nálam, de csak közülük az egyik miatt dobott ki mindig, ha le akartam tenni. Mindig ugyanaz az egy miatt és kipróbáltam a Véteknél - szintén kidobott ott is miatta, amikor le akartak fegyverezni. Nem tudom mi ez, de amúgy se folytatom tovább a játékot, mert egy csomó minden még mindig nincs kijavítva. Többek között a bányában a láda még mindig kinyitható miután a vezér elkobozza tőlünk a cuccot és belerakja. Ennek így semmi értelme...

  • Sensut

    őstag

    Ha esetleg valakit érdekel és még nem kezdte el a játékot, ez valami "ígéretes" bővítmény az utolsó verzióhoz:

    Extended pack for LostAlpha DC [1.4005]

    Sok minden van benne, de érdemes átböngészni alább a beírásokat is.

  • Sensut

    őstag

    válasz shield #7731 üzenetére

    Azért van. Pld a titkos labor kulcsát most már nem Petrenkotól kell elvenni és ez megváltoztat egy csomó szöveget. Még az is lehet, hogy itt hibát okoz a régi magyarítás.

  • Sensut

    őstag

    válasz kekeeci #7734 üzenetére

    Néhányra tudok válaszolni:

    - Minden technikusnak szerezhetsz javítókészletet ha elbeszélgetsz velük, de csak egyre koncentrálj, mert elég ritkán találni készleteket. Nekem az egész játék alatt összegyűlt 3 Fine toolkit, de csak 1 - 1 a másik két fajtából. Én már az elején csak Foxnál szerződtem le a készletek megtalálásában és nála sikerült teljesen felfejleszteni minden fegyvert még mielőtt Radarra értem volna.

    - Az üzemanyag hordók robbantásra jók, ha esetleg ki akarsz nyírni egy barátságos NPC-t a nélkül,, hogy magadra haragítanád az egész klánt. Erre nincs szükség csak akkor, ha valahol elakad egy és te nem tudsz tovább menni. Tankolni nem hiszem hogy lehet belőlük, de van elég benzines kanna szanaszét ahhoz, hogy ne kelljen éppen hordókat cipelned :)

    - Találni járműveket is, de csak ritkán. Borongóson van egy dzsip a zsoldosoknál, aztán egy Niva Radaron a pripjátyi átjárónál, de azzal vigyázz, mert egy roncs. Bár újnak néz ki, úgy zabál, mint egy állat és a csomagtartóját se lehet használni :) Na és persze van Sötét Völgyben a Niva, amivel el kell menekülnöd. Én egész játék alatt ezt használtam.

    - A Sniper AKMS-t senki se veszi meg valamiért, de szerintem ez csak egy hiba egyelőre.

    - A Barnál nem Voronint jelöli technikusnak, hanem fölötte a tetőn áll egy alak és az tud javítani. Viszont ezek aztán át fognak költözni a külvárosba, úgyhogy ne nagyon szerződj le vele.

    Végigvittem a 1.4005 játékot, majd jövök egy listával a tapasztalataimról.

    [ Szerkesztve ]

  • Sensut

    őstag

    Szóval, sikerült befejezni az 1.4005-ös DC verziót és azt kell mondjam, hogy eddig ez a legjobb verzió amivel játszottam. Bár vannak még hibák benne, de a játék tök stabil és a grafikai is jól működik most már. Egyetlen crash-em sem volt egész játék alatt, leszámítva azokat a fegyver bugokat Sötét Völgyben, amiket korábban jeleztem. De az a hiba is csak ott történt meg és akkor, többé nem találkoztam vele hál' istennek. Hagyományosan DX 9-el toltam végig. DX 10-et is próbáltam, s bár jól működik, volt egy kis gond amikor a PDA menüjét hívtam elő - ez némi késéssel jelent meg DX 10-en. Csak a félreértések elkerülése végett: én nVidia GTX kártyáról beszélek, AMD-t nem használtam.
    A kedvenc bugjaim közül sajnos 2 szarvas még mindig benne van, bár ezek nem olyan kidobálós hibák, hanem csak szépséghibák, amiket ki lehet és ki kell kikerülni, mert bekavarnak a játékmenetbe. Az egyik a Vétek bányáiban az a tároló láda, ami kirabolható azután, hogy Veles lefegyverez és elküld a banditák bázisára. Itt az összes cuccodat nyomban vissza is veheted ebből a ládából és így értelmét veszti a kihívás, hogy egyetlen fegyverrel küldenek a banditák közé.
    A másik kedvencem Dead Cityben van, amikor a zsoldosok sittre vágnak a Dokival együtt. Itt a cella ajtaja simán kinyitható a rácson keresztül a kapcsolóval, de ez akkora anomáliát generál a játékmenetben, hogy még magaddal is találkozol a folyosón. Természetesen így nem lehet tovább folytatni a játékot, mert a cuccaid nem kerülnek be a széfbe stb. Tehát ezt a kapcsolót le kellene tiltani ott és így kényszeríteni a játékost, hogy bevárja amíg a katonaság végzi a dolgát és a tiszt kiszabadítja. Ezt azoknak jó tudni, akik először játsszák a játékot, mert megtévesztő ez a cellás jelenet, mivel a bejátszások eléggé késnek és nem tudod mit kellene tenni épp most, így hát mindent megpróbálsz és kinyitod az ajtót, ami nem jó megoldás!
    Az többi hibák nagyjából javítva lettek végre, mondhatni ez a verzió sokkal több javítást hozott, mint az előző DC-k együttvéve. A nightvisionnel való pályalépés most már nem crashel, és a 3 féle fejlámpát is lehet jól használni, az elemek is sokkal többet tartanak és annak függvényében a lámpa fénye halványul, ahogy az elem lassan lemerül - ez baromira tetszett.
    Végre bekerültek a gyors utaztató manuszok is, ami ekkora pályákhoz alapkellék. Bár néha kacifántosak és folyton a kitörésekre fogják a lustaságukat, tűrhető áron szállítanak ide-oda, ahova kívánod, de csak miután legalább egyszer már voltál az illető pályán!
    Szinte a teljes játékot autóval vittem végig onnan kezdve, hogy el kell menekülni a monolitos bázisról a Nivával. Ez a Niva szinte kiválóan működik most már, természetesen a Stalker világához mérten, amiben hivatalosan nincs helye mozgó járműveknek. Az autó jól irányítható és roppant hasznos a lootoláshoz.
    Ami nem tetszik már a kezdetektől fogva, az a bejátszások minősége. Néha annyira nevetségesen bénáznak a szereplők az ilyen jelenetekben, hogy legszívesebben átugornám, de nem lehet. 2018-ban már elkelne némi minőség itt is, mert szerintem ez nagyot ránt vissza a játékon.
    És íme még néhány említésre méltó hiba:
    - Agropromban Ratcatcher körül a dolog még mindig hibázik a szövegek miatt. A feladat, hogy megtaláld őt, akkor jön, miután már voltam lent a katakombákban, de ő úgy beszél arról a helyről, mintha nem jártam volna ott és én csodálkozom is a hallottakon. Itt a szövegekben van a hiba.
    - Sidonak kellene 3 képződmény már az elején, de én csak 1-et találtam meg közülük az egész játék alatt. Amúgy alig találni képződményeket, nem úgy mint az előző verzióban.
    - A sebesült sztalker esete Forest-en (Erdő) nem tiszta még most sem. Ő sürget, hogy rohanjak a bányába és mentsem meg a társát, de csak egy kontroller vár ott. Ez nem tudom, hogy ez csapda-e vagy mi akar lenni, de nem ártana némi magyarázat is erre a jelenetre, mert feladatnak se feladat.
    - Van egy képződmény Forest-en, a neve Generator, és ha felveszed, elkezdesz szanaszét teleportálódni a pályán újra, meg újra, végtelenül. Ez valami hiba kell legyen, mert semmi értelme az egésznek. Nem is lehet kiszállni belőle, csak a játék újratöltésével.
    - Az ökológusok itt is legalább annyira bénák, mint Kruglov az eredeti SOC-ban. Azok a hangár ajtók folyton leblokkolják őket, egyszer bent is ragadtam miattuk az egyik hangárban, egy kitörés után. Az a baj, hogy ezek az ajtók csak egy felé nyílnak s így képtelenek kinyitni őket ha szembe állnak velük.
    - Az X-16 laborban, amikor olyan Half-Lifeosan álmodom és küldözgetnek a kapcsolókért, lent megjelent 2 katona és lőttek rám. Nem csak lőttek, de le is lőttek egy párszor. Nem elég, hogy fegyvertelen vagyok, még ők is csesztetnek. Ezek nem voltak ott eddig és nincs is semmi keresnivalójuk ott, mert szinte lehetetlen tőlük bekapcsolni az alsó kapcsolót. Ez valami hiba.
    - A vége felé az erőműnél, miután megvolt a nagy mutánsirtás és a tiszttel Makarovhoz kellett volna mennem, a tiszt 2x is elakadt félúton és még az újratöltés sem segített. Újra kellett játszanom az egész mutánsirtást, hogy végre eljussunk a harckocsiig és bemutasson Makarovnak.
    - Az erőmű területén, a Generátorok felé a monolitosok, akik lesben állnak és várnak rám, le voltak fagyva. Úgy szedtem le őket egyenként, hogy még meg se mozdultak.
    - Bár a szomj- és éhhalál most már megoldottnak tekinthető, a végén, amikor Ghosttal kell találkozni a temetőnél, szomjan haltam, pedig csak félig voltam szomjas. Ez az életszükséglet úgy látszik, hogy mindig kísérteni fog valahol.

    A mellékfeladatokkal nem foglalkoztam, csak a főszálon mentem végig. Az utolsó bejátszás után visszakerültem rendesen Sidorovich bunkerébe és indulhat a freeplay. A mellékfeladatokat ekkorra spóroltam. A játék jó szuperál. Ahhoz képest, hogy milyen régi a motor és az alapjátékokhoz viszonyítva mennyivel nagyobb és bonyolultabb pályákat kezel, szerintem kiváló teljesítmény. Gondolok itt a COC-ra, amiben se tartalom, se ekkora pályák, de elég gyakran crashel így is memóriahibák miatt. Vagy a Stalkersoup stb. Egyetlen nagy mínusza a LA-nak még mindig az üres pályákban van. Szerintem ideje lenne most már megtölteni még több tartalommal, mert ebben a formájában a játéknak már tényleg van jövője.

    [ Szerkesztve ]

  • Sensut

    őstag

    válasz Sensut #7737 üzenetére

    Valamit még kifelejtettem:
    Van az a feladat Voronintól, hogy az Erdőben számoljuk fel a bandita bázist és szerezzünk meg ezt-azt (ez a bányánál levő bázis). Ezt a feladatot Voronin még a Bar területén adja és ezt kötelezően addig kell teljesíteni, amíg ő a Bar területén van, mert ha már elköltöztek a külvárosba, többé Voronin nem foglakozik ezzel a feladattal, tudomást se vesz róla és az ott marad hálálatlanul a feladatlistán.

    [ Szerkesztve ]

  • Sensut

    őstag

    válasz GypsFulvus2 #7745 üzenetére

    Nem volt fent semmi, csak a szimpla letöltés, torrentről, telepítve és annyi, bármiféle bővítmény vagy miegymás nélkül. De kíváncsi vagyok arra az expansion packre is, csak ahhoz új játékot kell kezdeni. Állítólag az tartalmazza az orosz nyelvet is. Kipróbálom amint javítják benne az NPC-ket.

  • Sensut

    őstag

    válasz Dhampir #7748 üzenetére

    Én személyesen a SeregA packokkal nem foglalkozom, régebben taglaltam, hogy miért. Oroszul meg nem tudok, az angol megy nekem, úgyhogy az alapkiadással jól elvoltam. Viszont a random párbeszédek oroszul hangulatosabbak, az biztos :K

  • Sensut

    őstag

    válasz cheatergs #7756 üzenetére

    Ha először játszol, akkor megszívatnak itt a lefegyverezéssel (persze ha a láda javítva lesz). De aztán annyi eszed csak lesz, hogy következőleg mindenedet a kocsiban, vagy valahol máshol hagyod, mielőtt Veleshez mész, aztán kijövet felveszed és úgy mész a banditákhoz :)

  • Sensut

    őstag

    válasz Dhampir #7758 üzenetére

    Hát, én őszintén nem értem azok után, hogy ha a FI csoport egyszer már lefordította az egész alapjátékot, mért rinyálnak folyton annyit a módosítások miatt. Egyebet se olvasni az oldalukon mint blamázst Dezoék iránt. Minden elismerésem a munkájukért, de nem kellene minden verzióval porig alázni a játékot s a készítőit, mert ők csak az ingyenmunkájukat végzik. Ha ezek a modderek nem csinálnak játékot, a csoportnak nem lesz munkája - ilyen egyszerű. Vagy lemaradtam valamiről?
    Ja, amúgy én sose használtam a fordításaikat, azért is mondom, hogy engem nem érdekel amit ott írtak.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák