Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • arty

    veterán

    válasz Shing #85 üzenetére

    Bírom, hogy csak pécéből van előző, konzolbol nem lehet, azt nulláról kell, újonnan ;)

    (amugy kár, hogy nem hallgatott rád a sandym, meghalt a "gen közepén", nem tolta ki ... de mindegy is, mert sok játékban már nem tudta a pécés "extrát", azaz a fix60 fps-t... a skylakem se fogja kihúzni sokáig, tippre a nextgen alatt 2x is kell gépre költenem :( )

    ---

    one-ra 170ezret költöttem a generáció alatt (one->s->x), amiből lejönne az X eladási ára - ha most eladnám
    ps4-re 140ezret költöttem (ps4->hdmi baj->pro), amiből lejönne a pro ára - ha most eladnám
    pécé nagyon drága volt a sandy halála után... össze se tudom számolni, csak a 1080ti volt 230k (amiből 70k-t kivettem szerencsére és azóta 1080 van), cpu-alaplap 100, ram 50-60 (24gb), ssd-re is többször költöttem, de a ház is cserélve lett a táp után, stb stb stb

    ami konzolon kemény, az a livegold/psn+, ha multizni akarsz... 7 év alatt simán 90k/gép
    day1 játszás konzolon olcsóbb (lemezes->eladod, digit->hómolva osztod az árát ketté), később pécén általában jobbak az akciók + humblibundli/stb...

    szerintem mindenki igénszintjénél más jön ki nyerőnek :)
    nekem pl pécére nincs nagy kedvem már vagyonokat költeni... irreálisak lettek a cpu/gpu árak (250-300at kéne beletolni egy újba, ha csak a mobo+cpu+gpu-t nézem... bízom benne, h konzollal ez kijöhet 200 alá, de hogy melyiket venném? eddig az xbox adta magát, most is ígéretes a csomag, de a pées exkluzívjai (ha lesznek még ... lásd Horizon ZD) jobban tetszenek, viszont a sony egy csődtömeg szoftverügyileg - tákoltgányolt bw compat lesz maximum, a psn/store egy vicc az ms által adottakhoz képest, a gt már csak esport..... )

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • arty

    veterán

    válasz jbnd-007 #108 üzenetére

    pchegemónia, lol

    és mindezt levezetted abból, hogy nem tudsz/nem akarsz kontrollerrel játszani... :R

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • arty

    veterán

    válasz b. #144 üzenetére

    a mostani, f2p verzió is ilyen egyesített játéktér?
    kipróbálnám... néznék statokat, hogy mennyire kiegyensúlyozott... :)

    szkeptikus vagyok, na!

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • arty

    veterán

    válasz Hopkins95 #160 üzenetére

    gondolom 10+ éves bill+egér használathoz hasonlítod a hétvégi próba alkalmával felgyűlt tapasztalatot... nem fair ;)

    és lehet azon is vitatkozni, hogy szerencsés-e, ha egy (fps) játékban 35 különféle gombot KELL(ENE) használnod... szerintem nem, hibás koncepció, elvégre nem repülőgépszimekről beszélünk ;) ez az egész billentyűzet téma nonszensz: NEM játékra készített periféria, felesleges a megszokott (és csak ezért elfogadott) funkcionalitást JÁTÉKRA(!) kitalált perifériától (gamepad) elvárni...

    (egyébként vicces, kb 2 hete nyomtam végig az eredeti xboxon a return to castle wolfensteint, a duke-al, ami sokak szerint borzalmas ergonómiával bír(t)... nem volt különösebb problémám vele, megmondom őszintén)

    [ Szerkesztve ]

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • arty

    veterán

    válasz jbnd-007 #162 üzenetére

    A wowot billentyűzetre és egérre készítették el, azért olyan amilyen az irányítása.
    A készítők kiindulhattak abból, hogy usernél ott a 100 féle gomb... ;)
    És ezzel nyilván nincs is gond, hiszen 2000+ óra alatt meg is tanulod, hogy mi-mire van...

    Hogy mennyivel több konzol fogyott volna wow-al, nehezen megbecsülhető. Ha annyira érezte volna a potenciált a blizz, valszeg kijönnek kontrolleres megoldással/portal. Lásd még diablo3..... nem hiszem h a bill hiánya tartotta őket távol ;) Elvégre valamilyen pécéje a konzolosoknak is volt, a wow meg kb bármin elfutott...

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • arty

    veterán

    válasz Chaser #174 üzenetére

    de azért azt gondolom tudod, hogy az ÁTLAG játék xboxon (xox vs pro) szebb volt/jobban futott :) igen, voltak kivételek.

    kevés a 2080 sebessége? hm. a 3080 mennyivel lenne időtállóbb? (az csucshw lenne... 1 évig :D 7 éves életciklusban az mit számít? az x360 csucsgpuval jött 2005 végén... segített ez gen közepi/végi játékok grafikájám, amikor az akkori pécékhez mérted?)

    szal nagy hűhó lenne a semmiért: eladhatatlan áru gép, hosszu távon kb zéró előnnyel

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • arty

    veterán

    válasz Chaser #177 üzenetére

    ha valaki ignorálja a pécét / nem tart komolyabb pécét a konzol mellett, akkor szvsz 7 éven át boldog lesz - megint :) és/mert bár a hardver ugyan az marad végig (kivéve he jön megint "pró"), a játékok így is egyre szépülnek...

    én a ramtól félek, hiszen az 7 év alatt csupán duplára nőtt. hiába a gyors ssd, szerintem ez kevés (lesz)

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • arty

    veterán

    válasz Wesder #179 üzenetére

    a 2013-as one-ra készült játékok pimpelt verzióihoz persze h elég volt :)
    de vajon 2025-ben mennyire lesz elég?
    eddig mindig szűkös lett a memória, miközben óriásikat ugrottunk annak méretébn...
    snes 192KB ;)
    ps1 3MB (15x ugrás)
    ps2 36MB (12x ugrás)
    ps3 512MB (14x ugrás)
    ps4 8GB (16x ugrás)
    ps5 16GB (2x ugrás --- mennyire röhejes ez már?! persze ha megint a tervben a ps5pró ... :( vagy ha az ssd magyon beválik :R )

    [ Szerkesztve ]

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • arty

    veterán

    válasz Carlos Padre #183 üzenetére

    :U

    Ilyen tekintetben akkor a generáció jaguár cpuja sem korlátja semminek, ahogyan a ps3 gpuja sem volt az, de még csak a wiiU nevetséges memóriasebességét sem érezték meg a multiplatformok - hiszen arra írták a játékokat, ami bennük volt ;)

    _MINDIG_ van valami, ami a szűk keresztmetszetet adja.
    A kérdés tényleg csak az, hogy mennyire fogja vissza a többi komponenst.
    (egyébként persze, számtalan szépséges 60fps játék futott/fut a jaguár cpun, ahogyan ps3ra is voltak állejtős címek, a wiiU pedig roskadozott a pompás firstaprty címektől.... nade az átlag? az átlagnál azért mfegfigyelhető volt, ahogy beletörik a bicska a problémás "alkatrészbe" :D )

    A számok nem hazudnak. Aránytalanul keveset nőtt a ram a cpu-gpu pároshoz képest, ennyire keveset szinte még egy generációváltásnál sem sikerült "előrelépni".

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • arty

    veterán

    válasz Carlos Padre #185 üzenetére

    enyhe fogalomzavart érzek az erőben :)

    a 8 gigás pécések már évek óta kimaradnak bizonyos címekből ...

    az xbox memóriája jóval gyorsabb lesz, mint a ps5-é! :)
    mármint a LÉNYEGI rész, a 10GB "VideoRAM" ! (ha fejlesztőnk ésszel allokálja... sőt, lehet h ez valamennyire automatikus boxon, nem tudom)

    A lasabb részen futhat az OS és az alkalmazás, de a lasabbat érdemes kicsit kibontani... Pécén a ramsávszél 40-50 GB/s ha 3000mhz+ ddr4-ed van, dual chanelben. Efelett elég visszafogott a gyorsulás, nagyon kevés játék(!) igényel többet/profitál gyorsabb ramból.
    Ehez képest XSEX-en a lassú részen is 336 GB/s-el lehet gazdálkodni..... :D Upsz.

    (#187) martonx igen, PONT ettől félek :(

    (#192) Hopkins95 hiába hatékonyabb, a kevés az kevés. a korábbi generációk óriási ugrásai ellenére is kevés lett a ram, a mostani szerény növekedés (dupla) szvsz önmagáért beszél (jelzi a problémát). odafigyelősen persze minden megoldható, de vajon oda fognak-e a kedves fejlesztők figyelni? (akik a mostani generációban is leszarják, ha nincs meg a 30fps se...)

    [ Szerkesztve ]

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • arty

    veterán

    válasz Hopkins95 #194 üzenetére

    Kb azóta nézem őket, amióta indultak és rengeteg a 30fps alá benézegető játék.
    Pláne ocsmány a helyzet, amióta a pró konzolok léteznek.

    Amikor pedig a 60fps a target, akkor azt sikerül alulmúlni.
    A fejlesztők (kiadók?) igénytelenek.

    (#195) Carlos Padre Tényleg.

    A ps5 és az xsex is 16gb memóriával jön (nem tudtad?), csak az xboxban a ram egy része jóval gyorsabb a ps5-ben levőnél, amiből a gpu/videokártya profitálhat. Egy kisebb rész valóban lasabb, mint a ps5-é, de azon a részen lehet olyan tartalom, aminek még az a lassú is sok. Erről írtam az előző hozzászólásomban, kár hogy meg se próbáltad érteni.

    Egyébként ezt a gyors-lassu memóriás felépítést használta/használja a sony is - a ps4 próban.

    [ Szerkesztve ]

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • arty

    veterán

    válasz martonx #197 üzenetére

    Már a ps1-2 korszakban is volt "egyfajta" textura tömörítés, de majd ez a mostani minden eddigit 6 nagyságrendel felülmúl - nos, én ettől csodát nem várnék.

    Azt sem zárnám ki, hogy a tex tömörítés hatékonysága az előző genben jobban nőtt, mint fog most. Ezesetben még gyászosabb (lesz) a helyzet a csak dupla ram-növekedéssel.

    Azt aláírom, hogy a texturafelbontás elég jó volt a mostani genben, de a render-felbontás növekedése további tex-felbontásnövekedést igényel. Az xbox one x a korábbi 8 helyett 12 giga rammal jött, az ms "valamiért" indokoltnak látta a +50% növelést. És/de most, hogy a gpu erejét duplájára növelték, elég lesz a +33% ?! (xox-hoz képest)
    Teljesen világos a helyzet: ennyi fért most a büdzsébe, a ddr6 drága.
    Kompromisszum mindig van, most ez lett az áldozat.

    Nem arról van szó, hogy az ssd-t okosan használva nem lehet csökkenteni a veszteségeket :) Lásd még: a gyenge jaguár cpuk ellenére is rengeteg problémát megoldottak a konzolokon ebben a genben... de remélem azt te sem tagadod, hogy biztosan volt gond, amit meg nem :)

    A bővítésesdi meg utolérte a konzolt is, végképp - a pró gépek megjelenésével.
    És onnantól az alapgépesek szívnak. (a prósok is: kifizették.... aki meg erre azt mondja, hogy boldogan tette: irány a pécé!)

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • arty

    veterán

    válasz hajbel #211 üzenetére

    tudom, az egyszerűb érzékeltethetőség miatt ebbe bele se mentem...

    (#212) Kansas

    természetesen valóban a seggemből húzom ezeket elő, hiszen nem láthattam ilyen statokat... :DDD
    de ha most láttam volna is, hogy elég a 16gb ram, az mit mond el arról, ami 2-3-4-7 év múlva lesz?

    a játékok memóriaigénye nem konstans: folyamatosan nő, asszem ebben nem lehet köztünk vita ;)
    ezzel a korábbi gyakorlat - amikor 6-8x-ra nőtt a memória egy-egy genváltáskor - is alig tudott lépést tartani! hogyan fog a mostani, 2x növekedés mellett? (sehogy, nem is fontos: ssd + jön a pró! nemár...)

    mennyi ram is van MA (vagy várj: mennyi volt a 480ad idején) összességében a gépedben?
    amúgy értem én, hogy a 480on a maga idejében túlzó volt a ram mennyisége, még jó h nem 1080ti-d volt, akkor még visszalépést is bemutathattál volna... ;)
    (igen, tudom h pécén van overhead ram/vram dedikáltsága miatt, de azért ma egy korrekt pécében 24GB memóriával gazdálkodhat az os+app+gfx - MA! nem 3-4 év mulva!)

    tökéletesen igazad van abban, hogy nem kellene gyenge pécéként használni a konzolokat - sajnos csomó (kisebb?) fejlesztő mégis ezt teszi (tette eddig), az optimalizációnak nyomait is nehéz felfedezni rengeteg csodás konzolverzióban... (ebben a genben ez pl főleg a Unity motort használó játékoknál volt baromi látványos)

    és természetesen biztos lesz app, ahol a cpu vagy a gpu lesz a szűk keresztmetszet (kreténül használt raytracing, 4k, cpu-n egy mag használata, stb), itt csak simán arról van szó, hogy mi nem javult a SZOKÁSOS ütemben nextgenre... (és mégmégmég1x: a ddr6 mocsokdrága, a 2080on is 8 gigát látsz, nem véletlenül... a 2080ti árába viszont már belefért +3GB :D )

    [ Szerkesztve ]

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • arty

    veterán

    válasz Kansas #214 üzenetére

    Nem néztem be semmit, nem kellett eltalálnom, mennyi ramod volt/van ;)
    Nekem is 24 gigám van, mert annyira kevés volt a végén a 8 (ddr3), hogy nem éreztem kellően hosszú távra elégségesnek a 16-ot se ... (áhá, biztos innen jön a ramfétisem, hogy legyen day1 "tartalék" ! ;) ) és volt mellette 11 gigás kártyám is, de az/akkor tényleg overkill volt (mármint a vram).

    Ha a fejlesztők nem kezelik gyenge pécéként, akkor honnan az Alien Isolation gyalázat teljesítménye, miért futott a Broforce 20fps-el, miért játszhatatlan jelenleg az Ori xbox one x-en? Ha ezek direktben konzolra készültek, miért nyújtottak ott és csak ott értékelhetetlen teljesítményt? Alulbecsülöd az igénytelenséget, azabaj ;)

    #215

    Hogy a pécés ram igény jó indikátor. Mivel az "xboxba" nem látok bele ;)
    Az x86 kód, assetek kb(!) 1:1 méretet jelentenek a konzolossal.

    Ha igaz lenne amit írsz, nem lennének förtelmes konzolportok. Elvégre a ps4 képessége adott, ott akkor mindennek perfekt 30/60frémmel kellene működnie - nem?
    Nem, mert csak be kell kapcsolni konzolon is a subsurface scatteringet, ne nézzen má' ki sokkal bénábban :W Idióták.

    devkit - NDA, jókapcsolat, stb. :) nem ordíthat egy dev névvel, hogy ő mit gondol.
    de amugy is: a sony/ms zsebére megy, hiába szeretne John 24/32 gigát...

    Ha majd lesz ár, megmondom jó-e - szerintem - a pakk ;)
    Mert valóban minden ezen múlik, az ár-értéken.
    Pl. 399$-ért a ps4 kurvajó vétel volt, totál nem érdekelt a jaguar cpu (és bár elsőre xboxot vettem, de addigra már az se a kinektes agyrém volt).

    (#216) martonx az én alap-problémám a "prókonzolosdi". ez ellene megy a konzol koncepciójának és a "lustaféreg" devek vissza is élnek vele! és persze pénzbe is kerül :D

    az sajnos teljesen természetes, hogy egyre kisebbek a szabad szemmel látható ugrások 1-1 generációt tekintve, ráadásul ha végigéled az éveket, pláne alig-alig látod a fejlődést... de azért tegyél ki nyugodtan egy Gears2-t egy Gears4 mellé és mond azt, hogy nem ordító a difi.
    ( vagy mégdurvább: rage mellé doom eternalt, forza4 mellé forza7et, stb :D )
    pedig nekem aztán üt időnként a 360 grafika is: 65"-ön 2 hete "nyomtam végig" a ps1-es hi-octane-t :D 10-15fps, öklömnyi pixelek, ugráló-torzuló textúrák, 10 méteres látótáv...

    [ Szerkesztve ]

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • arty

    veterán

    válasz Hopkins95 #219 üzenetére

    7850-en megy a 60fps... és a ps4-ben annál erősebb van :)
    Azok a jaguárok 30+ al elmozgatják a red faction guerillát, ahol az egész játéktér összeomlik.... az egyszem* élient már nem bírták? pláne h a boxos verziót látod beesni 30 alá, miközben ott a cpu magasabb órajelen megy... (anno ez nagyon megmaradt bennem, mert ezt az ujgen konzolokon abszolut 60fps-nek vártam)

    büdzsé, határidő, stb - igen, tudom h sokszor nem a fejlesztőn múlik... de tartok tőle, hogy pont emiatt is "elvárt" h a pécékonzolra két hét alatt készlegyen a port :(

    *túlzok :D

    amúgy tök jópofa lenne elővenni ezeket a threadeket adott gen végén és átbeszélni, h miről mit gondoltunk "akkor és most" :) én tök boldogatn belátnám 7 év mulva, hogy "valóban elég lett a 16g" :D

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • arty

    veterán

    válasz Kansas #225 üzenetére

    kb annyival "rondább" is a wicser, amennyivel idősebb... :) (pedig egy "konzolgen")

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • arty

    veterán

    válasz Kansas #227 üzenetére

    Az RDR-t day1 vettük haverral. 1-2 órát bírtam, azóta le is töröltem. Dögunalom.
    Hasonlóan érzek mint te.

    Viszont a lastofus életem egyik legerősebb játékélménye, ha nem a legerősebb.
    Ps3on és Ps4en is végigtoltam, egy csoda. Nem mérném egyik openworld szeméthez sem és egy ideig arra is csak legyintettem: zombis hülyeség.... :D

    szerk: és másodszor már normál fölé lőttem a nehézséget, legközelebb pedig tuti h grounded lesz a cél :) a sztori sokadszorra egyre kevesebbet ad, kell a másféle feszkó.

    [ Szerkesztve ]

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • arty

    veterán

    válasz Chaser #244 üzenetére

    "néhány "ram válságot" már megéltem, gyorsan megtanultam ramot akkor _kell_ venni mikor olcsó, akkor is ha épp nem kell"

    :K

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • arty

    veterán

    [link]

    rendesen ráoptimalizálták a konzolra a játékot. ennél retekebbül futó cím talán nem volt 2013 óta egyik gépen se... (most a fix20 frémes szutykokat hagyjuk, ez egy AAA játék... lenne)

    következő genben mindent 8k-ban kell réjtrészelni, a frémet el lehet felejteni... (ilyen ingadozó retekért vágni kéne a kedves devek kezét, gyalázat)

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • arty

    veterán

    válasz laposonly11 #249 üzenetére

    Előző részt is lesz*rták, ugyan ilyen ingadozo szutyok maradt, örökre.

    Tévedés, nem a gép nem bírja. A hardver ismert, tudható "mit bír". A fejlesztő tolja túl szokás szerint a grafikát... és arra is lusta, hogy 30 frémre lockolja/legyen gfx és perf mode kapcsoló a játékban. (df szerint a re3 pro-n viszonylag vállalható - nem ideális, de tűrhető)

    Ha kijön a SeX, az talán elviszi mindkettőt fix60al. Nade milyen röhej már ez?! Tiszta pécé... az új vga-n majd jól fut :(

    (#248) wesder jah, élmény lesz nextgenen a 25-120ig ingadozó frém :D előző genben volt a 20-30, most a 20-60... "óriási élmény" :(

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • arty

    veterán

    válasz laposonly11 #252 üzenetére

    ócska frém és +200p nélkül is sokkal jobban néz ki a RE2-3R, mint mondjuk a RE5/6 ps3-on...

    GFX/PERF kapcsoló számtalan játékban van. A konzoljátékos nem homogén massza, van akinek a grafikára, van akinek a frémre van igénye. És a 30al sincs gond, de a 25-60as ingadozás a lehető legszarabb élmény.

    Mára a japán fejlesztő az igénytelenség szinonimája. Elment mellettük a világ.

    [ Szerkesztve ]

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • arty

    veterán

    válasz laposonly11 #254 üzenetére

    Az xbox one x-ben gyorsabb a cpu, mint a ps4 proban, ez utóbbin mégis jobban fut a játék.
    CPU limitet így kizárhatod.

    ( Tökéletes példája vagy a pécén szocializálódott, elvárások nélküli konzolosnak. Na EZÉRT fut szarul a resident evil, nem a gyenge jaguárok miatt :( )

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • arty

    veterán

    kijött a resi3 végleges és - dobpergés - ugyan az a retek, mint a demo volt :(

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

Új hozzászólás Aktív témák