Új hozzászólás Aktív témák
-
DarthRevan
tag
Valaki meg tudja magyarázni, hogy az AMD hogyhogy nem jön ki jobban a mai PC játékokban? PS4 és az XO már négy éve a piacon ezáltal elsősorban mindenki GCN-re fejleszt/optimalizál. És hiába portolják ezt PC-re, valahogy mindig az NVIDIA jön belőle ki jobban...
-
Raymond
félisten
"De a Computerbase már tesztelte az ASUS Vega64-et (azt mondjuk nem tudom hogyan, de ez most mellékes)."
A cikk ezzel kezd, csak olvasni is kene
"ComputerBase hatte am Freitag in der Redaktion in Berlin die Gelegenheit, die einzige bisher angekündigte Partnerkarte der Radeon RX Vega 64 in Augenschein zu nehmen: Die Asus Radeon RX Vega 64 Strix.
Laut Asus ist die in der Redaktion persönlich präsentierte Grafikkarte zu „99 Prozent“ identisch mit dem finalen Produkt. Die Hardware sei komplett final, einzig am BIOS werde es eventuell noch Änderungen geben. Das soll aber weder auf die Performance, noch auf die Lautstärke einen Einfluss haben."
Asus akcio volt, mas medianak is megmutattak ezert volt par preview ugyanazokon a napokon kulombozo helyrol.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
awexco
őstag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az akkor jelent előnyt, ha PC-re ugyanazokat a shadereket rakják be. De ma HLSL 5.1 egy rakás függvényt fel sem ismerne a konzolra írt shaderekből. Ugyanez igaz a SPIR-V-re is.
Vannak már kiterjesztései az AMD-nek, amelyekre át lehet rakni a konzolra írt shadert, de ezeket többen csak kevés shaderre használják. Viszont van ellenpélda is lásd a Doom esetében, ahol ID tulajdonképpen a PS4 PSSL shadereit konvertálja majd fordítja SPIR-V-re, és az így kapott nem szabványos kóddal eteti a Radeonokat. Ugyanez igaz a Battlefield 1-re, amely AMD-hez az Xbox One HLSL shadereit konvertálja és fordítja le, ami szintén nem szabványos PC-n.A Microsoft ezt a különbséget fogja kezelni az év végén a shader modell 6.0-val. Ergo lehetővé teszik, hogy mostantól a PC-re ne kelljen külön shadereket írni, hanem egyszerűen le lehessen fordítani az Xbox One shadereit, és ez legyen a szabványos alap minden hardveren. Ezzel együtt a régi shader modelleket nyugdíjba küldik.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Ren Hoek
veterán
Nagyon egyszerűen azért, (konyhanyelven) mert az XO és a PS alacsony szinten programozható. Ott csak erre írod és optimalizálod szénné a játékokat... ráadásul az inkább hasonlít a DX12-re, és alkalmaz gyors kódokat.
Manapság láthatod, hogy még mindig mennyi DX11 játék van a tesztcsomagokban, és eleve csak kevés játék használja a GCN GPUOpen funkcióit, a gyors kódokat, konzolról áthozott funkciókat amikkel GCN erősebb lenne. NV meg DX11-re kihegyezett végletekig optimalizált hardvert rakott le.Ez az amit nem nagyon erőltettek 80%/20% részesedés mellett...
Az AMD meg balf.sz volt, és semennyi előnyt nem használt ki a konzolokból. Már rég megtehette volna a GPUOpen lépést, támogatva az egyszerűbb konzolportolást. Sokkal de sokkal erőszakosabbnak kellett volna lennie, már évekkel ezelőtt belekényszerítve az NV-t a GCN-be kb. Hiszen a konzolok diktálnak, nem a PC Gaming.
Ugyan csak vezetési hiba az, hogy nem a saját kapitalista érdekeiket nézték elsősorban. Sokkal előbb jött volna a Volta is. Vagy most olyan "konzol-szerű" játékok lennének, ahol a Vega simán a 1080Ti szintjén van.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Ren Hoek #809 üzenetére
Semmi köze az absztrakció szintjéhez. Ez szimplán a programnyelv és az IR kérdése. A két konzol esetében a shader nyelv sokkal dinamikusabban fejlődött, míg PC-n tulajdonképpen ez évek óta stagnál. A SPIR-V egy jó kezdeményezés, de egyik konzol sem eszi meg. Viszont a HLSL 6-ot megeszi az Xbox One és a Fall Creators mellett meg fogja enni az összes DX12-es PC-s implementáció is, amelyhez biztosítottak DXIL támogatást (lényegében majdnem mindegyik DX12-es hardver, kivéve a legrégebbieket). Ezzel a lépéssel a Microsoft a PC-re is elérhetővé teszi az új shader nyelvét, amivel az Xbox One optimalizálásai áthozhatók direkten PC-re. A GPUOpen shader kiterjesztései is elvesztik a hasznukat emellett, maximum Vulkan API-ra lesznek jók. De ott is arra készül a Khronos, hogy az OpenCL-t beolvasztja, hogy OpenCL-ről is célozható legyen a SPIR-V grafikai verziója, és az is egy lényeges ugrás lesz az egységesítés felé.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#06658560
törölt tag
Mióta kijöttek a most gen konzolok, azóta ez a mantra. Meg majd a Mantle, mert mindenki azt fogja használni a konzolok is úgy programozhatók, aztán majd a DX12, mert egyszerű portolni meg egyszerű a kódot optimalizálni, meg a közös architektúra miatt majd mennyivel jobbak lesznek az AMD kártyák. Aztán az egész arra lett elég, hogy a Fury Mantle alatt 4k-ban utól érje a korabeli rivális NV kártyát.
-
BReal
addikt
Arról nem tehet az AMD, hogy a fejlesztők magas ívből szarnak ezen dolgokra. Érdekes módon ha van egy normálisan összerakott motor, mint pl. az idTech, akkor a Vulkan 30, 30+ %-nyi gyorsulást hoz, vagy pl. olyan projektek, mint pl. a Star Citizen, DX12-ről átvált Vulkanra, valamint a Bethesdaval szerződést kötöttek, amivel nyilván garantálható, hogy a jövőben érkező játékaikba is beépítik - kezdve pl. a Wolfenstein II-vel vagy a Quake-kel. A Mantle is hasonló volt, ott 1-2 2 EA játékon kívül (BF, Dragon Age így fejből) nem is használta. Arról persze egy büdös szót nem ejtesz, hogy az NV a ShitWorks-szel hogy manipulálja a játékok teljesítményét, vagy hogy a G-Sync zárt szabványa miatt mennyivel drágább lehet egy olyan típusú monitort kapni. Mindig mindenről a csúf AMD tehet.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Attól függ, hogy milyen függvényt használnak a shaderben. Az SM6 preview alapján viszonylag rosszul futnak NV-n és Intelen ezek az intrinsic függvények: WavePrefixSum, GlobalOrderedCountIncrement, WaveBallot. A többivel nincs igazából gond. A fenti három intrinsic függvény is csak azért fut rosszul, mert Xbox One-ra vannak tervezve, így az Intel és az NV nem tudja jól mappelni a hardverre. Az AMD csak szerencsés, hogy sok szempontból nagyon hasonló a hardverük az Xbox One-hoz, illetve a WavePrefixSum esetében az a mázlijuk, hogy a GCN3-tól kezdve dedikált utasításuk van rá.
Hosszabb távon ez nem lehet gond, mert mivel a Microsoft elzárkózott az Intel és az NV javaslatai elől, így mindenki tudta, hogy az SM6-ban nagy változás nem lesz, tehát a fenti három függvényre is lehetett tervezni a 2018-as hardvereknél.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Chaser
titán
mért nem tudnak amd-nél értelmes fogyasztású vga-t csinálni?
cpu téren szépet alkottak, most beérték nv-t 1080-ig ami nem rossz, de ekkora plusz fogyasztás rengeteg, akkor is meggondolnám ha 20-30-40e-rel olcsóbb lenne mint az 1080 - nem csak fogyasztás miatt, de azt le is kell hűteni -_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
jerry311
nagyúr
Nyugi meglesz az, majd öt év múlva.
Viccet félretéve, biztosan lesz majd egyedi és csendes hűtésű kártyája AIB partnernek, aztán akkor majd keveseket érdekel annyira a fogyasztás.
Van aki csendes autót vesz van aki nem, mert a hangosabb autó valamelyik tulajdonsága (lehet csak a gyártója) jobban tetszik neki. Ez van. -
Chaser
titán
válasz jerry311 #817 üzenetére
mivel egy árban van 1080-nal így semmi nem indokolná nekem hogy ezt vegyem, még ha két uo. árú kártya egyformán halk is - ami kb kizárt lesz -, 170-tól van 1080, ez ilyen fogyasztással alapmodell esetén nekem nem érne többet 130-nál az biztos
_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
awexco
őstag
Majd meglátjuk kifizetődik-e az AMD taktikája SM6 terén . Ms-re való ráhatása nagyságrendekkel nagyobb ugyebár a közös munkakapcsolat végett.
Én személy szerint nem bánnám ha ez megtörténne.Dedikált Vga terén látható markat share az AMD-nek túl alacsony . Lényegesen magasabb számok esetén a fejlesztésekre is több ember lenne és most ezen a terén nagyon nem állhatnak túl jól .
Picit visszatekintve anno amikor futott a szekér ha jól emlékszem a p4 gyengélkedése miatt volt annyi pénze az AMD nek , hogy megvegye az ATI-t .
I5-6600K + rx5700xt + LG 24GM77
-
BReal
addikt
válasz jerry311 #817 üzenetére
Nem kell aggódni, Vega56-ból sok hűvös és halk custom modell lesz. Ha a Sapphire meg tudta oldani a 390-nél, hogy a kb 40W-tal többet fogyasztó kártya 64 fokos legyen terhelés alatt 34 dB hangerő mellett, akkor itt várhatóan valamivel még halkabb modellek lesznek.
(#818) Chaser: Tehát szerinted ezzel a fogyasztással 40000 Ft-tal olcsóbban kéne adni a Vegat amiatt, mert ~100W-tal többet fogyaszt? 100W extra fogyasztással számolva, napi átlag 4 óra játékkal egy év alatt kb. 5000 Ft különbség jön ki. Ilyen kártyák tulajainak legtöbbje tuti 2-3 éven belül cseréli a kártyát, azalatt összejön 10-15e extra költség. Közben ha veszel egy ehhez megfelelő 1440P Sync monitort pl ASUS-ból, Freesync modellt 80000 Ft-tal kapsz olcsóbban, mint G-Syncet (ASUS). És ez még csak az alap módja a Vega64-nek. Power Save módban ez a különbség lecsökken kb 40-50W-ra, ami már Vega56 alatti fogyasztás, így a hőmérséklet és hang miatt sem kell aggódni. Kár, hogy főleg a Vega64-et ennyire túlfeszelve adták ki, mert a fogyasztás zombik könnyen kikezdhetik, közben meg rá se néznek, hogy igazából a Power Save mód is egy alap futási opció, hiszen a driverében lehet választani a módok közül, így az egy kattintással váltható. Az teljesen logikus, hogy azonos ár mellett (vagy olcsóbban) a 1080-at preferálja valaki, ha nincs Freesync monitora, de az, hogy a 100W alap (40-50W power save) fogyasztás miatt 40000-rel olcsóbbnak kéne lennie, mint a 1080-nak úgy, hogy drága HBM memória van rajta, szép álom.
[ Szerkesztve ]
-
Chaser
titán
napi 8 órával akkor 10e és tovéábbra is ott van hogy azonos hűtés mellett sokkal hangosabb lesz
gratulálok nekik h beérték az nv kisebbik üstökösét, de +100w fogyasztással nem sokat ér ha azonos áron próbálják adni
ha powersave mód van gondolom órajelek is csökkennek, amivel együtt a teljesítmény is, ha így van teljesen felesleges felhozni, alul tudom feszelni meg órajelezni az 1080-at isszerk: engem és a mezei usert meg sztem senkit nagyon nem fogja érdekelni milyen memória van rajta ha nem gyorsabb mint az 1080 de annyiba kerül és többet eszik ( :
[ Szerkesztve ]
_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
-
nagyúr
Három típusú vásárlónak jó a Vega64:
- Aki 1080-as teljesítményt szeretne, de nem akar nVidiát venni
- Aki 1080-as teljesítményt szeretne FreeSync monitorhoz
- Aki bízik benne, hogy a jelenleg nem működő feature-ök komolyat dobnak a kártya sebességén a következő 2-5 hónapbanPedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Chaser
titán
az előző szériákkal, cpu terén is, a jövőben jajdejólesz', a ryzen a jelenben is jó lett, igaz azért a jelenje is megcsúszott kicsit
amennyiben pár hónapon belül változik a felállás és ráver az 1080-ra 10-20-30%-ot, utóbbi esetben már bocsánatos bűn a +100w-os fogyasztás, nekem így elfogadhatatlan - akkor is ha csak havi pár órát játszanék:d -gbors én is kb így látom, monitoros történet még reális is, aki meg abban bízik hónapok múlva mi lesz az ő döntése
_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
Raymond
félisten
"van benne egy rakat fícsör amiket a jövőben vagy kihasználnak a játékok vagy nem."
Akkor majd meg lesz nezve a jovoben amikor a jatekok kint lesznek, csak az meg eltart egy ideig. Addig a mostani jatekokkal kell megbirkoznia. Emlekeztetoul hogy a DX12 szeker is miota van tolva ("jovotallobb a kartya mert tamogatja"):
GCN2 - 2013 Aug - 4 eve
GCN3 - 2014 Sep - 3 eve
DX12 - 2015 Jul - 2 eveA jatekok listaja ami tamogatja a DX12-t: [link] Ez osszesen 19 es ezek nem is olyanok amik nem mennenek DX11-el vagy hogy kimondottan rosszabul mennenek DX12 alatt.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Ijk
nagyúr
Ezekből extrapolálhatod a jövőbeli fejlesztésket, de pontosan jósolni nem lehet.
3 év múlva az 1080-nál biztos gyorsabb lesz, kérdés hogy mennyivel. Még power saving bios-szal is, amivel már csak 50W-al eszik többet.
Akinek 4k-ra kell most nagy teljesítmény az úgyis 1080Ti-ot vesz. Ha meg hosszútávra kell erősebb kártya akkor a két Vega azért eléggé versenyben van szerintem. Legalábbis ha az árak és a készlet normalizálódik. Aki most vesz úgyis 1080/1070-et vesz mert nincs vega vagy drága.[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Raymond
félisten
Csak az 3 ev mulva mar aranylag mindegy lesz. Itt van peldaul az R9 290 meg 2013-bol egy aktualis, 2017 majusi osszehasonlitasban: [link]
Nem lassu a kartya, szepen megy 1080p-ben, de par dolog azert kitunik:
- mar a nem egeszen egy evre ra megjeleno GF970 is meg mindig egy szinten van vele, pedig az nem volt annyira "elorelato" elmeletileg, raadasul olcsobban is jott a piacra ($329 v. $399)
- a meg olcsobb mostani kozepkategoria alja (normalis aron $199 RX470 es GF1060 3GB) is vagy egy szinten van vele vagy gyorsabb, a jobbik valtozatok ($249-$259 RX480 es GF1060 6GB) pedig egyertelmuen gyorsabbak
- mindez OC-al, sokkal nagyobb fogyasztas es hotermeles mellettNagyon mashol tart a piac es a valasztek 3 ev utan.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
DonMaster
addikt
nem tudom de aki képes 300orát havonta kockulni, annak kétlem hogy az a 100w ami 1kwh /nap igy havi 30kwh fogyasztás ami 43ft/kwh árral számolva 1290ft/ho ez 10honap allat igaz hogy 10e . de ettöl még a g-sync monitor 80e -el többe kerül, és azt enm cserélünk 2-3évente mint vga-t.
de 1x már kiszámoltam a fogyasztást de havi enm fogyaszt 10e +-t el.
engem és a mezei usert meg sztem senkit nagyon nem fogja érdekelni milyen memória van rajta ha nem gyorsabb mint az 1080 de annyiba kerül és többet eszik ( :
A MEZEI USER TOVÁBBRA SEM VESZ 100e FT FELETI ÁRBAN VGA-T IGY AZ 1080 IS KIVAN LÖWE AHOGY AZ 1070 IS SÖT MOSTANSÁG MÉG AZ 1060 6GB IS.
MEZEI USER VESZ EGY GTX1050TI -T ÉS MEZEI USER NEM KOCKUL 10ORÁT NAPONTA.
LG V30-> Iphone 12 Pro Max
-
Raysen623
addikt
válasz Ren Hoek #809 üzenetére
Amit leírsz egy ideális esetre vonatkozik, azonban míg konzol oldalon az eladás miatt éri meg fejleszteni, addig PC oldalon ez nincs meg. Nem nehéz kitalálni melyik VGA gyártó ad több pénzt a PC-re fejlesztőknek. Hát ezért jobbak a zöldek. Visszaforgatják a nyereség tetemes részét a marketingbe, nekik nem kell többfrontos "háborút" vívniuk úgy mint a pirosoknak.
Szóval az idei proci bevételek egy részét igenis a szupportra kellene tolnia AMD-nek, mert úgy nyerhetnek nagyobb szeletet PC oldalon. Feltéve ha még akarnak...A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Raymond
félisten
Aki ott helyben van annak itt a lehetoseg:
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz jerry311 #839 üzenetére
Nem vagyok belepve, de valami kavaras van valahol mert peldaul ott az oldalon azt irja max 2-t rendelhetsz, de ha mobilon nezed vagy az akciokat listazol oldalon ott azt irja 1 darab per rendeles, van meg kb. 40(?) darab es meg 8+ orat el az akcio: [link]
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
BReal
addikt
Napi 8 óra játék átlagban? Jól ráérhetsz.
Ezt mondtam. Azonos áron alap használat mellett csak Freesync monitor tulajoknak vagy azt vásárolóknak éri meg a Vega64.
A Standard BIOS Power Save módjával 50W a fogyasztás különbség, ekkor a 1080 1440P-n kemény 4, 4K-n pedig eszméletlen 2%-kal gyorsabb a 1080. Ennyit erről. Eszméletlen idiótán lőtte be az alap beállításokat az AMD.Lehet, hogy téged nem érdekel, csak épp ha GDDR-t használt volna az AMD, még több lenne a fogyasztás, aztán amiatt kapná a savazást, hogy na még többet fogyaszt.
(#823) Chaser: Elmondtam mi szól jelenleg mellette: Freesync vs G-Sync. ASUS 27" IPS paneles 1440P-s monitoroknál 80000 Ft különbség van a két típus között. A jövőbeni dolgok közül a driveres gyorsulást kell megemlíteni. Lehet mérlegeni, hogy ezek alapján megéri-e valakinek a +50W-tal alapból 4-2%-kal kisebb teljesítmény a Vega64-nél.
(#825) : Tényszerűen igaz, hogy az RX kártyák a decemberi driverekkel való újratesztelésen, 10, azaz tíz %-kal lettek gyorsabbak, mint a nyári megjelenéskor.
[ Szerkesztve ]
-
Chaser
titán
nem én, de valaki tolja annyit - akár több családtag váltva - és egy vega meg 1080 uo. hűtéssel hát nem nehéz kiszámolni melyik lesz halkabb, és nyilván minél brutálabb hűtés van a kártyán annál drágább, beugró 1080 van 170-től, korrekt hűtésesek 190-től már bőven, fölötte meg a nyalánkságok
nekem teljesen mindegy mivel érik el a teljesítményt, lehet felőlem sd ram is, az számít mennyibe kerül, mit tud és mennyit fogyaszt, és itt pont van, sztem bárkinek lényegtelen a körítés - ha csak nem érdekli technikai szempontból, de most sokra megyek a csoda memóriával ha 1080 szintet tud vele %-osan is nagy többletfogyasztással -
_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
BReal
addikt
Parancsolj. MSI Gaming X 1080 36 dB, ASUS Strix Vega64 37 dB, 72 vs 79 fok hőmérséklet mellett.
Várjuk már meg, amíg a custom változatokkal felpakolják a raktárakat, és az akkori árak alapján mondjunk véleményt. Érdekes módon fentebb linkelték, 509 euróért van XFX ref Vega64, jé, az MSRP ár (500$ = 424 EUR + 20% ÁFA = 509 EUR)
[ Szerkesztve ]
-
Chaser
titán
tegyél már hozzá árakat is, meg pontosan milyen hűtése van a stirxnek és gaming x-nek, mert nem csak gpu-t kell hűteni
és ha van 509 eurért akkor holnap vennék tőled egyet, köszönöm ( :
- a van azt jelenti mo-n, nem 1-2db, nagy shopokban, az a _van_ -_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
BReal
addikt
Hogy rakjak hozzá árakat, ha az ASUS Vega64 Strix még nem kapható külföldön sem?? Ahogy MSI Gaming X Vega64 sem. Sőt, a customok közül emlékeim szerint egyelőre csak az ASUS jelentette be a sajátját.
Ha Németországban laksz, 509 euróért veheted most a linkelt Vega64-et. Ennél érthetőbben nem tudom leírni. Nem 600, nem 650, nem 1000 EUR-ért, hanem 509-ért. Magyarországon még nem kapható. Nem tudom ezen mit nem lehet érteni.
[ Szerkesztve ]
-
Chaser
titán
egyelőre még ez egy magyar oldal, majd ha német lesz a prohardver és németek leszünk felettébb hasznos lesz ez az info, milyen jó annak aki kínában él, ott is sok minden olcsóbb...
db érték van, ár nincs és még kapni se lehet..ooo, lehet ezt még fokozni?_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus