Új hozzászólás Aktív témák
-
Brogyi
senior tag
Nézzük mi a legvalószínűbb hiba. Tavaly vetted a töltőt, így nem hiszem, hogy a töltőd lenne rossz. Sajnos gyanús az a 45Ah-ás akksi. Mennyi idős?
Ezek a mai procis töltők néhány pulzussal meglökik, majd figyelik a feszültség esését. Ha a tied nem teljesíti akkor számodra furán viselkedik, mert még nem láttál rossz akksit ezzel a töltővel.
Innen vakon nehéz dönteni. Mérni is kellene, de nincs minden műszered meg ami szükséges ehhez.
Legegyszerűbb keríteni egy nagyon fiatal akksit, és azzal megnézni, hogy viselkedik.[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
Azzal nem tudod elrontani fordítva sem, de véletlenül még az utasításban is úgy szerepel:
http://kernel.uw.hu/Carstel.pdf
25. oldal
Lehet, hogy nőtt az akku belső ellenállása, mostanában nem szokott gyengélkedni? Néha nehezebben indít stb.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
K Norbi
addikt
Nem tudom, de ha megdöglött akkor a következő egy CTEK 5.0 lesz már csak az 5 év gari miatt is, mert erre csak 12 hónap volt és jön a téli időszak.. :\
Tudom nem olcsó töltök ezek,de nagy rá az esély,hogy csak 1x kell megvenni öket és kiszolgálnak nagyon hosszú ideig, jó párszor le lett írva,hogy minőségi töltőbe érdemes fektetni. Hiába vesz valaki olcsóbb szutykot,amivel csak még jobban ront az akku helyzetén.
A végén,ha komolyan gondolja,akkor úgy is vesz egy jó,márkás töltőt,ami már sokaknál bizonyított és rá lehet bízni az akkut.
Száz szónak is egy a vége,aki teheti mindjárt elsőre vegyen minőségi töltőt. Ne költsön feleslegesen szutykokra. -
OldAkita
aktív tag
Én két évig egyfolytában töltöttem a CTEK-el amíg a fiam külföldön volt és a kocsi állt az udvaron. Csak hétvégén vettem le egy rövid út erejéig, aztán újra töltöttem vele. Viszont jelzem hogy mindig a lecsukott motorháztető alatt volt, a nyári pokol melege sem tett benne semmi kárt, de még az sem ha mínuszokban is folyamatosan töltött. Szóval rossz szót nem tudok mondani rá.
-
Kernel
nagyúr
Eszerint a két akku párhuzamosan van kötve, ami bizonyára lekövethető a kábelezésen is. De nem is lenne értelme, például az indítás idejére leválasztani az egyiket, minek...
Fogalmazási hiba lehet inkább, ahogy terjedt az információ, valaki csúsztatott rajta egy kicsit: az indításhoz elég lenne egy akku, de a fogyasztók miatt betettek még egy másikat is, párhuzamosan.
A kapacitás így összeadódik, a töltőáram pedig kétfelé oszlik, úgyhogy nincs ebből semmi gond, csak tovább kell tölteni.
A kimenő áramot a töltő szabályozza, bármilyen akkut kötsz rá, azonos értékre állítja be. Mármint ebben a processzoros kategóriában.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
S. Laci
tag
-
agyarka
aktív tag
Ledes kapacitásmérőre való hivatkozást hanyagolnám a szervizben. Annak alapján nincs jogalapod megtagadni egy másik átvételét, ha a szervíz műszere megfelelőnek mutatja, mert pontossága több mint erősen vitatható.
A Lexust a gyárilag minimum teljesen zárt, karbantartás mentes, felitatott akkut, de inkább AGM et tesznek. Pár hónap állás alatt semmi baja nem lesz. Amennyiben rövid idő alatt tönkrement, akkor a gyári hibán kívül lehet töltési rendszer probléma, illetve a használat jellegéből adódó negatív energia mérleg miatti kapacitás vesztés. -
agyarka
aktív tag
Többfelé akku tesztelési módszer létezik, mindegyik vizsgálatnak vannak előnyei és hátrányai. Tárolási kapacitást 20 órás terheléssel kell mérni, ahhoz 100+ egy műszer, de az nem hazudik.
Pajzs?
Akkor tapasztaltaim szerint nem az akku volt a probléma, az csak a tünet. Túl magas a készenléti áramfelvételed, és folyamatosan ki fogja nyírni az akkuidat. Drága a Prius/ Lexus kompatibilis (gyárilag AGM) akku. Hosszútávon olcsóbb kidobni és egy rendes gépjárművédelembe beruházni.[ Szerkesztve ]
-
agyarka
aktív tag
A Toyotánál Midtronics elektronikus teszter van rendszeresítve. A elektronikus gyorsteszterek okos találmányok, annyit azonban tudni kell róluk, hogy amit jónak minősítenek az attól még lehet rossz, amit viszont rossznak az biztosan rossz, és nagy valószínűséggel fizikai beavatkozás nélkül nem javítható.
Az olcsó terhelővillás tesztelésre ugyanez igaz.[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
Következetesen használod ezt a "kapacitásmérő" kifejezést, de az más fogalom. Amiről te beszélsz (gondolom) az csak egy műterheléses akkuteszter, a klasszikus terhelővilla rokona, LED-kijelzővel.
Nagyjából annyi, mintha bekapcsolnál az autón terheléseket, világítást (már amit lehet, álló motorra gondolok), utána megnéznéd egy multiméterrel, hogy mennyire esik le az akku feszültsége.
Ha nagyon leesik, az még nem bizonyítja, hogy rossz lenne az akku. Az is lehet, csak le van merülve.
Valódi kapacitásméréshez ki kell sütni az akkuból, a belőle kivehető Ah-kapacitást, ami egy hosszabb folyamat.
Vannak persze egyéb gyorsteszt-lehetőségek is, belső ellenállás mérése stb.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
agyarka
aktív tag
A drágább a nagyobb fogyasztókra méretezett (eredetileg Panasonic) AGM, ami feltételezhetően a Camryban is használatos, és külön hőmérséklet érzékelő fogadására alkalmas núttal rendelkezik. Az olcsóbb meg kb. a Toyota Optofit kategóriája, azaz a gyár által elfogadott olcsóbb kategóriás gyári helyettesítő termék. Fura lenne, hogy egy Camry ba gyárilag AGM et tesznek elsőszereltként, egy Lexusba meg nem, bár végülis a pénz nagy úr még egy ekkora cégnél is. Azt konkrétan tudom, hogy a kisebb Toyota HSD -kbe csak a Keyless Go val szerelt változatokba raknak gyárilag AGM et, az alacsonyabb felszereltséghez sima zárt, felitatott VRLA -t.
-
Brogyi
senior tag
Akkor egy kicsit hagy ugassak bele.
Az áram mértékegysége Amper. Jele a mértékegységnek általában A, mA, uA. "u" mint a görög kis mű betű.
"mah" teljesen helytelen. Talán "mAh", de az a kapacitás/töltésmennyiség egyik egysége.
Kérem ezeket betartani mindenki részéről. Köszönöm.Mr Bond 007
[AGM][ Szerkesztve ]
-
agyarka
aktív tag
"160mA" ... "GPS programozás "
Szerintem ha a cég Mekk Elekhez fordult volna annak idején, az is különbül koppintotta volna le az eredeti ötletet. Röhejes, hogy ennyi idő után még a javítottnak titulált verziókkal sem tudnak normális, papíron beígért fogyasztást produkálni. A szervíz módban a legnagyobb fogyasztás meg a dilettantizmus netovábbja a programozójuk részéről.
[ Szerkesztve ]
-
crissprivat
senior tag
Azt itt hiába mondod. Inkább vesznek 2x,3x selejtet,mint 1x megbízhatót. Ez nem logikus hozzáállás,de ez van. Azután meg jön a panasz,hogy még sem úgy tölt stb. ahogy kellene. És a végén rájön,ha rájön,hogy rosszabbul járt anyagilag,mintha egy márkásabb töltöbe invesztált volna.
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
Új hozzászólás Aktív témák
- Trollok komolyan
- Futás, futópályák
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- GoPro Topic
- SkyShowtime
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Milyen egeret válasszak?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- További aktív témák...