Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz awexco #806 üzenetére

    Az akkor jelent előnyt, ha PC-re ugyanazokat a shadereket rakják be. De ma HLSL 5.1 egy rakás függvényt fel sem ismerne a konzolra írt shaderekből. Ugyanez igaz a SPIR-V-re is.
    Vannak már kiterjesztései az AMD-nek, amelyekre át lehet rakni a konzolra írt shadert, de ezeket többen csak kevés shaderre használják. Viszont van ellenpélda is lásd a Doom esetében, ahol ID tulajdonképpen a PS4 PSSL shadereit konvertálja majd fordítja SPIR-V-re, és az így kapott nem szabványos kóddal eteti a Radeonokat. Ugyanez igaz a Battlefield 1-re, amely AMD-hez az Xbox One HLSL shadereit konvertálja és fordítja le, ami szintén nem szabványos PC-n.

    A Microsoft ezt a különbséget fogja kezelni az év végén a shader modell 6.0-val. Ergo lehetővé teszik, hogy mostantól a PC-re ne kelljen külön shadereket írni, hanem egyszerűen le lehessen fordítani az Xbox One shadereit, és ez legyen a szabványos alap minden hardveren. Ezzel együtt a régi shader modelleket nyugdíjba küldik.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák