Új hozzászólás Aktív témák
-
"Mert egy autó 140-nél eszik mondjuk 9 litert, 100-nál 6-ot."
Ennek az autónak szervizben van a helye. Ennyit nem nyom a légellenállás növekedése.
A luxusautók nem ebben a fogyasztási kategóriában játszanak. A "B" betűs kategória, a német autópályák szabad részein benyelik 100 kilométeren a 100 liter benzint, ha sietnek. Az átlagosabb luxus autók fogyasztása nem ennyire extrém, de azok is messze az egy számjegyű fogyasztás fölött teljesítenek.
Ráadásul ebben a kategóriában az elektromos hajtású luxus járművek még a benzines társaikat is felülmúlják pazarlásban. Az energia tárolásához szükséges kapacitás tömegét folyamatosan kell mozgatni a járműnek.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
#54625216
törölt tag
válasz arnyekxxx #265 üzenetére
Nem az újrahasznosítás önmagában a drága, hanem a nagy volumenek miatt a bányászat olcsóbb, így értelemszerűen nem fektetnek annyit az újrahasznosításba, ha ugyanazt be lehet szerezni olcsóbban.
Ha viszont a véges erőforrások és a növekvő kereslet miatt a bányászat drágul, akkor az újrahasznosítás is versenyképes lesz.
A lényeg, hogy ha nehéz hozzájutni a ritka nyersanyagokhoz, akkor nem fognak hegyekben állni a szeméttelepeken a használt aksik, mert egy ponton túl már megéri nem csak újrahasznosítani őket, hanem magát az újrahasznosítás technológiát is fejleszteni. -
ncc1701
veterán
válasz Hieronymus #301 üzenetére
Yaris II, 1.3, 87 paci. Valós 142-nél bekéri a 8.5-9 litert, 90-es tempónál 5 alatt. Ez van, nem oda való, városi autó. Ettől független csapatják velük.
De a benzines vasak ilyenek, minél magasabb, annál inkább. Dízel fogyasztásán kevésbé jön ki ez.[ Szerkesztve ]
-
tomcat78
őstag
Érdekes, hogy az enyém benzines, és nyomokban sincs ekkora difi.... Mondjuk az igaz, hogy a Yarishoz képest egy kamion.... Kicsit több, mint kétszer akkora blokkal, két turbóval.... Erőben meg.... ahhoz szorzótábla kell.
Kézi váltós, de a hatodik olyan hosszú benne, hogy 50 körül már használható. Cserébe 130 körül forog 3000et. Nem néztem, hogy pl 90-nél mennyi. De nekem a városi dugó (13,5 körül) és a főút között sincs kétszeres eltérés. 10 alatt nem igazán áll meg sehol. Ha folyamatosan 90-el járnék talán lehetne alatta. De viszonyítva a "pályázós" 11 körül meg nem sok.... Mármint Yaris összevetésben.
Amúgy írta itt valaki, hogy persze, mert tele kocsi meg, 1000km. Pestre nem megyek be, ha nem dolgozom. Úgyhogy oda tényleg tele kocsi. Mindig. Igaz, hogy oda nem is megyek be az emlegetett kocsival, max hétvégén. Akkor meg ugye sem dugó, sem elszabadult fogyasztás.
A km dologhoz meg annyit, hogy mondjuk egy Fehérgyarmat oda-vissza nekem nem jön ki elektromossal sehogy...."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
Somatom
veterán
válasz tomcat78 #306 üzenetére
Városi használatra városi autót kell venni, pályázásra meg utazó autót. Nálunk a cég parkolója Németországban olyan, hogy azt hinnéd, vmi Magyar cégnél jársz. Szinte csak magyar rendszámú autó parkol. 90% -ban dízel kombi, vagy egyterű. Az enyém a magas bódé miatt 7 körül eszik GPS 130 -nál. 90 -nél 5 alatt. Ez egy 2 literes dízel, 150LE és egy hétszemélyes egyterű bódé. A kollégám kombi Passat -ja, hasonló motorral 5 -körül fogyaszt 130 -nál.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
tomcat78
őstag
Én egy szóval nem mondtam, hogy az enyém gazdaságos lenne! Egy 2.7 biturbo A6-os quatro. Nagy motor, nagy kaszni. És nyoma nincs ilyen irgalmatlan eltéréseknek a fogyasztásában. Amire ugye reagáltam.
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
Fiatalkori "szerelem".... Igazából véletlen botlottam bele, mikor autót kerestem. Nevetséges pénzért árulták, foglalkozós autóként. De nem bántam meg, az élmény faktor megvan benne
Viszont 2.0 alatt soha nem volt benzinesem, így ezek a számok engem megleptek.... Az írt arányokat nézve."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
Sok erősebb, korszerűbb autó rohangál az utakon. Valamiért mégis más. Nem annyira "steril" vezetni. Mivel az a kenyered, szerintem érted mire gondolok.
Spórolás.... Végülis tényleg nem az a lényege. De mivel javarészt hosszú távokra van használva, azért nem is élhetetlen. Főleg, ahogy írtátok, egy 1.3 is be tud verni 9 körül....
Amikor meg tényleg az élmény a lényeg.... Akkor az ember valóban nem nézi mennyit kér. Sokat"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
Az egy legenda A sima 5 hengeressel mentem, ezzel a kasznival.
Tisztelni az enyémet is kell. 2001-es. Nem old meg mindent magától Még nincs tele baszva mindenféle elektronikával. Illetve ami van, ki is kapcsolható.
Ebben az autóban igazából a blokk az érték. Ha valaki ismeri a Audi történelmét, akkor tudja miért."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
válasz tomcat78 #308 üzenetére
A gázolajos motorok hatásfoka magasabb a benzines autókénál.
Figyelembe kell venni az útvonal szinteltérését. Magyarországról Németországba utazni a magasság eltérés miatt, mérhetően több üzemanyag szükséges mint a vissza úton.
A "nagy" járművek vezetői nyugodtabban vezetnek, általában. Főleg, ha mégnagyobb járművet vezetnek munkaidőben.
A vezetési stílusban több liter eltérés lehet száz kilométerenként.
A jármű képességei és állapota is jelentősen befolyásolja a fogyasztás.
Nem utolsósorban az út állapota és zsúfoltsága.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
tomcat78
őstag
válasz Hieronymus #315 üzenetére
Egy darabig rallyzgattunk.... Hystoric, nem WRC és társai. Ergo szeretem a technikát, sebességet. Mégsem kaptam soha gyorshajtásért büntetést. Ha van lehetőségem kimegyek valahová pályára. Pedig nem épp egy kanyarvadász autó. A lényeg, hogy jól rezem magam. Sajnos ilyesmire ritkán van lehetőség. Meg azért a pénz sem végtelen.
Amúgy ez a stílus dolog nagyon igaz. Nálunk pl az asszony lába alatt bármi többet fogyaszt. Tovább nyomja a gázt, később, nagyobbat fékez pl. Vagy autópályán hamarabb fékez, én inkább a gázra lépek. Jellemzően 3-asba kanyardok, körforgalom, stb, nagyobb lendületet viszek be. Ő kettesben.... Előtte nagyobbat fékezve. És még lehetne sorolni.
Az autóimat meg rendbe tartom. Azok adják a kenyeremet. Még az 1.7 tádé F Astrára sem veszek pl használt gumit, vagy a jó lesz a olcsóbb fék sem az én műfajom. Szegénykém igazi melós autó. Kárpitokon, külsőn ez látszik is. De műszaki részről meg kapja, ami jár neki. Cserébe- 97-es létére- pl nem füstöl."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
arnyekxxx
veterán
válasz tomcat78 #277 üzenetére
Mi a búbánatos rossebbnek akkor autópálya, ha nem tudsz jelentősen gyorsabban eljutni bárhová rajta?
Mondjuk ritkábban halsz meg ha nem jönnek szembe 13 órája félálomban vezetve facebookozó románok. Meg nem kell 70el döcögni fél órát valami lassabb jármű után akkor sem ha van szembeforgalom. Meg nem kell városokon-falvakon átvergődnöd. Saját tapasztalat, hogy mióta megvan az M4 azóta fél-egy órával hamarabb és sokkal nyugisabban megvan a szolnok - bp 100km mint előtte ugyanaz a 4esen halálfélelemben. Úgy, hogy az M4-en 110 a megengedett és nem is megyek gyorsabban.
[ Szerkesztve ]
-
tomcat78
őstag
válasz arnyekxxx #318 üzenetére
Én a limit ésszerűtlen csökkentéséről beszéltem, Nem arról, hogy a autópályának ne volna létjogosultsága
De kezd egy olyan gyanúm lenni, hogy mindenki a saját szokásainak megfelelően preferál dolgokat. Én is.
A régi 4-esről meg jobb nem beszélni Az M4 jó találmány. Tavaly hetekig jártam Szolnokra egy munka miatt."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
válasz arnyekxxx #321 üzenetére
Hol írtam én száguldozást? Ha esetleg a kimegyek egy pályára részre érted, akkor lehet félre érthető voltam. Zárt, verseny pályára gondoltam.
Ha a sebességhatárt lejjebb vinni szerintem értelmetlen részre, akkor még mindig nem tudom hol a száguldozás. A feljebb vinni részhez meg írtam, hogy úthálózatot kéne fejleszteni. Mi minősül ebből száguldozásnak?
Azt el is fogadom, hogy van előnye akkor is. De a többlet (szabályos) sebességnek is van előnye."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
válasz arnyekxxx #323 üzenetére
Ez csak egy része a dolognak..Mai, teljesen random és hirtelen példa: délután kettőkor csörgött s telefon, hogy el kéne "ugrani" Vásárosnaménybe.... Pestet is bele véve. Mert amúgy nincs az a pénz, amiért beköltözzek.... Háromkor kocsiban ültem. Namármost ez nekem oda-vissza kb 630km volt. Oda dugó a városban, kb Gyöngyös magasságáig katasztrófa az M3-as... Ha a kolléga javaslatát a 100as tempóra elfogadom, még úton lennék hazafelé. Így meg- szabályosan- már a sörömet iszom, megvacsorázva, lezuhanyozva, itthon.... Ami azért nem mindegy, mert reggel kelek és megyünk dolgozni.
Ok, nem mindenki így éli az életét! De nálam, amire lehetőség van sebesség terén pl, azt maximálisan ki is használom. Így ha mondjuk egy évet nézek, napokat nyerek az életembe a felvetéshez képest.
Készséggel elfogadom a szennyezés és balesetveszély részét! De önként és dalolva nem dobnék el még plusz órákat, napokat az életemből Igyekszem tenni más módon a környzetemért. Csak talán az kevésbé hangzatos vagy felkapott téma a " világot elpusztító" belsőégésű autózáshoz képest.
Amúgy ha valaki követi a dolgot a markating bullshiten túl, kíváncsi lennék milyen számokat mondana hatékonyság szempontjából a két hajtásra összességében. Nem magára az elektromos motor hatékonyságára! Ezt a kérdést ne vedd magadra, általánosságban lennék kíváncsi, hogy ki-hogyan látja..De ha valaki kicsit jobban bele mélyed, akkor meg fog lepődni, hogy bizony az a zöld nem is annyira zöld. Nem vitatva azt, hogy összességében jobban teljesít!"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
arnyekxxx
veterán
válasz tomcat78 #324 üzenetére
ilyen az amikor az egyén pillanatnyi érdeke ütközik a köz hosszútávú érdekével. 6literrel több üzemanyagot égettél el, hogy egy órával hamarabb érj haza. És még másik (ex has, nem ismerem a pontos számokat) 5 ezren is ugyanebben az időszakban így 30ezer literrel több üzemanyag égett el ebben az időszakban vagyis 75ezer kilogram co2 került a légkörbe csak emiatt a plusz sebesség miatt.
-
ncc1701
veterán
válasz tomcat78 #324 üzenetére
Ilyen alapon legyen 260km/h a sebességhatár, nem? Hiszen megfelelő autóval teljesen biztonságos, és úgy meg pláne fele annyi idő alatt megjárod.
Sajnos én már látom azt, h nekünk már nem lesz meg az a jó dolgunk, mint eddig, h bármikor, bárhová el tudtunk menni, itt valami nagyon változni fog. -
ncc1701
veterán
válasz arnyekxxx #325 üzenetére
Nem értik. És azt sem, h most speciel tartalékról megy az ország. Hiszen azért van a tartalék, h majd vissza lesz pótolva, szarni bele. Önzés, csak a saját , rövid távú érdekek figyelése, hiszen így lett felnevelve mindenki. A másik nem számít, a környezet nem számít, csak én, én, én, hiszen én vagyok a legfontosabb, belőlem csak egy van, a többiek sokan vannak, őket le lehet xarni.
-
tomcat78
őstag
Gondolom egy szerződés nagyon önzés.... Nem a saját passzióm kocsikázni.
Nem mellesleg az úthálózatunk- ritka kivétellel- alkalmatlan lenne a nagyobb sebesség megengedésének.
De kérdeznék valamit: Hányan húzzák ki a töltőt, ha már nem kell? Hányan áramtalanítják a készülékeiket (tv, rádió, bármi), ha épp nincs használva? De szélsőséges példáknak: használom a kutat hűtésre pl, pincét csináltam tárolásra. Eredmény: kisebb hűtő. A melegvízre a nappal segítek rá, kevesebbet megy a bojler. Ok, ilyesmire nem mindenkinek van lehetősge! Én az úttal megspórolt időmet pl ilyesmibe teszem bele.
De elég csak azt venni, amit mindenki megtehetne! Olyan dolgokról beszélünk, amik a nap 24 órájában energiát használnak. Csak saccra szerinted egy háztartásban mennyi energia megy el feleslegesen, éves szinten? Nem tudom mennyire sztenderd, de a saját példámból kiindulva kb 25-30%- al kevesebb energiát (konkrétan villanyt) használok, mint előtte. Egy autó az élettartama alatt kb 90%-ban áll. Értem, hogy egy liter, és még azt is meg lehetne fogni! De nem gondold, hogy ennek az egésznek kicsit képmutatás szaga van a készenlétibe hagyott elektronikák között ülve? Nem biztos, hogy abba a kategóriába tartozol, nem ismerjük egymást! Lófaszt nem tudsz rólam! És szerintem teszek annyit a környezetemért, mint itt a sok habzószájú tíccsukbelasiccsuklecsakazautóölmeg figura!"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
azbest
félisten
válasz tomcat78 #328 üzenetére
nagy pazarlásból könnyű engedni pár százalékot. A százalék önmagában még nem mutatja meg, hogy mennyit pazarol egy ember. Lehet 20 literes fogyasztású autóval, medencefűtéssel és 400 nm-es lakással 30%-okat spórolni könnyedén. Aki meg eleve keveset fogyaszt, nem nagy autója van, nincs medencéje, 40 nm-en él, annak máshogy jönnek ki a számok. Abból nehezebb engedni nagy százalékokat.
A képmutatás az, amikor eleve nagyságrendekkel többet fogyasztó életmódból osztanak okosságot olyanok felé, akik meg eleve takarékon élnek.Nem muszáj magadra venned, mert nem ismerem a körülményeidet. Inkább sokkal kézzelfoghatóbb példát mondok: ha minden igaz, a statisztikák szerint egy észak-amerikai háztartáshoz képest talán 10ed akkora fogyasztása van egy kelet-európai háztartásnak. Hozzánk képest meg egy elmaradottabb harmadik világbéli embernek 10ed akkora a fogyasztása. Ebből azért eléggé látszik, hogy hol lehetne könnyebben engedni kicsit az életszínvonalból a környezet javára. Persze népesség és más körülmények is számítanak. De luxusból leszólni és kampányolni a szegényeknek, hogy ők spóroljanak, az jópofa dolgok.
[ Szerkesztve ]
-
tomcat78
őstag
Ezt mind elfogadom tényként! Luxus? Sima 90nm, leharcolt családiház, 60-as években épült. Se medence, se fűtött kocsibeálló, semmi ilyesmi nincs. Pl volt szárítógép, de eladtuk, mert van hová teregetni normálisan.
Úgyhogy sem a luxus nem állja meg a helyét, sem a szegényeknek kampányolni. A összes dolog, amit írtam, simán az én agylövésem, hogy ebben is látom a energia megtakarítás lehetőségét.
Szerintem mindenki környezetében van olyan, amit áramtalanítva- ha nincs használatban- már tett valamit. Ez nem anyagi helyzet függő! Ellenben kénytelen az ember engedni kicsit a kényelemből. Nem nagy dolog mondjuk egy elosztót felkapcsolni és csak utána nyúlni a távirányítóért. Mégsem hiszem, hogy sokan megtennék. Első körben itt kéne rendet tenni a fejekben. Vagy inkább itt is.
Én azzal nem vagyok kibékülve, hogy a autó van gonosznak kikiáltva. Holott számtalan más helyen folyik el az energia tényleg teljesen fölöslegesen."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
arnyekxxx
veterán
válasz tomcat78 #328 üzenetére
Értem, hogy egy liter, és még azt is meg lehetne fogni!
Egy liter neked 100km-en. Ha egyedül közlekednél autópályán akkor nem lenne tétel. De naponta sokezren közlekednek azokon az autópályákon amivel felszorzódik az az egy liter és hitrelen naponta több tartálykocsinyi, co2-vé elégetett üzemanyaggá válik. Mindez abban a korban amikor nem triviális, hogy fogsz a benzinkúton benzint találni és a levegő 39 fokos.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz arnyekxxx #331 üzenetére
A német állam támogatja a hulladékfeldolgozásban részt vevő cégeket. Reggel megraknak válogatott papírral Kehl -ben (Strasbourg -gal szemben, a Rajna német oldalán). Azt elviszem Svájcba, a perleni papírgyárba (260Km). Onnan átállok a 60Km -re levő Egerkingenbe, egy papírválogatóba. Azt a válogatott papírt elviszem Karlsruhe -ba, egy papírgyárba. (240Km). Onnan visszamegyek Kehl -be (40Km) és isoraz. Ez 600Km, átlag 32 literes foyasztással. Én meg vegyek villanyautót.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
tomcat78
őstag
válasz arnyekxxx #331 üzenetére
Azt hiszem nem ment át valami. Nem az a problémám, hogy ez ne lenne igaz. Bár mindig találok kutat tankolni.
Évi 10-15 ezer km mellett nekem sem fájna. De nem annyit megyek. Minimum 60ezer körül. A munkám része. Önzés.... Mint írta a kolléga. Aki valószínűleg elvárja, hogy hétfőn reggel tudja intézni mondjuk a pénzügyeit. Amihez a konkrét tegnapi esetben az KELLETT, hogy én menjek 630km-t. Munka! Nem kirándulás. És nekem sem mindegy, hogy mennyi időt dolgozom. Ez gondolom elfogadható. Viszont érdekes módon mindenki figyelmen kívül hagyja a többit, amit írtam. Miért? Mondjuk mennyit fogyaszt egy tv készenlétiben? Állandóan! Az mekkora teher a környezetre? És ugye egy gyerekes családban pl nem ritka a 2-3 tv. Az is csak kényelem, mint a kevesebb útidő. Arról nem beszélve, hogy a tv általánosabb, mint a autó.
Nekem kényelmesebb s hatékonyabb 130-al járni. Igen, hatékonyabb! Mert több időm marad másra, vagy pihenni. És ugye kb pihenten az ember hasznosabb tagja tud lenni a társadalomnak."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
azbest
félisten
gyanítom sok ezer ember szemetét viszed egy körben, szóval kicsit más az egy főre eső fogyasztás, mint amikor mind az ezren élményautóznak.
#333tomcat78
én meg egyik évben repülővel jártam munkába. Igaz "csak" hetente. Egyrészt ez nem általános, másrészt nem feltétlen egyéni kényelem miatt van. Az igaz, hogy sok esetben indokolatlan a személyes megjelenlés és a cégek vezetőinek fejében kéne rendet tenni, hogy ne azzal akarják védni a hátsójukat, hogy mindig legyen személyesen valaki ott, akire mutogathatnak, ha bajba kerülnek.#335Somatom
ebből nem derült ki, hogy miért így történik. Attól, hogy te nem látod, még lehet komoly indok mellette, hiszen felesleges költséggel határon át tologatásba nem mennének bele, ha olcsóbb és jobb lenne közelben. Hát, van amikor a pénz az indok, nem mindig ideális a kapitalizmus.
A legkörnyezetbarátabb az lenne, ha addig várnál egy helyen, amíg nincs a célállomásodnak kimenő fuvarja. Van hogy üresen mégy száz kilométereket. Úgy szervezik a fuvarodat, hogy a lehető legtöbb pénz legyen belőle és hogy kitermelje a költségeket.[ Szerkesztve ]
-
tomcat78
őstag
Kb az a munkám, hogy problémákat oldok meg. De tegnap tényleg konkrétan más hülyesége miatt kellett kocsiba üljek. Pedig már a délutáni megérdemelt pihin és sörön járt az eszem 😁 De ez van, ebből élünk, adok fizetést, stb.
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
Új hozzászólás Aktív témák
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Analóg kapcsolós klaviatúrák triója a Razer fémjelzésével
- Formula-1
- Milyen routert?
- Renault, Dacia topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Politika
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- További aktív témák...
- Redmi note 12 pro 5g 128/6+6gb A leg újabb verzió hyperos android14 Új állapotban egy napos készülék
- Ledvance LED Flat 1200lm/2700K/IP20/20W/380 mm átmérőjű mennyezeti LED lámpa -1 db 5000 / 3 db 13000
- Garanciális Raijintek 850W full moduláris új PCie5.0:12VHPWR gold
- Laptopot cserélnék Oculus Quest 3-ra
- Honor magic 5 Lite 5G, 8/256Gb, zöld