Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Klaymen
tag
Ezek szerint a külső sávból pedig balra kellene kanyarodni? Lenne csodálkozás a Bajmóciban...
Nem utasítást adó tábla, simán csak tájékoztató tábla. Egyébként a Bajmóci kereszteződés után kellene lennie, de annyira közel van egymáshoz a két kereszteződés, hogy ide rakták.
-
Watt25
veterán
válasz Klaymen #1505 üzenetére
Ezek szerint a külső sávból pedig balra kellene kanyarodni?
Mármint jobbra, ugye?Az a tábla tiltja a megfordulást és a balra kanyarodást! Azonban az igaz, hogy rossz helyre van téve, tényleg nem a legközelebbi kereszteződésre vonatkozik, valóban be lehet fordulni a Schweidel utcába.
Itt a válasz: http://sablonvalasz.blogspot.hu/
-
Kasya
nagyúr
Androidon akkor is jelzi a trafit (fix es autobol merő/jelentett), ha kivan kapcsolva a kijelzo?
WP-n ha jol emlekszem nem jelzett. -
GeGexx
aktív tag
Ez csak valami vicc, ugye?? Vagy most b*szhatom a fiokom?!
-
Luser2000
addikt
Igyekszem megkedvelni a Waze navit.
A napokban itthon autóztam vele jó sokat, az alábbi dolgok zavartak:1)
Az M6-os alagutak meghülyítik (gondolom más alagutak is). Jó lenne egy olyan megoldás (amit emlékeim szerint más nagy navisok használnak is), hogy a tervezett útvonalon alagút esetén a program "szimulálja a haladást" az adott útszakaszon megengedett sebességgel (vagy az előtte jellemző tényleges, alacsonyabb sebességgel). Ennek ott lesz igazán jelentősége, ha az alagútból kiérve rövid időn belül valamilyen manőverre van szükség (vagy esetleg valamilyen forgalmi szituációt jelezne ki a program), mert így a GPS újraélesedése és az útvonal esetleges újratervezése miatt nincs "időveszteség".2)
Ha nincs adatkapcsolat éppen a telefonon (sajnos a Mecsekben, illetve térerőszegén helyeken), akkor képtelen tervezni, keresni. De miért? Hiszen a térképet letölti a memóriába, nem? Ha nem, akkor ezen érdemes lehet változtatni, működjön offline módon is (nyilván ilyenkor a közösségi navigáció előnyei nélkül).3)
Hajtottam a "Vezessen 500 mérföldet egy héten" fokozatra, de fogalmam sincs, hogy mennyi km-re van még hozzá szükség. Egy ilyen mini statisztika jól esett volna.4)
Igazi csalódás volt, hogy elhagyva a Fővárost és annak vonzáskörzetét a Wazerek egy csapásra megritkulnak. Pécsett és környékén alig láttam másokat és közösségi infó is csak elvétve volt. ...Balázs
Apple iPhone 16pro, Apple Watch Ultra2, MacBook Air M2 13"
-
Watt25
veterán
válasz Luser2000 #1512 üzenetére
1. Igen, ez is egy evidens elvárás, nem tudni, hogy mikor építik bele. (Ha lesz ilyen egyáltalán...)
2. Tud tervezni offline is, de csak abban az esetben, ha a program elindítása óta egyáltalán nem volt adatkapcsolat. Ha talál akár egy kicsit is netet, akkor onnantól nem megy az offline navigáció... (Fontos, hogy a keresés offline módon semmiképpen sem működik, csak térképen megadott pontra, vagy kedvencek/előzmények által megadott helyre tudsz így navigálni.)
3. Jó lenne...
4. Erről ki tehet?[ Szerkesztve ]
Itt a válasz: http://sablonvalasz.blogspot.hu/
-
dattis_
csendes tag
sziasztok,
Ferihegyi gyorsforgalmin befelé volt az elmúlt 1-2 héten egy kis ide-oda terelés. Ami föl is lett víve a térképre. Valami "ÚTMUNKÁLATOK" címszóval. Ezt leszedtétek (már nem igazán látom)? Mától nem aktuális már a terelés.
köszi
üdv:
DAttis -
apaszka
veterán
Engem ma kicsit szívatott,de miután áttértem a Google -ra utána még is vissza kapcsoltam a Waze-t
https://hardverapro.hu/apro/hp_14-am100nh_laptopom_billentyuzetet_szeretnem_ja/hsz_1-200.html
-
felhasználóx
tag
válasz Luser2000 #1512 üzenetére
Sajnos egyenlôre nekem is feltûnt, hogy elsôsorban Pesten+az agglomeràciôban hasznäljàk. Ennèl sokkal rosszabb Ausztriàban (autópàlya melletti benzinkut àrakat frissìtettem ès elôttem 27 nappal volt a frissítès, ilyennel itthon azèrt nem nagyon talàlkozni), illetve alig lättam felhasznàlôt is. Viszont pozitv tapasztalat Olaszorszàg, ott igen sokan hasznàljàk.
[ Szerkesztve ]
-
dattis_
csendes tag
Érdekes témakör ez az egész, hogy egyrészt hogy ki a célközönsége a WAZE-nek, másrészt, hogy vidéken miért használják. Én is hiszek a közösség erejében és ezt a vonulatot kell meglovagolni. iGO és társai az más. WAZE-nek nem célja, hogy offline működjön, nem azért van. Ami már van, azt nem kell kitalálni még egyszer. A másik ami szerintem probléma, amit veszek észre embereknél, hogy első benyomás. Mi az első benyomása az embereknél? Gagyi, és hogy mi ez a szar? Fölrakják, elindítják, majd azzal a lendülettel törlik lefelé. És amikor megkérdezem, hogy mert, mit tapasztalt? Hát az, hogy gagyin néz ki, nem arra vitt amerre várta, és hogy hogy lehet ilyen útvonalon vinni? És ennyi. Ezzel a fajta korlátoltsággal nem igazán tudok mit kezdeni, és részben egyet is értek ezekkel az emberekkel.
A kinézetet tényleg jó lenne ha már átdolgoznák, guglésítanák, és az alap kinézet bugokat megszűnnének végre sok év után. Hármas verzió már azt hiszem 3 éve jelent meg. Picit idejemúlt volt már akkor is, és e téren valljuk meg sok minden nem történt. Illetve nem tudom, valami intróba, amikor föltelepíted a waze-t, bemutatni a legnagyobb előnyeit, mert azon kívül, hogy figyeli a dogókat, millió egy dolog van, ami miatt most már tudom én is, hogy nem googlemaps, hanem waze.
Van egy nagyon erős felhasználói bázis, ami ezek miatt meglehetősen lassan bővül. Németországban szinte senki sem használja, pedig ott nagyon hasznos lenne. Lassan a logóban, vagy máshol is lehet meg kellene jelentetni a google logót, amit az emberek valami olyannal azonosítanak, hogy kell nekik. Mind1 mi, de letöltik és használják, mert ha google, akkor rossz nem lehet.
Én látom a fejlődést, tudom miről van szó, mi történik a háttérben, de kevés új használó merül bele ilyen mélységekbe. -
SZATA
senior tag
válasz Luser2000 #1512 üzenetére
3) A waze.com/dashboard oldalon tudod nézni, hogy mennyit vezettél a Waze szerint, igaz nem heti bontásban. A waze.com/editor oldalon, pedig meg tudod nézni a megtett útjaidat, és azokat össze lehet adni.
(#1516) dattis_:
Igen, visszaalakítottuk a térképet, csak még nem volt frissítés azóta, és a jelzés is kinn ragadt. -
dattis_
csendes tag
sziasztok. Külső mester utcát visszaszerkesztitek ahogy volt? Már visszaalakult a rend a villamos felújítás miatt.
Jelentést is látok ott, csak nekem nincs jogom még szerkeszteni) -
dattis_
csendes tag
sziasztok,
valaki bekötné nekem ezt a szegmenst a Balatoni útba? Létrehoztam egy hiányzó utat, de még ott nem tartok, hogy a főutakba bele tudjak kötni mellékutakat.
köszi
DAttis
[ Szerkesztve ]
-
dauphin
aktív tag
Sziasztok! Remélem jó helyen kopogtatok! Most ismerkedem a rendszerrel, és lenne máris egy olyan kérdésem: miképpen tudom elmenteni az otthoni és a munkahelyi címemet a mobilalkalmazásban, mert ugyan a megfelelő helyen kitöltöm az adatmezőt, viszont nincs OK-zási lehetőség, így visszalépésnél elvesznek a beírt infók. Köszönöm a segítséget.
"És különben is: nem létezik akkora probléma, amekkora elől meg ne lehetne futamodni."
-
dattis_
csendes tag
Hali SZATA, vagy bárki tapasztalt kolléga
természetesen az országhoz tartozó irányelvek betartásával, barátkozok egyelőre még csak az automatikus jelentések feldolgozásával. Vetnétek erre kérlek egy pillantást, illetve az itt található jelentésre? Megnéztem a GPS jeleket, kanyarszabályokat, de szerintem téves riasztás. Valszeg 1-2 eltévedt GPS jel benézett a szemközti oldalra és szerintem. Egyelőre nem mertem lezárni, de nagyon ott a kezem a "nem azonosított" gombon.
köszi
DAttis
[ Szerkesztve ]
-
SZATA
senior tag
válasz dattis_ #1532 üzenetére
Ezekről az automata jelentésekről (MP - map problem) azt kell tudni, hogy lehetnek hasznosak, de lehetnek haszontalanok is. Utóbbi akkor, ha pl. régi GPS nyomvonalakat vet össze új térkép állapottal, mert tényleg változott az adott helyen a forgalmi rend.
Ebben a konkrét esetben tanácstalan vagyok, mert nincs street view, és helyismeretem sincs. Ha tippelnem kellene, akkor szerintem ezek között van egy átkötő szakasz.
Próbáld a lakó- és munkahelyed körül nézegetni ezeket a MP-ket, ott, ahol van helyismereted. A nem azonosítottat csak akkor szoktam nyomni, ha tényleg nincs ott probléma. Ha bizonytalan vagyok akkor úgy hagyom, és majd jön valaki, aki ismerős arra. -
dattis_
csendes tag
Halihó,
házszámok. Tudjátok mit nem értek? Vannak a házszámok, Pesten megcsináltátok, tiszta sor. Vidéken nem. Ezzel sincs baj, kézzel megcsinálni azért az földönkívüli lenne. Amit viszont nem értek, hogy ha a Googlénél a házszámok megvannak, vagy legalább is a Google adatbázisban vidéken jobban elérhetőek, akkor miért nem kezdik el összefésülni a házszámokat? Ha más nem, vidéken ott ahol egyáltalán nincs házszám a Waze adatbázisban. Nyilván nem arra gondolok, hogy kézzel, hanem valami automatizmus által. Igen, tudom, hogy ha keresésnél a G gombra megyek rá,k akkor a gugléban keres, de ugye a Waze az külön adatbázisból dolgozik. Csak fura.
üdv:
DAttis -
-
dattis_
csendes tag
nem is arra gondolok, hogy a már létezőkkel legyen összefésülve. Hanem csak most a legegyszerűbb dologra. Pl. az a szegmens, ahol legalább egy házszám van, hagyjuk békén. Illetve, az a szegmens, ahol egy darab házszám sincs a WAZE-ban, az kapja meg a házszámokat a gugle adatbázisból. Kiindulásnak ez is jó lenne. A fésülés, ebben az esetben képletes lenne. Hiszen a létező, ember által kreált dolgokhoz nem lenne hozzányúlva.
Vidéken bőven van utca, ahol egy darab házszám nincs.
Én csak azt mondom, hogy kölcsönösen kezdje el használni a Waze és a Google, ami a másiknak van. Igen, van ahol már megtörtént, de gyerünk tovább. -
kotipas
csendes tag
Sziasztok!
Nagy megelégedéssel használom a programot, de a napokban sajnos kicsit megszivatott
Ugyanis egy elég gázos földútra vitt el Biatorbágynál
A vicc,hogy odafele a rendes "főúton" mentünk a településen keresztül,míg visszafele egy másik útvonalat tervezett.
Ja és természetesen nincs engedélyezve a földút használata. Ez egy bug lehet ?Privátban szívesen adok konkrétumokat.
Előre is köszi a segítséget.
-
dattis_
csendes tag
válasz kotipas #1537 üzenetére
Hali,
engem is vitt már földútra, vagy legalább is olyan útra, hogy gyalog gyorsabban lehetett menni mint autóval. Hazajöttem, bementem a térképszerkesztőbe, és átállítottam a föld típusát földútra. Aztán remélem soha többé nem visz arra senkit.
Ez Velencén történt, városon belül. Hát ha városon belül földút van, akkor ez van, át kell állítani közösségi szellemben.üdv:
DAttis -
apaszka
veterán
Találkoztatok olyannal,hogy a sebességet jelző csalt? 100 al mentem,és 108-110 között ugrált! Aztán 3-4 óra múlva már helyesen jelezte.
https://hardverapro.hu/apro/hp_14-am100nh_laptopom_billentyuzetet_szeretnem_ja/hsz_1-200.html
-
Watt25
veterán
válasz felhasználóx #1543 üzenetére
Nem, pont felfelé szoktak, hogy ne lehessen ráfogni az autógyárra, hogy azért léptem túl a sebességet, mert az autó rosszat mutatott.
Itt a válasz: http://sablonvalasz.blogspot.hu/
-
Luser2000
addikt
Szia SZATA!
Ma egy furcsa dolgot vettem észre.
Mentünk Balatonra, működött az én Androidos és a Feleségem iOS navigációja is. Az M7 kb. 25-ös kilométerénél (14:15) a lefelé menő oldalon az ő navigációja egy blokkban 3db rendőrt jelzett, míg az enyém csak 1db tányérsapkás figurát jelzett ki.Hogyan lehet az, hogy eltérő információkat kapunk???
[ Szerkesztve ]
Apple iPhone 16pro, Apple Watch Ultra2, MacBook Air M2 13"
-
apaszka
veterán
válasz Luser2000 #1542 üzenetére
Autóval.
Tudom, hogy mikor az óra 110et mutat, valójában 102 vel haladok. Hét éves lesz, és ezt már nagyon ismerem. Most pedig felfele csalna? De két óra múlva már megjavult.https://hardverapro.hu/apro/hp_14-am100nh_laptopom_billentyuzetet_szeretnem_ja/hsz_1-200.html
-
simico
tag
Kábé 2 éve használom a Wazét, igaz, csak az utóbbi 1 évben sűrűbben. Kicsit felemás a tapasztalatom. Elvileg a dugóelkerülés lenne az egyik fő feature, ezért (és a közösségi jelentések miatt) használom én is más (fizetős, korábban megvett) navi helyett. Azt tapasztalom Budapesten, hogy az esetek kb felében jól működik a dolog, az esetek felében viszont számomra érthetetlen módon direkt belevisz a legnagyobb dugóba.
Például ha a Rákóczi - Kossuth Lajos szinte állóra be van állva, térképen vörös az egész, tucatnyi "állóra beállt" jelentés, a térképen az adott útszakaszra kiírt átlagsebesség 4 km/h, akkor mégis mi a fenének visz erre? Pláne, hogy korábban soha nem erre mentem át Budára, volt 1 éve megtanulni a szokott útvonalat, ahol aznap ráadásul nem volt dugó.
Minden egyes reggel az M3 bevezetőről a Kós Károly sétányon keresztül akar vinni a Westendez. Nonszensz! Mire ott a dugóban elérnék a Hősök teréig, addigra a Lehel vagy Vágány - Podmaniczky útvonalon már rég odaértem a célhoz és le is parkoltam.
Minden egyes délután az M3 kivezetőre a Lehet - Róbert Károly útvonalon vinne, bele a vánszorgó dugóba. Piros az egész, dugójelzések sora, pénteken ráadásul egy baleset is volt (be is mondta, hogy az útvonalon baleset várható), mégis mindig arra tervez. Sose arra megyek, 1 év alatt megtanulhatta volna már, pláne, hogy az én útvonalam jóval gyorsabb és távolságban sem több. Illetve egyszer kíváncsiságból a javasolt útvonalon mentem, be is szoptam rendesen, Kikától M3 kivezetőig 10 perc volt az út (egyébként meg a teljes út 15 perc szokott lenni).Plusz egy érdekesség. Az elmúlt hetekben voltak ezek a nagy esőzések, emiatt sok helyen beállt vagy nagyon lelassult a forgalom. Az egyik ilyen nap közölte is, hogy talált jobb útvonalat. Eredetileg az utca végén jobbra kellett volna fordulni, új terv szerint balra. Csakhogy a balra fordulás után már nem volt semmi útvonal, mintha csak odáig tervezett volna (holott az uticél még kb 7 km-re volt). Az csak slusszpoén, hogy a szerinte jobb útvonal ismétcsak bevitt volna a teljesen beállt dugókba, míg az eredet útvonalon semmi nem volt. Szerencsére nem hittem neki és az eredeti útvonalon mentem tovább.
Valahol azt olvastam, hogy a tervezésnél az utak átlagsebességét veszi alapul, illetve hogy a felhasználói dugójelentéseket nem veszi figyelembe, azok csak ilyen vizuális tájékoztatók a térképen. El nem tudom képzelni, hogy szinte állóra beállt utaknak hogyan lehet nagyob átlagsebessége a wazében, mint folyamatos, normál tempóban járható párhuzamos utaknak. Ha meg egy útra maga a waze ír 4 km/h átlagsebességet, akkor mégis minek tervez azon keresztül, ha az alternatív útvonalakon szerinte is nagyobb az átlagsebesség. Ha a felhasználói dugójelentéseket tényleg nem veszi figyelembe a tervező, akkor nem sok értelme van az egésznek, hiszen valami fantom átlagsebesség alapján szépen belevisz a dugóba. Holott pont az lenne a célja, hogy automatikusan úgy tervezzen, hogy elkerülje a dugókat.
Egy kicsit az is fura, hogy az elmút két évben a kliensben semmi látványos fejlődést nem láttam. Teljesen alap dolgok még mindig hiányoznak.
-
dattis_
csendes tag
Halihó,
megnéznétek kérlek ezt Azon gondolkodom, hogy jó lenne ha meg lenne módosítva, megmondom miért. Arra járok mindennap, és itt sajnos pont olyan helyzet van, amit a Waze, nehezen kezel. Mégpedig az, amikor az egyik sáv áll, a másik sáv pedig halad. Itt ha SW-ba megnézitek, a Rákóczi-hídra a felhajtó jóval hamarabb kezdődik, mint a térképen, és elég hosszú is. És dugóban sokszor van az, hogy a felhajtón áll a sor vége, és a 2 sáv pedig halad zavartalanul a Budafoki út felé. És itt van az sokszor, hogy áll a sor, de a waze nem veszi észre, hogy dugó van, mert közben meg két sávon párhuzamosan halad a sor. Én a kanyar után, egy jó 100 méterrel helyezném a felhajtó kezdetét, már amennyiben ilyet lehet csinálni, és jó megoldás.
üdv:
DAttis
Új hozzászólás Aktív témák
- Filament tároló doboz páratartalom-mérővel
- IPhone SE 2022 256GB gyári független hibátlan 2026.01.23 gyártói jótállás
- Macbook Pro M1 2020 megkímélt magyar billentyűzet 12 hónap szavatosság számlával!
- Gamer Pc eladó! I5-8500, 16GB RAM, MSI GTX 1080 8GB , 500GB+250GB SSD MAI NAP (11.14) ÁRENGEDMÉNY!
- AMD-RYZEN-9-5950x , ASUS TUF Gaming B550M-Plus , 32GB 3600MHz DDR4 RAM G.Skill Ripjaws Félgép!
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest