Scorn beszámoló

Megérkezett a sokak által várt horrorjáték, amely első ránézésre a különleges látványával próbálja meg behúzni a kiváncsiskodókat, de a látszat sajnos csalóka ebben az esetben.

Zsigeri Giger

Nyolc év a videojáték fejlesztésben nem kevés idő, főleg, ha nem egy nagy és népszerű csapatról van szó, akik valami egetrengető játékkal készülnek, amire az egyszeri átlagos felhasználó is azt mondja, ezért megérte türelmesnek lenni. Szinte alig hisszük el, de 2014-ben érkezett az első hivatalos bejelentés, amely szerint készül a Scorn című belsőnézetes horrornak alkotás, amit az Ebb Software végül most befejezett. A stílus kedvelői azonnal felkapták a fejüket, főleg amiatt, ahogyan a prezentáció kinézett. A képi világ, a látvány és úgy az egész dizájn H.R. Giger munkásságából merít ihletet, neki többek között az Alien széria idegen lényeit és azt a bizonyos űrhajót köszönhetjük, amiben a tojások voltak a második filmben.


[+]

Az egész játékból már az első képkocka felbukkanása óta csak úgy zúdult felénk a remek és különleges hangulat és akkor még nem is beszéltünk a fegyverekről, amelyekről pedig az eXistenZ című film juthat eszünkbe. Már a kezdetekben várható volt, hogy sokat kell várnunk a Scornra, ugyanis a fejlesztők már korán megpróbálkoztak egy Kickstarter kampánnyal, amely sajnos nem volt sikeres, végül a munkálatok mégis folytatódtak, sőt sokak meglepetésére egy második gyűjtést is szerveztek, ami viszont már pozitívan végződött, az embereket pedig egyre jobban elkezdte érdekelni ez a különleges, és egyben mégis gyomorforgató alkotás.


[+]

Aztán jöhetett a várakozás, valamint a folyamatos halasztgatás, aminek köszönhetően hosszú évekig csak sodródott a program, amelyet eredetileg két részben akartak kiadni, majd ezt végül mégsem lépték meg a készítők. 2020. májusát írjuk, a Microsoft a tavaszi Inside Xbox előadásán sokunk meglepetésére felbukkant a Scorn is, megtudtuk, hogy a Redmondiak felkarolták a csapatot, ennek köszönhetően pedig már nem csak PC-re, hanem Xbox Series X/S-re is készül a játék, amely a bemutató alapján továbbra is valami eszméletlen hangulatosnak tűnt. Azonban valamiért továbbra sem kaptunk megjelenési dátumot és bár sokan abban reménykedtünk, hogy 2021-ben debütál a végső kiadás, azt sajnos elhalasztották egészen 2022-ig. Végül kiderült, hogy október 14. lett a végső céldátum, valamint extrának azt is elárulták nekünk időközben, hogy a Game Pass előfizetők automatikusan hozzáférést kapnak a teljes változathoz.


[+]

Most itt ülök néhány nappal a megjelenés után és azon gondolkodom, hogy vajon megérte a várakozás? Tényleg egy olyan remek testhorrort kaptunk végül olyan sok év után, amiről elégedetten csettinthetünk bármikor visszagondolva rá? Sajnos nem, de ne szaladjunk ennyire előre, nem eszik olyan forrón a kását, akarom mondani az idegen belsőségeket.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények