Új hozzászólás Aktív témák
-
wednesday
őstag
válasz janos666 #196 üzenetére
Itt nem kifejezetten CPU limit csökkentéséről van szó. Most, hogy ez így csapódik le annak is megvan a magyarázata.
Egy hatékonyabb hardware kihasználásra van szükség, hogy ne legyen annyi üresjárat a rendszerben, ne malmozzon sűrű ciklusokban mikromásodperceket sem fölöslegesen a CPU és a VGA (ne legyen fűrészfogas a grafikon, amiben az AMD-nek néhány játéknál eddig "nagyobb fogai" voltak.) A CPU limit úgy "tűnt" el, hogy voltak kiaknázatlan erőforrások a középkategóriánál.
Természetesen akkor lehet egy rendes következtetést levonni, ha már 15 játék fogja használni a Mantle-t. És rendesen ki van tesztelve, mi az előnye, hol lépett előre (Minimum FPS, microlag, stb). Egy darab átlag FPS önmagában nem mond semmit.
Sok múlik majd magán a játékokon, a felépítésükön, a programozókon (úgy tudom végkonyabb API-nál körültekintőbbnek kell lenni, mint pl DX-nél), hogy mennyire figyelnek a bugokra.Lehet önmagában nem hoz világmegváltást a Mantle, de az OpenGL még ennyit sem mutatott fel idáig, úgyhogy eddig ez tűnik jobbnak. Én nem bánom, ha Nvidia OpenGL-re rágyúr, sőt ez a lehető legjobb megoldás, amit választhat. Ha itt fel tudnak majd idővel mutatni előrelépéseket, akkor tegyék meg. Sőt az MS is észbe kaphat (bár ők miért tennék...), és fejlesztheti a DX-et.
-
válasz dergander #201 üzenetére
Mivel elvileg akár egy alaplapi integrált vagy dedikált hangkártyán is kivezethető a TrueAudio blokk segítségével kevert hang, így szerintem működnie kéne így is. Ez egy különálló célprocesszornak fogható fel attól függetlenül, hogy fizikailag integrálva van GPU és/vagy CPU blokkok mellé egy lapkára.
Ugyanakkor itt látszik a hátránya is a dedikált blokkoknak: lehet a Kaveri APU-dban és a dedikált VGA-idon is egy-egy(kettő-három-négy...), amiket nincs értelme CFX szerűen "összekötni", egyen felül a többi halottan pang a szilikonlapkákon.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
iMaverick
addikt
válasz dergander #205 üzenetére
A trueaudio olyan esetbe is kihasználható lesz játékok alatt, hogy van egy kaverid amibe van trueaudio,de a vgan nincs viszont nemtud cfbe menni mert a vga sokkal nagyobb kategória?
Nem akarok a kolléga védelmére kelni, de tényleg eléggé magyartalanra sikerült a hsz-od.
"Sokkal könnyebb gazdagon boldognak lenni, mint szegényen" (Moldován András)
-
Gergosz2
veterán
Később vajon készülnek majd Mantel-re optimalizált videókártyák is?
Nokia 6030 Hardcore User // I Panic Restaurant by Taito
-
válasz dergander #205 üzenetére
Én nem szoktam ilyesmikért megjegyzést tenni, de ha már ekkora pofával sértődsz meg, akkor szólok, hogy már nekem is nehezebbé tette a mondataid értelmezését a helyesírásod, ami szerintem már probléma.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
leviske
veterán
válasz Gergosz2 #207 üzenetére
Nem tudom, hogy ez mennyire akart gunyoros lenni, de a Mantle-nek csak annyi a dolga, hogy közelengedje a fejlesztőket a hardverhez. A konzolok fényében meg addig profitál az AMD a Mantle-ből, míg a konzolokra megírt rutinok ráereszthetők PC-re. Ha ezt módosításokkal lehet javítani, akkor felteszem nyilván fognak érkezni "optimalizált videokártyák" is.
-
Gyok2
aktív tag
válasz dergander #205 üzenetére
Először is, ***** vagy és még a szád is nagy, másrészt nem fogok külön topikot nyitni, mégha elég sok ilyen ***** is van, harmadrészt, ahogy a kolléga is mondta, a nyelvtankönyved forgasd, negyedrészt, mielőtt büszke lennél magadra, szánalmas.
Tiszta Windows rendes ház
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz dergander #201 üzenetére
A TrueAudio-nak csak a driver, illetve pontosabban a benne található API kell. Ha van Kaverid, akkor aktív IGP-vel kell dolgozni és menni fog a TrueAudio. Ettől még a képi feldolgozást végezheti akármilyen dedikált GPU.
(#196) janos666: [link] - itt válaszolnak az OpenGL-es érdeklődésre. Leginkább a partnerfejlesztők akartak tényleg új API-t, és nem kiterjesztéseket, vagy ráncfelvarrást.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
eszakas
senior tag
Nem tudom de esetleg a MANTLE nem lesz-e futtatható linux alatt? Mert ha igen és sok fejlesztő rágyúr az MS is vakarhatja a fejét. /Ez csak egy gondolat volt/
Asus rog strix x570‑e gaming alaplap ,AMD Ryzen 7 3800X ,SAPPHIRE NITRO+ AMD Radeon RX 7900 XT Vapor-X 20G,G.SKILL Ripjaws V 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz, Corsair HX1200i Köszönöm szépen. Üdv. eszakas :)
-
jozsef8
aktív tag
A HD 7000-es széria és pár R9 széria kártyák mikor lesznek elérhetőek mantle támogatás formában? Mert ezt valahogy nem említi az AMD.
-
BeLucZ
addikt
a deferred contexts miért van kikapcsolva alapból a settingsnél? bármelyik séma configját megnéztem, mindenhol disabled alapból, pedig ha jól tudom ez az 1 engine ahol jól is működik a többszálúsítás még dx11 alatt is, bekapcsoltam egyből simább lett az egész és + 15% fps, pedig én nem mántlizok
-
dergander
addikt
-
Prof
addikt
válasz Dr.FantastiK #184 üzenetére
Nem mondod egy uj featuret bemutato kiserleti beta rosszabb, mint egy WHQL driver, nahat ki hitte volna
-
Yany
addikt
Úgy néz ki, hogy 7870 tulajoknak még nem érdemes örülniük.
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
solaris17
aktív tag
Amennyiben a tesztek hitelesek ( általában azok ), úgy elég sikeres fejlesztésnek tűnik.
Phenom II X6 | 8 GB CORSAIR XS3 | Kingston V300 | HD 7790 | Creative X-FI Fatal1ty
-
NandoXXL
senior tag
Kidobtak egy hibás beta drivert, thx AMD. Random kék halált okozott. Visszaraktam a rendes drivert és megint hibátlan minden.
-
leviske
veterán
Ha a Canonical-on múlik, akkor lesz (HSA-ban is benne vannak), viszont amennyiben a Valve-en, akkor nem annyira biztos. (Utóbbi, ha már nem dolgozott ki saját API-t, azt szeretné elérni, amit anno a Microsoft... azaz ne legyenek extre feature-ök egyik oldalra se és ne gyártó függő legyen az élmény. Pedig, ha valaminek, akkor a Linux-nak jót tehetne, ha a driver nagyrészt ki lenne kerülve.)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Instabil a jelenlegi driverekkel. De benne van a cucc, hogy később, ha a driverek stabilak lesznek ennél a terhelésnél is, akkor aktiválhassák. De kézzel mindenki belőheti, de nem biztos, hogy a teszt a végére ér.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
veterán
Itt szerintem lesznek érdekességek, anandtech topic és repi (mármint az igazi) is nézi és gyanítom válaszolgat dolgokra.
szerk: bár ahogy nézem, csak 3 posztja volt eddig, úgyhogy lehet mégsem nézi gyakran
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nekik azért sokkal precízebb stress testjeik vannak a hibák meghatározására. Ha úgy gondolják, hogy instabil, akkor nem érdemes kockáztatniuk. Úgyis mondták, hogy sokszor frissítik majd az alkalmazást, tehát van idő ezeket kigyomlálni. A mostani program csak egy 0.95-ös verzió.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Cobra652 #236 üzenetére
Azért a Nitrous esetében elég meggyőző a DX teljesítmény. Hirtelen nem tudok olyan játékot mondani, ami erős procin képes lenne 20000 batch/frame-et elérni 30 fps-sel. A legtöbb játék 3500 batch/frame-et tud ezzel a sebességgel. Ha a Nitrous DX kódja optimalizálatlan, akkor a többi motor kisiskolások játékszere.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Malibutomi
nagyúr
válasz Cobra652 #236 üzenetére
Pedig saját API fejlesztés helyett mennyivel egyszerűbb lenne nekik is az NV útját követni, és csak úgy intézni hogy a konkurencián fusson szarul.
Egyébként ha kicsit is utánanéznél a dolgoknak, az Oxide-os fickó pont azt nyilatkozta, hogy a mantle rész nincs optimalizálva, ennyit hoz a dx-hez képest, ha csak úgy oda van rakva.
-
QbHead
aktív tag
Nekem a 7850-es kártyámon működik bf4 alatt a mantle de kb fele fps-sel kellett volna javulást éreznem vagy ez így normális? Majd egy gép resi lehet hogy segít majd megnézem.
"A chiliszósz nem más, mint határozott fellépésű ketchup."
-
Malibutomi
nagyúr
válasz Cobra652 #239 üzenetére
Örülök, hogy te egy orákulum vagy, mindent tudsz, ki és mit hazudik, te vagy az igazság forrása
Csak a tényeket, logikát, és tájékozottságot nélkülözöd.
Erös cpu limit: a z amd vs nv topicba linkeltem postokat, furamód az i5+7970 párosítás nyert 10-15 fps-t. Ott nincs durva cpu limit.Starswarm: egy éppcsak kész API-val gyorsan összedobott techdemot biztos agyon optimalizáltak. Plusz az AMD csak azért fejleszt jóideig, és tesz bejelentéseket, hogy aztán csaljon. Azt megtehették volna csendben is.
-
wednesday
őstag
válasz Cobra652 #239 üzenetére
DX alatt is elég jól fut ez a demo, nem lehet rámondani, hogy direkt szar.
"Normális cpu/gpu páros mellett a különbség szinte nulla"
Nem, az a nem normális helyzet, sok üresjárat van DX alatt, amit ki lehetne használni. Lehet BF alatt nulla, de Swarm alatt 2-3x a különbség, akármilyen bika rendszeren is teszteled.
Ahhoz, hogy kijelenthesd nem hoz semmit legalább 1,5 év kell és 15-20 játék.
[ Szerkesztve ]
-
wednesday
őstag
válasz Cobra652 #243 üzenetére
Miért lenne gyengébb?
HA olyan fasza még a DX, akkor NV-nek nincs más dolga, mint támogatni. Ha azt mondod leszerepelt a Mantle akkor rém egyszerű a konkurencia dolga, egy meglévő kiforrott API-t kell támogatnia. Egyszerűbb, olcsóbb praktikusabb.
Én nem bánom ha a Mante elvérzik idővel, ha az az eredménye, hogy végre fejlődik a PC-s játék. Mert ez az állóvíz, ami évek óta van nem vezet sehova. Támogassa az Nv a DX-et, vagy OpenGL-t, mutassanak ők is valamit, hogy más út is van.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Cobra652 #243 üzenetére
Az Oxide fejlesztők, a DICE/Frostbite Team és a Nixxes emberei mindig is arról voltak híresek, hogy szénné optimalizálták a PC-s portokat. Most, hogy dolgoznak Mantle-re, még ez a hozzáállásuk nem változik. A Mantle onnantól lesz veszélyes, amint lesz egy publikus SDK és azt mindenki elérheti. Na onnantól kezdve pár cég esetlegesen nem a több fps lehetőségét, hanem az alacsonyabb fejlesztési költségeket látja majd a Mantle-ben. Ilyenkor tényleg lehetnek olyan helyzetek, amikor a DX kód nagyon lassú. Na az a spórolásra lesz visszavezethető. Ezért nem kellene egy publikus SDK a Mantle-re. Pont jó, ha csak a profik férnek ehhez hozzá.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz GypsFulvus2 #246 üzenetére
Tervben van egy publikus SDK, csak azt nem mondták, hogy mikor. Én nem adnám ki a piacra nézve. A Mantle ma csak az aktuális API-kkal elégedetlen fejlesztők direkten igényelt játékszere. Véleményem szerint jól van ez így. Ha még csatlakoznak hozzá top stúdiók az sem baj. De az már egy marha nagy puccs a konkurensekkel szemben, ha ráengedik a kevés pénzből gazdálkodó piciket is. A Mantle-re sokkal könnyebb gyors kódot írni, ha a játéknak van PS4 vagy X1 kódja. Ezt a legtöbb kis stúdió spórolásként fogja megélni.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
dergander
addikt
válasz wednesday #244 üzenetére
Az a baj még az NV megkillódik ezzel a "nyers" erővel,nekik ez jó...évente adnak ki VGA-t és a jó teljesítményért mindig csengetni kell kishazánkba bő 200e felül.
Nekik is volt lehetőségük a PhysX. 1-2 játékba meg is található még most is,pl. metro LL szép is jó is csak épp nem futott be.
Nembiztos hogy jó az ha nincs optimalizáció a PC játékok körében,nemcsak a csúcs agyonpénzelt emberekből áll a világ,van akinek maximum csak 70e forintja van VGA-ra,de az DX alatt csak majd közepes grafkón kell játszani. -
GypsFulvus2
őstag
-
dergander
addikt
válasz GypsFulvus2 #249 üzenetére
Ha a konzolokat nézzük ahol AMD szív dobog,a mantle pedig már könnyít portolni,akkor érdemesebb ezt megtartani mint a DXet.
De valamelyik API menni fog,és az nvidia talál közös nevezőt majd az AMDvel.
Új hozzászólás Aktív témák
- Crypto Trade
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Arena Breakout: Infinite
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- OLED TV topic
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Diablo IV
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- További aktív témák...
- HUAWEI MATEBOOK 13 2020/2021
- DELL G15 5510 - 15,6"FHD IPS 120Hz - i5-10200H - 8GB - 512GB - GTX 1650 - Win11 - Garancia
- Ipad Pro 12.9" 3.Gen ( 2018 ) WIFI+ Cellular. 1 TB !!! , Üzletből, Garanciával, beszámitás
- Canon Powershot SX700 HS fényképező / kamera eladó! Választható tartozékok!
- Lenovo ThinkPad T490 14" FHD IPS i5-8365U 16GB DDR4 512GB NVMe ujjlolv., gar
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen