Új hozzászólás Aktív témák
-
wednesday
őstag
Vannak grafikonok a CPU és VGA terhelésről DX és Mantle alatt. DX alatt fűrészfogas az egész Mantlénél jóval simább a terhelés. Szerintem ez azt jelenti kiegyensúlyozottabb a futás is.
Malibutomi linkelte valamelyik fórumba azt is, most hirtelen nem találom, de ide is be lehet tenni.
Úgy tűnik a CPU limitet meg úgy "csökkenti", hogy sokkal hatékonyabb a szálkezelés és a CPU VGA munkamegosztása. Egy bivalyerős procinál szerintem látványosabb előrelépés nem lesz, mert az már megoldja izomból (te talán itt is kiegyensúlyozottabb lehet a futás).
-
wednesday
őstag
Ezt így nem lehet leegyszerűsíteni, hogy a CPU-nak segít.
Az alapkoncepció az, hogy DX alatt hullámzó lehet a teljesítmény, nem egyenletes a CPU VGA együttműködés, lehetnek üresjáratok, az egymásra várakozás, nem olyan jó a szálkezelés stb. Természetesen minél erősebb a CPU (és a VGA) tudja kompenzálni ezeket a hátrányokat. Izomból megoldja.
Ezt "simítja" ki a Mantle. Ez a grafikonokon látszik. De ez egy rakat dologtól függ, hogy sikerül. A játék felépítésétől, a kódtól stb. Ezért még nehéz kijelenteni olyan nagyon általános dolgokat, hogy X százalékkal nő az FPS.
Ha figyelembe veszik az új API képességeit és már eleve úgy terveznek meg egy játékot ott látványos előrelépés is lehet. Mert a teljesítmény növekedést el lehet "költeni" látványra is.
-
wednesday
őstag
Legalább történik valami, eddigi az állóvíz helyett. Mindenki a DX-től várt fejlődést, de az MS nem hozta meg a radikálisabb lépéseket.
Nvidia a Steammel karöltve OpenGL--re fog jobban fejleszteni, az is lehet MS kicsit rágyúr egy új DX-re. Gyökeresen eltérő új API-t, szerintem már senki nem fog kidobni.
De ez miért is baj, hiszen ezeket lehet kapcsolgatni a VGA-n. Nem arról van szó, hogy kizárólag Manlte lesz AMD-t, ott van a DX mellette, bármikor át lehet kapcsolni. Amíg opció addig csak fejlesszenek.
-
wednesday
őstag
Nagyon erősen fog függni magától a játéktól, hogy hogyan fog futni. Ráadásul ha Swarm-ot nem Follow, hanem RTS módban futtatod még nagyobb lehet a különbség.
Egy RTS-nél ott durván több lehet a rajzolási parancs (ahol több ezer egység is van), mint egy FPS-nél.
Tehát a leegyszerűsítő általános kijelentéseket el kéne felejteni, hogy X FPS-sel nagyobb teljesítmény stb. Csak sajnos a többséget a leegyszerűsített válasz érdekli vagy semmi.
Az elkövetkezendő Mantle-s játékoknál erősen függ, hogy a fejlesztők miképp bánnak vele, teleszórják olyan dolgokkal a címüket, ami erősen használja vagy nem.
[ Szerkesztve ]
-
wednesday
őstag
válasz
Malibutomi #190 üzenetére
Rome II.
Shogun II azért még elmegy és jól is néz ki, bár már ott is növekedett rendesen. De a Rome-hoz, ha 150, max 200k-s keretből nem is érdemes gépet összerakni. A COH 2 is vánszorog. Tehát a nemrég megjelent grandiózusabb RTS-sek bekerültek a gépgyilkos játékok közé.
-
wednesday
őstag
válasz
janos666 #196 üzenetére
Itt nem kifejezetten CPU limit csökkentéséről van szó. Most, hogy ez így csapódik le annak is megvan a magyarázata.
Egy hatékonyabb hardware kihasználásra van szükség, hogy ne legyen annyi üresjárat a rendszerben, ne malmozzon sűrű ciklusokban mikromásodperceket sem fölöslegesen a CPU és a VGA (ne legyen fűrészfogas a grafikon, amiben az AMD-nek néhány játéknál eddig "nagyobb fogai" voltak.) A CPU limit úgy "tűnt" el, hogy voltak kiaknázatlan erőforrások a középkategóriánál.
Természetesen akkor lehet egy rendes következtetést levonni, ha már 15 játék fogja használni a Mantle-t. És rendesen ki van tesztelve, mi az előnye, hol lépett előre (Minimum FPS, microlag, stb). Egy darab átlag FPS önmagában nem mond semmit.
Sok múlik majd magán a játékokon, a felépítésükön, a programozókon (úgy tudom végkonyabb API-nál körültekintőbbnek kell lenni, mint pl DX-nél), hogy mennyire figyelnek a bugokra.Lehet önmagában nem hoz világmegváltást a Mantle, de az OpenGL még ennyit sem mutatott fel idáig, úgyhogy eddig ez tűnik jobbnak. Én nem bánom, ha Nvidia OpenGL-re rágyúr, sőt ez a lehető legjobb megoldás, amit választhat. Ha itt fel tudnak majd idővel mutatni előrelépéseket, akkor tegyék meg. Sőt az MS is észbe kaphat (bár ők miért tennék...), és fejlesztheti a DX-et.
-
wednesday
őstag
válasz
Cobra652 #239 üzenetére
DX alatt is elég jól fut ez a demo, nem lehet rámondani, hogy direkt szar.
"Normális cpu/gpu páros mellett a különbség szinte nulla"
Nem, az a nem normális helyzet, sok üresjárat van DX alatt, amit ki lehetne használni. Lehet BF alatt nulla, de Swarm alatt 2-3x a különbség, akármilyen bika rendszeren is teszteled.
Ahhoz, hogy kijelenthesd nem hoz semmit legalább 1,5 év kell és 15-20 játék.
[ Szerkesztve ]
-
wednesday
őstag
válasz
Cobra652 #243 üzenetére
Miért lenne gyengébb?
HA olyan fasza még a DX, akkor NV-nek nincs más dolga, mint támogatni. Ha azt mondod leszerepelt a Mantle akkor rém egyszerű a konkurencia dolga, egy meglévő kiforrott API-t kell támogatnia. Egyszerűbb, olcsóbb praktikusabb.
Én nem bánom ha a Mante elvérzik idővel, ha az az eredménye, hogy végre fejlődik a PC-s játék. Mert ez az állóvíz, ami évek óta van nem vezet sehova. Támogassa az Nv a DX-et, vagy OpenGL-t, mutassanak ők is valamit, hogy más út is van.
Új hozzászólás Aktív témák
gp Az AMD pár órával ezelőtt kiadta a sajtó számára a 14.1 Catalyst béta meghajtókat, meg is érkeztek az első mérések eredményei.
- HP OMEN Gaming 16-wf0003nl - ÚJ 16" QHD GAMER notebook - i9-13900HX, 32GB, 1TB SSD, RTX 4070(8GB)
- Lenovo ThinkStation P720 Workstation: 2db Xeon proci + 128GB RAM + Quadro RTX4000 8GB + 512GB SSD
- Lenovo ThinkStation P720 Workstation: 2db Xeon proci + 64GB RAM + Quadro P4000 8GB + 512GB SSD + Win
- HP Pavilion x360 14-ek Convertible - ÚJ - 14" TOUCH notebook - i5-1335U, 16GB, 512SSD, Win11
- DJI AVATA Pro-View Combo drón (DJI goggles 2) - 2 akku, Motion Controller 2 - 1 év garancia