Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • PR0JECTNR56

    addikt

    válasz Bad Pritt #6 üzenetére

    Egy 10BA IEM jelentősen segít közelebb hozni az élménynek ezt a részét. :) De értem mire gondolsz.

  • kopi72

    aktív tag

    válasz Bad Pritt #6 üzenetére

    igen, de itt nekunk videkre mondhattad volna ugy is h egy rakas fos, mert amugy az is :-)

    Magyarorszag a mosoly orszaga. Akar kiskoruton akar nagykoruton elmenygazdag utazasban lehet resze!

  • s:zozo

    aktív tag

    válasz Bad Pritt #33 üzenetére

    Szép hosszú írás, de én nem erről írtam és nem is akarom vitatni a te kritikádat és észrevételedet. Nem arról írok, hogy jó, rossz, vagy csúf :) a játék.
    "Túl sok minden van a játékban egy Journey-hez hasonló hangulatjátékhoz képest, viszont ezek a játékelemek nincsenek rendesen kidolgozva és nincsenek a narratíva által megtámogatva"
    Ezt vitatom. Nem kell narratíva, tudtam kreálni egy sztorit. Tovább tudtam haladni és tárult fel a lehetséges történet. A látványra kell hagyatkozni, nem értem miért kell szöveges támogatás, miért jó ha olvasod, hogy most egy börtönben vagy, most egy kísérleti létesítményben vagy, most egy keltetőben vagy. A szöveg az irodalom egyáltalán hiányzik az egész játékban. A civilizációban, a létesítményekben. Nem lehet, hogy ez is tudatos volt?
    Game pass-ban art book-ra rá keresek hátha van

  • s:zozo

    aktív tag

    válasz Bad Pritt #37 üzenetére

    Tényleg neked fontos, hogy mikor játszódik a játék és hogy nem vagy megszemélyesítve. Nem lehet, hogy a játéknál pont ez a koncepció? Tudod miért hiszem el, mert olyan fejlesztésekről beszélünk, hogy mennyiből tartott volna megírni pár oldalnyi szöveget és azt a megfelelő pillanatban elhelyezni a pályákon. Ki írni:
    Palatta planet: 5670 ion. Rata telep. Ki'art mérnök. Invazív faj támadta meg a telepet.
    Fantáziámat ha használom, akkor azt tudom mondani, hogy egy olyan társadalomról beszélünk, amely nem használ neveket nincs történetük, nincs irodalmuk. Gondolatokkal, gondolat átvitellel, szagokkal, beszélgetnek, vagy öröklődik a tudás, a sexulis aktus folyamán. Közös tudatuk van. Folytathatnám a fantáziámat használva és nem kell narratíva, nem kell kontextus.
    Értem, hogy neked és másnak kell, nekem nem. Használom a fantáziámat, és lehet ezt várják el a fejlesztők is a játékban tőled. Nem ez az első játék és nem is az utolsó, ahol egy szem szöveg sincs a játékban, vagy nagyon kevés és a játék kézikönyvében találtad meg a sztorit a lore-t. Azoknak akiknek pont le kell írni szövegesen és el kell magyarázni a történetet és ez egy már létező koncepció, játékoknál, filmeknél.
    Csak ismételni tudom magam én is. Van rendes sztori, nem szöveggel, nem beszéddel támogatva, hanem a környezetet figyelve, keresve a képi infókat, járva a termeket, folyosókat.
    Azoknak akiknek kell a megerősítés, akiknek meg kell segíteni a fantáziájukat ott az art book.
    Személy szerint pont ezt élveztem a játékban, amiről beszélünk. Csodás volt a fantáziámat használni.

  • s:zozo

    aktív tag

    válasz Bad Pritt #42 üzenetére

    "Amit leírtál és amit hozzászőttél a saját belátásod szerint az egy elmélet, ami vagy igaz, vagy nem. Oriicnak teljesen más jutott az eszébe, nekem megint más és másoknak meg a miénktől is eltérő. Ez nem sztori."

    Lovagolhatunk a szavakon és értelmezésein, de ez az én történetem amit a játék köré szőttem a cselekmény és a látvány alapján és nem elmélet vagy hipotézis (más a jelentésük).

    "Nem, mert akkor az art book nem lenne tele magyarázattal."

    Fontos dolog, a videóban a srác koncepciós art book-t mond. Ez esteben úgy gondolom, hogy a játéknak és book-nak nem fontos, hogy köze legyen egymáshoz. Meg nem valósult világról van szó. Még nem néztem végig a videót, de azt érzem, hogy pont azt a részét teszi tönkre a srác magyarázata a könyv alapján, ami számomra a legjobb élmény, én találtam ki a történetet. Tényleg sajnálom, hogy az emberek többségének nincs semmi fantáziája.

    "Megírták, csak nem helyezték el ingame. Az okait nem tudjuk, talán beszélnek majd róla"

    Maradjunk is ennyiben, majd ha a fejlesztők beszélnek róla akkor azt elfogadom. No és itt gyárthatnék elméleteket, de nem teszem és látszik is, hogy mi a különbség az általam fantáziált sztori és egy elmélet között.

    "Ne akarjuk erényként beállítani a hiányosságait. Ez a játék olyan szinten üres"

    Megint írom, nem azon vitatkozom, hogy a játék jó vagy rossz.

    "Azt érzem amúgy, hogy az értelmetlenségben próbálsz értelmet találni, miközben a megoldás tök egyszerű: elfogyott a pénz, idő, ötlet, a megjelenés ideje eljött és félkész játékot adtak ki. Nem ez az első eset és nem is ez lesz az utolsó"

    Megint , nem ezt vitatom, hanem hogy nem ad infót a játék, nem lehet összerakni egy történetet a cselekményből a látványból, nekem sikerült, hogy másnak nem ilyen a fantáziája arról nem én tehetek, vagy hogy megerősítés kell, mert elégedetlen a saját megalkotott történetével.

    "Ebből a játék semmit nem ad át"
    Nézve a videót. A rovar észrevétel, az idő múlása, az enyészet, a romlás, a haldokló fajt és civilizációt a játék alapján is írtam. Szóval semmit nem ad át enyhe túlzás.

  • s:zozo

    aktív tag

    válasz Bad Pritt #45 üzenetére

    Nincs cél és történet a játékban és ezt vitatom én.

    "Érted, ha minden más közepes vagy rossz a játékban, akkor miért kéne azt hinni, hogy pont a minimalista cselekmény az, ami direkt ilyen, nem pedig a fejlesztők bénasága miatt"

    Erről a fejlesztőknek kell nyilatkozni, de tovább nézve a videót. Nagyon sok minden megtalálható a játékban. Mutáció, kísérletezés, parazita, gondolatátvitel. Az első karakter hibája és az utána bekövetkező változás. A trans alien jelenléte. Jobbá fejlődni. Nagyon sok mindent megkapsz a játékban és történetté áll össze. Persze nem minden tudtam betömni a történetemmel, de a srác videója sok mindenben megerősít.
    Frusztráló volt nekem is a játék, sok helyen csak rohantam. Untam hogy nem haladhatok tovább, mert valami puzzle feladatot kell megoldanom és szerettem volna látni mi van a következő pályán. Mikor áll össze a történet. A legvégén sok mindenre megkapjuk a magyarázatot. Szóval értem a technikai és a nincs narratíva kritikákat.

  • s:zozo

    aktív tag

    válasz Bad Pritt #48 üzenetére

    Ez szerintem inkább a játékosokat minősíti. Nem ezt várták, nem tudják megoldani a puzzle feladatokat. Nem kapsz fegyvert és nem kell lövöldözni az első pillanattól kezdve.
    Nem a szöveg hiányával van a baj, hanem a fegyver hiányával.
    "Lepottyansz a dzsuvába azt mész ki tudja miért és hova"
    Érdekes jó páran fel tudtuk magunkat találni. Saját magadat minősíted.
    Another world, Flower, proteus

    [ Szerkesztve ]

  • Atithunder

    csendes tag

    válasz Bad Pritt #48 üzenetére

    "a játékosok többsége az első termen se jut túl, mert egy darab betűvel se támogat a játék. Az első puzzle-ért járó achievement-eket 30% és 13%-ban oldották fel" - ez kizárólag a mai játékosokat minősíti!!! Tökéletesen bizonyítja, hogy a mai gamer generáció mennyire noob, és ha nincs egy bazi nagy villogó nyíl, hogy ide gyere, akkor cső, megállt a világ. Semmi kísérletező készség, nulla türelem, ha 2 percnél többet kell keresgélni, netán gondolkodni is kell, esetleg kéne egy kis kreativitás, emellett nem robban fel semmi az első 2 percben, akkor a játék unalmas.
    Végig olvasva s:zozo és Brad Pitt adok-kapokját, egyértelműen látszik, Brad Pitt nem értette meg s:zozo mondanivalójának a lényegét, hisz s:zozo-nak állandóan ismételnie kellett magát. Csak annyit mondott lényegében, hogy kellő fantáziával a játékos tud teremteni magának egy történetet a játék köré, csak kell hozzá némi fantázia.

    Erre Brad Pitt írja, hogy "tudjuk, hogy nem ez volt a fejlesztők célja, mégpedig az eddigi kommunikáció és marketing alapján, ami inkább egy Frictional Games-féle horrorjátékot sejtetett. Lehet amúgy mindenféle saját elméleteket gyártani arról, mi is volt ez a 3-4 óra, bár semmit nem támaszt alá és ugyanígy semmit nem is cáfol".... Nem is mondta s:zozo, hogy amit ő kitalált történetet magának, az bármit is alátámasztana vagy cáfolna!!! Ez a lényege, hogy azt gondolsz magadnak köré, amit a te fantáziád kitalál, ez mindenkinél különböző lehet.

    "Van rendes sztori, nem szöveggel, nem beszéddel támogatva, hanem a környezetet figyelve, keresve a képi infókat, járva a termeket, folyosókat.

    Nem. Nincs. Legalábbis az ingame tartalom alapján. Amit leírtál és amit hozzászőttél a saját belátásod szerint az egy elmélet, ami vagy igaz, vagy nem"

    Egyik szerint van sztori, másik szerint nem, nincs. Nem vagyunk egyformák. Sokan nem szeretik azokat a filmeket se, ahol nincs szájba rágva minden apró részlet és magadnak kell tovább gondolnod, hogy vajon mi történhetett mi lehetett a háttérben. Én kifejezetten szeretem az ilyeneket.

    "viszont itt jön a probléma, hogy a játékkal együtt megjelent egy art book"..... Mi van azzal, akinek fingja nincs az art book létezéséről, vagy aki nem olvasta a fejlesztők kommunikációját és marketingjét??? Aki csak kíváncsian ül le egy egyedinek ígérkező cucc elé, mindenféle előzetes kutatómunka nélkül? - amúgy tökre megértem Brad Pitt által leírtakat, de látszik rajta, hogy tök más megközelítéssel ült le a játékhoz, mint ahogy s:zozo, vagy ahogy én fogok majd. Megfelelő hangulatban ez az atmoszféra ha jó fantáziával párosul tudhat jó élményt adni szerintem, függ a befogadótól is, ez 100% - legalábbis nagyon szeretném ennek a játéknak az esetében :)

    Ezeket mind úgy írom, hogy én még nem játszottam a játékkal, mert sajnos PS5-re nem jön, de unokatesómnak van Game pass-je és XBOX SX-en fogjuk játszani, jövő hétvégre beszéltük meg. Direkt nem néztem semmi gameplay-t, mert én akarok rájönni mindenre. Nagyon várom. A leírtak alapján most még úgy gondolom, hogy nekem tetszeni fog, de majd leírom a véleményem azután is, hogy kipróbáltam.

    Kíváncsian várom a jövő hétvégét.

  • flexxx2

    őstag

    válasz Bad Pritt #48 üzenetére

    Ja, kb 1.5 órát eddig, amiből min. fél órát nézelődtem , mert imádom az Alien atmoszférát.
    Bevallom a Dying Light 2 után kellett idő míg megszoktam, hogy itt gondolkozni is kell, nem az a nulla-buta-5éveseknek való sztori és gondolkodás, és ha nem bírok egy ellenféllel, akkor csak pár side quest és utána már menni is fog típusú játék.

    Van egy javaslatom neked, ne játssz a Scorn-nal, nem neked való.

  • flexxx2

    őstag

    válasz Bad Pritt #59 üzenetére

    Azért egy 3 órás játéknál felhívnám a figyelmedet, hogy a 1.5 óra nem számít "böfögésnek" :)

  • s:zozo

    aktív tag

    válasz Bad Pritt #51 üzenetére

    "Szerintem elsőnek vittem a PH fórumról ezt a szutykot, szóval talán feltaláltam magam"
    "Lepottyansz a dzsuvába azt mész ki tudja miért és hova"
    Még sem fogtad fel a célt és történetet.

    "volt a fejlesztők célja, akkor az ezt támogató játékmenet hiánya a baj."
    Amit nem tudunk, hogy ilyen koncepcióval volt megálmodva. Csak te erőlteted, szerintem pedig, ezzel a minimalista tálalással is érthető a történet és cél.
    Picit megint bele csúszol, hogy miért nem jó a játék, miközben le írtam hogy nálam is ki alakult a frusztráció, mert szerettem volna előre haladni és látni a következő helyszint és tovább szőni a történetet.

  • flexxx2

    őstag

    válasz Bad Pritt #63 üzenetére

    Szerintem veled nem érdemes beszélni, tipikus troll módszered van, kiragadsz egy félmondatot, és így soha nem hagyod abba. Azért arra kíváncsi lennék, hogy TE azt hiszed valakit meg tudsz győzni a magad igazságáról? :F

    [ Szerkesztve ]

  • s:zozo

    aktív tag

    válasz Bad Pritt #66 üzenetére

    "nem kell itt azzal jönni, én mit láttam bele ebbe az egészbe és mit nem"
    Nem is én mondom, hanem te írod. Nincs narratíva nem értem a játékot, nincs története.
    "Lepottyansz a dzsuvába azt mész ki tudja miért és hova"

    Ezzel szemben én azt állítom, hogy nálam működött a játék, be indult a fantáziám és ki alakult egy történet csak a látvány alapján.
    Slussz-passz

  • s:zozo

    aktív tag

    válasz Bad Pritt #71 üzenetére

    Végszónak én is elfogadom. Te is írtál és in írtam.

  • s:zozo

    aktív tag

    válasz Bad Pritt #83 üzenetére

    "Eltelt lassan egy hét a megjelenés óta, rengeteg ember végigjátszotta már és internetszerte az az általános konszenzus, hogy ennek a játéknak nincs sztorija"

    Nem a játék szegénységi bizonyítványa, hanem a legtöbb emberé. Véleményem szerint.
    Blade Runner rendezői változata azért született később, mert ez volt az alapkoncepció, viszont a mozi változatban Deckard monologizál. Gondolták, hogy a legtöbb embernek erre szüksége lesz. A replikánsok szemei furcsán fénylenek, mert sokan nem fogják fel ki is a replikáns. Ki mondom, a legtöbb ember nem jó megfigyelő, nem tud elemezni, nem tud értelmezni, elméleti, gyakorlati gondolkodásban gyatra.

  • BusinessGuy

    senior tag

    válasz Bad Pritt #88 üzenetére

    Mi volt a DS-ban masszív? Az előre scriptelt kamu fizika? A totálosan felesleges alibitartalomként betett eszközök? Az egysíkú unalmas önismétlő küldetések? A totálisan felesleges felfedezés? A kamu multiplayer elemek? Vagy mégis mi? Végigvittem a sztorija miatt ami amúgy Koijima hűen borzalmasan túl volt tolva bonyolítva hogy nagyon összetettnek hasson. Nagyot ütött néha az atmoszférája. De mindemellett minden idők legunalmasabb legrepetitívebb openworld játéka. Simán fel lehetett volna húzni értelmesebb tartalommal, ehelyett egy üres mappot kaptunk röhej ellenfelekkel és cselekménnyel. Nem kellett volna sok,csak hozni amit az első percek hoztak. Menekülő állatvilágot, halálos időesőt amitöl valóban lehet félni, és mellé egy rendes tartalommal tömött térképet ahol legalább történik is valami akár találkozás futárokkal, egymás kisegítése embermentés bármi ... Ehelyett egy túlcsavart sztori színészparádéval, Kojima amerika imádatával és egy ötlettelen monoton unalmas gameplay-el telerakva totál felesleges alibi tartalommal hogy úgy nézzen ki mintha az 1 bites gameplay baromi összetett lenne....
    Semmi masszív nem volt abban a játékban maximum a túlcsavart sztori. Maga a játék egy közel 1-2 órás játékba belefért volna, annyira "tartalmas"....

    [ Szerkesztve ]

  • Celithrandi

    addikt

    válasz Bad Pritt #48 üzenetére

    Kíváncsi lenné mit kezdenének ezek a játékosok a Myst-el. Mellesleg akinek kimaradt 2021-ben kijött belőle egy Unreal Engine-es remaster, pont tegnap fejeztem be, igen jó lett.

    i9 14900K, MSI Z790 Tomahawk MAX, ARCTIC LFIII 420, MSI 4080 Super, GSkill DDR5 7600Mhz, Patriot VIPER VP4300 Lite 4TB, LG 34GN850-B, Lian Li LANCOOL III

Új hozzászólás Aktív témák