Új hozzászólás Aktív témák
-
Kernel
nagyúr
válasz K Norbi #2930 üzenetére
Csak ez így megint irreleváns, mert nem erről volt szó:
- Azt, meg, hogy a 7A töltő optimális közeli áramerősséggel tölti a 14 Ah akkut, akkor hiszem, ha látom lerajzolva vagy ellenőriztem a töltési karakterisztikáját.
- Ezek nem orosz töltők..
Nem orosz töltő, de attól még a 7 A-os Ctek sem lesz olyan okos, hogy a 11 Ah kapacitású akkutól megijedve visszaveszi az áramot.
Ez egy 7 A-os töltő és nem kevesebb, ennek alátámasztására mutattam az ábrát.
Szerintem fórumon ajánlani nem szakszerű dolog, ilyen kis akkuhoz, ezt a nagyáramú töltőt. Ezt én már tegnap is láttam, csak nem akartam szóvá tenni.
Veled ellentétben ugyanis én nem keresem a piszkálódást, lehetőleg nem is szólnék hozzád, csak te szoktál mindig belém kötni.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz K Norbi #2935 üzenetére
A másik esetre gondoltam, amire az 5.0 töltőt emlegetted (szerintem feleslegesen), csak közben megzavart ez a 7-es téma, ami azóta bejött a topikba.
Nem tudom, mit hazudozol, nem voltam kitiltva.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
agyarka
aktív tag
válasz K Norbi #2938 üzenetére
"Xs0.8 még robogó AGM akkuhoz is kevés "
Miért is? 70Ah akkut is töltök 0,8 A és töltővel, csak sokáig tart. Az, meg hogy 14,4 el küldi az AGM akkut, csak annyit számít, hogy nem 100% osan lesz feltöltve, de bőven az elégséges fölé."Kis kapacitású akkun is mérted? igen mértem, ugyan azt csinálja mint egy nagyobb akkun."
Ezt nem nevezném feltétlenül előnyösnek. Az a becsült töltési idős táblázat elég messze van az élettartam szerinti optimálistól. -
agyarka
aktív tag
válasz K Norbi #2947 üzenetére
Az autóm gyárilag AGM akkus, -15 ben 14,5- 14,6 el tölt. Azért köszöni jól van. Talán azért is mert nem naponta töltögetem, hanem kiépített töltőhelyen pihen amikor otthon van. -)
(Csak érdekességképpen az autó nyáron 14,4 el kezd, majd visszaveszi 13,6 ra.)
A 0,8 as töltővel nincsen semmi gond, mert idő van, másrészt csak akkor volt lemerülve az akku amikor elszállt a generátor.
[ Szerkesztve ]
-
Rent
senior tag
válasz K Norbi #2969 üzenetére
Nem néztük, nekem sajnos sima mxs5.0 van. Viszont az RX-nél annyira nem számít az indítóerő, mert nincs benne önindító, viszont volt, hogy annyira a végét járta egy akksi benne, hogy már se kép se hang nem volt kulcselfordításra. Na azt nem szeretném újra megvárni.
Az előbb megnéztem a toyo akksi 12,24, a mitsuban meg 12.69 ek. Egyébként a pajzs ki van kapcsolva 2 hete, viszont holnap megmérnek minden állapotban áramfelvételt (pajzs ki,be). Biztos, hogy akksi gond lesz, mert korábban sose volt gond egyetlen új akksival sem. -
Rent
senior tag
válasz K Norbi #2974 üzenetére
Én is erre gondolok, hogy vagy valami szívja, vagy nem kap normális töltést, vagy nem jó a gyári akksi. Majd holnap kiderül és remélem az akksi a rossz, mert számomra az a legolcsóbb, azt gariba cserélik és amúgy sem volt drága (25e volt beszereléssel együtt 2 vagy 3 év garival).
Az a furcsa, amit már írtam korábban is, hogy egy éjszaka alatt (igaz, hogy akkor -14 fok volt) teljesen feltöltött állapotról 12.21v-ra esett (pajzs ráadásul service módban volt), míg a mitsuban 12,91-re.
Ráadásul mind2 motorháztetőt résnyire hagytam, hogy reggel azonnal neki lehessen esni multiméterrel, anélkül, hogy bezavarna (pillanatra is megterhelné az akksit) a központi zár nyitás, majd motorháztető nyitás (közben belső világítás felkapcsolása). Szóval mind2 autón kikapcsolt állapotban volt ráadásul a gyári riasztó is. Előbbiek miatt gondolom, hogy a toyo akksi a hibás, mert 9 óra alatt mi szívhatná le az RX-ben, mikor semmi utólagos bekötött dolog nincs benne a 0km-es kora óta benne lévő pajzson kívül, ami ráadásul ki is volt kapcsolva ezen az éjszakán.
Remélem holnap kiderül és minden megoldódik.
Amúgy az RX töltőfeszültsége 13,8V fixen, akkor is ha megy a tompított, a klíma, az ablakfűtés, a klíma, két ülésfűtés, meg az audio rendszer, mind1 hogy épp jár a motor, vagy sem, de ready állapotban van.
Azt mondták úgy mérjem meg, hogy a tompított és a hátsó ablakfűtés menjen, én rátoltam mindent és akkor sem mozdul el 13,8-ról, azt mondták ez teljesen jó érték, ha minden terheléssel együtt ennyi.
Majd holnap megmérik, aztán reméljük kiderül.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz K Norbi #2925 üzenetére
Szerencsére nem te döntöd el, hogy mikor szólhatok hozzá, és mikor nem.
Érdekes, hogy azt írod, hogy "kár volt" hozzászólnom, miközben uszkve negyed
órával ezen (magas lóról megeresztett!) HSZ-ed előtt azt se tudtad, hogy tényleg
létezik zselés akku: csak azt tudtad ismételgetni, hogy TE még nem láttál olyat.
Mint a parasztbácsi az állatkertben a zsiráfot látva: ilyen állat márpedig nincs is!Ha már így konkrétan rákérdeztél, akkor tessék: 12V 56Ah, állítólag gél töltésű
Ja, és Exide, ha még nem láttál volna ilyet. (Aztán lehet, hogy a Forex is hülye,
TE vagy a helikopter: én nem tudhatom!) Viszont soha nem szégyen tanulni...Pl. nem értem, hogy ez miért nem jó autó indítására (is)? A specifikációja szerint
simán lenyom 460A-t (CCA), így nem kéne gondnak lennie az indítózásnak.---
Az a baj, hogy nincs semmi okod a magas lóra felülni: van némi "alapismereted",
továbbá némi gyakorlati tapasztalatod, és ettől azt hiszed, hogy innentől TE vagy
az akkutechnológia "atyaúristenje": azokat próbálod folyamatosan kioktatni, akik
szemmel láthatólag sokkal jártasabbak a témában. Csak te nem veszed észre...Nem magamra gondoltam természetesen! Én csak olvastam (több helyen), hogy
UPS-ben szoktak zselés akkukat használni - pont a ciklikus üzemet jobban bíró
felépítésük okán és mivel egészen más "karakterisztikát" igényelnek az UPS-ek.
Nem egy nagy áramlökést kell leadniuk (indítómotor), viszont jó ha bírják sokáig,
s nem gond, ha lassabban tölthetők, mert áramszünet után bőven van idő tölteni.Brogyi HSZ-e rávilágított, hogy bizony a szakmabeliek is keverhetik. Szóval nincs
azzal semmi gond, hogy a laikus a kérdésében nem tudja a terminus technicus-t:
aki visszakérdezett, pont ezt akarta megtudni, hogy tényleg zselés akkuhoz kell
az a töltő, vagy esetleg AGM-hez, mert nem ugyanaz! Zseléset jellemzően NEM*
alkalmaznak autókban, mert indításra (elvileg) nem igazán jó (másra meg minek).
Azt is fel szokták hozni példának, hogy lakóautókban, esetleg hajókban már azért
előfordulhatnak, ahol a fogyasztó olyan jelleggel terheli, amihez alkalmasabbak.Visszatérve az UPS-re: nemrégiben vettem az enyémbe 2 db akkut... Elfogadom,
ha tévedett a bolt, és valójában "sima" akkuról van szó... megtévesztett engem is.
Az eredetileg benne található akkun egyértelműen írják, hogy karbantartásmentes,
zárt, ólom-savas akku, ami készenlétben 13,5-13,8V-ot igényel, ciklikus üzemben
(töltés) viszont kér 14,4-15V-ot is... Tehát elvileg ezért nem lehet zselés...*: konkrétan írta, hogy autóban nem hiszi, hogy ilyen lenne. Valószínű a félreértés!
Erre te meg a fejéhez vágod azt, amit már írt. Csak te nem olvastad. Vagy esetleg,
ami rosszabb, de esetedben valószínű: nem értetted... Funkcionális analfabétának
nevezik azt, aki ugyan elolvassa amit elé tesznek, de értelmezni már nem képes!
Én is pont azért szóltam a témához eredetileg, mert történetesen egy MXS 7.0-ám
van, és marhára nincs "zselés" módja, van viszont AGM, így valószínű a félreértés!És akkor visszakanyarodva az elejére: valóban kár volt megszólalnom. Veled NEM
lehet értelmesen beszélgetni, így biztos szaladni fogsz a moderátorokhoz, hogy a
HSZ-emet töröljék, meg tiltsanak ki, csak azért, mert leírtam a véleményem: oké!
Vállalom! Elképzelhetőnek tartom, hogy a szakmai részt meghagyják. Megint... -
doso21
kezdő
válasz K Norbi #2974 üzenetére
Hétvégén én is utána jártam a kis aksinak!
hiába töltöttem 2 napig és szépen tartotta a feszültséget is. 12,85V (töltés után 4-5 órával mérve).
Rákötöttem a Mondeomra amíg abból kivettem (csak a sarukat vettem le) a nagy 74Ah-s aksit
De elég volt csak az ajtót kinyitni és már a belső világítás égőjétől lement nagyon a feszültség (12V alá)
Korábban említett Lidl tesztelőt rákötöttem.. és már pirosan világít amikor a központi zárat bezárom/nyitom...
szóval erő az nincs benne... szóval szerintem tényleg kuka... nem szórakozok vele.
Én annó a Fiesztámon úgy derítettem ki hogy mi mennyit eszik üresben, hogy levettem a sarut, mérő műszrekét rácsiptettem, majd a sarura rá a másik végét... és láss csodát lehetett látni az áramfelvételt. (Jó indítani azért nem kell az autót, vagy a gyújtást ráadni) de nyugalmi állapotban lehet nézni mi mennyit vesz fel.
Pl én annó vetttem bele GPS nyomkövetőt ami folyamatos tápra volt kötve, hogy ne tartson sokáig mire újra jelet kap Az volt a hibás. Most nem emlékszem pontosan mennyi Ampert vett fel, de kb annyit mint a helyzetjelzők felkapcsolva... hideg időben, meg 1 nap állás után már csak épp hogy indult az autó
Töltés, Aksi állapota rendben volt.A mondeon csak azért töltöttem így az aksit, mert megpróbáltam azt a bizonyos évenkénti 1x ajánlott regenerálást. Amúgy télen hetente szoktam tölteni. Töltési rendszer teljesen jó. kb 1 éve volt generátor is felújítva. inkább az igényekkel van gond
Elektromos kiegészítő fűtést szereltem be... (gyári opció, nem kókány) fűtő patronokkal melegíti a fűtő kört. Nagyon kényelmes és komfortos. Csak patrononként kb 20A a max. (ezért is csak 2 vagy használva a 3ból) + ilyenkor hidegben automatán kapcsol az első, hátsó szélvédő fűtés...+bizsergeti a tükröket... és tartja amíg fel nem melegszik a motor.
Nagyon komfortos a dolog, de azért rá szoktam kicsit segíteni töltővel is.Csak azért írom le mert felmerült itt hogy ha minden rendben akkor nem szükséges töltögetni az aksit.
Szerintem az igényeken múlik minden. Gyárilag a legnagyobb generátor van a kocsiban és mégis épp elég. Ilyenkor télen pedig nem árt a rásegítés.Szünetmentes aksi felélesztésén én is gondolkodtam éves szinten a meló helyemen 10-14db-ot is elhasználunk (lejár az ideje). De arra a megállapításra jutottam, hogy nincs értelme.
Sajnos megbosszulja magát a folyamatosan szinten tartás.Valami olyasmi lenne jó mint a lenovo laptopoknál láttam, hogy van olyan opció a töltési rendszerben, hogy ha sokáig szeretnénk töltőről használni akkor hagyja merülni az aksit kb 50%-ra majd feltölti 70-80%ig.
Mondjuk akkor a készenléti idő romlik, de az aksi lehet évekkel bírja tovább.[ Szerkesztve ]
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz K Norbi #3000 üzenetére
A 13,6V töltés tökéletesen elég!!!
Ha visszaolvasol, láthatod, hogy egy fórumtársunknak is 13,6 vagy 13,7V a feszültség járó motornál, és 9 éves az aksija!
Az enyém is annyival tölt vissza, és disel 1,9-est napi 2x15km-es szakaszon maxon tartja! Ez vonatkozik a -17 fokra is! Ez sima savas aksi!
Aztán majd ha 14,5V-el tölt, kíváncsi vagyok, nyáron hány naponta cserél az illető égőket, és mennyire "izzad" az aksi! Aztán nem is tudja, miért nyáron megy tönkre?!
-
agyarka
aktív tag
válasz K Norbi #3000 üzenetére
A vicc az, hogy nyomtalanul eltűnt a #2997 sz. hozzászólásom, miközben a Ti 2985, 2986-91 es szóváltásotokat takarították! Mivel nem OFF volt KÉRETIK VISSZAÁLLÍTANI!!!
"Szerinted akkor elegendő egy akkumulátor feltöltéshez 13,6V? Főleg ha Kálciumos."
13,6-13,8 ahhoz elegendő, hogy a feszültségkülönbség miatt legyen töltése az akkunak. Nem azt írtam, hogy 100% ra feltölti, hanem azt, hogy a szulfátosodási határ fölé tölti. Az pedig megfelelő az indítóképességhez, ellenkező esetben erősen alul van méretezve az akku.
A Kálciumos akkunak nem magasabb a belső ellenállása mint az anélkül gyártottnak, ezért azt is tölti. Ismétlem nem 100% ra tölti fel, de feltölti.
Azzal értek egyet, hogy igenis jó biznisz ekkora marketinget csinálni egy kisker áron is 1$ körüli (tokozatlanul) hőmérséklet érzékelő szenzornak és egy kis programozásnak.
Ráadásul a mérés eltérő helyen történik (töltő, szonda a csipeszben, szonda az akkun, szonda az akkuban ... ), és az alkalmazott kompenzációs értékek is különbözőek, sokan nem is teszik közzé.
Az általad linkelt forexes töltő ebből a szempontból korrekt, megfelelően dokumentált. Ráadásul még ki is kapcsolható a kompenzáció, ami a hibaszűrést jelentősen megkönnyíti. A plusz hibaforrás és a nehézkes hibaszűrés ugyanis szintén hátrány. Hányan is kérdezik a piros gombos Cteknél, hogy rendben van a töltési feszültsége? Tudunk megalapozott válasz adni kellő dokumentáció hiányában? Csak saccolunk, és bízunk a jelben.-(Természetesen nem vagyok tévedhetetlen, és észérvekkel, fizikai tényekkel meggyőzhető vagyok arról, hogy a kb. 13,8 V ból adódó feszültségkülönbség nem elég az akku belső ellenállásának, és a vezetékek ellenállásának stb. leküzdésére.
"Hőmérséklet kompenzálás pedig hasznos dolog [link]"
Egy szóval sem írtam, hogy nem hasznos (persze eltűnt hozzászólással ezt nehéz bizonyítani, de alátámasztja a 2995 hozzászólásom. Gondolod, hogy 2 hozzászólással később gyökeresen ellentétes dolgot állítok? LOL(#3001)
A gyártónak szíve joga olyan garanciális feltételeket kikötni amilyet akar. Aki meg a garanciális feltételek ismerete nélkül, és azok be nem tartásával vesz vmit az ne csodálkozzon, ha elhajtják.
Lehet olyan akkumulátort kapni, aminél nem kötnek ki hülyeségeket."Fogyasztókat ha felkapcsolod akkor főleg bajok vannak. Hol elég neki ennyi??"
Kevered a dolgokat. Több fogyasztó az magasabb áramfogyasztás. Egyszerűen több A-rel kell tölteni és nincs semmi gond.. Ellenkező esetben rosszul van méretezve vagy egyéb probléma van a töltési rendszerben.
Egyébként is mint azt már korábban mondtam szét kell választani a generátor töltését ami gyorstöltés és a külső töltést ami karbantartó töltés. Utóbbi esetben én nem szoktam fogyasztókat kapcsolgatni.[ Szerkesztve ]
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz K Norbi #3000 üzenetére
"Szerinted akkor elegendő egy akkumulátor feltöltéshez 13,6V?"
Egy autóban szerintem egy aksi feltöltése nem valósulhat meg abból a szempontból nézve, hogy a ctek a 80%-tól 100%-ig 1 hét alatt jut el! Amennyiben jól tudom, kb 1 hét kell a "7. lednek"!
De javítsatok, ha nagyon rosszul tudom!
-
Inhouse
őstag
válasz K Norbi #3038 üzenetére
Resurs-1? Az milyen töltő?
Békebeli orosz!
Állítható áram, max. 10A, ami igazi! Valamint feszültségkorlát, a végén leáll, csepptöltés nincs. Jó nehéz, hiperszil magos trafóval, bika fémtokos diódákkal és tirisztorokkal. Én is most találkoztam a kistestvérével, B31-5A, ez 5A-es tirisztoros, de nem áll le.Üdv Inhouse
-
agyarka
aktív tag
válasz K Norbi #3178 üzenetére
A rövidzárlat védelem ma már nem egy ördöngösség.
A Ctek MXS 10 nekem is tetszik, masszív db, láthatóan használni tervezték, főleg a gumi védőkerettel. Az én akkumhoz a 0,1 C szabály alapján túl nagy. Jó lenne végigmérni, pontosan hogyan is szabályoz a Ctek, és megtudni, hogy az 5.0 nál pontosan mikor és mi okozta a kiforralást.
-
Inhouse
őstag
válasz K Norbi #3178 üzenetére
Ha a töltőnek rendben vannak a biztosítékai, akkor nagyjából egy módot tudok elképzelni a zárlatra, ami tüzet okoz. Konkrét tapasztalattal, hagyományos (nem automata, kapcsoló üzemű) töltőt hoztak be, hogy majdnem felgyújtotta a garázst. A csipeszektől a töltőig a vezeték szigetelése elolvadva, a csipeszek is eldeformálódva. A töltő konstrukció hibás, a vezetékek alul vannak kivezetve, de a lába kicsi, így a vezeték nagyon kis ívben görbül. Idővel törik és a hibás szigetelésnél találkozik a + és a - vezeték. Ezzel nincs is gond, amíg nem csíptetik rá az akkura, mert a töltő áramkorlátozó hőkioldója teszi a dolgát. Viszont az akkunál van áram rendesen, korlátozó ilyenkor nincs a körben, amíg el nem ég a viszonylag vékony vezeték, az izzik, amihez hozzáér kigyújthatja. Mondjuk azért ezt elég hamar észre lehet venni, ha a zárlat már fix. De itt pl. állította az illető, hogy amikor rárakta, még semmi nem történt, otthagyta. Arra ment vissza, hogy valami füstöl, büdös. A csupasz, szigeteletlen erek később kerülhettek zárlatba.
Üdv Inhouse
-
csiga8
senior tag
válasz K Norbi #3232 üzenetére
Nincs régóta benne, azután lett cserélve, hogy voltak a nagyon nagy mínuszok.
Nem ez, de egy ilyen volt benne:
Itt írtam róla, akkor még nem tudtam biztosan, milyen akku
Illetve akku csere után mértem én töltő feszültséget, ( álló helyben) de az 14,2-14,3 körüli volt emlékeim szerint még pörgetve is.
Néhány km után kezd el emelkedni a töltő fesz. Kíváncsiságból mértem menet közben is és kezdett gyanús lenni számomra. ( Onnantól viszont tartja a 14,7-14,8 V-ot. )
Visszatanítható egyszerű akkura, vagy csak AGM akkut tehetek bele?
[ Szerkesztve ]
-
hegefe
csendes tag
válasz K Norbi #3281 üzenetére
Nem szükséges. A Forex-nél ezeket nálam jobban tudják.
Amit leírtam egyébként technológiai tények.
Kár velük vitába szállnod. Ahogy anno Kernel fórumtárssal tetted. Tök feleslegesen.Egyébként, ha figyelmesen olvastál a Te álláspontodat is igaznak említettem
[ Szerkesztve ]
-
Inhouse
őstag
válasz K Norbi #3277 üzenetére
Nem tudom az összes autóról kijelenteni, de az autóelektronika gyártók is számolnak ezzel. A fedélzeti elektronika táp bemenetei is feszültségkorlát védelemmel kezdődnek. A 16V annyira közel van a 14,4, vagy újabban 14,8-15,2V töltési feszültséghez, hogy gyakorlatilag az még üzemi tartomány.
A szivargyújtó aljzat és dugó meg nem éppen a legjobb találmány. Ekkora gány érintkezésű csatlakozót keveset hord a hátán a föld. Talán, ha kettő fajta megoldást láttam a rögzítésre, a többi vagy érintkezik rendesen, vagy inkább nem, a rázkódás meg csak ront a helyzeten. Még a méretezés is nehezen sikerül, akár mm különbség is lehet autónként. Erre az egészre rátesznek egy lapáttal a kínai technika elnagyolásai manapság. Nézzetek meg egy autós boltban szivargyújtó elosztókat! Miket mernétek rákötni? A rossz érintkezés miatt elkezd melegedni, megolvad, még kevésbé érintkezik, még jobban olvad...a végén egy amorf gumó az egész.Üdv Inhouse
-
agyarka
aktív tag
válasz K Norbi #3277 üzenetére
Annyira merész, hogy a Techmate is ezt mondja. Természetesen ezt nem bekapcsolt fogyasztókkal kell érteni. Gyújtás ráadása és a világítás bekapcsolása nélkül kutya baja nem lesz egy autónak 16V tól.
Amikor meghalt a generátor édesapám kocsijában, gyakran merült le az akku. Olyankor az Optimate 6 nem sokat finomkodott. Az akku és a kocsi most is hiba nélkül üzemel, bár az akkunak nem tett jót a mélymerülés. Amint időm lesz ráengedem a szulfátalanítót. -
agyarka
aktív tag
válasz K Norbi #3763 üzenetére
Én a memória fenntartására egy sima 6Ah riasztó akkut használok, 1-2 nap elvan vele a gép úgy, hogy nem mélymeríti az akkut.
A Ctek et és az Optimate t nyugodtan teszem rá teljesen feltöltött akkura, legalább 1x rendesen feltölti, majd őrzi. Supply ban én sem tartanám, az állandó 13+ t feleslegesnek tartom. -
plyklszl
újonc
válasz K Norbi #4376 üzenetére
Nem hangzik rosszul, és nem is olyan horror.
Azon agyalok, hogy ki kéne építeni egy olyan rendszert, hogy fixen négy-öt akksi fel van dugva, aminek a túlvégén egy kábellel az akksitöltő lóg, és közéjükrakni egy időkapcsolóval ellátott relésort, ami mondjuk 48 óránként átkapcsol másik akksira, és így minden akksi két napot töltődik, és nem kell kézzel cserélgetni, hanem ott lehet hagyni a műhelyben az egész miskulanciát tavaszig. -
geza844
aktív tag
válasz K Norbi #5068 üzenetére
Hát, egyelőre a Lidl vagy Ctek közül vacilálok.
A Ctek tud szulfátalanítani? Mert van több, elvileg döglött akkum is, próbálkoznék vele. Ha összejönne, a Ctek gyorsan visszahozná az árát
Amúgy van egy 2012-es Ford C-max-om, ami sokat áll (havonta 2-3-szor mozdulok vele), azt szeretném vele folyamatosan csepptölteni.
Ha a Ctek nem tud regenerálni döglött akkut, és csepptöpteni jó a Lidl-s töltő is, akkor inkább a Lidl felé hajlok. -
andaman
tag
válasz K Norbi #5121 üzenetére
Köszönöm, de inkább maradtam a Bannernél, végül is 8 évig bírta.
Banner akku gyártási ideje.
Tetején bal alsó sarok 5 betűből álló kód beégetve.
EHBHK
Első kettő a hét, második kettő az év.
Ez esetben 47. hét 2017.
A0 B1 C2 D3 E4 F5 G6 H7 I8 J9The man is a snowflake on the river.
-
Laybee
őstag
válasz K Norbi #8936 üzenetére
Hogy csinálod? Van két kétéves EA640em és mind a kettő 75%os. Minden héten töltve vannak és ejti a feszültséget. Pl 1 hét alatt 12.1v van bennük. Egyik kocsiban van, másik életében nagy részét kiszerelve van, de tök egyforma a másikkal.
Mondanivalóm az lenne, hogy jó akksi, de csak új korában és viszonylag hamar lesz átlag tulajdonságai.
Enyém szürke házas carbon boost 2.0.[ Szerkesztve ]
-
simonjoe
őstag
válasz K Norbi #8936 üzenetére
Sokat ne várj tőle, 2év 7 hónap után döglött meg a prémium. Ráadásul minden előjel nélkül, este megálltam az autóval egy hosszabb út után, majd másnap reggel meg totál nulla volt, valami 7V-os kapocsfeszültséget mértem rajta. Azóta kétévente kidobom az Exide-ot a kocsiból, van már kettő 77Ah-ás a garázsban és egy új a Passatban. Szar, de én is mindig ezt veszem. Rocket lenne az ideális választás, (már ők a VAG gyári beszállítói) vagy ez:
[link]
de ez meg igen ritka.Joe
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- Négymagos Xeon(!) CPU LGA775-ös deszkában
- [SoP] Premier dátumot kapott a Silent Hill 2 Remake
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Autós topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Melyik tápegységet vegyem?
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- Milyen TV-t vegyek?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- További aktív témák...
- Dell Alienware AW3423DWF (34", OLED, 3440x1440, 165Hz, 0,1ms) Új, Bontatlan!
- ÚJ Rose Gold HP Pavilion x360 2-in-1 / 14" FHD Touch / i7-1355U / 16GB / 1TB / Win11 / 3 év garancia
- !! 1 ÉV GARANCIA !! Független, Számlás, Samsung Galaxy Tab S9 Ultra 5G 265GB 14.6" K3449
- Új Gamer PC i5 12400F/13400F/24Gb DDR5 5600Mhz/ RTX 3070 Ti 8Gb/500Gb M2 SSD/700W Bronz 2-3 Év gari
- Lenovo ThinkPad T14 G3 (Gen3, Gen 3) - i5-1235U / 16GB / 512GB SSD / TOUCH / 2,5 év garancia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest