Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • julius666

    addikt

    Egy másik topikban már leírtam pár problémámat: [link]
    [link]

    Szvsz Vistaboy baromira túlértékelte ezt a játékot. Az én értékelésem:
    Játékmenet: 6/10. Már nem azért, de ilyen amatőr harcrendszerrel, továbbra is problémás fejlődési rendszerrel, kiegyensúlyozatlan ellenfelekkel, bugokkal, ezzel az UI-val ennél nem érdemel jobbat. Ennyit is csak azért mert belevittek pár jópofa dolgot ami tetszik, a kovácsolás pl. kifejezetten jó lett.
    Hangulat: 7/10 engem annyira nem fogott meg, túl egyszínű, szürke. Ez ízlés kérdése, nyilván nincs mit ragozni rajta. Komolyabb gond viszont nincs vele, akinek ez bejön és nem válik unalmassá egy idő után, az könnyen el tud merülni benne.
    Grafika: 7/10. Az önmagában nem lenne gáz hogy maradt a régi motor és nem is nevezném csúnyának, de a textúrák bizony elmosódottak és helyenként kifejezetten amatőrök, ocsmányak. Az übergagyi animációkról nem is beszélve. A 10/10-től baromi messze van, ahhoz nagyon torz szemüveget kell viselni.
    Hangok: 8/10. A zenék tényleg jók, többi nem volt még nekem maradandó, de nem is rossz. Oblivionhoz képest feltétlen előrelépés.
    Összességében: 7/10. nem mondom hogy szar lett, aki oda van a "vektortúrizmusért" (hogy ddekany-t idézzem :) ) annak kötelező vétel, de azon kívül nem nagy eresztés. Aki a hatalmas világnál többet keres benne, az csalódni fog. Pedig ha kijavítják rendesen az Oblivion hibáit, lehetett volna simán zseniális alkotás. Helyette viszont jóformán inkább csak beleraktak újabb problémákat (szar UI pl). Kár érte, nekem semmiképpen sem év játéka.

    [ Szerkesztve ]

  • julius666

    addikt

    válasz Lenry #16 üzenetére

    de mutassa már meg valaki, hogy milyen egy komoly harcrendszer

    Mit kell ezen bemutatni? Fogsz egy bármilyen másik játékot (na jó, ha egy mód van rá lehetőleg a közelmúltból legyen és AAA-s) amiben van közelharc és ott van. De hogy példát is mondjak, Witcher 2. És még ott sem volt százas, az irányítással tudtak gondok lenni.

    Ezt az "ész nélkül karddal csapkodás" típusú harcrendszert már pár éve lelépte a játékok világa. Persze ehhez nagy valószínűséggel le kéne mondani a közelharc közbeni FPS-nézetről, de nem értem miért ne működhetne az hogy barangolás közben szabadon választhatnál FPS/TPS nézet között (mint most), távolsági fegyverek esetén lenne az FPS nézet, közelharc esetén pedig a TPS. Ez sok játéknál egy nagyon jól bevált módszer, sokkal élvezetesebb közelharcok vannak bennük mint amit a TES-es FPS-nézetre kitalált "püfölős" szerencsétlenkedés nyújtani tud.

  • julius666

    addikt

    válasz ddekany #57 üzenetére

    Ja, hogy ehhez nagyobb világ kell, ez igaz... csak nem tudom, hogy itt az 101-edik dungeon/hegyvonulat/küldetés amit csináltak, mennyire különbözik egy kifinomult algoritmussal véletlen generálttól

    Ha itt a benne lakó ellenre gondoltál, akkor semmiben, az ugyanis full véletlen generált, a szintednek megfelelően.

    Egyébként nekem elég erős a gyanúm hogy a masszívabb ellen (óriások, mamutok, sárkányok) az fix szintű, mert baromi nehezek az elején is (konkrétan 1-nél több óriást egyszerre nem lehet kinyírni alacsony szintű karakterrel). És így akkor csak a kisebb "ágyútöltelék" random ellen az ami az emberrel együtt lép szintet. Ennek persze megvan az a hátránya, előbb-utóbb a rendszer baromi kiegyensúlyozatlan lesz.

  • julius666

    addikt

    válasz GypsFulvus2 #65 üzenetére

    Pozitívum, hogy nincs többé szükség power training-re (lehet bizonyos skilleknél alkalmazni továbbra is, pl lockpick, de nincs többé értelme az ugrálva való közlekedésnek, vagy a folyamatos heal-varázslatok sütögetésének).

    :F
    Azon kívül hogy ugrálni már valóban nem kell mert az erre vonatkozó skill/attribútumok ügyesen kikerültek a játékból, azon kívül ugyanúgy megvan a dolog. Healing varázslatnál pl. hogy egy kisebb hangyafing ellenséget nem nyírsz ki kapásból hanem bokszzsák leszel (ezzel ugye javíthatod a blokkolás illetve páncél skilljeidet is egyszerre), vagy beleállsz a csapdába majd gyógyítod magad, utána úja a csapdába állsz.

    Az a vicc hogy a perkek miatt, amiből párra kurva nagy szüksége van az embernek már akár a játék elején is, rá vagy szorulva az ilyen frusztráló és időrabló hekkelésekre.

  • julius666

    addikt

    válasz VIC20 #154 üzenetére

    voltak régen is olyan számítógépes játékok, ahol nem volt nagy szerepe a pontosztásnak, mégis jók voltak. (Pl. Myst sorozat, vagy az Incentive játékok, még régebbre visszanyúlva a szöveges kalandjátékok...)

    Ilyen rahedli jön ki manapság is, csak japánban, Visual Novel a nevük. Szöveges kalandjátékok kibővítve képekkel esetleg animációkkal, kevesebb elágazással, de cserébe gyakran igen jó és hosszú sztorival (nem ritkák a huszonegynéhány, harminc órás darabok, ez természetesen mind színtiszta sztori, van ami röhögve veri le a nyugati játékok legjobbjainak cselekményét).

    Egyébként meg beszállok a "gépen/papíron nem lehet igazi szerepjáték" táborba, az igazi nagymenők élőszerepjátékosok a jobbfajta szerepjátékokat (egy VtM pl.) simán tolják karakterlap nélkül is, az csak mankó illetve arra valamiféle garanciának az illúziója, hogy nem teljesen a mesélőtől függ a sorsod. A kezdők ópiuma a pontrakosgatás, kockadobálás.

    Olvastam itt olyanokat hogy az igazi szerepjáték az ahol te kreálsz saját magadnak teljesen custom karaktert (mint a Skyrimben) és az ilyen Witcherszerűségek nem is azok. Ez hatalmas tévedés, a szerepjátéknak a lényege hogy szerepet játsszon az ember, ha önmagát kell alakítania abban nincs is igazán semmi izgalmas. Az sokkal érdekesebb ha meg van hogy milyen a karaktered és neked bele kell élned magad a helyzetébe. Igazi mesélő a jól játszott karaktereket jutalmazza, illetve profibbak gyakran tolnak olyanokat hogy nem ők generálnak saját karaktert hanem a mesélő oszt ki nekik egye fixet amin esetleg még minimálisat megegyezés alapján csiszolhatnak.

  • julius666

    addikt

    válasz mgoogyi #182 üzenetére

    Kevert rendszert kapott. Bizonyos küldetésbeli, "szkriptelt" ellenfelek nem fejlődnek, a randomok igen.

  • julius666

    addikt

    válasz kornel76 #187 üzenetére

    Na azt meg hogy? Én 10 körül vagyok és már jópáran steel cuccokkal rohangálnak, pedig biztosan ironnal kezdtek.

    Mondjuk az armoruk lehet Fur Armor még mindig, lehet az nem fejlődik velük

Új hozzászólás Aktív témák