Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz pechman8 #21 üzenetére

    " A tisztán elektromos autó előállítása nemhogy nem drágább hanem olcsóbb."

    Igen csak akkumulátor nélkül vagy lovakkal húzatod az autót, vagy izomemberekkel tolatod. azt az olcsó autót.

    "Más a helyzet a hibrid autókkal melyek valóban drágák és bonyomlultak, hisz valójában két autó motorvan beépítve egy kasztniba. "

    Ha már a pongyola fogalmazás probléma.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Aljasvip #20 üzenetére

    " már ma is csak a herélt 3 hengeres (turbós) motorok vannak, amit józan autós szerintem nem vesz."

    Miért is nem vesz meg három hengeres motorral szerelt autót józan ember?

    Az 1-1.5 literes motorok kategóriában nem lehet versenyképes négy hengeres motort gyártani. Még turbóval sem. Minél nagyobb az 1 hengerre jutó lökettérfogat, annál nagyobb nyomatékot képes leadni a motor. azonos össz. hengertérfogat mellett. Ez jobb hatásfok azonos teljesítmény mellett, kevesebb fogyasztást és fürgébben gyorsuló járművet ad a vásárló kezébe.

    Ha egy 1200-s Ladát hasonlítunk egy mai turbómentes háromhengeres 1.2 literes autóhoz. legalább 20LE pluszt jelent a három henger javára. A nyomatékot nehéz megmondani mert nincs megbízható forrás a Lada nyomatékára. A fogyasztás is jelentősen alacsonyabb, de ebbe a modern befecskendező rendszer is szerepet játszik.
    Az alapjárati nyomaték egyenetlenségét (a negyedik henger hiányában) első fokozatban, a kuplung felengedése alatti motorfordulatszám emeléssel kompenzálják a (jobb) gyártók.

    A ebben a járműmotor kategóriában négy hengerrel képtelenség teljesíteni a környezetvédelmi előírásokat. Még három henger mellett sem képes mindegyik gyártó 1 liter hengerűrtartalom mellett forgalomba hozható motort gyártani. 1200 köbcentiméter a belépő szint. És a motor teljesítményét viszik le az 1 literes szintre.
    Ez jó a gyártónak.
    Jó a városi autók vásárlóinak. A városi forgalomban és dugókban nem játszik fontos szerepet a sok lóerő.
    Jó a környezetnek, mert kevesebb szennyezést tol ki magából az autó.
    És jó a motornak. Mivel nincs kimaxolva a motor teljesítménye, hosszabb az élettartama.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz pechman8 #26 üzenetére

    Nem érted. Az akkumulátor drága és nem maga az autó.
    Mit nem lehet ezen érteni?
    Motor és erőátviteli lánc nélkül a kasztni pontosan ugyanannyiba kerül, mind a két esetben.

    Ha a teljes autó olcsóbb lenne, tisztán elektromos hajtás mellett, akkor a hozzá adott állami támogatás mellet, jóval olcsóbbnak kellene lenniük, mint a belsőégésű motorral szerelt társaik. De nincs így, nagyon nincs így.

    "Butaságokat írsz."

    Vagy csak te gondolod. A hóemberre könnyebb rábeszélni, hogy jót tesz neki a napsütés, mint bárkire rábeszélni, hogy az elektromos jármű előállítása olcsóbb, a belsőégésű társaiknál.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz peugeotmate #35 üzenetére

    BMW i3 120Ah
    Renault Zoe Z.E. 50 (R135)
    Opel Corsa-e
    Peugeot e-208
    Fiat 500 (23,8 kWh)
    MINI Cooper SE
    Honda e Advance

    Ezek a városi autó kategóriába tartozó elektromos autók.
    Kicsik, fürgék és könnyű velük parkolni. Az araszolós torlódás nagyon fekszik nekik. Álló helyzetben nincs fogyasztás és a fékezések visszatáplálnak némi energiát. Hosszabb távra kevéssé alkalmasak. Egyrészt a végsebesség, másrészt a gyakori töltés igény okán.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz t72killer #60 üzenetére

    "de a 10évvel ezelőttihez képest kétlem, hogy kulcsfontosságú életmentő funkciók kerültek volna a kocsikba... "

    Azért a ráfutásos balesetek megelőző rendszerek kulcsfontosságúnak tekinthetőek. Ez évben válik/vált kötelezővé az új járművek forgalomba hozásához.

    Számomra a parkolást segítő automatikus rendszerek nem létfontosságúak. De mi a kisebbségbe tartozunk. A járművezetők egy komoly részének fogalma sincs a saját járműjének méretéről. Nekik azért fontos segítséget jelent.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Somatom #71 üzenetére

    "Az elvileg arra való, hogy előbb tudd meg, hogy defekted van,"

    Elvileg sem. Arra való, hogy a túl alacsony guminyomás esetén elküldjön beállítani a nyomást.
    Mert.
    1. A túl alacsony nyomás tönkre tesi a gumi profilját és hamarabb kell cserélni,
    2. A túl alacsony keréknyomás megnöveli féktávolságot.
    3. A túl alacsony nyomás megnöveli a a gumi energia elnyelését, ezért többletfogyasztást okoz. Jobban gyűrődik.

    A ha egy kerék esetében bejelez a rendszer. Az átlag autós, jobb esetben visszaállítja a guminyomást. Ha csavar vagy szög került az abroncsba, azt majd a téli- és nyári kerékcserénél fogja a gumis észrevenni.

    (#72) tomcat78: "Akad néhány dolog, amit simán betiltanék, míg nem lesznek robotpilóták.... ...nem képes felvenni a előtte lévő sebességét, folyton gyorsít aztán meg 50 méterenként villog a telibevert féklámpája, mert a balf@sz sofőr arra sem képes/ lusta hogy felvegye a forgalom ritmusát."

    Ez a balfék vezető problémája.

    A mögötte haladóé pedig az, hogy nem tartja meg a biztonságos követési távolságot.
    Ha meg van a távolság, akkor teljesen érdektelen az előttem haladó bénázása. Az előtte haladó járművel kell azonos sebességgel közlekedni. A közvetlen előtte haladó, persze hol távolabb, hol közelebb kerül a járműhöz, de nincs szükség beavatkozásra ez ügyben.
    Nem kell semmit betiltani. Mindenkinek meg kellene tanulnia rutinosan vezetni. Ennyi.

    (#92) camelferr: "A hidrogént nem is lehet "elégetni" (és ezzel megsemmisíteni, mint a kőolajpárlatot). Csak oxidálni lehet. "
    Az elégetés és az oxidáció azonos folyamat. Az oxidáció nem jár feltétlenül jelentős hőtermeléssel mert lassú a folyamat. A besárguló könyvlapok a nagyon lassú oxidáció okán keletkeznek.

    A szénből szén-dioxid keletkezik az égés folyamán. A hidrogénből, víz. Amúgy a víz csak azért folyékony mert a víz molekulája aszimmetrikus. Van negatív és pozitív töltésű része. Ezért a víz molekulák láncot képesek alkotni. Ezért érik el a folyékony állapotot.

    A hidrogénre, mint hajtóanyagra, bármikor lehet jövedéki adót kivetni. Nem kell indokolni. A benzinen sem a környezetvédelmi adó volt az első adófajta.
    A hidrogén még látszólag sem jó hajtóanyag. Az elektrolízis nagyon alacsony hatásfokkal állítja elő a hidrogént. Ma általában egy vegyi folyamat során állítják elő, Ez minden, csak nem környezetkímélő. Ráadásul erősen robbanásveszélyes a folyamat.
    A hidrogént olyan nyomáson kell tartani, hogy folyékony maradjon. Ekkor csak a felülete párolog. Jelenleg nem ismerünk olyan anyagot amin képtelen lenne átdiffundálni a hidrogén. Ezért egy teletankolt jármű, három héttel később már akkor is sokat veszít az üzemanyagából, még akkor is ha három hétig be sem indították a jármű motorját.

    A vízgőz erősen korrodáló hatású anyag. A kipufogórendszereket ma is ez teszi tönkre. A hidrogénhajtás esetén ez fokozottabban jelentkezik, mint probléma.

    Baleset esetén katasztrofális méretű robbanás keletkezhet. Jelenleg egymástól távol, legalább négy tankra osztják szét az üzemanyagot. Még így is időzített bombák, mert a folyamatosan meglépő hidrogén új robbanást idézhet elő.

    De legalább a töltőállomások is ritkák. Jó hír, már vannak otthonra telepíthető töltőállomások. Naponta két töltésnyi üzemanyag előállításra alkalmas eszköz ára többszöröse a jármű árának. Már a jármű is nagyon - nagyon drága.
    A Toyota Mirai 50 - 66 ezer dollár./euró. Egy töltéssel 650 kilométert lehet megtenni, ha a vezető nagyon figyel a takarékos autózásra. az üzemanyagot 3 tankban tárolják (5.6kg) 330 üzemanyag cella. És 142.2KW.

    A Magyarországi hidrogén töltőállomásoknak nincs műszaki problémája, mivel egy darab sincs Magyarországon. Bécsben a kettőből, csak az egyik üzemképes jelen pillanatban.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Somatom #110 üzenetére

    "Hát nem. Amikor hirtelen csökken a nyomás, akkor vészjelet ad."

    Akkor is ad jelet, ha egy szint alá csökken a nyomás.
    De nyugodtan magyarázd el. A saját autómban is van és a céges autókban is. A hirtelen bekövetkező nyomáscsökkenéskor már nem sok haszna a van a figyelmeztetésnek. Ha az autó elektronikája irányban tudja tartani az autót, akkor jó a helyzet. Ha nem akkor a figyelmeztetés nem fog segíteni az átlagvezetőn.

    https://gumi.hu/blog/2020/11/tpms-rendszer/

    "Ha defekt miatt gyorsan csökken a nyomás, akkor annak a keréknek megváltozik a fordulatszáma a többiéhez képest, amit az ABS szenzorral is lehet mérni. Így is lehet érzékelni a defektet."

    Műszakiból tanítani kell, hogy a járművek, a kormányzott kerekek felfüggesztésének módja okán, Sohasem mennek egyesen. Amit a vezető egyenes érez, az is hatalmas íven történő haladás. Ezért a kereke sohasem pörögnek azonos fordulatszámmal, ha nincs bekapcsolt differenciálzár az autón.
    A kanyarokat végig sivítaná a rendszer, mert eltérő sebességgel forognak a kerekek

    Ráadásul a nyomás csökkenése először a kopófelület az útra ható nyomás eloszlását változtatja meg. Ha tovább csökken a nyomás akkor kezd el belapulni a gumi, utazás közben.

    (#118) ncc1701: "Azért majd térjünk vissza plö a ford másfél literes, turbós, 180 lovas mocijának az élettartamára pár év múlva...."

    Most megy vissza 3 fieszta lízingből nálunk. Van kettő, amik jövőre mennek vissza. A motorproblémák már nem fognak nagy meglepetést okozni, ha előjönnek Az autó többi része már immunissá teszi a tulajt a szerviz láttának izgalmára. Az elején jobban bírták mint az előző flotta, de sikerült túlteljesíteniük a meghibásodási listákat. Az összes autó légmennyiség szabályzószelep forgató motorja be adta kulcsot. Az ablakemelő motor kapcsolójának fémes díszítő műanyagdarabja (már az is rejtély, hogy miért tervezték ilyenre) letöredezett. Hibridek jönnek helyettük, majd kiderül meddig bírják.

    A jármű vezetőjén is múlik mennyire bírja majd a motor. A gázpedál állása határozza meg mennyi lóerőt kell biztostani a motornak. Ha be van kapcsolva a Ford ECO-Mode, az is segít csökkenteni a motor maximális teljesítményét.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz arnyekxxx #147 üzenetére

    "Az eredmények kiértékeléséhez természetesen olyan szoftveres támogatásra van szükség, amely képes a nyers beérkező adatokból precízen értelmezhető kimeneteket generálni, ezáltal biztosítva a zavartalan működést.

    Ebben az esetben az autó sebességétől függő referencia intervallum számított értékeihez történik a viszonyítás, azonban a keréktípusok, és az útviszonyok különbözősége és más egyéb külső behatások miatt ezek az értékek minden jármű esetében egyediek. Így szükséges némi idő, hogy ezek az értékek elérhetővé váljanak. Ezt nevezik tanulási folyamatnak, ami után már lehetővé válik a detektálás.

    A rendszer 30%-os vagy annál magasabb nyomásvesztést tud jelezni 15 és 250 km/h között az újszerű állapotban levő gumiabroncsok esetében."

    A harminc százalék nyomásvesztés már szemmel is látható. Nagy haszna nincs. A tanulási időszak alatt meg semmi sincs, mert a kanyarokban visítana a rendszer. A mechanikát nem lehet kicselezni. Minden gumicserénél újra kell tanulni a rendszert. Nem véletlen, hogy nem ez a megoldás terjedt el a személygépjárművek esetében.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz #27070592 #184 üzenetére

    "....repcéből kinyerhető repceolajjal ("biodízellel") ...."

    A modernebb autókba be sem lehet önteni a BIOdizelt. A magasnyomású befecskendező rendszereket tönkreteszi. A teljesen biztonságos hígítási arányban már beleteszik a gázolajba az üzemanyaggyártók.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz ncc1701 #284 üzenetére

    "Mert egy autó 140-nél eszik mondjuk 9 litert, 100-nál 6-ot."

    Ennek az autónak szervizben van a helye. :DD Ennyit nem nyom a légellenállás növekedése.

    A luxusautók nem ebben a fogyasztási kategóriában játszanak. A "B" betűs kategória, a német autópályák szabad részein benyelik 100 kilométeren a 100 liter benzint, ha sietnek. Az átlagosabb luxus autók fogyasztása nem ennyire extrém, de azok is messze az egy számjegyű fogyasztás fölött teljesítenek.

    Ráadásul ebben a kategóriában az elektromos hajtású luxus járművek még a benzines társaikat is felülmúlják pazarlásban. Az energia tárolásához szükséges kapacitás tömegét folyamatosan kell mozgatni a járműnek.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz tomcat78 #308 üzenetére

    A gázolajos motorok hatásfoka magasabb a benzines autókénál.
    Figyelembe kell venni az útvonal szinteltérését. Magyarországról Németországba utazni a magasság eltérés miatt, mérhetően több üzemanyag szükséges mint a vissza úton.
    A "nagy" járművek vezetői nyugodtabban vezetnek, általában. Főleg, ha mégnagyobb járművet vezetnek munkaidőben.
    A vezetési stílusban több liter eltérés lehet száz kilométerenként.
    A jármű képességei és állapota is jelentősen befolyásolja a fogyasztás.
    Nem utolsósorban az út állapota és zsúfoltsága.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák