Új hozzászólás Aktív témák
-
martonx
veterán
Holnap meg minden kiderül a PS5-ről is. Kíváncsi vagyok mennyire lesz igazam, hogy nem engedheti meg magának egyik cég se azt a fiaskót, hogy érezhetően gyengébb hardverrel induljon neki az új generációnak, mint a másik.
Én kérek elnézést!
-
martonx
veterán
Megjöttek a PS5 számai. 10,28 Tfps vs Xbox 12 Tfps. Arra számítottam közelebb lesznek egymáshoz. Ahogy nézem CPU fronton 10% az Xbox órajel előnye, GPU fronton 15% a teljesítmény előnye.
Én kérek elnézést!
-
martonx
veterán
SSD-ben valóban gyorsabb lesz, de szerintem az pont olyan téma, ami igazán keveseket hat meg. 1 perc töltés helyett next gen xbox-on lesz 10 másodperc Sony-nál meg 9 egy töltés képernyő.
GPU órajelben valóban 30% plusz van benne, viszont 40%-al kevesebb CU-val. Ráadásul ez az akár 2.23Ghz is lehet az órajel, erősen marketing szagú, hogy ne érződjön jóval gyengébbnek a GPU papíron mint az Xbox.
Aztán persze a gyakorlatban majd kiderül, hogy a sok trükközés, meg koherencia motor, meg marketing halandzsa, ráolvasás, mire lesz elég az Xbox nyers teljesítménye ellen.Én kérek elnézést!
-
martonx
veterán
Ok, meglátjuk. Nekem eléggé olyan érzésem van, mint amikor az AMD CPU fronton gyengélkedett, és marketing blablával, meg előremutató technológiákkal próbálták elfedni a tényleges teljesítmény hiányt.
PS-nél érzésre pont ugyanez megy, aztán persze ki tudja, lehet hogy kiderül, hogy valamelyik feature tényleg beüt, a lottó 5-öst is időnként csak megnyeri valaki.Én kérek elnézést!
-
martonx
veterán
A kevés ram problémához. Az AMD VGA-k használnak valami textúra tömörítős eljárást, és 100%, hogy ezek továbbfejlesztett verziója lesz a next gen konzolokban. Ergo, ami csak dupla memóriának tűnik, az valójában a majdani gyakorlatban ennek a többszöröse lehet.
Illetve szvsz a grafikai minőség, textúrák minősége már mostani konzolokon is annyira kifinomult, hogy gondolom ez a párszoros (kétszeres + tömörítés) memória méret növekmény bőven elég lesz így is a nagyságrendi látványbéli ugráshoz.Én kérek elnézést!
-
martonx
veterán
válasz Carlos Padre #199 üzenetére
Ezt ne nekem mondd, én is tisztában vagyok ezzel. Sőt szvsz az xbox SSD-je is lazán képes lesz erre. Mondd a károgóknak, akik szerint a kétszeres memória mennyiség nem előrelépés.
Igaziból én PC-n a mai napig is elvagyok 8-16GB rammal.
Szimpla Xbox One-on full hd-ben nézve a játékokat, őszintén nem tudok ugrásbeli minőségi javulást se elképzelni az elkövetkezendő években. Legalábbis az autós játékok, de pl. SW Battlefront 2 is nekem teljesen fotorealisztikusnak hat.
Az elmúlt generációkkal ellentétben, nem látok annyi teret a játékok grafikájának javulására.
Én kérek elnézést!
-
martonx
veterán
Még arra leszek kíváncsi, hogy vajon az új Windows Core, ami a pletykák szerint az új Xbox-on futni fog, vajon hogy fog hasítani? Ez még durva meglepetéseket is okozhat majd (mind pozitív, mind negatív irányban).
Én kérek elnézést!
-
martonx
veterán
Véleményem szerint, ha megnézed az 1-2-3 xbox verziókat, akkor az is látszik, hogy eleinte minden grafika full pixeles, vektoros volt. Aztán jött az xbox 360, ahol azért időnként már voltak olyan játékok, ahol az ember azt mondta, hogy hú bakker ez jól néz ki. Xbox One-on meg már nem ritka a fotorealisztikus grafika. Ergo olyan ez, mint a moore törvény, hogy egy idő után már nincs hova a járt utakon tovább fejlődni. Persze full hd után, most itt van a 4K, de közben bejött a ray-tracing, ssd-k, és alapvetően nem látom, hogy mi az, amivel olyan generációs ugrást lehetne tenni Xbox One grafikai minősége után, mint pl. Xbox kalssic vs Xbox 360 között.
Azaz simán benne van a pakliban, hogy hosszú évekig elég lesz a 16GB ram, amúgy meg a jelenlegi üzleti modelleket elnézve 3 éven belül úgy is jönni fog a Pro, ha valaki a 8K-ra akar recskázni a 42 colos tv-jén.Én kérek elnézést!
-
martonx
veterán
De érted a 80-as években a 320*200 is szuper felbontásnak tűnt, a fekete-fehér kis tv-ken. Azaz ha most 10 évenként nézzük, a 80-as, 90-es évek között volt egy minségbeli ugrás, mert hirtelen minden szines lett. 90-es évek, 2000-es évek között megindult a felbontás növekedés, beindult a 3D.
2010 utántól viszont már akkor se voltak olyan durva növekedések. Ha most előveszel egy 8-10 éves játékot, nem azt mondom, meg lehet mondani, hogy egy mai játék valamivel szebb, de közel se mellbevágó a különbség, sőt ugyan figyelni kell, hogy az újabbakban jobb a víz effekt, meg szebbek a lángok okozta fények, de ezekhez tényleg erősen ezekre kell koncentrálni.
A jövőben meg szerintem bőven a VR lesz a lényeg (amihez viszont nudli a 16Gb memória), már csak azért is, mert a jelenlegi grafikai színvonalról már nem lehet minőségbeli ugrást elérni.Én kérek elnézést!
Új hozzászólás Aktív témák
- Creative Hybrid Pro Classic (Egyszer kipróbált, garanciális)
- iPhone 15 Pro 128gb Natúr Titanium, bontatlan, független
- ÚJ Apple Watch Ultra 2 GPS + Cellular 49mm - titántok, alpesi szíj
- 8/16GB memoriák
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia