Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Somatom #71 üzenetére

    "Az elvileg arra való, hogy előbb tudd meg, hogy defekted van,"

    Elvileg sem. Arra való, hogy a túl alacsony guminyomás esetén elküldjön beállítani a nyomást.
    Mert.
    1. A túl alacsony nyomás tönkre tesi a gumi profilját és hamarabb kell cserélni,
    2. A túl alacsony keréknyomás megnöveli féktávolságot.
    3. A túl alacsony nyomás megnöveli a a gumi energia elnyelését, ezért többletfogyasztást okoz. Jobban gyűrődik.

    A ha egy kerék esetében bejelez a rendszer. Az átlag autós, jobb esetben visszaállítja a guminyomást. Ha csavar vagy szög került az abroncsba, azt majd a téli- és nyári kerékcserénél fogja a gumis észrevenni.

    (#72) tomcat78: "Akad néhány dolog, amit simán betiltanék, míg nem lesznek robotpilóták.... ...nem képes felvenni a előtte lévő sebességét, folyton gyorsít aztán meg 50 méterenként villog a telibevert féklámpája, mert a balf@sz sofőr arra sem képes/ lusta hogy felvegye a forgalom ritmusát."

    Ez a balfék vezető problémája.

    A mögötte haladóé pedig az, hogy nem tartja meg a biztonságos követési távolságot.
    Ha meg van a távolság, akkor teljesen érdektelen az előttem haladó bénázása. Az előtte haladó járművel kell azonos sebességgel közlekedni. A közvetlen előtte haladó, persze hol távolabb, hol közelebb kerül a járműhöz, de nincs szükség beavatkozásra ez ügyben.
    Nem kell semmit betiltani. Mindenkinek meg kellene tanulnia rutinosan vezetni. Ennyi.

    (#92) camelferr: "A hidrogént nem is lehet "elégetni" (és ezzel megsemmisíteni, mint a kőolajpárlatot). Csak oxidálni lehet. "
    Az elégetés és az oxidáció azonos folyamat. Az oxidáció nem jár feltétlenül jelentős hőtermeléssel mert lassú a folyamat. A besárguló könyvlapok a nagyon lassú oxidáció okán keletkeznek.

    A szénből szén-dioxid keletkezik az égés folyamán. A hidrogénből, víz. Amúgy a víz csak azért folyékony mert a víz molekulája aszimmetrikus. Van negatív és pozitív töltésű része. Ezért a víz molekulák láncot képesek alkotni. Ezért érik el a folyékony állapotot.

    A hidrogénre, mint hajtóanyagra, bármikor lehet jövedéki adót kivetni. Nem kell indokolni. A benzinen sem a környezetvédelmi adó volt az első adófajta.
    A hidrogén még látszólag sem jó hajtóanyag. Az elektrolízis nagyon alacsony hatásfokkal állítja elő a hidrogént. Ma általában egy vegyi folyamat során állítják elő, Ez minden, csak nem környezetkímélő. Ráadásul erősen robbanásveszélyes a folyamat.
    A hidrogént olyan nyomáson kell tartani, hogy folyékony maradjon. Ekkor csak a felülete párolog. Jelenleg nem ismerünk olyan anyagot amin képtelen lenne átdiffundálni a hidrogén. Ezért egy teletankolt jármű, három héttel később már akkor is sokat veszít az üzemanyagából, még akkor is ha három hétig be sem indították a jármű motorját.

    A vízgőz erősen korrodáló hatású anyag. A kipufogórendszereket ma is ez teszi tönkre. A hidrogénhajtás esetén ez fokozottabban jelentkezik, mint probléma.

    Baleset esetén katasztrofális méretű robbanás keletkezhet. Jelenleg egymástól távol, legalább négy tankra osztják szét az üzemanyagot. Még így is időzített bombák, mert a folyamatosan meglépő hidrogén új robbanást idézhet elő.

    De legalább a töltőállomások is ritkák. Jó hír, már vannak otthonra telepíthető töltőállomások. Naponta két töltésnyi üzemanyag előállításra alkalmas eszköz ára többszöröse a jármű árának. Már a jármű is nagyon - nagyon drága.
    A Toyota Mirai 50 - 66 ezer dollár./euró. Egy töltéssel 650 kilométert lehet megtenni, ha a vezető nagyon figyel a takarékos autózásra. az üzemanyagot 3 tankban tárolják (5.6kg) 330 üzemanyag cella. És 142.2KW.

    A Magyarországi hidrogén töltőállomásoknak nincs műszaki problémája, mivel egy darab sincs Magyarországon. Bécsben a kettőből, csak az egyik üzemképes jelen pillanatban.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák