Új hozzászólás Aktív témák
-
SZATA
senior tag
válasz dattis_ #1550 üzenetére
Visszább húzom a csomópontot, de nem vagyok meggyőződve róla, hogy ez megoldást jelent a problémádra. Ha gyakran mész arra, majd figyeld, hogy mi a tapasztalat.
(#1551) felhasználóx: Tudunk arról, hogy a pályán későn szól a trafiról, és próbálunk is javítani a helyzeten, csak nem egyszerű.
-
erikke17
őstag
Üdv, egy ideig nem használtam Waze-t de szombaton kellet. Frissítettem belépek fiókommal, és folyamatosan a minusz gombnál tehát távolodásnál oda tette azt a telefonszámos bigyót...
Elég idegesítő volt igy hogy távolodni akarok térképen egyszer csak odadobja mikor böknék rá és behozza telefonszámos bigyóját..
Ez most bug vagy valami egyedi probléma nálam, hogy újból felajánlja ha nemet mondok rá?Ki lehet ezt valahogy kapcsolni?
[ Szerkesztve ]
||Wot / WarThunder - Erixx93|| Steam - erixx18 ||Xbox Series X - Erikk24 || BMW R1200GS || Opel Astra F X16XEL|| BMW E39 530d 142kW||DJI Mavic Pro||
-
SZATA
senior tag
Csak egyes részekre reagálok (azt is kicsit csapongva), a maradékra talán majd a többiek.
"Egy kicsit az is fura, hogy az elmút két évben a kliensben semmi látványos fejlődést nem láttam. Teljesen alap dolgok még mindig hiányoznak."
- Fejlődött jócskán a kliens az elmúlt két évben, de persze néhány dologban még lehetne mit.
Nem tudom, hogy tudod-e, hogy a Waze alapvetően ingázásra lett kitalálva, ezért az olyan funkciók, amelyek teljes értékű navigációvá teszik (házszámok, érdekes helyek, stb.), kicsit le vannak maradva."Például ha a Rákóczi - Kossuth Lajos szinte állóra be van állva, térképen vörös az egész, tucatnyi "állóra beállt" jelentés, a térképen az adott útszakaszra kiírt átlagsebesség 4 km/h, akkor mégis mi a fenének visz erre?"
- Hamarabb érsz a célodhoz, ha végigvárod az 5 perces dugót, minthogy keresel egy 8 perces kerülőútvonalat – még ha ez az autóban ülve máshogy is érződik. Budapest szerkezetéből adódóan ritkán van lehetőség tiszta kerülőutat találni."Eredetileg az utca végén jobbra kellett volna fordulni, új terv szerint balra. Csakhogy a balra fordulás után már nem volt semmi útvonal, mintha csak odáig tervezett volna (holott az uticél még kb 7 km-re volt)."
- Szerintem itt látszólag azért szűnt meg az út, mert visszafordított volna csak ez az utasítás hiányzik az eszközrendszeréből. Persze ez csak egy tipp, látni kellett volna a szitut.- Az útvonalat mindig a historikus adatok és a wazerek aktuális átlagsebességéből számolja egy iszonyú bonyolult algoritmussal. Ebből adódik, hogy mindig lesz egy áldozati bárány aki először jelenti a dugót. A színezés a felhasználók aktuális sebességéből jön és "csak" azt szolgálja, hogy lássák a felhasználók, hol van dugó, és miért nem a megszokott útvonalon tervez. Ráadásul az útszínezésnek van egy kis késleltetése, hogy legyen lehetőség a fals átlagsebességek kiszűrésére.
-
Siriusb
veterán
A historikus adatokra reagálva: mostanában én is azt tapasztalom, nem veszi figyelembe, korábban milyen útvonalon haladtam rendszeresen, mindig egy adott utcára akar elvinni, holott csak egyszer mentem ott, mindig ettől eltérő útvonalon haladtam. Az arány legyen mondjuk 1:20.
-
SZATA
senior tag
válasz Siriusb #1558 üzenetére
Arra gondolsz, hogy milyen útvonalakon haladtál előzőleg? Azt is figyelembe veszi, csak olyan kis súlyozással, hogy általában a többi tényező győz.
A historikus adatokat én arra értettem, hogy X időszegmensben (pl. péntek 12:00-13:00), Y útszakaszon az összes wazernek mennyi volt visszamenőleg az átlagsebessége. -
simico
aktív tag
Most mobilról csak a Kossuth dugós részre válaszolok. Természetesen nem 5 perc dugó versus 8 perc kerülő volt, hanem 1 óra vs 26 perc. Ezt sehogy se lehet megmagyarázni.
Az útvonalak tanulása pedig tényleg elmúlt vagy drasztikusan változott. Kb fél - egy évvel ezelőtt még a harmadik alkalom után megtanulta az én útvonalam és onnantól kezdve arra tervezett, most már viszont 100 alkalom után is ragaszkodik a sajátjához (ami nem is optimális). Ingázásra használom 95%-ban, 101-edik napon is a dugóban vinne a Kós Károly sétányon. Én úgy érzem, hogy kb 1 évvel ezelőtt valami változott, rossz irányba.
-
dattis_
tag
Nekem is a dugós részhez van 1-2 kommentem. Régebben én is ki voltam akadva elég rendesen, hogy miért erre, miért arra visz, de aztán beláttam, hogy nincs okom panaszkodni és már másképp látom. Sajnos nem sajnos, de dugót a rendszer csak akkor tud jelezni, ha legalább egy ember beszívta, utána már el fog terelni más embereket. Mindig lesznek sajnos áldozatok. Annyira real time sose lesz, hogy senki se szívja be. Aki egy ilyet csinálni, valszeg Nobel díjat kapna. Van nálam is csomó hely a napi ingázásom során, hogy mondom a Waze miért nem terel el. Hát azért, mert még nem volt a rendszerben dugós szakaszként kezelve. Aztán amikor néhány nappal később elterelt, akkor na mondom jó. Működik ez. Én úgy vagyok vele, hogy én szívesen beszívom, ha utána másokat elterel. Máskor persze fordítva van. Más szívja be és engem terel el. És az a helyzet, hogy minél több Wazer van az utakon, a beszívók arány annyival kevesebb lesz. Ehhez idő kell, de én azt látom, hogy Pesten egyre többen vannak hála az égnek.
Vidéken sajnos még minidig kevesen vannak. A dugó szó hallatán az ember el kezd valami megoldást keresni, mint a Waze. Vidéken "sajnos" jóval kevesebb dugó van, pedig emellett tud még jó néhány dolgot. -
simico
aktív tag
válasz dattis_ #1563 üzenetére
Az a baj, amikor előtted már n+1 wazer belement a dugóba, jelentették is, piros is az útvonal, mégis arra visz. Pedig az alternatív útvonal gyorsabb.
Egyébként jelenleg csak azért megy nálam a waze, hogy ha balesetbe, dugóba belefutok, akkor jelentem. Illetve az automatikusan jelentett átlagsebességemmel is segíti a rendszert. A célpontjaimhoz nélküle is odatalálok Budapesten, a nagyobb dugókról meg többnyire azelőtt tudok (és elkerülöm), hogy elindítanám.[ Szerkesztve ]
-
dattis_
tag
Hali,
mi van akkor, ha találtam egy olyan helyet, amerre vitt engem ma a Waze, ahol egy olyan manővert akar velem megcsináltatni, ami nagy forgalomban nagyon rizikós. Van egy 180 fokban visszafordító, amit egy ívben nem lehet bevenni, csak ha tolatsz is. Pesten van, csúcsforgalomban majdnem én is beszívtam. Gyakorlatlanabb vezetőnek semmiképp sem ajánlott.
üdv:
DAttis -
apaszka
veterán
válasz dattis_ #1566 üzenetére
Már én sem annyira istenítem,mert elég erőszakos,ha ő valamit akar csak arra akar menni! Én is kikapcsoltam a fővárosban a múltkor,mert nagyon zavaró tud lenni az erőszakossága!
https://hardverapro.hu/apro/hp_14-am100nh_laptopom_billentyuzetet_szeretnem_ja/hsz_1-200.html
-
dattis_
tag
Na nézzétek meg. Na ezt egyszerűen nem értem, miért vitt el a Bogdánfy utcába, és ott manővereztetett engem, holott a Petőfi hídról lejőve a Pázmány Péter sétányra rákanyarodva alig több mint 1 km a célom. Nem volt dugó sem, térkép szerint sem volt arra dugó. Amerre vitt 3 km. A "jó" útvonal 1 km. Na ezen eset előtt megmondom őszintén én is értetlenül állok. Kanyarban is kevesebb, átlagsebességben is jobb a rövidebb. Mindenben jobb. ha van ötletetek, mondjátok.
Nem címzem senkinek a postot, bárki, aki tudja -
-
Siriusb
veterán
válasz dattis_ #1573 üzenetére
Azért 1-2 tábla szokás szerint kint maradt, hogy az alsó rakpart lezárva.
Viszont a pozitív élmény, hogy a Nagykörutat általában elkerülöm, de ma délután adtam neki esélyt. A Nyugatitól az Oktogonig volt némi torlódás, de utána simán hoztam a tervezett érkezési időt (amit induláskor jelzett).
-
Luser2000
addikt
-
-
axioma
veterán
Balatonboglar, K&H fiok. A cime, a bejegyzes alapjan is, Dozsa Gy.u.1., de kozben tervezeskor elvitt a Liszt Ferenc utcaba. A kozeleben van, de annyira azert nem... a KH az otp mellett van, bar az most nincs elottem hogy jol van-e jelolve, a korforgalombol nyugati iranyban az elso haztomb balra, a beugro elott otp, a beugrasnal a KH. Fiok es ATM, az jo volt.
Balatonlelle, Vasuti setany (nem az utca!) egyreszt eleve lako-piheno ovezet, masreszt tarkitva van jo kis katyukkal, es tkp. 1.5 kocsi szeles, nem szerencses hogy arra tervez. Raadasul a Honved utcabol a To utca es korulotte tobb ilyen a setanyra atkoto szakasz is behajtani tilos, kiveve celforgalom (azok mondjuk eleve csak 1 auto szelesek). A To meg a tole nyugatra levo biztos, de majd mondom ha latom hogy ha'ny me'g.
Bocs, terkeplinket most nem tudok prezentalni. -
Möhe
addikt
Tegnap Szigetszentmiklósról kellett BP 17.kerületbe mennem. Sajnos még az M0-on sem volt GPS vétel. Közben a Guglimaps simán dobta az útvonalat. Visszafelé már volt jel. Mostanában egyre többször fordul ez elő nálam iOS-en.
-
SZATA
senior tag
Balatonlelle, Vasuti setany:
Átállítottam magánútra (a lakó-pih. övezet is csak célforgalmas) . A keleti vége és a Tó utca már az volt.Balatonboglar, K&H fiok:
Nincs fent a Wazeben, így valószínűleg a Google találat alapján mentél, ami általában pontatlan. Sajnos a részletes leírásod ellenére sem sikerült behatárolni. Tudsz segíteni, hova vegyem fel? OTP is kell, vagy csak K&H + ATM? -
axioma
veterán
Na ezt eddig nem figyeltem, hogy nem csak ugy lehet guglit is bevonni, ha direkte kerem, hanem magatol is belistazza, csak alul jelzi hogy onnan van. Igen, gugli talalat.
Felmentem a world.waze.com-ra (zarojeles megjegyzes, hogy az udvozlokepernyon a csatlakozz a ... kozosseghez mondatban az uzemanyagkoltseget szobol hianyzik az s betu, mar ha ahhoz a magyaritashoz is van kozotok), de innen korlatozott mobilnettel nagyon lassu. Googlemaps bejott, szerinte (mi van itt?-re) az a sarok a 13-as szam, es ezt a koordinata-adatot irta melle: 46.778100, 17.654569 Ez az epulet ami lepcsos (bar a muholdkepen zavaro az arnyek), ebben van a D.Gy. fele a jelolt ponttol balra iranyban az otp, utana a bentebb levo feher teteju reszben meg a K&H. Ha igy se eleg, majd otthonrol adok waze linket.OTP is kell-e kerdesedre: mivel en most mar tudom, hogy hol kell keresni, nekem egyik sem "kell", csak gondoltam segitek a terkepjavitasban, akkor meg a tobb info tobbet segit alapon miert ne kerulhetne fel az otp is. Amugy egy helyi mondta igy, hogy a kh az otp mellett van, mert az otp jobban lathato a foutrol, inkabb viszonyitasi pont.
[ Szerkesztve ]
-
SZATA
senior tag
Igen, figyelni kell, mert átdob a G fülre.
Már nincs world.waze.com, csak sima, de javítjuk a hibát, a fordítást is mi csináljuk.
Megvan mert jó a koordináta és, szerencsére a Street View is segített, felvettem mindkettőt * Bank + ATM néven. Azért nem találtam, mert a körforgalomtól nyugatra kerestem. A Google meg tényleg abba a másik utcába teszi.
-
simico
aktív tag
Tegnap keresztülmentem egy kis utcán amin a térkép szerint dugó volt (dugójelzés, piros csík, 4 km/h sebesség piros négyzetben). A Waze okosan elkerülte volna, viszont más ok miatt mindenképpen ott kellett keresztülmennem. Mikor ott átmentem, addigra a dugó elmúlt, gondolom megszűnt a forgalmi ok ami miatt ott előtte kialakult egy kis torlódás.
Ennek kapcsán merült fel bennem, hogy ezek a dugók a Wazében hogyan szűnnek meg?
1. Tegyük fel, hogy kisebb forgalmú út(szakasz)ról van szó, ahol kevés wazer jár. Ha X ideig nem jár arra wazer, akkor ezen idő letelte után "törlődik" a dugó? Ha igen, akkor mennyi idő után (X = ?)?
2. Ha újabb wazerek az út(szakasz)ra jellemző átlagsebességgel haladnak át (azaz vélhetően megszűnt a dugó), akkor Y ilyen wazer áthaladása után törlődik a dugó? Hány ilyen wazernek kell áthaladni (Y = ?)?
3. Esetleg a fenti kettő kombinálva van, azaz X idő és Y magasabb átlagsebességű wazer? -
dattis_
tag
legjobb tudomásom szerint, amit itt gyűjtöttem az elmúlt másfél évben, körülbelül arról van szó, hogy: a dugó is ugyanolyan útesemény mint bármi más. Egy idő után elévül. Azt hiszem ez a dugó esetében sincs másképp, vagyis 20 perc után elévül. Minden úteseményt meg kell erősíteni, vagy azzal, hogy pl. félrehúzódott autó ablak feljön, és ráklikkelsz az igenre, vagy nem-re. Ha igen, meghosszabbodik, ha nem, akkor eltünteted. A dugó mint esemény annyival másabb, hogy azt nem igenekkel meg nemmel tünteted el, hanem a sebességeddel. Alapjában véve ha csak jelentesz egy dugót, azzal nem pirosodik be az út, hacsak az átlagsebességed ezt nem támasztja alá, az adott szakasz normál üzeméhez képest. Lehet, hogy nem 20 perc alatt, hanem 30, de ahol nem járnak Wazerek, ott az adott út szépen visszaszíneződik. De majd kiegészíti, aki ezt pontosabban le tudja írni.
Ezt elolvasod, mindent meg fogsz tudni az algoritmusról. Ami persze folyamatosan változik, finomodik, de a nagyvonalakat ebből megtudhatod.[ Szerkesztve ]
-
edk-
őstag
Telefonváltáskor át lehet valahogy vinni az egyik készülékről a másikra a kedvenceket meg a historyt?
"Try SCE to Aux." ˁ˚ᴥ˚ˀ eladó dolgok: https://cutt.ly/edkelado
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- BestBuy topik
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Gyúrósok ide!
- Futás, futópályák
- sziku69: Szólánc.
- Ukrajnai háború
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...