Új hozzászólás Aktív témák
-
Degeczi
nagyúr
-
Degeczi
nagyúr
válasz proci985 #539 üzenetére
Nem, teljesen máshogy tárolja! Adat CD-n a szektorok 2532 byte-jából 304 byte csak hibajavításra és beazonosításra szolgál, míg az audió CD-n nincs ilyesmi, az csak a hangadatokat tárolja. Emiatt már az is gondot jelent, h az egyes szektorok pontosan be legyenek azonosítva... nagyon nem triviális probléma a grabbelés.
-
Degeczi
nagyúr
válasz proci985 #549 üzenetére
Félreérted. Nem azt mondom, h nincs hibajavítás az audio-CD-n, persze, h van.
De az a kiolvasott adatok alatti szinten van, nem férsz hozzá.Számítástechnikai adattárolásra abban a formában alkalmatlan, egyrészt mert a hibajavítás túl gyenge, másrészt ahogy írtam, h még csak pontosan be sem azonosíthatóak az egyes szektorok (hiszen nem arra találták ki a formátumot, hanem a folyamatos, egyszeres sebességű lejátszásra)
Ezért bővítették ki alaposan hibajavítási és szektorcímzési információkkal az adat CD formátumot. -
-
envagyok
veterán
válasz proci985 #698 üzenetére
"itt kb mindenki kulso DACrol es AMProl beszel?"
Mindenki, értem, csak akkor azt nem fogom fel, miért nem hallják meg, hogy ront az MP3 a zenén?
Csak 10 hozzászólást linkelj, 10 különböző embertől, és akkor üsse kavics elfogadom a mindenki kifejezést.
És akkor kinek is van konkrétan itt " One MKIII"???
Vagy csak beszélünk róla?
A Yamaha erősítők hangja nem tetszik nekem, de ez személyes szubjektív vélemény.
Ahogy a Klipsch-ek hangja sem, de ez is szubjektív, ennek ellenére minden tiszteletem a tied, ha neked bejön, akkor jó.
A "studio lanca" az mi? Lemaradtam valamiről?Megvan az egész sorozat hangkariból, SB16-tól kezdve awe32, awe64 gold, gravis ultrasound, audigy-k x-fik, mert gyűjtöm őket.
Valóban picit rosszul fogalmaztam az audigyvel kapcsolatban, mert a volt szót oda kellett volna biggyesztenem.Keresek 3dfx és régi ATI, Nvidia videókártyákat, Gravis, Creative hangkártyákat!
-
Frawly
veterán
válasz proci985 #739 üzenetére
Az SACD mindig jobban szól. De nem a technikai paraméterek miatt, hanem az SACD-re mindig is audiofilek kielégítésére szánt prémium remastert tettek. Ezért van az, hogy ha egy SACD-t átkonvertálsz CD-re, akkor is jobban fog szólni, mert maga a zene más, ami rajta van. Bár ez a különbség is kezd megszűnni, mióta pár CD-re is elkezdték az SACD-s mastert rátenni.
Egyébként a FLAC nem overkill, zenei gyűjteményt megéri abban felhalmozni. Még ha az ember nem is hallja a különbséget, de jó néha konvertáláskor a lossless forrásból kiindulni. Viszont a 24 bitnek hallgatáskor nincs előnye, a 96-192 kHz-nek pedig káros hatása van interferencia miatt. Ezek a high res formátumok stúdióvágásra, keverésre lettek kitalálva, nem konzumer zenehallgatásra.
-
Degeczi
nagyúr
válasz proci985 #904 üzenetére
És a vicc az, h az ilyen palimadárfogó kábelek nem ritkán komoly problémát okoznak, egyszerűen mert a fölösleges árnyékolás miatt megjelent kapacitás csak ront a nagy sebességű jelátvitelen...
-
Dilikutya
félisten
válasz proci985 #952 üzenetére
De az ingyenesnek pont az a lényege, hogy jól halld a különbséget a premiumhoz képest, és fizess is érte. Az ingyenes szükségszerűen hallhatóan rossz. Amivel önmagában semmi gond, hisz ingyen van, de a topikban még egy sor erejéig felhozni is kár szerintem.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
Kisgépkezelő
senior tag
válasz proci985 #960 üzenetére
Én inkább azért váltottam rá, mert az általam hallgatott stílusokon belül kezdett többször akkorává nőni a kínálatuk, mint a legjobb virágboltoknak. Ki gondolta volna, hogy ha egyszerűbb fizetni a zenéért, mint kalózkodni, akkor fizetni fognak érte? Ide illene még egy mindblow-os mém. Aki akarja képzelje >>>ide<<<!
-
szaszlaci
addikt
válasz proci985 #952 üzenetére
"spotify ogg vorbist hasznal"
Nyisd le a zeneminőség részt! AAC-t ír, ami persze lehet téves.Karremer
"Értelmetlen, értelmezhetetlen, eleve önellentmondás olyat mondani, hogy analóg módon rögzített digitális jel. A digitális jel nem analóg, és nem is analóg módon rögzített-tárolt-továbbított."
Egy jel csakis analóg módon kerülhet rögzítésre, mert az, hogy "digitális", az egy logikai szint. A világunk meg analóg, legalábbis amit képesek vagyunk felfogni belőle. A merevlemez felületén az a bit, ami egy megváltozott ellenállású picike felület, az ott analóg. Ahogy a megmérésével történő kiolvasása is. Ahogy a zajszűrése és feldolgozása is, egészen addig, míg egy analóg értelmező áramkör azt nem mondja, hogy az nulla vagy egy. Még akkor sincs fizikai megjelenése a digitális értelmezésnek, csak majd a két ideális állapot (alacsony/magas) valamelyike felé billen az analóg rendszer. A továbbítás is kábelen, nyomtatott vezetőn, rádióhullámon, stb. történik, és az is mind mind analóg. Igaz ez a CD-re is, az is analóg módon van rögzítve, tárolva, kiolvasva, feldolgozva, továbbítva, csak az értelmezése lesz digitális, de az már nem "valódi". Felépítés, diszkrét elemek szintjén digitális alkatrész nem látezik.Az más kérdés, hogy te tévesen a hanglemez vagy analóg mágnesszalag elvét nevezed csak analóg tárolásnak. Érthető, de téves.
Donki Hóte
"Az analóg cuccok mellett nem ment el a technika, hiszen a teljesen analóg elven működő hangszórónál nincs jobb hangkeltő eszköz."
Hát én még nem láttam olyan hangszórót, ami ne analóg elven működött volna..."akkor sem egyértelmű, hogy a digitális verziót hallja jobbnak"
Kit érdekel, mit hall jobbnak? Az eredetitől való eltérésről beszélünk, ahol az analóg módon tárolt és kiolvasott zenénél végtelen számú torzító tényező áll fenn. A digitális tárolásnál meg nem, 100 %-ig kézben tartható és ellenőrizhető.Stb.
■■■ pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt
-
szaszlaci
addikt
válasz proci985 #1016 üzenetére
Na, ez a Spotify bitráta nem maradhat homályban, próbáltam kitalálni. Mert eddig csak simán halgattam, úgy látszik, ez hiba volt.
Az ingyenes, webes felületről rögzítettem zenét, megnéztem, és sokkal alacsonyabban vágja le a magasakat, mint az alapbeállításokkal rendelkező 128-as OGG (pardon, Vorbis).
A 128-as AAC alapon pedig kicsit alacsonyabban vág, mint a Spoty.
Ami viszont egészen biztos, hogy mindkét 128-as tömörítés tízszer jobb minőségre képes, mint az említett webes lejátszás. Ez teljesen biztos, tényleg hallható sok esetben. Szerintem jó, ha a fele(!) megvan bitrátában. Vagy akármennyin is jön, de csinálnak vele valamit. Vagy ilyen rossz náluk az eredeti is, bár ezt kétlem.Döbbenetes, mennyit fejlődött a kifejezetten alacsony, 128 kbps alatti tömörítés. Csak azt sajnálom, hogy nem korábban vizsgáltam meg, mielőtt megírtam ezt a cikket.
Na nem baj, majd a következő, a hifisek legnagyobb örömére.■■■ pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt
-
válasz proci985 #1090 üzenetére
Jaa, nem techno, hanem csak tuc-tuc példaként hoztam fel a többieket. Amit linkeltél azok egyébként még talán okék, de magamtól sosem hallgatnám. Én alapvetően a supersaw / hypersaw "hangszerre" nagyon alapozó zenéktől kapok hülyét, ezt értettem techno alatt. Legutálatosabb számomra a happy hardcore. De technora visszatérve: a techstepet bezzeg nagyon is szeretem, ami dnb kiegészítése techno elemekkel. Ez pedig eléggé paradox.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz proci985 #1093 üzenetére
Ez a modern hardcore jajajajj. Az a gond, hogy a neurofunk is hasonlóan változik, s hát nekem ez az irány nagyon nem tetszik. Öregszem.
Ja, ez a fajta plüttyögős techno nem az én világom, habár nem kifezetten utálom, csak olyan semmijennek tartom, így pontos j-vel.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
-Skylake-
addikt
válasz proci985 #1093 üzenetére
"btw ket napos friss es ropogos ellen allien set, burialt es plaidet is jatszik. namost ennel nagyon nem lesz mar jobban barmi is techno."
Hát nem tudom , nem rossz ez abszolút de pl az általad is említett charlotte de witte szerintem ennél "technobb". Amugy adom, hogy csajok mennyire jó technot csinálnak , pl charlotte is , de mondjuk amelie lens is.
btw amúgy mi az a modern hardcore ? Mármint amit linkeltél a gabber szerintem sokkal inkább oldschool zene, modern hardcorenak én nem mondanam.
[ Szerkesztve ]
"Those who would shave the beard for pussy deserve neither the beard or the pussy." - Ben Franklin, probably
-
-Skylake-
addikt
válasz proci985 #1114 üzenetére
Nem tudom mennyire mozogsz ezen a vonalon , de ha valami kis könnyebb hardcore érdekel akkor mondjuk Project One , Headhunterz , Wildstylez (ők közösen a Project One gyébként) , Ran-D pl. Ezért kérdeztem rá, hogy mit értesz modern hardcore alatt , mert ezek azért kicsit más hangzásvilág mint a Gabber. Ha rawcore vonal tetszik akkor mondjuk Sub Zero Project megér egy meghallgatást. Vagy SVNTOZ.
"Those who would shave the beard for pussy deserve neither the beard or the pussy." - Ben Franklin, probably
-
F34R
nagyúr
válasz proci985 #1144 üzenetére
En a mainstream hardcore-rol beszeltem... persze hogy az early-hc bol kesobb happy hardcore/rave lett. Azt nem is szerettem sosem. Igen sajnos nehany Thunderdome valogatas igen nevetsegesre sikeredett. Azert valljuk be meg igy visszatekintve is jobbra sikeredett mint napjaink commercial
szar "slagerei" -
F34R
nagyúr
válasz proci985 #1148 üzenetére
Thunderdome 25 years of hardcore-t szerintem mar hallgattam, de most nagyon nincs meg a fejemben... azt tudom hogy a regi era hangzasvilagat Ruffneck meg probalja tovabb vinni.
Illettve ott van meg a Mokum Records is ami a mai napig hasonlo stilusban jelenteti meg az EP-ket. Nem mai a hangzas, de a main napig megallja a helyet. En egyebkent hianyolom a hardwares TR-909-et, sokkal jobban szerettem mint a mostani digitalisan osszerakott toriztott kicket. -
F34R
nagyúr
válasz proci985 #1165 üzenetére
Ha mar snythwave, emlekszem mikor akartam Alesis A6 Andremedat, vagy Ion-t. Persze a Korg Microkorg es az Access Virus TI is izgalomba ejtett. Persze ez mero alom volt akkor, meg igazan Magyarorszagon a hardcore-nak semmilyen scene-ja nincs.
A 303 az pure acid bass. legalabbis regebben ahhoz is hasznaltak. Mondjuk az Acid Techno nem a kedvencem. Meg persze a psychedelic/goa-trance-hez.
Kajak sajnos igy van.
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz proci985 #1237 üzenetére
A látás nem jó hasonlat, ugyanis a szem nagyjából az egyetlen szervünk, amelynek a sejtállománya nem újul meg. Nem véletlen, hogy ötven éves kor környékén mindenkinek egy-két év alatt leromlik a fókuszáló képessége és jöhet az olvasószemüveg. A látás látószervi és agyközponti viszonyairól sokkal óvatosabban tennék kijelentéseket, mint a hallásról. (De látás esetében is ismered a kísérletet, hogy ha valakire "tótágasszemüveget" tesznek, egy-két hét múlva az agya hirtelen újra a talpára helyezi a világot, és ha ezután veszi le a "tótágasszemüveget", akkor egy darabig szemüveg nélkül fog tótágast állni neki a világ.)
A hallószerv maga, és a hallási agyközpontokkal való viszonya jóval rugalmasabb - bár ott is vannak olyan elemek - szőrök -, amelyek elpusztulásuk esetén nem épülnek újjá, de a hallás úgymond nagyobb arányban és rugalmasabban épül agyi irányításra, mint a látás. Nyilván egy-két százaléknyit lehet azon vitatkozni, hogy (mondjuk 60éves kor alatt) az emberek 99%-ának vannak-e meg a hallószervi adottságai az MP3 és a forrásfájlja közötti különbségek egyértelmű meghallására. Van nekem egy jópajtásom, aki egyik fülére eleve hallókészülékkel hall, műmembrán lévén abban a fülében. A másik füle kb. "50%-os", tehát arra is bőven rokkantnak tekinthető, de azt még használgatja hallókészülék nélkül is. Szoktam mondani neki, hogy hát annál kevés kilátástalanabb dolog van, mint hogy ő hifistává vált, gyűjtsön inkább bélyeget vagy képeslapot. Ez az ember a 20+50%-nyi fülével ugyanúgy meghallja a hifi hangminőségkülönbségeket, mint az egészséges vájtfülű hifisták. Mert kigyakorolta hozzá az agyi készségeket, képességeket. Úgy állt hozzá.
Egészséges fül esetén is a hallás eleve veszett mértékben agyi tevékenység - például a magasabb frekvenciákon a fül által adott diszkrét ("digitális") jelekből folyamatos érzetűt képezni... A (mondjuk 60éves kor alatti) emberek kb. 99%-ának (de legyen 97- vagy 95%, nekem mindegy) megvannak a hallószervi adottságai hozzá, hogy kifejlesszék a hangminőséghallás olyan agyi képességeit, hogy bármely típusú zeneanyag esetén biztonsággal felismerjék a tömörítetlen forrásfájl és MP3-tömörítvénye közti általános karakterkülönbségeket. Ha nehezebben is, de természetesen érvényes ez az MP3-nál ügyesebb veszteségesnek nevezett tömörítésekre is. (Még nehezebb a veszteségmentesnek nevezett tömörítések esetében, hehe...). -
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz proci985 #1311 üzenetére
A PC táp viszont (csak a fő alkatrészeket nézve) egy egyenirányító hídból és az azt követő 2 darab puffer elkóban létrejövő egyenfeszültségről működik, ebből állítja elő a többit, emiatt nagyrészt érzéketlen a hálózati zavarokra, vagy a jelalakra.
A hálózati jelalak maga valóban nem valami szép és ráadásul függ a hálózaton lévő kapacitív és induktív terhelésektől, így pl. iskolai körülmények között mi is egy színusz generátort használtunk méréstechnika laborban, de az egy nagyobb valami volt az asztalba építve és képes volt leadni mindössze 60W-ot...Az erősítőknél se hallod ki, hogy mennyire nem emlékeztet a hálózati jelalak a színusz hullámra, mert szintén egyenirányítás és méretes pufferelés szolgáltatja a tápot a végfokoknak. Az viszont létezik, hogy az egész betápot megoldják pár nagyobb autó aksi használatával a fanatikus high-end rajongók és valóban, annál jobb minőségű tápot nem tudsz előállítani. Csak hát nem túl praktikus +- 48V-ot előállítani 12V autó aksikból...
Visszatérve a PC tápokra, ott még egy rakás vezérlés, visszacsatolás meg minden elpkerül, mire előáll az a kb. 12 különbőz feszültség, amiről megy a géped. Egyrészt tökéletes tápegységet még nem csináltak, másrészt az OC sosem garantált és így utólag a fene se mondja meg miért volt instabilitási problémád.
De biztos vagyok benne, hogyha megvennéd azt a 4 millás tápkábelt amit linkeltek lentebb, akkor nem lenne ilyen problémád. Na? Na?Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
llax
senior tag
válasz proci985 #1313 üzenetére
Az nem merült fel véletlenül, hogy a pakolászás, rázkódás javított a kontaktokon? Kicsit összébb csiszolta őket. Nem feltétlenül csak a táplábakét, de az az a rész, ahol látszólag tiszta felületeknél (és ottani áramoknál) is könnyű század voltokat bukni. Itt-ott picit javuló körülmények is sokat számíthatnak kiélezett helyzetben.
-
llax
senior tag
válasz proci985 #1316 üzenetére
Azt számolod, hogy max terheléshez tartozó teljesítmény mekkora áramfelvételt jelent. Ha csak milliohm-ot alulról közelítő változásokról van szó, már ez is század voltokat jelent.
Nem kizárt, hogy eredetileg eléggé tökéletlen volt az érintkezés, különösen akkor, ha a szűz / sokat állt foglalat és proci találkozott. A Vcore és a GND ellenállásait össze kell adnod, együtt adják a táp ellenállását. Már az 1mOhm eléréséhez is több mm2 nettó (nagyon szoros, oxid- és szennyeződésmentes) fémes érintkezés kell, már azt sem könnyű összehozni, még úgy sem, hogy a lábak közel fele tápláb.
Ha pl. a procid az adott szituban 100W-ot fogyaszt, az 80A körüli áramot jelent, az 1mOhm-on 0,08V feszültségesést jelent.Ezzel nem azt mondom, hogy csak ez változhatott, de mindenképp közrejátszhatott. Akár csak néhány ezred mm elmozdulások (sokszor) is áttörtek némi oxid és szennyeződés réteget (többet, mint a foglalatba helyezés), kicsit egymáshoz gyalulódtak a fémek, akár 1 nagyságrenddel is csökkenthették az átmeneti ellenállást. Az alaplap ugyanazt adja, de a proci ennek megfelelő mennyiséggel máris többet kap.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz proci985 #1350 üzenetére
Ja, tudom. De azért mondom, mert pont ugyanazt éltem meg, mint te Dublin-ban voltam sajnos csak egyszer koncerten, életem legbrutálisabb hangzása és olyan hangos volt, hogy azt hittem baja lesz a fülemnek meg volt remegés is, amikor elengedték a 15 vagy 20Hz-et, de koncert után 1 perccel már semmit nem éreztem. Fingom sincs, hogy csinálják. Vehetsz akármilyen milliós rendszert, hallgathatod 7000 MHz-es DSD-ben az anyagodat, akkor sem lesz a közelében sem.
Egyébként ugyanez az együttes Bécsben, brutál szar hangzás....gondolom teljesen más rendszer, más turné hangmérnökökkel és rosszabb akusztikával.
De mondom, ez a mostani Hans Zimmer meglepett. Nem Dublin szint, de baromi jó volt. Remélem egyre jobb hangzások lesznek itthon is
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz proci985 #1422 üzenetére
Az OSI/ISO modell működésének sajnos semmi köze a szóbanforgott hangjel vagy nem hangjel vitához, amihez fel volt hozva. Az puszta terelés volt, de akkora, mint ide Lacháza - aminthogy az az egész hozzászólás az volt a gyalázkodás mellett. És nem kell utánanézetni, sose szólok hozzá olyanhoz, amihez nem értek - ez alapvetően nem neked szól, hanem itt is vagy tíz-húsz embernek, akik folyton felfedezik a spanyolviaszt a másiknak, hogy az nézzen utána olyasminek, amin az a másik már a szövegéből is eleve láthatóan rég túlhaladt - típusjelenség, ekkora tömegben persze törvényszerű, hogy ilyenek is vannak.
De nem akarom ezt se rágni, csak ha már mondtad, válaszoltam. Régóta nem szólok hozzá itt, régóta csak válaszolgattam. A továbbiakban válaszolni se fogok itt, mert már lyukacsos a rétestészta, annyit nyúlott. Lehet idiótázni engem is, Longot is, másokat is, abba eddig se szóltam bele, de értelmes kérdésekre se válaszolok már itt, mert úgyis ráakaszkodik néhány kibic. Bocs a zavarásért.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz proci985 #1457 üzenetére
Pedig gondolhatod, hogy mire itt valakinek eszébe jut valami, addigra már pár ember régen túl a kipróbáláson
A dolog úgy kezdődött, hogy először egy 2x50 wattos D osztályú bluetooth-os erősítőt építettem akkus táppal, hogy kint a szabadban is lehessen döngetni, de nem gagyi bluetooth-os speakerrel, hanem rendes méretű hangfalakkal.
Aztán jött egy szintén D osztályú 2x50 + 100 W-os bluetooth erősítő, amihez már rendesebb akkus tápot kellett csinálni, hogy kibírjon egy délutánt-estét a 230-as hálózattól távol.
Aztán jött egy sima B osztályú erősítő, aztán jött a dual monoblokkos Gainclone meghajtása a már megépített akkus tápról (persze ezek már nem kültéri használatra, hanem bentire).
Innen van az a tapasztalat is, hogy sajnos a B osztályú erősítők nem bánnak olyan takarékosan az akkukkal, mint a D osztályú erősítők, szebben szólnak, de fele annyi üzemidőt sem tud egy töltéssel az akku egy B osztályú erősítőt hajtva, mint egy D osztályossal döngetve
A 2x50 W-os, plusz 100 W szub D osztályú erősítő most is megvan akkuról üzemeltetve. A B osztályúakkal viszont visszatértem a rendes tápegységre, a hangbeli előny eléggé kicsi, de a vesződség az akkuk töltögetésével egyértelműen tetemes hátrányt jelent
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
Degeczi
nagyúr
válasz proci985 #1611 üzenetére
Valszeg annyiról van szó, h szimpla ismerethiány miatt összemosódik a CD futómű adatfolyama (ahol az egyetlen érpár miatt van jelentősége az órajelnek, jitternek) a hálózati lejátszással - aminek viszont semmi köze az előbbihez, hiába lehet mindkettőt "stream"-nek hívni.
De a legszebb, amikor az alább említett félnótás cikkíró szerint még a Youtube videók képminősége is jobb, részletesebb (!), ha a csodarouteren keresztül nézi... (ami ráadásul ha jól láttam, még csak nem is wifis, hanem vezetékes)
Orvosi eset.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Robot fűnyírók
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Fűnyíró topik
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Microsoft Excel topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Milyen okostelefont vegyek?
- További aktív témák...
- iPad Pro 11 WiFi 128GB M1 (3rd gen. 2021) + Apple Pencil 2
- GAMER PC - NZXT - RTX 3060Ti 8GB - i7 7700 - 32GB DDR4 - 500GB M.2 Nvme SSD - 1TB HDD
- BONTATLAN Új Iphone 15 PRO 128-512GB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- ÚJ Bontatlan Macbook Pro 16 M3 Pro MAX 14 30GPU 96GB 2TB Magyar billentyűzet Azonnal átvehető.
- 5% kedvezmény a Cammus szimulátor termékeihez.