Új hozzászólás Aktív témák

  • Sensut

    őstag

    Szóval, sikerült befejezni az 1.4005-ös DC verziót és azt kell mondjam, hogy eddig ez a legjobb verzió amivel játszottam. Bár vannak még hibák benne, de a játék tök stabil és a grafikai is jól működik most már. Egyetlen crash-em sem volt egész játék alatt, leszámítva azokat a fegyver bugokat Sötét Völgyben, amiket korábban jeleztem. De az a hiba is csak ott történt meg és akkor, többé nem találkoztam vele hál' istennek. Hagyományosan DX 9-el toltam végig. DX 10-et is próbáltam, s bár jól működik, volt egy kis gond amikor a PDA menüjét hívtam elő - ez némi késéssel jelent meg DX 10-en. Csak a félreértések elkerülése végett: én nVidia GTX kártyáról beszélek, AMD-t nem használtam.
    A kedvenc bugjaim közül sajnos 2 szarvas még mindig benne van, bár ezek nem olyan kidobálós hibák, hanem csak szépséghibák, amiket ki lehet és ki kell kikerülni, mert bekavarnak a játékmenetbe. Az egyik a Vétek bányáiban az a tároló láda, ami kirabolható azután, hogy Veles lefegyverez és elküld a banditák bázisára. Itt az összes cuccodat nyomban vissza is veheted ebből a ládából és így értelmét veszti a kihívás, hogy egyetlen fegyverrel küldenek a banditák közé.
    A másik kedvencem Dead Cityben van, amikor a zsoldosok sittre vágnak a Dokival együtt. Itt a cella ajtaja simán kinyitható a rácson keresztül a kapcsolóval, de ez akkora anomáliát generál a játékmenetben, hogy még magaddal is találkozol a folyosón. Természetesen így nem lehet tovább folytatni a játékot, mert a cuccaid nem kerülnek be a széfbe stb. Tehát ezt a kapcsolót le kellene tiltani ott és így kényszeríteni a játékost, hogy bevárja amíg a katonaság végzi a dolgát és a tiszt kiszabadítja. Ezt azoknak jó tudni, akik először játsszák a játékot, mert megtévesztő ez a cellás jelenet, mivel a bejátszások eléggé késnek és nem tudod mit kellene tenni épp most, így hát mindent megpróbálsz és kinyitod az ajtót, ami nem jó megoldás!
    Az többi hibák nagyjából javítva lettek végre, mondhatni ez a verzió sokkal több javítást hozott, mint az előző DC-k együttvéve. A nightvisionnel való pályalépés most már nem crashel, és a 3 féle fejlámpát is lehet jól használni, az elemek is sokkal többet tartanak és annak függvényében a lámpa fénye halványul, ahogy az elem lassan lemerül - ez baromira tetszett.
    Végre bekerültek a gyors utaztató manuszok is, ami ekkora pályákhoz alapkellék. Bár néha kacifántosak és folyton a kitörésekre fogják a lustaságukat, tűrhető áron szállítanak ide-oda, ahova kívánod, de csak miután legalább egyszer már voltál az illető pályán!
    Szinte a teljes játékot autóval vittem végig onnan kezdve, hogy el kell menekülni a monolitos bázisról a Nivával. Ez a Niva szinte kiválóan működik most már, természetesen a Stalker világához mérten, amiben hivatalosan nincs helye mozgó járműveknek. Az autó jól irányítható és roppant hasznos a lootoláshoz.
    Ami nem tetszik már a kezdetektől fogva, az a bejátszások minősége. Néha annyira nevetségesen bénáznak a szereplők az ilyen jelenetekben, hogy legszívesebben átugornám, de nem lehet. 2018-ban már elkelne némi minőség itt is, mert szerintem ez nagyot ránt vissza a játékon.
    És íme még néhány említésre méltó hiba:
    - Agropromban Ratcatcher körül a dolog még mindig hibázik a szövegek miatt. A feladat, hogy megtaláld őt, akkor jön, miután már voltam lent a katakombákban, de ő úgy beszél arról a helyről, mintha nem jártam volna ott és én csodálkozom is a hallottakon. Itt a szövegekben van a hiba.
    - Sidonak kellene 3 képződmény már az elején, de én csak 1-et találtam meg közülük az egész játék alatt. Amúgy alig találni képződményeket, nem úgy mint az előző verzióban.
    - A sebesült sztalker esete Forest-en (Erdő) nem tiszta még most sem. Ő sürget, hogy rohanjak a bányába és mentsem meg a társát, de csak egy kontroller vár ott. Ez nem tudom, hogy ez csapda-e vagy mi akar lenni, de nem ártana némi magyarázat is erre a jelenetre, mert feladatnak se feladat.
    - Van egy képződmény Forest-en, a neve Generator, és ha felveszed, elkezdesz szanaszét teleportálódni a pályán újra, meg újra, végtelenül. Ez valami hiba kell legyen, mert semmi értelme az egésznek. Nem is lehet kiszállni belőle, csak a játék újratöltésével.
    - Az ökológusok itt is legalább annyira bénák, mint Kruglov az eredeti SOC-ban. Azok a hangár ajtók folyton leblokkolják őket, egyszer bent is ragadtam miattuk az egyik hangárban, egy kitörés után. Az a baj, hogy ezek az ajtók csak egy felé nyílnak s így képtelenek kinyitni őket ha szembe állnak velük.
    - Az X-16 laborban, amikor olyan Half-Lifeosan álmodom és küldözgetnek a kapcsolókért, lent megjelent 2 katona és lőttek rám. Nem csak lőttek, de le is lőttek egy párszor. Nem elég, hogy fegyvertelen vagyok, még ők is csesztetnek. Ezek nem voltak ott eddig és nincs is semmi keresnivalójuk ott, mert szinte lehetetlen tőlük bekapcsolni az alsó kapcsolót. Ez valami hiba.
    - A vége felé az erőműnél, miután megvolt a nagy mutánsirtás és a tiszttel Makarovhoz kellett volna mennem, a tiszt 2x is elakadt félúton és még az újratöltés sem segített. Újra kellett játszanom az egész mutánsirtást, hogy végre eljussunk a harckocsiig és bemutasson Makarovnak.
    - Az erőmű területén, a Generátorok felé a monolitosok, akik lesben állnak és várnak rám, le voltak fagyva. Úgy szedtem le őket egyenként, hogy még meg se mozdultak.
    - Bár a szomj- és éhhalál most már megoldottnak tekinthető, a végén, amikor Ghosttal kell találkozni a temetőnél, szomjan haltam, pedig csak félig voltam szomjas. Ez az életszükséglet úgy látszik, hogy mindig kísérteni fog valahol.

    A mellékfeladatokkal nem foglalkoztam, csak a főszálon mentem végig. Az utolsó bejátszás után visszakerültem rendesen Sidorovich bunkerébe és indulhat a freeplay. A mellékfeladatokat ekkorra spóroltam. A játék jó szuperál. Ahhoz képest, hogy milyen régi a motor és az alapjátékokhoz viszonyítva mennyivel nagyobb és bonyolultabb pályákat kezel, szerintem kiváló teljesítmény. Gondolok itt a COC-ra, amiben se tartalom, se ekkora pályák, de elég gyakran crashel így is memóriahibák miatt. Vagy a Stalkersoup stb. Egyetlen nagy mínusza a LA-nak még mindig az üres pályákban van. Szerintem ideje lenne most már megtölteni még több tartalommal, mert ebben a formájában a játéknak már tényleg van jövője.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák