Új hozzászólás Aktív témák

  • Sensut

    őstag

    válasz sheep #7336 üzenetére

    Befejeztem a játékot az 1.4001-ez verzióval. Jó volt újrajátszani annyi idő után, de csalódtam a sok otthagyott logikai- és rendszerhiba miatt. A játék nagyon jó, viszont még mindig ráfér az az átfogó revízió, amire vártunk és ami ezúttal is elmaradt, mert elég sok logikai hiba van benne. Nekem nem volt játszhatósági bajom az előző verzióval sem, úgyhogy szinte semmi különbséget nem tapasztaltam a régi és az új között. Talán két dolog van, ami emlékeztetett arra, hogy ez mégis csak egy javított verzió: az autók irányíthatósága és a játék vége előtt a Generátorok pályán Ghost végre rendesen megjelenik az X-2 labornál (itt volt az a bug, hogy Ghost elcsászkált bolond felé és nélküle nem lehetett lemenni a laborba). Le is jegyeztem néhány eget verő hibát, amiket javítani kellene végre. Talán valaki látja majd az illetékesek közül is.

    - Elsőként két mellékküldetéssel akadt olyan gondom, hogy nem tudtam mit kezdeni velük, illetve hova tenni őket. Az egyik Lake Yantaron van, amikor a kolléga leküld a föld alatti alagutakba, hogy hozzam vissza a különleges fegyverét. Odalent egy agy őrködik egy zárt helyiség előtt. Ennek nincs köze a fegyverhez, viszont Sakharovnál megjelenik egy új párbeszéd ezzel kapcsolatban és a "Brain Vat" feladat:

    Itt a professzor ad egy kütyüt és visszaküld, hogy végezzzünk méréseket az agy körül, aztán ő majd az eredmények szerint behangol nekünk egy védősisakot stb... Ez meg is történt, 3 kontroller kiiktatva, adatok OK, de úgy bezombultam amíg a mérések folytak, hogy többé semmi és senki nem tudott helyrehozni. Mellesleg ennek a feladatnak sem volt így értelme, mert visszamentem a sisakkal de onnan tovább minden ajtó zárva volt. A párbeszéd sem jelenik meg rendesen, egy helyen csak egy fájlnév jelent meg a mondatok helyett és szerepelt benne a "nimble" név. Csakhogy nálam az volt a másik gond, hogy a játék elején Nimble meghalt Cordonon, mert egyáltalán nem lehetett megmenteni a tushkanók elől (ezt állítólag az 1.4002-es verzióban javították). Ebből gondolom, hogy ennek az egésznek Nimblehez lehet köze, mert ő említett feladatokat, ezért nem is erőltettem tovább a dolgot. Mellesleg ez a párbeszéd folyam elölről kezdődik Sakharovnál miután a feladat le lett tudva, úgyhogy az egész dumán még egyszer végig kell kattogtatni, hogy eltűnjön onnan. Azonban a kettős látásom nem akart semmitől elmúlni hosszú idő után sem, ezért újra kellett kezdjem a játékot egész onnan, hogy ezt a küldetést egyáltalán nem vállalom el Sakharovnál.

    - A másik küldetés Foresten volt, ahol egy sebesült sztalker fekszik az útszélen és elküld a bányához, hogy gyorsan segítsek a társain. Ott ki is nyírtam egy csomó banditát, de amikor beléptem a bányába, valami akkora gonoszság rontott rám, hogy pár lépés után egyből meghaltam. Valamiféle kontroller lehet odabent, vagy mi, de képtelen voltam rájönni, hogy mi ez az egész. Innen csak némi felvilágosítás hiányzik arról, hogy mit vagy mikor is kellene itt csinálni, mert így bejutni oda képtelenség.

    - Voltak crashek is, leginkább a laborokban, de ezeket nem is részletezem, mert egyáltalán nem újdonság ha egy Stalkerben crash is van :D Viszont több helyen is belebotlottam olyan végzetes hibába, amikor mindig az asztalon kötöttem ki, bármerről is próbáltam megközelíteni a dolgot. Az egyik Lake Yantaron Shulga a dutys bázison:

    Emlékszem, hogy náluk voltak jó feladatok, de itt egyáltalán nem lehetett vele szóba állni, mert a játék egyből kidobott.

    - A másik nagy crash Pripyatban volt, amikor egy sebesült katonán próbáltam segíteni:

    Ennek is feladat íze volt, de a játék mindig kidobott, ha szóba akartam állni vele.

    - Aztán ott van az éjjellátó (nightvision) probléma, amitől a játék szintén kidob ha úgy akarunk pályát lépni, hogy az be van kapcsolva. Még akkor is annyi nekünk, ha csak bekapcsolt éjjellátóval akarunk visszatölteni egy játékállást.

    - Az alvás és a szomjúság itt nem férnek meg egymással. Azt még megérteném, hogy valaki erőtlenül ébred a szomjúságtól, de hogy felébred és bele hal a szomjúságba ez szerintem baromság. És főleg akkor kellemetlen ha csak félig vagyunk vízzel és jön egy bevágás amire nem számítunk és elalélunk. Ez az intenzív szomjazás mindenképp szarvashiba.

    - Ki kellene venni azt a sok alvás alatti klipnézést, ami egyszer- kétszer elmegy álomnak, de én annyiszor megnéztem a játék alatt amikor aludtam, hogy már azt is tudom hány patkány menekül ki az erőműből. Fárasztó, hogy mindig ugyanazt a klippet kell végignézni és nem lehet átugrani.

    - Nálam (de gondolom nem csak nálam), valamiért irtó szarul lehet lootolni. A játék valósággal nyög bele ha valamit átteszek egy ládába, vagy épp egy hullától elszedek cuccukat. Totál belassul valamitől, még a hang is akadozik olyankor.

    - Guide párbeszéde hibás.

    És ezek már az örökölt hibák, amik az első verziótól fogva jelen vannak sajnos:

    - Nyomban az után már, hogy Veles elkobozza a cuccainkat a bányában, a mellette levő ládából vissza is vehetünk mindent. Ebben aztán százas vagyok, hogy ez nem szándékos :)

    - Dar Valleyben, miután a banditáktól elloptuk a dokumentumokat Velsnek, azok ellenséggé válnak, de mégsem. Voltak alanyok, akik rám se bagóztak miközben sétáltam kifelé a bázisukból.

    - Lake Yantaron Kruglov mester űzi az eszét az ajtókkal, a zombikkal, meg minden. De ha meghal, akkor egyetlen fölösleges mondat miatt a játéknak vége, mert nem tudjuk vele lebeszélni. Márpedig könnyen meghal ha nem vigyázunk rá miután visszajöttünk a föld alól és megjelennek a zombik a tudósok körül.

    - Dead City - zsoldosok - börtön. Én pedig a börtönajtót simán kinyitottam a rácson keresztül a kapcsolóval, és amíg a doki lőtte a dumát, vissza is szereztem a cuccaimat. Csakhogy az a bizonyos aktatáska nem volt a széfben és a játéknak annyi lett. Tehát azt a fali ajtókapcsolót le kell blokkolni mindaddig, amíg a bejátszás tart és jönnek a katonák. A táska csak ez után spawnolódik be a széfbe.

    - Radaron, amikor megszerezzük Nomadnak az artit és jön a kitörés, a monolitos Patriarch is odavesz, aki ugye fontos lenne egy másik feladat kapcsán. Szerencsére az a feladat egy mellék, de így is ott ragad a listán ha már elvállaltuk és neki kampec lett.

    - Pripyat Undergroundban egy adott ponton valahol a lámpa és az éjjellátó gombjai totál leblokkolnak, nem lehet se gyújtani se oltani őket. Abban a pozícióban ragadnak, amelyben voltak és ez csak azért is gond, mert ugye az éjjellátó miatt crash van visszatöltéskor / pályaváltáskor, és ha az bekapcsolva ragadt be akkor... így jártunk. Nem is beszélve arról, hogy ez egy sötét hely, ahol jó lenne látni is valamit, ha netán leoltva maradt a lámpa.

    - A fegyverek nagyjából rendben vannak, bár a távcsövek elég bugyuták. A hatalmas SVD viszont annyira szar, hogy használhatatlan. Annyira instabil még feltunningolva is, hogy egy csúzlival jobban mesterlőnénk. A feltunningolt AKm 74/2 pld. egyáltalán nem amortizálódik viszont a csúcs FT 2000 halálos iramban megy szarrá. Bár nem vettem észre rajta, hogy félig tönkremenve is besülne.

    Mivel ez egy hosszú és ingyen játék, nem is várná el az ember, hogy valaha is tökéletes legyen. De ezek a dolgok már lassan magukért beszélnek. Ez az 1.4001-es verzió volt, de nem láttam a listán ezek közül egyet sem, hogy javították volna az utolsó verzióban. Megvárom a magyarítást és csak akkor vágok neki újra a legfrissebb kiadásnak, bár az igazat megvallva a fenti hibák tudatában semmi kedvem hozza egyelőre.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák