Új hozzászólás Aktív témák
-
noPublicFG
senior tag
válasz peugeotmate #45 üzenetére
Arra gondoltam, amit igazán le is írtam, csak off-ban. Hogy megfeleljen az elektromos minden követelménynek, olyan nem lesz egy ideig, viszont aki megteheti, az tud alternatívák közt válogatni. Még...
A személyes gondom az, hogy már nem sokáig lesz alternatíva, mert az elektromoson kívül, a többi lehetőség tilos lesz, és ez teszi szomorúvá a történteket!plus ça change, plus c'est la même chose
-
Pirosász
aktív tag
válasz #27070592 #92 üzenetére
1 kg hidrogén előállítása vízből, plusz tárolás nagy nyomáson kb. 50-60kWh fogyasztással jár.
A Toyota Mirai 1 kg/100 km fogyasztást tud.
Egy elektromos autó meg 15-20kWh/100 km fogyasztást tud. Érted?Felesleg áram kvázi tárolására jó, ha van annyi kapacitásod, de a hálózati áramból vizet bontogatni, meg hidrogént tárolni hülyeség.
Akkor már bedugom az e-autóba azt a vezetéket, nem egy víz bontóba. Minek? -
-
NoZoli
tag
válasz #27070592 #97 üzenetére
Ugye, nem akarod a drága ivóvizet erre pazarolni, amikor ott a napelem és akku kombinációja, sokkal hatékonyabban?
A használatarányos útadó több sebből is vérzik. Egyrészt, a villanyautósok pont akkorát szívnának vele, mint a belsőégésű autót tartók. Tehát, nem csak az elektromost terhelné. És alapjaiban lenne baki bevezetni, mert akkor minden autó, csak 1 kilómétert menne, két elszámolási időszak között. Igazi aranykora lenne az óratekerésnek. -
5ent1nel
aktív tag
-
-
"Az elvileg arra való, hogy előbb tudd meg, hogy defekted van,"
Elvileg sem. Arra való, hogy a túl alacsony guminyomás esetén elküldjön beállítani a nyomást.
Mert.
1. A túl alacsony nyomás tönkre tesi a gumi profilját és hamarabb kell cserélni,
2. A túl alacsony keréknyomás megnöveli féktávolságot.
3. A túl alacsony nyomás megnöveli a a gumi energia elnyelését, ezért többletfogyasztást okoz. Jobban gyűrődik.A ha egy kerék esetében bejelez a rendszer. Az átlag autós, jobb esetben visszaállítja a guminyomást. Ha csavar vagy szög került az abroncsba, azt majd a téli- és nyári kerékcserénél fogja a gumis észrevenni.
(#72) tomcat78: "Akad néhány dolog, amit simán betiltanék, míg nem lesznek robotpilóták.... ...nem képes felvenni a előtte lévő sebességét, folyton gyorsít aztán meg 50 méterenként villog a telibevert féklámpája, mert a balf@sz sofőr arra sem képes/ lusta hogy felvegye a forgalom ritmusát."
Ez a balfék vezető problémája.
A mögötte haladóé pedig az, hogy nem tartja meg a biztonságos követési távolságot.
Ha meg van a távolság, akkor teljesen érdektelen az előttem haladó bénázása. Az előtte haladó járművel kell azonos sebességgel közlekedni. A közvetlen előtte haladó, persze hol távolabb, hol közelebb kerül a járműhöz, de nincs szükség beavatkozásra ez ügyben.
Nem kell semmit betiltani. Mindenkinek meg kellene tanulnia rutinosan vezetni. Ennyi.(#92) camelferr: "A hidrogént nem is lehet "elégetni" (és ezzel megsemmisíteni, mint a kőolajpárlatot). Csak oxidálni lehet. "
Az elégetés és az oxidáció azonos folyamat. Az oxidáció nem jár feltétlenül jelentős hőtermeléssel mert lassú a folyamat. A besárguló könyvlapok a nagyon lassú oxidáció okán keletkeznek.A szénből szén-dioxid keletkezik az égés folyamán. A hidrogénből, víz. Amúgy a víz csak azért folyékony mert a víz molekulája aszimmetrikus. Van negatív és pozitív töltésű része. Ezért a víz molekulák láncot képesek alkotni. Ezért érik el a folyékony állapotot.
A hidrogénre, mint hajtóanyagra, bármikor lehet jövedéki adót kivetni. Nem kell indokolni. A benzinen sem a környezetvédelmi adó volt az első adófajta.
A hidrogén még látszólag sem jó hajtóanyag. Az elektrolízis nagyon alacsony hatásfokkal állítja elő a hidrogént. Ma általában egy vegyi folyamat során állítják elő, Ez minden, csak nem környezetkímélő. Ráadásul erősen robbanásveszélyes a folyamat.
A hidrogént olyan nyomáson kell tartani, hogy folyékony maradjon. Ekkor csak a felülete párolog. Jelenleg nem ismerünk olyan anyagot amin képtelen lenne átdiffundálni a hidrogén. Ezért egy teletankolt jármű, három héttel később már akkor is sokat veszít az üzemanyagából, még akkor is ha három hétig be sem indították a jármű motorját.A vízgőz erősen korrodáló hatású anyag. A kipufogórendszereket ma is ez teszi tönkre. A hidrogénhajtás esetén ez fokozottabban jelentkezik, mint probléma.
Baleset esetén katasztrofális méretű robbanás keletkezhet. Jelenleg egymástól távol, legalább négy tankra osztják szét az üzemanyagot. Még így is időzített bombák, mert a folyamatosan meglépő hidrogén új robbanást idézhet elő.
De legalább a töltőállomások is ritkák. Jó hír, már vannak otthonra telepíthető töltőállomások. Naponta két töltésnyi üzemanyag előállításra alkalmas eszköz ára többszöröse a jármű árának. Már a jármű is nagyon - nagyon drága.
A Toyota Mirai 50 - 66 ezer dollár./euró. Egy töltéssel 650 kilométert lehet megtenni, ha a vezető nagyon figyel a takarékos autózásra. az üzemanyagot 3 tankban tárolják (5.6kg) 330 üzemanyag cella. És 142.2KW.A Magyarországi hidrogén töltőállomásoknak nincs műszaki problémája, mivel egy darab sincs Magyarországon. Bécsben a kettőből, csak az egyik üzemképes jelen pillanatban.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
tomcat78
őstag
válasz noPublicFG #102 üzenetére
Arra a nem sokáigra még azért bőven lehet várni. Sem értelmes alternatíva nem áll rendelkezésre mindenki számára elektromosban, sem az infrastruktúra nincs rá felkészítve.
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
Somatom
veterán
válasz Hieronymus #108 üzenetére
Hát nem. Amikor hirtelen csökken a nyomás, akkor vészjelet ad. A tpms szenzor közvetlenül a guminyomást figyeli. Ez mellékesen lehetővé teszi a pillanatnyi guminyomás megjelenítését. Ha defekt miatt gyorsan csökken a nyomás, akkor annak a keréknek megváltozik a fordulatszáma a többiéhez képest, amit az ABS szenzorral is lehet mérni. Így is lehet érzékelni a defektet.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#27070592
törölt tag
válasz Pirosász #103 üzenetére
Épp ezen lenne a hangsúly, a "felesleges" vagyis a Napból folyamatosan érkező fényenergia (ami egyébként a teljes világgazdaság energiaigényének cirka tízezerszerese) tárolására lenne alkalmas.
#105 NoZoli: az ugye megvan, hogy egy névre szóló, blokkolhatatlan nyomkövetőt hordasz a zsebedben jelenleg is, önként, és évente eleget is teszel az azonosítási procedúrának, máskülönben letiltják? Ugyanezt átrakni az autókba kizárólag szándék kérdése.
-
tomcat78
őstag
válasz Hieronymus #108 üzenetére
Megyek úgy évi 70-80 ezer kilométert....Ennyit a rutin részéről. Éssssss, nem mászok senki nyakára. Pont az a bajom azzal a szarral, hogy a "gyengék menedéke"! Ha belassul a forgalom a beállított 150-es tempomathoz képest, akkor miért jó a jelenség? Holott semmi mást nem kéne tenni, mint amit Te kérsz számon rajtam! De a nyomorék f@szkalap még arra sem képes, hogy felvegye a forgalom ritmusát önállóan.
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
8th
addikt
Ami a fővárosban folyik az a fekete öves sötétzöldség iskolapéldája. Szándékosan rohadt nagy dugókat generálunk majd elkezdünk az autósokra mutogatni, hogy ők a hibásak. Az ok-okozat tényező felett pedig nagyvonalúan elsiklunk. Ennyi erővel robbantsuk bele a hidakat a Dunába szántsuk fel keresztben az utakat és közlekedjünk csónakkal lóval meg biciklivel akkor majd qrva jó lesz. Kicsit lószar szagú lesz a város meg másfél óra lesz keresztül bringázni rajta de hát istenem. Valamit valamiért. Alig várom, hogy ezt a teljesen alkalmatlan bábot két év múlva elzavarják a választók a főváros éléről a büdös a picsába.
Egyébként igen emlékszem a taxis blokádra. Arra, hogy a mentősöket és a tűzoltókat is csak balhézás árán engedték át azok a büdös parasztok. Roppant demokratikusan a rendőröket és a civileket át sem engedték ahogy a buszokat sem. De fasza volt Árpád hídi buszpályaudvartól a megyeri csárdáig gyalogolni és onnan méregdrágán taxival (mert nem volt más...) hazamenni Dunakeszire.
[ Szerkesztve ]
-
tomcat78
őstag
Ebben nekem az a siralmas, hogy a háztartások öko lábnyoma még mindig nagyobb, mint a személyautóké.... Ergo csak részmegoldás a villanyautó. Annak meg..... Gyenge. Mármint megoldásként.
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
Somatom
veterán
A villanyautókra váltás semmit sem változtatna a zsúfoltságon. A levegő talán tisztább lenne, de közlekedni, parkolni ugyanúgy nem lehetne. Az sem Kari sara, hogy tőlünk nyugatra sztem nincs olyan főváros, aminek ne lenne körgyűrűje. Ha Kari helyett narancssárga főpolgármesterünk lenne, az csak annyiban változtatna a helyzeten, hogy a kormány nem szivatná szándékosan a fővárost. Ez sem Kari sara.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
tomcat78
őstag
Milyen szépen fogalmaztad meg a narancsos részt Én ennyire nem tudnám szofisztikáltan Simán vissza küldeném az összeset, oda ahonnan nullkilomteresen kiesett.... De persze ilyet nem lehet
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
ncc1701
veterán
válasz Hieronymus #27 üzenetére
Azért majd térjünk vissza plö a ford másfél literes, turbós, 180 lovas mocijának az élettartamára pár év múlva. Csodálkozni fogok, ha nem dőlnek szét 200-250ekm után tömegével.
-
tomcat78
őstag
Mindegyik downsizeingolt csoda egy határ túl fújt, túl forgatott szardarab marad. Sírok a röhögéstől, mikor az ilyen "csodákkal" akar valaki versenyezni mondjuk egy lámpánál. Mert ahhoz kevés és gyenge. Hétköznapi használatra persze jó lenne, és talán bírná is. De ugye ahhoz nem kéne versenyautónak képzelni. Pénzt már egy 50 ezret futott darabrét sem adnék.
Somatom: tetszik a matek.... Van pár száz méter kötelem itthon"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
arnyekxxx
veterán
válasz #27070592 #97 üzenetére
"De ha az egyes ember is képes lenne rá, hogy a háztetőn begyűjtött napfényből előállított árammal hidrogént terme..." Pont amikor fűteni kellene a lakásod akkor nem sok/semmi áramot termelnek a napelemeid, a hidrogén előállítása vízből igen szar hatásfokkal megy szóval jobban jársz ha azzal a kevés árammal hőtárolós kályhát fűtesz nappal mint hogy elpazarlod hidrogéngyártásra amit aztán tök drága technológiával megpróbálsz tárolni addig amig el nem kell égetned.
-
BReal
addikt
válasz t72killer #60 üzenetére
Azt nem mondtam, hogy jó is. Nyilván minél több elektronika van beépítve, úgy nő a lehetősége a meghibásodásnak. Nyilván vannak olyan elektronikák, amik egyértelműen könnyítik a vezetést, pl. az elektromos ablakok (nem kell egy kézzel tekergetni a kurblit), az esőérzékelő, akár a guminyomásmérő (azért legyünk őszinték, nem ellenőrizzük folyamatosan a guminyomást - még ha nyilván észlelhető is, ha nagyobb eltérés van). Viszont én pl. a vezetést segítő rendszereket (ha jól tudom, ez az elnevezésük), mint a holttérfigyelő, a táblafelismerő, rühellem. Egyszerűen ezekkel számomra már túl sterillé válik a vezetés. Ugyanis ezeket is megtanuljuk a KRESZ oktatáson és elsajátítjuk a gyakorlati órákon. És ha jól tudom, a jövőben az EU a kötelezővé tételét tervezi minden autóban, ami nyilvánvalóan további drágulást fog eredményezni.
#74 tomcat78: Szerintem a szegedi tömegközlekedés több, mint korrekt.
[ Szerkesztve ]
-
tomcat78
őstag
A személyautó viszont nem feltétlen munkaeszköz. Így azért adna okot némi aggodalomra a bevezetése. Magán célra használt járműveknél ki volna a felügyelő? És pláne miért?
[ Szerkesztve ]
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
BReal
addikt
válasz tomcat78 #123 üzenetére
Nem hiszem, hogy az oktatás színvonalával van a baj. Nálunk egy nagyon korrekt, tapasztalt, idősebb oktató tartotta a KRESZ-órákat. A baj az emberek agyával van (nem politizálnék, de az áprilisi eredmény ezt tökéletesen bizonyította; itt most arra célzok, hogy egyszerűen nem értik meg, hogy milyen jelölés mit jelent stb.), valamint a közlekedési morállal. Nyilván most már sokkal többen használnak menetkamerát vagy pl. több helyen vannak elhelyezve köztéri kamerák, így nem tudom, hogy régen arányaiban mennyivel kevésbé volt jellemző, de a személyes tapasztalatom az, hogy az élet felgyorsulásával a morál hatványozottan romlott. Elég most a legutóbbi, buszsávban parkoló Mercire dudálós esetre gondolni, ahol a Merci sofőrje kiszállt és vizes palackkal dobta meg a buszt, plusz még a rikácsoló picsája is kinyitotta az ajtót és ugatott a sofőrnek. Büntetőfékezős, buszsávot használó autós videók garmadája stb. Ma is Orosházán itt mentem, előttem egy autó (nem sokkal azelőtt értem be, kicsit lassan ment, de nem akartam már előzni), erre a semmiből a hátunk mögül egy balfasz előz, át a záróvonalon, rá a járműforgalom elől elzárt területre. És mindezt miért? Hogy a 6 házszámmal arrébb lévő Lidlbe kanyarodjon le... Mindkétszer rá is dudáltam a balfaszra, csak hogy érezze, hogy mekkora segg volt.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz tomcat78 #125 üzenetére
Hogyhogy ki? Hát ugyanúgy a rendőr. Az újabb tachok menet közben is kiolvashatók. Mögém sorol a rendőr, követ, közben kiolvassa a tachomat és csak akkor állít meg, ha hibát talál. Jelenleg 28 napra visszamenőleg vagyunk büntethetőek, de assszem 2024 -től 56 napra emelik. Ugyanez technikailag símán megtehető egy személyautóval is.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#27070592
törölt tag
Blokkolható, kijátszható, igen.
Itt jön a képletbe a szankciók lehetősége, márpedig ha az államnak anyagi érdeke fűződik valamihez, első dolga ezt is biztosítani.
A rendszámtáblákat is leszerelheted az autódról, (ha nem értesz egyet az azonosíthatósággal és a kontrollal), ha van kedved és pénzed fizetni a büntiket. A polgárok döntő többsége elfogadja a rendszám-kötelezettséget az autóján.
Ugyanez a műsor a világbajnok 27% fával. Vannak akik megpróbálják kijátszani. A túlnyomó többség viszont szó nélkül fizet. -
tomcat78
őstag
Szerintem többségi szavazó lehetett, aki rohant valami akciós termékért Tehát hülye..... Mint minden "kollégája". Politika mentesen
Somatom: Tachográf személyautókba? Mégis minek?? Plusz költségnek még azt is fenntartani? A nyomkövetés lehetősége meg eleve vicc! Mégis mi a fasz köze van egy rendőrnek hozzá, hogy mikor, hová megyek??? Ha kérdezi sem mondom meg. Nem engedem, hogy bele nyúljon az autómba, stb. Mert nincs joga hozzá."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
NoZoli
tag
válasz #27070592 #128 üzenetére
"A polgárok döntő többsége elfogadja a rendszám-kötelezettséget az autóján."
Persze, mert egyszeri 6000 Ft-tal le van tudva. De ha a megtett kilóméterenként kellene érte fizetni, már más lenne a felállás. És persze, jóval feltűnőbb, ha hiányzik, mint egy blokkolt GPS-jeladó."Ugyanez a műsor a világbajnok 27% fával. Vannak akik megpróbálják kijátszani. A túlnyomó többség viszont szó nélkül fizet."
Mert túlnyomó részben, nem is tudod kikerülni, hogy fizesd. -
#27070592
törölt tag
Egyáltalán nem a 6000 forintról van szó, hanem a kontrollálhatóságról.
És nem is a GPS-jeladóról, ami blokkolható, hanem a GSM-jeladóról, ami sokkal keményebb dió. Ha ma felhívod a 112-t, a diszpécser a hívás fogadásakor már látja a pontos koordinátáidat. Akkor is, ha ez neked nem tetszik. És vagy elfogadod, vagy eldobod a telefonodat. De nem fogod eldobni, tucatnyi más ok miatt. Épp ezt használja ki a rendszer. -
tomcat78
őstag
Ebben így akár lehetne is némi logika. De nem válasz a hova, miért, gps kérdésre. Mert továbbra is tartom, hogy egy rendőrnek sincs köze hozzá, hogy mikor, hová megyek.
A szabálysértések büntethetősége meg legyen az illetékes szerv feladata! Ne én tegyek abba is pénzt, ha már a fizetésüket, autójukat, egyenruhájukat tőlem (is) kapják. Arról nem beszélve, hogy a trafikat, véda kapukat is pont ugyanabból szponzorálják.
Úgyhogy röviden: Szerintem fizetünk eleget nekik, hogy végezzék normálisan a dolgukat, azzal, amit kaptak és kapnak!"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
"Hát nem. Amikor hirtelen csökken a nyomás, akkor vészjelet ad."
Akkor is ad jelet, ha egy szint alá csökken a nyomás.
De nyugodtan magyarázd el. A saját autómban is van és a céges autókban is. A hirtelen bekövetkező nyomáscsökkenéskor már nem sok haszna a van a figyelmeztetésnek. Ha az autó elektronikája irányban tudja tartani az autót, akkor jó a helyzet. Ha nem akkor a figyelmeztetés nem fog segíteni az átlagvezetőn.https://gumi.hu/blog/2020/11/tpms-rendszer/
"Ha defekt miatt gyorsan csökken a nyomás, akkor annak a keréknek megváltozik a fordulatszáma a többiéhez képest, amit az ABS szenzorral is lehet mérni. Így is lehet érzékelni a defektet."
Műszakiból tanítani kell, hogy a járművek, a kormányzott kerekek felfüggesztésének módja okán, Sohasem mennek egyesen. Amit a vezető egyenes érez, az is hatalmas íven történő haladás. Ezért a kereke sohasem pörögnek azonos fordulatszámmal, ha nincs bekapcsolt differenciálzár az autón.
A kanyarokat végig sivítaná a rendszer, mert eltérő sebességgel forognak a kerekekRáadásul a nyomás csökkenése először a kopófelület az útra ható nyomás eloszlását változtatja meg. Ha tovább csökken a nyomás akkor kezd el belapulni a gumi, utazás közben.
(#118) ncc1701: "Azért majd térjünk vissza plö a ford másfél literes, turbós, 180 lovas mocijának az élettartamára pár év múlva...."
Most megy vissza 3 fieszta lízingből nálunk. Van kettő, amik jövőre mennek vissza. A motorproblémák már nem fognak nagy meglepetést okozni, ha előjönnek Az autó többi része már immunissá teszi a tulajt a szerviz láttának izgalmára. Az elején jobban bírták mint az előző flotta, de sikerült túlteljesíteniük a meghibásodási listákat. Az összes autó légmennyiség szabályzószelep forgató motorja be adta kulcsot. Az ablakemelő motor kapcsolójának fémes díszítő műanyagdarabja (már az is rejtély, hogy miért tervezték ilyenre) letöredezett. Hibridek jönnek helyettük, majd kiderül meddig bírják.
A jármű vezetőjén is múlik mennyire bírja majd a motor. A gázpedál állása határozza meg mennyi lóerőt kell biztostani a motornak. Ha be van kapcsolva a Ford ECO-Mode, az is segít csökkenteni a motor maximális teljesítményét.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Somatom
veterán
válasz Hieronymus #135 üzenetére
Én meg írtam példát olyan autóra, ami szenzor nélkül is figyelmeztet. Vajon, hogyan csinálja?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
NoZoli
tag
válasz #27070592 #132 üzenetére
"Egyáltalán nem a 6000 forintról van szó, hanem a kontrollálhatóságról."
Csak nem mindegy, mit akarsz kontollálni. Hogyan fogod azt kívülről is egyértelműen és megbízhatóan tudtára adni az illetékesnek, hogy működik a cucc az autóban? Lehetőleg, anélkül, hogy megállna az adott jármű."És nem is a GPS-jeladóról, ami blokkolható, hanem a GSM-jeladóról, ami sokkal keményebb dió."
Keményebb? Egy jobb mikróban sem fog GSM-jelet a telefon. De már tokot is lehet venni, ami blokkolja a jelet. Vagy csak szállj fel egy távolsági vonatra! Még segélyhívást sem tudsz kezdeményezni, annyira pocsék a lefedettség is. És légy erős, ha a telefonért is kilóméter-pénzt kellene fizetni, sokan eldobnák."a hívás fogadásakor már látja a pontos koordinátáidat"
Ha ezt a GSM-ből látja, nem lesz valami pontos... -
Pirosász
aktív tag
válasz #27070592 #111 üzenetére
Oké! Az autókról volt szó. Nem véletlen olyan 15 euró 1 kg hidrogén németben a kúton.
Ezen nincs semmi adó, plusz esetleg még a kiépítést is támogatták.
50 millió, egy helyben hidrogént termelő töltési pont. Egy villámtöltő meg a tizede.
Nyilván szaporodnak majd a H töltő pontok, mint gomba eső után.Az, hogy nagy volumenben hidrogénben tároljunk, az egy valós lehetőség. (más egyéb mellett)
Bárcsak ott tartanánk, hogy ennyi megújulónk lenne!
Sajnos nagyon nem tartunk ott, hogy az alap erőmű csak a megújulók ciklikusságát egyenesíti ki. Ha már ott tartanánk, akkor beszélhetnénk arról, hogy a hidrogén legyen az úgymond kiegyenesítő.
Lényeg a lényeg. Autóknál esztelen hülyeség az üzemanyagcella. Egyszerűen pocsék a hatékonyság. -
tomcat78
őstag
Ott a rendszám az autón, oldják meg azalapján. Garantáltan elmehet a faszba az egész kormánybérenc csürhe, ha még a meglévőkön túl is nekem kéne fizessek, azért hogy méltóztassák elvégezni a munkájukat. Az eszközeik megvannak, azért kapják a pénzüket. Ne az én feladatom legyen elvégezni- közvetve- még azt is amit nekik kéne!
Hozzá teszem, nem irigylem őket! De ha valaki kurvának áll, ne csodálkozzon....."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
#27070592
törölt tag
Elbeszélünk egymás mellett, de előfordul ez egy ilyen fórumon.
Mindegy, nem vagyok a téma szakértője és nem is akarlak mindenáron meggyőzni.
Mikróban lehetséges hogy egy (telefon) nem talál jelet, de egy autóban, ha a nyomkövetéséről van szó, nem is telefon lesz, hanem egy olyan jeladó, ami elég mélyen integrálva lesz az autó elektromos rendszerébe. Amiről a user azt sem fogja tudni hogy hol van.
Mondom, nem értek hozzá egyáltalán, de a mai 4G-(5G) hálón már elég komoly mozgástere van ezeknek a technológiáknak, ha arra van igény. És ha jól tudom, az új autók egy nem kis része már folyamatosan online. -
-
Pirosász
aktív tag
És valószínű igazuk is lesz.
Nyilván senki nem mer majd 180-nal menni, ha azonnal feljelent az autód. Stb.
Te fuvaros vagy, ha jól sejtem.
Nyilván megállsz a kötelező pihenőkre, betartasz mindent, mert 500-1000 eurós büntit kockáztatsz.
Tudjuk, hogy ez nem így lenne. Maga a munkáltató követelné meg, hogy menj 24 órát is, ha kell egyhuzamban.
Azért ez nem hülyeségből lett kitalálva. -
Somatom
veterán
válasz Pirosász #142 üzenetére
Így van. Kitalálták, bevezették és durván büntetik. Én kicsit sem bánom, de ez más tészta, mert most speciális helyzetben vagyunk. Ha az irányítóm próbál hajtani, símán kiröhögöm. Mit csinál? Kirúg? Én símán találok másik melót, de ő honnan szerez másik sofőrt?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
NoZoli
tag
válasz #27070592 #140 üzenetére
De te is már tudhatod, hogy nincsen kikezdhetetlen rendszer. Kicsit ON-ban maradva, a Teslák online rendszerét is már sikerült feltörni. Még ha nem is találja meg valaki a jeladót, a kiiktatás biztosan menne. Ha máshogy nem, szoftveresen.
A 4G, 5G hálózatok, sávszélességben különböznek egymástól és a többitől. Ettől még, nincsen több torony, amivel pontosabb lehetne a háromszögeléses helymeghatározás. A GPS az egész technika mássága miatt, sokkal pontosabb tud lenni, mint a GSM alapú követés.
És az autók is csak addig vannak online, amíg hálózattal (jól) lefedett helyeken mozognak. Nem véletlenül írja a Telsa sem, hogy ha OTA-frissíted a járművet, ne az autó saját hálózatáról tegyed, hanem csatlakozz egy Wi-Fi-hez.[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
válasz tomcat78 #133 üzenetére
továbbra is tartom, hogy egy rendőrnek sincs köze hozzá, hogy mikor, hová megyek
A rendőrnek ahhoz van köze amit beleírnak a jogszabályba. Ha nincs beleírva a kreszbe, hogy milyen sebességgel haladhatsz akkor annyival mész amennyivel akarsz. Aztán beleírják a kreszbe a számokat és máris mérheti a rendőr és büntethet.
-
arnyekxxx
veterán
válasz Hieronymus #135 üzenetére
8.2. Közvetett vagy indirekt nyomásfigyelés
Az ötlet egy egyszerű fizikailag megfigyelhető és mérhető tulajdonságból, a keréksebességből alakult ki. Ugyanis a nyomásvesztést szenvedett keréknek kisebb az átmérője a többihez viszonyítva. Ebből fakadóan egységnyi idő alatt nagyobb utat kell megtennie, mint a normál nyomásértékű kerekeknek, hogy a jármű tartani tudja a motor által meghajtott tengelysebességet
-
arnyekxxx
veterán
Nem véletlenül írja a Telsa sem, hogy ha OTA-frissíted a járművet, ne az autó saját hálózatáról tegyed, hanem csatlakozz egy Wi-Fi-hez.
a Telsában nincs annyi szabad tárhely, hogy csak a sikeresen és hibátlanul letöltött telepítőfileokból offline frissítse magát? Mert ha esetleg mégis van akkor tök mindegy, hogy azok a telepítők milyen hálózaton töltődtek le. -
NoZoli
tag
válasz arnyekxxx #148 üzenetére
Ilyen szakmai titkokat nem tudok. Csak a Tesla.com szerint: "A szoftverfrissítések lehető leggyorsabb és legmegbízhatóbb letöltése érdekében csatlakoztassa járművét Wi-Fi-hálózathoz."
Tehát, a gyártó, az autó GSM-hálózatát nem tartja elég gyorsnak és/vagy elég megbízhatónak a frissítés lebonyolításához. -
#27070592
törölt tag
nincsen kikezdhetetlen rendszer
Ez így van. Tökéletes rendszer nincs. Áfa-csalásból is szép pénzeket kerestek már bizonyos körök. Ehhez mérten kapták a szankciókat is, ha fény derült a dologra.
Ha valamihez anyagi érdeke fűződik az államnak, rengeteg dolog a rendelkezésére áll ahhoz hogy a megkerülést/kijátszást megnehezítse és szankcionálja.
Nem is törekednek a tökéletes kontroll elérésére, épp elég ha a túlnyomó többség elfogadja a szabályokat.
Háborúban is az az elfogadott policy, hogy nem irtjuk ki az ellenséget, mert holnap már kereskedni akarunk velük. Nem kiirtjuk őket, hanem az akaratunkat kényszerítjük rájuk.
Ugyanez igaz az autókra is, legalábbis Európában, ahol már elég tűrhető a mobil-lefedettség, az autók döntő többsége olyan helyen mozog általában ahol a cellainformációk folyamatos küldése nem lesz gond.
De a véda kapuk egyik alapfunkciója is az, hogy továbbítsák az adott helyre vonatkozó infókat. Időpont és rendszám, tárolva. Mit tudsz ellene tenni, ha nem tetszik? Pereled az államot Strassbourgban?
Új hozzászólás Aktív témák
- iPad Air 1 alkatrésznek eladó
- A képen látható PC házak egyikét keresem
- BONTATLAN ÚJ iPad Pro 2021 2022 M1 M2 Chip 11 és 12,9 128-2000GB DEÁK TÉRNÉL AZONNAL ÁTVEHETŐ
- ÚJ Bontatlan Macbook Pro 16 M3 Pro 12CPU/18GPU 36GB/512GB SSD Magyar billentyűzet Azonnal átvehető.
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel