Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
#96349952
törölt tag
Gyakoroltunk Körivel a holnapira, végül egy egész jó kis kergetőzés lett belőle.
-
#96349952
törölt tag
Ma este: TAME THE BEAST
Igazi kitartás-próba van soron, egy egyszerűbb pályával, viszont egy annál dögösebb, azonban nagyobb odafigyelést igénylő autóval. Brand Hatch a legtöbbünk számára ismerős terep kell, hogy legyen, hiszen a játék egyik népszerű versenyhelyszíne ez. Nem túl bonyolult vonalvezetése és rövidsége okán túlzás nélkül állítható, hogy alig néhány kör megtétele alatt megtanulható, utána már csak finomítani kell az ismereteinken, és többé-kevésbé versenyképessé válhatunk. Maga a helyszín nagyon szép, látványos, nagy szintkülönbségek és gyors kanyarok teszik változatossá.Az első kanyar talán a legnehezebb, a Paddock Hill, amit – kissé viccesen szólva – többféleképp is el lehet rontani. A pályacsík bal oldalán húzódó kavicságy komoly fenyegetést jelent rögtön, minden megkezdett körünk után, ha túl gyorsan érkezünk ebbe a kanyarba, akkor bizony itt köthetünk ki. A Druids már egy egyszerűbbnek tűnő móka, annak ellenére, hogy ez a pálya leglassabb fordulója, majd jön a kissé ravasz és nagyon szűk kanyar, a Paddock Hill 2, amit egy rövidebb egyenes követ. Ez után érkezünk a másik, igen nehéz szakaszhoz, aminek főszereplője Surtees, itt gyakran látni azt, ahogy a tempóban érkezők eldobják a vasat és a fűben kötnek ki. A hosszú egyenes, a Pilgrims’ Drop alkalmat ad némi pihenőre, de nem árt észnél lenni a szintkülönbségek miatt és egyébként is, hamarosan ott találjuk magunkat a rendkívül gyors Hawthorns bejáratában, ami rávezet minket a Derek Minter egyenesre, amit a kanyarból kifelé jövet, jó tempóban nem mindig egyszerű eltalálni. A Wastfields és a Dinge Dell igazából nem is kanyarok, inkább egy kétszeresen tört, dimbes-dombos, félig-meddig egyenes cseles részei, amik a hihetetlen szögben ránk köszönő Sheene kanyarhoz visznek minket. Na, itt is sokan a pálya bal oldalán található, kellemes, füves környezetben találhatják magukat, és miközben igyekeznek visszanyerni az uralmat a technika felett, az egész mezőny elhúzhat mellettük. A nagyon rövid pihenő után máris itt van a Stirlings, egy gyors kanyar, amit ha jól sikerül elkapnunk, akkor a megfelelő tempóban eshetünk rá a következő, rövidebb egyenesre, majd jön a szintén cseles (nagyon nem mindegy mikor fékezel rá) Clearways és a Clarck kanyar, ami már a célegyenesnek mondott, hullámvasútszerű domborzattal rendelkező Brabhamra vezet minket.
11 kanyar, több, nem túl hosszú és nem igazán egyenesnek nevezhető padlógázas szakasz, összeségében 3.908 méternyi aszfalt. Nem hangzik túl vészesen, de mindezt szorozd be harmincöttel…
És persze tedd hozzá az autót, ami tényleg egy igazi, szelídítést igénylő fenevad. Nem véletlen, ha valakinek retro-érzése támad ha csak rápillant a Sierra RS500 Cosworth-ra. Ezt a típust még 1987-ben gyártották le, összesen 500 darab készült belőle, mindegyikük az Egyesült Királyságban került forgalomba. A versenyzésre felkészített autó tulajdonképpen a Ford Sierra RS Cosworth módosított változata, jóval erősebb motorral, egy sor további fejlesztéssel, újítással.
Egy biztos: Még a játékok világában sem a kezdőknek, rutintalanoknak javasolt gép ez, ami tényleg nagy odafigyelést igényel, és még így is megtréfálhatja az embert. Hajlamos a fickándozásra, egy-egy, a kelleténél erőteljesebb gázfröccsre ideges oldalmozdulatokkal reagálhat, vezetés közben számos, kisebb-nagyobb korrekciós mozdulatokra lehet szükség – ha ezek nem úgy sikerülnek, ahogy kellene, máris a forgalommal szemben, a pálya szélén találhatjuk magunkat.
Az autó versenykörülmény között csak nagy koncentráció mellett vezethető el viszonylagos biztonságban. Nem a legkönnyebb vele különböző manővereket végrehajtani, a többieket kerülgetni, előzgetni, szóval tényleg nagy odafigyelést és sok türelmet igényel ennek a masinának a terelgetése.
És akkor a lényeg:
A ma esti verseny hangulatos körülmények biztosítása mellett lesz megtartva. Helyi idő szerint 14:00-kor indul el az időmérő, enyhén felhős időjárással. A kétszeres időgyorsítás révén változó fényviszonyokra számíthatunk, de az biztosra vehető, hogy nem fog ránk esteledni.Nagyon fontos: A vasárnapi versenyeinken kötelező legalább egyszer kiállni a boxba! Nem elég, ha behajtasz, leparkolsz és azonnal tovább mész, érdemes gumit cserélni, tankolni, esetleg mindkettőt egyszerre végrehajtani. Ennek eldöntése, vagyis a megfelelő stratégia kialakítása egyénfüggő, ez teljesen rátok van bízva.
Így elkerülhető, hogy az utolsó 5-8 kört teljesen leamortizált gumikon, a vezetési élményt szinte tökéletesen nélkülözve szenvedjük végig és persze érdekes lesz látni, hogy ki mikor áll ki, hogyan szerez ezzel előnyt, vagy kerül hátrányba.
Mivel vasárnapi futamról van szó, csütörtökkel ellentétben itt akad egyéb megkötés is. Kötelező belső nézet és manuális váltó, és a már említett egyszeri boxkiállás. A gumikopás normálra lesz állítva, ahogy az üzemanyag fogasztás is. A mechanikai sérülések lehetőségét kiiktatjuk, így senkinek nem kell attól tartania, hogy random meghibásodásból eredően megy el a versenye és az azt megelőző felkészülési időszaka.
A vezetési segédleteket igénybe lehet venni, és az egyéni setupok használatának sincs semmi akadálya.
A kezdők, kevesebb gyakorlattal rendelkezők számára nem csak lehetőség a vezetési segédletek bekapcsolása, hanem kimondottan ajánlott!
A szerver 18:15-kor nyílik meg, ekkor kezdem el behívni a csoporttagokat, 18:25-ig várunk a további érkezőkre, ekkor veszi kezdetét a 30 perces időmérő edzés. Persze ez alatt lehet még csatlakozni. 18:55-kor indul maga a verseny, 35 kör, számításaim szerint ezt nagyjából 55-56 perc alatt fogjuk teljesíteni, tehát összességében, minimális ráhagyással 19:55-re jutunk túl teljes egészében ezen a megmérettetésen. Így a 20:00-kor kezdődő, aktuális, Texasi F1-es futam rajtjáról sem marad le senki. (Már ha nem törlik a futamot a szélsőséges időjárási körülmények miatt…)
Mindenkinek jó és szerencsés versenyzést kívánok, balesetek, incidensek nélkül. Figyeljetek magatokra és egymásra egyaránt, kérdéses helyzetekben inkább legyetek óvatosak, mint rámenősek. Szóval legyünk megint jók, sőt, még jobbak, ahogy versenyről versenyre az már lenni szokott!
[ Szerkesztve ]
-
kishubi84
tag
Ez a ma esti verseny nagyon nem lesz egyszerű, eléggé rutinosnak kell lenni ahhoz hogy a versenyt sikerüljön befejezni, 3-szor ugrottam neki a versenytávnak, és mindösszesen 1-szer sikerült nagy kínok között végig menni, illetve hazudok, mert 2 körrel a vége előtt kifogyott az üzemanyag, (igen tesztelgettem), szóval akkor javítva magam a 3-ból egyszer sem sikerült végig érnem..... Ráadásul, nem gép ellen, hanem emberek ellen kell versenyezni, úgyhogy sok sikert mindenkinek, és jó lenne ha figyelnénk egymásra, mert itt muszáj lesz
-
kishubi84
tag
válasz kishubi84 #5406 üzenetére
2 dolog a versennyel kapcsolatban
Az első hogy El Nano, nem tudom hogy a 34. körben mikor támadtál akkor miattam csúsztál e ki, ezért bevártalak, majd a kanyarnál sikerült megcsúsznom, ezért bocs
A másik hogy az uccsó körben a célegyenesben olyan szinten lelassultál hogy elrántottam a kormányt, de már kevés volt, ezért is bocs, de mondjuk ott veled mi történt???
-
#96349952
törölt tag
kishubi, miért vártál be? Teljesen magamtól sodródtam ki az utolsó kör első kanyarjában, totál nem értünk egymáshoz, én voltam a hülye, túlvállaltam. Azért is lassítottam le a célegyenesben, hogy gyere be, mert tiéd az első hely.
Én hülye 10 literrel kevesebbet tankoltam, ki kellett állnom még egyszer a végén… Ezt leszámítva () marha jó kis verseny volt, Dohival nagyon jót meccseltünk, aztán együtt kiálltunk, de én tele tankkal mentem, neki meg gondolom rá kellett tölteni, így előbb jöttem ki. Aztán totál eltűnt. Végül is olyan nagyokat nem hibáztam, azt hiszem, két olyan eset volt, amikor másodperceket dobtam el, de ennyi. Ez az üzemanyag mizéria eléggé felbosszantott, mekkora egy hülye vagyok, hogy nem számoltam ki rendesen, mennyi benya kell… Ha ez nincs, simán viszem a futamot, de hát ugye megtörtént, tehát igazából kishubié a dobogó legfelső foka.
A legvégén megszakadt, sajnos már az eredménylistáig sem jutottam el, replay sincs…
Azt hiszem, mindenki végig csinálta ezt a rohadt nehéz versenyt, gratulálok, srácok!
-
kishubi84
tag
válasz #96349952 #5408 üzenetére
Nekem van reaplay, és azért vártalak be mert nem tudtam pontosan hogy hibás vagyok e, szerintem meg megérdemelted a győzelmet, mert nagyon gyors voltál.... Na akkor jól megértettük egymást....
Steamen vagy itt, nekem mind1, dobsz egy linket és feldobom
Egyébként egy versenyen sem izzadtam még le, de itt nagyon, brutál nehéz volt
[ Szerkesztve ]
-
#96349952
törölt tag
válasz kishubi84 #5409 üzenetére
Nem-nem, nem érdemeltem meg, elcsesztem, ez is benne van a versenyzésben. Ráadásul kétszer rontottam el, mert miután beértelek, ott is csak rajtam múlt. Talán az utolsó körben még lett volna esélyem előzni, ha ott nem hibázok, de ez már csak fikció. Ez a győzelem a tiedé!
Replay fájlra valamit majd kitalálok.
Meg is van, ez talán működik: File megosztás.
Előre is köszi.
SZERK: Én is leizzadtam, életem talán legnehezebb meccse volt ez. De élveztem minden percét.
[ Szerkesztve ]
-
#96349952
törölt tag
Kész a videó a futamról - ha valakit esetleg érdekel. (Saját szemszögből továbbra is.)
A vasárnapi futamokat új időpontban, 17:00-tól kezdődően fogjuk megtartani. Ekkor nyitom meg a szervert, 17:15-kor fog kezdődni az időmérő és 17:45-kor maga a verseny. Remélem, ez az új időpont jobban megfelel a csoportagoknak.
[ Szerkesztve ]
-
Bélaaaa
őstag
Vasvellával nem lehet szí'vát asza'ni!
-
Csapoati
nagyúr
válasz Bélaaaa #5415 üzenetére
A baj ezzel megint csak az, hogy a másik csoport versenyével van egyidőben. Hosszabb távon ez gáz lesz. Hiába mennék mindkettőre, ha egy időben vannak.
tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.
-
#96349952
törölt tag
wertad: Hát ez az, hogy fogalmam nincs, csak a versenyeken van jelen, nem szokott sehol írni, sem itt, sem a csoportban, sem FB-n. Szóval rejtély...
Csapoati: A vasárnap meg lesz oldva, mert 17 órától fogunk kezdeni, így nem lógunk egymásba a GTR Masters-es futamokkal. A csütörtökről azonban nem tudunk elmozdulni, többen is akkor érnek rá, ezért lett ez egy stabil időpont.
-
nagyúr
válasz #96349952 #5418 üzenetére
Ez jóóóó
Vasárnap napközben kicsit mentem a gt3-as ginettával, h váltóval. Marha jó volt, a pálya nevére nem emlékszem, talán az új zélandi volt?! De nagyon élveztem, jobb volt, mint a pillangóváltós porsche
Sonoma volt
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
nagyúr
válasz Csapoati #5420 üzenetére
Sonoma Raceway volt végülis, hülyeségeket beszélek De maga a pálya vonalvezetése nagyon bejön. Le se tagadhatom, hogy hülyemód rajongok az amerikai dolgokért Laguna Seca és Race America is kedvencek között van.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
dino_m
senior tag
"Some numbers from inside the physics for tuners. Weights listed are with driver+equipment included
Mitsubishi Lancer Evo VI TME
1445kg
Weight distribution: 39.7% rear
Motion ratio: Front=0.95 Rear=0.81
Damper transitions: 70mm/s all aroundMitsubishi Lancer Evo IX FQ360
1480kg
Weight distribution: 39.7% rear
Motion ratio: Front=0.95 Rear=0.81
Damper transitions: 70mm/s all aroundToyota TS040
950kg
Weight distribution: 48-52% rear
Motion ratio: 1.0 all around
Damper transitions: 70mm/s all aroundToyota 86 / Toyota GT86 / Scion FR-S(Freecar #5)
1293kg
Weight distribution: 44.1% rear
Motion ratio: Front=0.95 Rear=0.73
Damper transitions: 75mm/s all aroundToyota GT86 GT4
1255kg
Weight distribution: 44.1% rear
Motion ratio: Front=0.95 Rear=0.73
Damper transitions: 75mm/s all aroundScion FR-S Rocket Bunny
1373kg
Weight distribution: 43.5% rear
Motion ratio: Front=0.95 Rear=0.73
Damper transitions: 75mm/s all around "Casey Ringley; Vehicle Lead
Egy férfi sosem nő fel, csak drágábbak a játékai.
-
mikormit
csendes tag
Sziasztok!
Újrahúztam a gépet minden beállításom maradt a régi!
Belső nézetben nem mozog a pilóta keze a kormánnyal.
Tudom már kérdezte valaki, de esélytelen visszaolvasni!Ha megoldódik én is nyomatom a vasárnapi versenyeket!
Köszönöm! -
dino_m
senior tag
Melyik autónál? Kormány mozog? Gamplay/Onscreen-ben Cockpit Wheel/Driver ON-ra van állítva?
Egy férfi sosem nő fel, csak drágábbak a játékai.
-
dino_m
senior tag
Egy férfi sosem nő fel, csak drágábbak a játékai.
-
#96349952
törölt tag
Ingyen autó a Scion FR-S lett, egész jó kis járgány. Nem egy sebességbajnok, de jól vezethető, és a hangja is tetszetős. Jövő hét csütörtökön meg is nézzük, hogy ki mit bír belőle kicsiholni a Le Circuit Bugattin.
[ Szerkesztve ]
-
Hunner
senior tag
Ismerősnek kellene kormány, hogy tudjon érdemben játszani a Carssal. Nincs 100 ezer forintja egy G27-re sajnos. Budget kategóriában mi a jó? Logitech DFGT? Valami alternatíva? Előre is köszi
Oneplus 8 Pro - Canon EOS 600D - EOS M50 - Sigma 18-200 f/3.5-6.3 DC OS HSM II - Canon 50 f/1.8 STM
-
Nunder
őstag
Elkezdtem gyakorolni a holnapi derbire, de nem tudom mi számít jónak. Mondjatok már egy-két köridőt, hogy be tudjam lőni magam
“It's the job that's never started as takes longest to finish.” // blackbird3dworks.hu
-
Csaber
senior tag
Az most kevés lenne 14-en futottak kört [1:30 közepét megy az eleje] A következőre versenyükre [meg 1:32 alatt kel menni ] meglestem mit tudok pár kör alatt
[ Szerkesztve ]
-
Nunder
őstag
Oultonon szinte gyári setuppal egyelőre 1:33 közepe (guminyomással egerésztem, hogy ne legyen annyira alul kormányzott, de nem sikerült sokat javítani). Mai napig nem volt időm beleásni magamat a részletes setupba, fogalmam sincs mit kellene állítani, hogy megfelelő kanyarodási sebességet és kigyorsítási stabilitást érjek el. Majd még próbálkozom De hát ilyen a koca szimes élete
[ Szerkesztve ]
“It's the job that's never started as takes longest to finish.” // blackbird3dworks.hu
-
#96349952
törölt tag
Gyárival is megy a 1:30 közepe. (Már ha a gyári azt jelenti, hogy lágy gumi, ezt nem tudom, mert készülvén a versenyre egy gyakorlás során én az automatikus, időjárásfüggő opciót megváltoztattam lágyra - máshoz nem nyúltam -, és így mentem TT-ben 1:30 közepét, csak hát a gyépé Leader ezt már setupolásnak vette... ). Egy jó setuppal illene benézni 1:29-be.
-
Nunder
őstag
válasz #96349952 #5445 üzenetére
Néztem a ghostodat magam előtt, olyan dolgokat vállalsz be, amit én nem mernék, valamint nyilván finomabban is vezetsz. Látszólag neked olyan helyeken tapad be, ahol nekem már rég mászik le az ívről
“It's the job that's never started as takes longest to finish.” // blackbird3dworks.hu
-
wertad
tag
Nagyon sok múlik a vezetéstechnikán. Olyan apró dolgokra kell gondolni, hogy pl. mikor kezded el a kormányt tekerni féktávon, mennyi gázt adsz, hányasba veszed a kanyart és mikor váltasz fel vagy vissza, stb... ezekre rá kell érezni és persze függ attól is, hogy mennyire fekszik az adott kocsi és pálya számodra. Mind-mind gyakorlás eredménye és ha ezekre rájössz, azzal többet nyersz szerintem, mint a setuppal, az csak utána jön.
Amúgy ti meg szoktátok érezni, ha pár napot kihagytok? Vagy egyáltalán szoktatok kihagyni napokat?
-
Csaber
senior tag
-
nagyúr
Én néha napokig nem tudok játszani mert nincs idő vagy energia. Főleg a macska mellett
Amúgy vannak kedvenc kocsik meg kedvenc pályák. De ugye nem minden kocsi jó minden pályára. Majd lemérem de szerintem ginetta gt3 al jobbat megyek sonoman mint a gt3as ruffal. Pedig a Porsche az kedvenc. De már a ginetta is az
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Lexus, Toyota topik
- Tőzsde és gazdaság
- AMD A10, A8, A6, A4 7xx0 "Kaveri" & "Godavari" APU
- Elektromos autók - motorok
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Elektromos cigaretta 🔞
- Autós topik
- Xbox One
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- További aktív témák...
- XBOX ONE FAT 500 GB gyári tartozékaival, 2 kontrollerrel és 2 játékkal
- XBOX SERIES S KONZOL 512GB-os Játékkonzol - Azonnali termékcsere garanciával
- Vegyes filamentek PLA/PETG/ASA
- Legion 5 15ARH7 15.6" FHD IPS Ryzen 5 6600H RTX 3050Ti 16GB 512GB NVMe magyar vbill gar
- ÁR ALATThinkPad Thunderbolt 3 Dock (40AC) úttörő, 13 portos dokkoló megoldás akár ingyenes szállítás
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest