Új hozzászólás Aktív témák
-
Chaser
titán
én több mint 7 év után vettem pc-t, első nekifutásra sok volt a gond, de eladtam majdnem mindent, most örömbódogsá', persze jóval drágább, de sokkal jobb graf és egér+billzet, no meg stabil 60 fps - ami nekem elég, másnak a 144 is kevés -
párom volt nagy xbox fan, de azért valahogy nála is hatékonyabb egér+billzet ac és tr sorozatnál is, már annyira nem hiányzik neki az xbox fogyasztásban kicsivel vagyok rosszabb mint a one x, hangban viszont sokkal jobb, térfogatban a one x nyerne ( :
16gb sztem is lehet majd kevéske, valami 20-24gb rémlik régebben pletykaként_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
addikt
Konzolon úgyis megoldják, ahogy eddig is. A konzolnak jóval hatékonyabb a memória menedzsmentje, mint PC-nek. Ráadásul itt a szupergyors SSD is, amit kvázi lehet virtuális memóriának használni, ha nincs más. Ha igény van rá, akkor látszik, hogy a kis Nintendo Switchen is meg lehet oldani a Witcher 3-at, hogy valahogy beleférjen a memóriába. Én nem látom azt a játékot, amire 16 giga memória ne lenne elég, ha még PC-n is egy jó ideig elégségesnek néz ki.
Szerintem a konzol olyan koncepció alapján működik fejlesztői oldalról, hogy mit kell csinálnom a játékkal ahhoz, hogy beleférjen a rendelkezésre álló memóriába.
Ezzel szemben PC-re írt játékoknál meg másik oldalról közelítik meg a dolgot, tehát mennyi memória kell a PC-be, hogy a játékom beleférjen.
[ Szerkesztve ]
Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955
-
addikt
akik a mostani generációban is leszarják, ha nincs meg a 30fps se...
Ne haragudj, de ha nézel Digital Foundrys videókat, akkor tudod hogy ez nem igaz. Pont hogy az látszik, hogy az utóbbi időben egyre inkább arra törekednek, hogy meglegyen a stabil 30 FPS, mert tudják ők is, hogy a szaksajtó már ilyen dolgokat is fontosnak tart és mérni is tudja, s ha nem üt meg a játék egy játszható szintet, akkor csúnyán lehúzhatják a játékot. Épp hogy a régi időkben nem volt ennyire fontos a konzisztens teljesítmény, mert régi kisebb CRT TV-n nem tűnt annyira fel meg annyian nem is foglalkoztak vele. De azóta fejlődött a technika, jobban elterjedt az internet, megjelentek az influencerek na meg a szakmédiumok is fejlődtek ami a tesztelést illeti, szóval nem lehet egy játékot akárhogy kiadni.
[ Szerkesztve ]
Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955
-
martonx
veterán
A kevés ram problémához. Az AMD VGA-k használnak valami textúra tömörítős eljárást, és 100%, hogy ezek továbbfejlesztett verziója lesz a next gen konzolokban. Ergo, ami csak dupla memóriának tűnik, az valójában a majdani gyakorlatban ennek a többszöröse lehet.
Illetve szvsz a grafikai minőség, textúrák minősége már mostani konzolokon is annyira kifinomult, hogy gondolom ez a párszoros (kétszeres + tömörítés) memória méret növekmény bőven elég lesz így is a nagyságrendi látványbéli ugráshoz.Én kérek elnézést!
-
hajbel
addikt
-
Kansas
addikt
Őszintén szólva nem értem, minek a %-os növekedéseken lovagolni. Egyelőre nem PC játékok futnak konzolon, hanem a konzolra megírt(és optimalizált) játékokat írják át PC-re, úgy ahogy.
Azt meg hogy mi lesz a szűk keresztmetszet, nem tudom, honnan veszed, láttál talán optimalizációs statisztikákat, vagy a hátsó feledből húzod elő?
A RAM 50%-os növekedése csak akkor igényel 50% GPU izmosítást, ha feltételezed, eddig egyik oldal sem volt szűk keresztmetszet, és azt is, hogy a GPU erő növelése igényli a RAM méret azonos mértékű növelését, mert... miért is?
Mondok egy példát: nekem az előző videokártyámon, egy Sapphire Nitro RX480-on volt 8GB VRAM... a mostani, kb. 100%-kal erősebb RX5700XT-men szintén 8GB van, mégsem hallom sehonnan, hogy az RX5700XT-t a VRAM mennyisége limitálná(sőt, tesztekben általában ki is jön az a 100% különbség fps-ben), pedig 0% a növekmény.
A konzolok pedig még csak nem is azonos módon használják a RAM-ot, többek között nem kell RAM->VRAM adatmozgatást végezniük, tehát a VRAM-nak nem kell cache-ként működnie... és van még egy halom különbség ami miatt bármennyire is fizikailag azonos az architektúra, a konzol nem tekinthető egy gyengébb PC-nek.[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Kansas
addikt
Ezt benézted, az i5-ös(4440) gépemben 24GB DDR3 RAM volt, azóta 16GB DDR4, nem főleg, de nem is utolsó sorban anyagi megfontolásból.
Nem érzem egyébként annak a 8GB-nak a hiányát. Igaz, azokkal az időkkel ellentétben manapság keveset fut a VMware az otthoni PC-men.A többihez: nem a fejlesztők kezelik gyenge PC-ként a konzolokat, hanem épp te, megpróbálva rájuk húzni a PC trendeket.
És továbbra is: az összes multiplatform játékból nem "konzol verzió" van, hanem "PC port", az hogy a PC-n nő az erőforrásigény, nem kis részben a szar minőségű portolásnak köszönhető, ha megnézed, a PC-exkluzív játékoké közel sem nő annyira, bár azok közt is bőven találni szarul optimalizáltakat, ebben speciel egyetértünk.Olyan ez, mint Moore "törvénye" - nem törvényszerűség, hanem megfigyelés, a fejlesztőkre nézve pontosan zéró kényszerítő erővel... és idő függvényében sem állandó.
[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
addikt
Már ne haragudj, de te ezzel most mit akarsz bebizonyítani? Hogy konzolba ugyanannyi memória kell mint PC-be, mert pár kisebb fejlesztő nem tud rá optimalizálni?
Te megint fordítva fogod meg a dolgot, nem úgy kezdik majd el tervezni a játékot, hogy megírják a legerősebb PC-re és utána rájönnek, hogy jaj több memória kéne a konzolba, mert amire terveztük abban több van...nem, hanem megnézik, hogy mennyi van az Xboxban, mennyi a Playstationben, ráadásul ha Switch portot is akarnak, akkor mennyi abban és azután(vagy mellett) esetleg kapunk egy PC portot.
A konzol meg valamilyen szinten mindig kompromisszummal járt, valahol meg kell vágni a kiadásokat. Itt most "csak" ennyire tellett, szerintem az árához képest így is szép kis csomagot kapunk. És azzal kell gazdálkodniuk a fejlesztőknek, ami van benne. Szerintem egyébként a fejlesztőknek elég volt a 16 giga ha annyi került bele végül, mert a devkitekben tudtommal több volt és senki sem hangoztatta, hogy kevés lenne bele.
[ Szerkesztve ]
Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955
-
martonx
veterán
Véleményem szerint, ha megnézed az 1-2-3 xbox verziókat, akkor az is látszik, hogy eleinte minden grafika full pixeles, vektoros volt. Aztán jött az xbox 360, ahol azért időnként már voltak olyan játékok, ahol az ember azt mondta, hogy hú bakker ez jól néz ki. Xbox One-on meg már nem ritka a fotorealisztikus grafika. Ergo olyan ez, mint a moore törvény, hogy egy idő után már nincs hova a járt utakon tovább fejlődni. Persze full hd után, most itt van a 4K, de közben bejött a ray-tracing, ssd-k, és alapvetően nem látom, hogy mi az, amivel olyan generációs ugrást lehetne tenni Xbox One grafikai minősége után, mint pl. Xbox kalssic vs Xbox 360 között.
Azaz simán benne van a pakliban, hogy hosszú évekig elég lesz a 16GB ram, amúgy meg a jelenlegi üzleti modelleket elnézve 3 éven belül úgy is jönni fog a Pro, ha valaki a 8K-ra akar recskázni a 42 colos tv-jén.Én kérek elnézést!
-
addikt
Alien: Isolation - PS4 vs Xbox One Frame-Rate Test
Talán még kéne rajta optimalizálni?
Amúgy az Ori miért játszhatatlan Xbox One X-en? Mert nem tudja tartani a folyamatos 60 FPS-t? Ezek a konzolok az AMD Jaguar processzorokkal nem 60 FPS-re lettek első sorban tervezve. Persze ha elérhető távolságba kerül a 60 FPS, a fejlesztők megpróbálják kihozni belőlük a maximumot, néha több, néha kevesebb sikerrel.
Ideális esetben minden atomstabil 30 vagy 60 FPS lenne konzolon. De szerintem az optimalizáció sok tényezőtől függ, pl. fejlesztői környezettől, fejlesztő kompetenciájától, határidőtől, büdzsétől, stb.
[ Szerkesztve ]
Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955
-
Kansas
addikt
A Witcher 3-at az időjárás miatt hoztam fel, szvsz abban semmivel nem tud kevesebbet.
Az RDR2 meg lehet akármilyen szép, ha engem baromira nem mozgat meg a vadnyugati téma - mostanra ráadásul már a posztapokaliptikus/zombis cuccoktól kifejezetten herótom van, úgyhogy kihagytam pl a szintén gyönyörű, de számomra érdektelen Horizon: Zero Dawn-t is és a Last of Us elé is nehezemre esik leülni, pedig az megvettem...
[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
laposonly11
senior tag
Az Alien isolation már csak azért is jó példa, mert egy PC-n annyira jól megírt kódról van szó, hogy egy régebbi 2 magos üzleti laptopon is elfut, integrált intelHD kártyán:
https://www.youtube.com/watch?v=Lrq6LlO7r1E
https://www.youtube.com/watch?v=oueIhWfRc-YOrdo est anima rerum.
-
laposonly11
senior tag
1. Meg sem jelent még a játék csak egy demo. Van még idejük finomítani rajta.
2. A mostani gen már rég nem bírja a legújabb grafikai színvonalat, az RE2 is dropol sima konzolokon 30 ill. pro/x en akár 44 framre, mert nem bírják tartani a 60 képkockát.
https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2019-resident-evil-2-remake-multi-platform-tech-analysisOrdo est anima rerum.
-
laposonly11
senior tag
A fejlesztő mindig is a grafikát tolja, meg akarja mutatni milyen filmes szintű fény árnyékokkal operál a játék és ezért néz ki jobban mint pl. a PS3 szintű Uncharted és társai. Az meg hogy egy kiördegedett konzolon ezt hogyan lehet összehozni, eddig is azt láttuk, hogy nem a grafika nyírbálásával, hanem a képkockákat áldozták fel, ennyi. GFX, pef mode kapcsoló konzolon, eddig sem volt, és szerintem olyat most sem fogsz látni, talán azért mert a konzolosk eddig sem nagyon panaszkodtak a 30 frame miatt.
Ordo est anima rerum.
-
laposonly11
senior tag
Mit akarsz te egy olyan konzoltól amiben 2GHz re butított gyenge AMD bulldozer vagy jaguár vagy miféle procik mennek, amiknél már a startnál is gyorsabb volt egy 2 magos i3? A fejlesztők panaszkodtak milyen gyenge, 7 év után, meg még csoda hogy írnak rá PC portokat/multiplatformokat, amik azért egész jól elfutnak.
Ordo est anima rerum.